واکنش احمد توکلی به مقاله الف درباره دستور منع واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی

احمد توکلی،   3991021114 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بدنبال انتشار مقاله ای با عنوان "درنگی بر دستور منع واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی" در الف ، دکتر احمد توکلی در ذیل این مقاله یادداشتی نوشته اند که به شکل مستقل تقدیم می‌شود .

واکنش  احمد توکلی به مقاله الف درباره دستور منع واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی

بسم الله الرحمن الرحیم.

جناب آقای حسرتی منش نویسنده محترم

مقاله "درنگی بر دستور منع واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی" از مطالب علمی، منطقی، دینی و منصفانه شما بسیار لذت بردم. 

در اطراف نظریه مترقی ولایت فقیه و نظرات و اقدامات ولی فقیه، انتقادات بسیاری مطرح است که متاسفانه زمینه مناسب برای طرح ندارد. از متعصبان که هرگونه بحثی در این باره را حرام و ضدیت با ولایت فقیه میشمارند، در میگذریم. طرفداران، از بیم حرمت شکنی و دسته ای از مخالفان، به دلیل توّهم خسارت احتمالی، از ورود به بحث خودداری میکنند. البته کسانی که به هر دلیل وظیفه خویش را انجام نمیدهند، منحصر به این دو دسته نیستند.

صرف نظر از سیاستمداران که غالبا در دسته اول هستند و شانه خالی کردن بسیاری شان از انجام وظیفه، به دلیل ضعف ایمان و فرصت طلبی است، آن مرجعی که در دلسوزی اش نسبت به رهبری شکی نیست و طرح و هدایت نقادی نهاد ولایت و رویکرد و کارکرد ولی فقیه از وظایف سازمانی اش شمرده میشود، دفتر رهبر است که در این باره باید تحرک درخور را نشان دهد. اگر نبود کار آن ها در پخش ملاقاتهای اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب که واجب و زیبا بود، بجای درخواست تحرک باید میگفتم از خواب برخیزند.

جناب حسرتی منش ارجمند!

شما غیر از پرداختن به یک مصداق، فرایند ورود و خروج به موضوع را نیز آموزش داده اید. از این  جهت هم مقاله شما درخور تقدیر است.

جا دارد از جناب آقای سید مسعود خامنه ای، عالمی مراقب،با سابقه ایثار و ادب که مسئولیت حفظ آثار رهبر بزرگوار را بر عهده دارند، درخواست کنم که این مهم را بر عهده گیرند. آثار زحمات طاقت فرسای رهبری وقتی بهتر حفظ میشود و بستر طبیعی تر برای بقا می یابد، که نقدی بحث شده، رواج یابد. در آن صورت چراغی با دوام، راه آیندگان را بیشتر و بهتر روشن خواهد ساخت.

به نظر میرسد ذکر خاطره ای در این زمینه مفید باشد. در دوره مجلس هفتم، نمی دانم بهار 84 یا 85 بود که برای سخنرانی به دانشگاه اصفهان دعوت شده بودم. در پایان طبق معمول پرسش و پاسخ حین خروج هم برقرار بود. دانشجویی با حجاب و چادری از من پرسید: استاد! به نظر حضرتعالی میشه از ولی فقیه انتقاد کرد؟ من به جای پاسخ به وی، پرسش او را با کمی دستکاری چنین تکرار کردم: پرسیدی به نظر تو میشه از ولی فقیه انتقاد کرد؟ با تعجب بلا فاصله گفت، من نگفتم تو، گفتم حضرتعالی! پرسیدم چرا نگفتی تو؟ خودم پاسخ دادم: برای آن که مرا جای پدرت تلقی کردی، مرا سیاستمداری با سابقه، عضو هیئت علمی دانشگاه، که مهمان هم هست دیدی و به احترام همه این ها، مرا حضرتعالی خطاب کردی! فوری تأیید کرد. به او گفتم همین ادب گفتگو را، نسبت به آقا(رهبر انقلاب) با توجه به مسئولیتش، رعایت کن، هر چه میخواهی بگو! و ادامه دادم: چون همه ما و ایران به هیمنه و قدرت همراه با احترام رهبری نیاز داریم. بعد خداحافظی کردم و رفتم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۷۳۵۳۲۱۸:۲۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
از مشاوران مقام رهبری که در زمینه واکسن به ایشان مشاوره می دهند، در خواست می شود که به صورت علمی علت نفی واکسن های غربی را توضیح دهند. چرا یک نماینده مجلس باید بگوید که در واکسن GPS گذاشته اند؟ و نظراتی از این دست که باعث کاهش اعتماد قشر تحصیل کرده و دانشگاهی این مرز و بوم می شود.
ناشناس۱۷۷۳۵۳۷۱۸:۲۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
رهبری گفتن فقط از آمریکا و انگلیس که اصلا معلوم هم نیست به ما واکسن بدهند واکسن نمی خریم . اما از سایر کشورها مانعی ندارد و خودمان هم که داریم تولید میکنیم . پس جای نگرانی نیست
ناشناس۱۷۷۳۵۴۵۱۸:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
بیش از 70 درصد مردم ایران به اینترنت دستیابی دارند و در مورد واکسن کرونا صدها سوال برایشان بوجود آمده است. صرف اینکه گفته شود واکسن غربی خوب نیست کافی نمی باشد. از مقام معظم رهبری در خواست می شود که به مشاورانشان دستور دهند که در این زمینه توضیح بیشتری ارائه دهند. اگر برای مردم شک و تردیدی باقی بماند، درصد بالایی از آنها از تزریق واکسن در آینده خودداری خواهند کرد که این برای سیستم بهداشت و سلامت کشور ایجاد مشکل خواهد کرد.
ناشناس۱۷۷۳۵۵۲۱۸:۳۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
دکتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی: چرا ما باید از کشورها یا شرکت هایی که کارآیی و ایمنی کافی واکسن را اثبات نکرده‌اند، واکسن خریداری کنیم و سپس آنها را روی مردم کشورمان آزمایش کنیم، همان مردمی که تحت تحریم‌های پزشکی از چنین کشورها صدمات زیادی خورده‌اند؟ ما به خوبی می دانیم که واکسن های تولید شده با فناوری جدید mRNA هیچ تضمینی برای اثربخشی طولانی مدت بدون عوارض جانبی ندارند، در حالیکه بسیاری از منابع علمی به عوارض جانبی احتمالی درازمدت آن اشاره می کنند، سال‌ها زمان خواهد برد تا با بدست آوردن داده‌های علمی از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کرد.
ناشناس۱۷۷۳۵۵۵۱۸:۴۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
ما مستقل هستیم و حق مسلم خود می دانیم که نسبت به رد واکسن هایی که دارای فناوری نامطمئن بوده و یا از آزمایش، ایمنی یا قابلیت اطمینان ناکافی برخوردارهستند تصمیم گیری کنیم.
ناشناس۱۷۷۳۵۵۷۱۸:۴۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
اگر کسی در اثر عدم تزریق واکسن بمیرد مسولیتش با کیست ؟
راستاد۱۷۷۵۰۵۴۱۵:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
اولا فعلا هیچ واکسنی برای تزریق فراگیر به بازار عرضه نشده . بعدشم نباید نگران بود خوشبختانه تولید واکسن در انحصار آمریکا و انگلیس نیست . و لذا میتوان از کشورهای دیگر واکسنهای مطمینی خرید البته اگر آمریکا و انگلیس خبیث بگذارند
مرتضی۱۷۷۷۳۶۹۲۱:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اگر با هزینه گزاف و با پول مردم، واکسن آمریکایی وارد بشود و مردم حتی یک نفر دچار مشکل بشود چه کسی پاسخ گو است؟
مرتضی۱۷۷۷۳۷۴۲۱:۵۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
یک سوال اینهمه دارو برای درمان کرونا که روی مردم ایران تست کردند و بعد معلوم شد هیچ اثری مثبتی ندارد (تازه عوارض دارد) چه کسی پاسخگو است؟ آمریکا اگر به فکر مردم ایران است تحریم دارویی مثل داروها برای بیماران پروانه ایی، سرطانی، و انسولین هارا بردارد بعد به فکر واکسن کورنا باشد.
ناشناس۱۷۷۳۵۶۴۱۸:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
برخی شرکت های تولید کننده واکسن خارجی میخواستن مردم ایران را موش آزمایشگاهی کنند که رهبر معظم انقلاب مانع اینکار شدند.
ناشناس۱۷۷۳۵۶۸۱۸:۴۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
وقتی امریکایی ها داروهای کودکان پروانه ای را برای ایران تحریم کرده اند آیا مشکوک نیست که صادرات واکسن به ایران را از تحریم ها مستثنی کرده اند ؟!
ناشناس۱۷۸۱۰۳۶۰۲:۱۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
موسسه علمی «پاول ارلیش آلمان» در حال بررسی مرگ ۱۰ نفری هستند که پس از دریافت واکسن کرنای شرکت فایزر، جان باختند. کلر استانیسلاوسکی، رئیس سازمان بخش ایمنی محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی این موسسه علمی می‌گوید: افراد از ۴ ساعت تا ۴ روز پس از دریافت واکسن آمریکایی فایزر جان باخته‌اند. به گفته این متخصص پزشکی، متوفیان از ۷۹ تا ۹۳ سال سن داشتند
ناشناس۱۷۷۳۵۷۰۱۸:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
چطور از محصولی که کارایی آن هنوز معلوم نشده و امکان تولید آن در مقیاس انبوه مشخص نیست به عنوان واکسن نام برده می شود و براساس آن واکسیناسیون 84 میلیون انسان برنامه ریزی می شود؟ آیا این کار معقول است؟
عبدالله حسرتی منش۱۷۷۳۵۷۶۱۸:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای احمد توکلی سلام علیکم و رحمت الله روحیۀ اعتدالی و منصفانۀ حضرتعالی برای بنده بسیار شیرین و مطلوب و بلکه درس‌آموز بود؛ ای کاش تمامی مسئولین نظام با مردم و با نقدهای مردم این چنین رفتاری داشته باشند. این نظام متعلق به مردم است و پیشرفت آن جز به وسیلۀ مردم ممکن نیست. باید نظر مردم را شنید، محترم شمارد و به آن اهمیت داد. حاکم اسلامی نیز باید در اهمیت دادن به نظر مردم پیش‌قراول دیگر مسئولین باشد و الحمدلله ما چنین روحیه‌ای را در رهبر معظم انقلاب می‌بینیم. ان‌شاءالله سایر دوست‌داران رهبری عزیز هم مثل شما از نقد محترمانه به ولی فقیه استقبال کنند. توفیقات حضرتعالی را از خداوند خواستارم.
ناشناس۱۷۷۳۶۶۸۱۹:۳۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
اگر امروز واکسن هم داشته باشیم و بخواهیم برای هر ایرانی دو دوز تزریق کنیم، با احتساب 84 میلیون نفر و تزریق ماکزیمم 500 هزار نفر در روز، حدود یک سال طول می کشد که همه جمعیت واکسینه شوند. با در نظر گرفتن این زمان، مسئولان باید متوجه شوند که چرا باید هر چه زودتر واکسیناسیون آغاز شود. نباید تا آخر بهار برای واکسن ایرانی صبر کرد. واکسنی که معلوم kیست آیا به تولید خواهد رسید یا تایید نخواهد شد.
ناشناس۱۷۷۳۶۹۷۱۹:۵۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
اگر سلامتی مردم مهم است این پارازیت ها را جمع کنید در شمال غرب تهران حجم پارازیت ها به شدت افزایش یافته برای افرادی که میگرن مزمن دارند این پارازیت ها سردرد را افزایش می دهد چه کسی متولی این پارازیت هاست ؟؟ جناب توکلی چرا پیگیر این موضوع نیستید ؟
ناشناس۱۷۷۴۲۵۹۰۹:۱۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
این فقط تشخیص رهبری نیست . پزشکان بسیاری این نظریه را تایید کرده اند
ناشناس۱۷۷۴۴۰۸۱۰:۳۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
اگر آمریکا و انگلیس بیل زن بودن زمین خودشون و بیل میزدن. الان هر روز چقدر دارن میمیرن اگه واکسنشون کاریه یالله استفاده کنن.
منتظر۱۷۷۵۷۸۸۰۱:۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
یعنی آمریکا اینقدر دلسوز ما شده که راه ورود واکسن رو باز گذاشته سلام گرگ بی طمع نیست اونا خوب تو تاریخ خودشونو ثابت کردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین