العامری: فتوای مرجعیت عراق را نجات داد/مالکی: ایران حامی عراق است

جهان،   3991017141 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امروز مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید در شهر بغداد با حضور شماری از مسئولان کشوری و لشکری و شخصیت های سیاسی و نیروهای سازمان حشد شعبی عراق برگزار شد.

العامری: فتوای مرجعیت عراق را نجات داد/مالکی: ایران حامی عراق است

 به گزارش مهر، شهرها و مناطق مختلف عراق از دو هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن بوده است.

مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال بوده است.

در همین پیوند، میدان التحریر در قلب بغداد و خیابانهای اطراف آن روز یکشنبه شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در اولین سالروز گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق برای تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.

در همین راستا امروز مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید در شهر بغداد با حضور شماری از مسئولان کشوری و لشکری و شخصیت های سیاسی و نیروهای سازمان حشد شعبی عراق برگزار شد.

فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق در این مراسم به تشریح ویژگی های شخصیتی شهیدان سلیمانی و المهندس پرداخت و افزود: درست است که ما این فرماندهان شهید را از دست داده ایم اما روح بزرگ آنها همواره با ما است و ما آنها را به یاد می آوریم و در مسیر و ارزش ها و اصول و مبانی آنها گام برمی داریم.

وی از ویژگی های بارز شهیدان سلیمانی و المهندس را که آنها را از دیگران متمایز و برجسته می سازد، در نحوه تعامل با یکدیگر و تعامل با نیروهای تحت امرشان و نیز چگونگی حضور در میدان نبرد دانست و گفت: من به سیره آنها در میدان نبرد اشاره می کنم که چگونه بین خودشان تعامل و نیروهای خود را فرماندهی می کردند و حضور آنها در میدان نبرد چگونه بود.

فالح الفیاض افزود: آنها برخلاف دیگران، جدا از نیروها و سربازان خود نبودند و سلسله مراتبی که دیگران داشتند، را نداشتند. این عزیزان همواره در کنار یکدیگر و نیروهای خود بودند و از حاج قاسم همواره می شنیدم که می گفت که فرمانده نمی گوید برو بلکه می گوید بیا. یعنی باید پیشاپیش نیروهایش باید. این فلسفه و شیوه زندگی و تعامل بین رزمندگان و فرماندهانشان است لذا از برادرانم در حشد شعبی می خواهم که عمق سیره و اندیشه شهید حاج قاسم و شهید ابومهندس و قبل از اینها عمق اخلاق آنها را سرلوحه خود قرار دهند.آنچه حاج قاسم را متمایز می کند، اخلاق والا و تسامح و فروتنی وی در قبال دیگران بود. رابطه شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم رابطه وفاداری تا آخرین لحظات حیات بود. آنها همواره همراه هم بودند و در یک لحظه نیز به شهادت رسیدند.

فالح الفیاض افزود: شهید ابومهدی المهندس بسیار وفادار و دوستدار حاج قاسم بود و این برادری را باید ما سرلوحه خود قرار دهیم و این برادری و اخوت و وفاداری را بیاموزیم و از آنها این سیره و پیشینه جهادی و شیوه تعامل آنها با دیگران و فروتنی در برابر خداوند و کسانی که با آنها بودند، را مدنظر قرار دهیم. این ویژگی ها باعث شد که میلیون ها نفر شیفته حاج قاسم شوند و اینگونه نسبت به ابومهدی ابراز علاقه وافر کنند.

رئیس سازمان حشد شعبی عراق با اشاره به شعار امسال گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس گفت: شعار امسال شهادت و حاکمیت است. آیا از این معانی عظیم تر و بزرگتر برای حفظ منافع مهین و مردم وجود دارد؟ شهادت سلاحی قویتر از سلاح هسته ای در دست مومنان علیه دشمنانشان است و حاکمیت نیز دروازه پاسدار از کشور و منافع آن است.

مالکی: به برکت فتوای مرجعیت عراق بر توطئه ها خارجی پیروز شد

«نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق هم در این مراسم گفت: به برکت فتوای مبارک مرجعیت عالی دینی و خون شهیدان، عراق بر توطئه های خارجی پیروز شد.امیدواریم که حشد شعبی به خاطر مواضع شرافتمندانه اش در پاسداری از عراق از اهتمام، توجه و احترام کامل برخوردار باشد. ما برخی تلاش ها برای تضعیف حشد شعبی را رد کرده و نمی پذیریم و همگان باید برای حمایت و پاسداری از وجهه آن تلاش کنند.

المالکی با تقدیر از ایستادن ایران در کنار عراق در عین حال از تلاش برخی که می خواهند کمک ایران به عراق در جنگ علیه داعش را دخالت در امور این کشور القا کنند، ابراز تعجب کرد و با اشاره به جانفشانی های فرماندهان شهید گفت: این شهیدان جان خود را نثار کردند و خون آنها برای دفاع از میهن و مقدسات ریخته شد. حشد شعبی بر وحدت عراق تاکید کرد و همچنان قدرت بازدارنده قوی در برابر دشمنان این کشور خواهد بود.

الغانمی: فرماندهان پیروزی نذر شهادت کرده بودند

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تسلیت به مردم و نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش گفت: فرماندهان پیروزی با همه قهرمانانیهایشان در نبرد با تروریسم، نذر شهادت کرده بودند. تاریخ، شهادت و فداکاریهای این فرماندهان پیروزی و دوستانشان را در صفحات خود ثبت خواهد کرد. ما به راه این شهدا و فداکاریهایشان وفادار خواهیم ماند.

العامری: جریان فکری شهید المهندس مکتب بزرگی است

هادی العامری رئیس سازمان بدر عراق هم در این مراسم بیان کرد: جریان فکری شهید المهندس مکتب بزرگی است که در وجدان نسل های آینده زنده باقی خواهند ماند. این دو فرمانده شهید نقش بزرگی در تشکیل سازمان حشد شعبی و سازماندهی صفوف داوطلبان داشتند؛ داوطلبانی که بعد از فتوای عالی مرجعیت دینی رهسپار جبهه های نبرد شدند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ثبات عراق در گرو خروج هرچه سریعتر نیروهای آمریکایی از این کشور است، بیان کرد: فتوای جهاد کفایی (مرجعیت)، عراق را نجات داد و اگر این فتوا نبود، اینجا نبودیم. ما نمی توانیم در برابر بقای آمریکایی ها و نقض حاکمیت سکوت کنیم؛ حتی اگر آنها ما را تهدید کنند و ما را بکشند، زیرا ملت بدون حاکمیت یک ملت بدون کرامت است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۶۷۴۷۰۱۲:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
ما حامی عراق هستیم چون حامی حق وبرضد ظالم هستیم شما چی؟تاکی مهمان کش های بعثی در کشور شما در امان هستند؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین