دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

گزارش بازرگانی،   3991018039

با توجه به اینکه مردم دیگر وقتشان را با خواندن روزنامه یا دیدن تبلیغات در تلویزیون سپری نمی‌کنند، بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای تلفن همراه یا کامپیوتر یا تبلت می‌گذرد و شما میبایست بتوانید در آنجا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. در حالی‌که بازاریابی سنتی ممکن است از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی فیزیکی همچنان وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که اشاره شد می‌تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین از جمله ایمیل، ویدیو، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو کار کند. شما می‌توانید برای طراحی وب سایت از طریق شرکت طراحی سایت بهپردازان اقدام نمایید.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق فن آوری‌های دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ به مثابه یک «جعبه‌ابزار اینترنتی» است که به کمک ابزارهای آن استفاده از علم مارکتینگ به شکل دیجیتال و اینترنتی میسر می‌شود.

"دیجیتال مارکتینگ" در یک کلام یعنی بازاریابی با ابزارهای دیجیتال و "بازاریابی دیجیتال" شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در دیجیتال مارکتینگ باید با تولید محتوای جذاب به مشتریان خود این حس را منتقل کنید که تمام نظرات مشتری‌ها را به‌ دقت رصد کرده و فروش تنها دغدغه شما نیست و در تلاش برای بالاتر بردن سطح زندگی آن‌ها هستید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برنامه ریزی استراتژی دیجیتالی هم به همین صورت است. یکی ازبهترین نکات آن داشتن ابزارهای اندازه‌گیری است تا اینکه متوجه شوید راهی که انتخاب کرده‌اید برای تبلیغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ایمیل مارکتینگ. شما باید بررسی کنید، ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید چه مقدار از آن‌ها خوانده می‌شوند و چه مقدار کلیک روی آن‌ها می‌شود. ابزارهای نظیر گوگل آنالیتیکس، ادوردز، تبلیغات بنری و کلیکی دیجیتال، اپ مارکتینیگ، گیم مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و سوشال مارکتینگ و تحلیل آن، موشن گرافیک، سئو، آنالیز و تحلیل داده، بهینه‌سازی موتور جستجو، ارسال پوش نوتیفیکیشن، انتشار رپورتاژ آگهی، کوتاه‌کننده‌ی لینک، چت آنلاین وغیره.

 مهم‌تر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این می‌باشد که در برنامه خود جایگاهی را که الان دارید و جایگاهی را که می‌خواهید چند سال بعد به آن دست پیدا کنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه کنید. در حقیقت شما باید در برنامه‌ریزی خود هدف و جایگاه و نیازهای خود را تعیین کنید. داشتن استراتژی ارتباط شما را با مشتریان بیشتر می‌کند و سریع‌تر به نتایج کمی خود خواهید رسید و درصورت عدم رعایت استراتژی، وب سایت شما بهینه سازی نخواهد شد، مشتریان آنلاین خود را به درستی نخواهید شناخت وعدم قراردادن بودجه کافی ممکن است پول و زمان شما را هدر دهد، ممکن است رقبا سهم بازار را بدست آورند و در نهایت هیچ پیشنهاد جدیدی نخواهید داشت و مانند یک فروشگاه معمولی فعالیت خواهید کرد.شرکت بهپردازان در برنامه ریزی و استراتژی کسب و کار آنلاین با تجربیات بسیار برای موفقیت و افزایش فروش همراه شماست.

دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ واقعاً گسترده است. از اصول اولیه بازاریابی دیجیتال که پایه فروش اینترنتی است شروع می‌شود تا لحظه‌ای که فروش میلیونی خود را رصد می‌کنید.

به طور کلی در دو بستر وب و شبکه های اجتماعی ارائه می‌شود:

· بستر وب

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو مارکتنیگ

طراحی وب سایت

تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی تولید محتوا مانند تهیه و تالیف مقاله، ریپورتاژ آگهی و روابط عمومی الکترونیک

بازاریابی ویدئوی یا ویدئو مارکتینگ

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز یا گوگل ادوردز

صفحات فرود یا لندینگ پیج

·         بستر شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی تولید محتوا

کمپین دیجیتال مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربر UGC

تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام ، تبلیغات تلگرام

 

 

وب سایت مارکتینگ

شاید نظر شما این باشد که با یک پیچ اینستاگرامی زیبا هم می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید و نیازی به سایت ندارید. در جواب باید بگوییم، بله حتماً باید این کار انجام دهید! اما اگر فردا این پیچ به هر دلیلی از دسترس خارج شد، مشتریان دیگر چگونه می‌توانند شما را پیدا کنند؟

وبسایت اصلی ترین پایگاه ارتباط شما با مشتریان است. به احتمال خیلی زیاد اولین برخورد مشتریان با کسب‌وکار شما در وبسایت اتفاق می‌افتد بنابراین میبایست تمام انرژی خودتان را بر روی وبسایت بگذارید تا مشتری جذب خود وب سایت شود. علاوه بر اینکه ظاهر سایت و تجربه کاربری در سایت بسیار حائز اهمیت است مهارت تحقیق کلمات کلیدی نیز بسیار مهم می‌باشد در واقع می‌بایست در صفحه نتایج  (SERP)بصورت هدفمند دیده شوید. شرکت طراحی سایت بهپردازان کار طراحی وبسایت شما را به نحو احسن انجام خواهد داد. اینطوری می‌توانید اعتماد مشتری را جذب کرده و اهداف سایت را به نحو احسن پیش ببرید. لطفا در مقالات از لحن تبلیغاتی استفاده نکنید و حتما قسمت نظرات مشتریان را به صفحه وب سایت خودتان اختصاص دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین