یک مقام نیروی قدس: آمریکایی‌ها غلط می‌کنند مدعی پایان داعش می‌شوند

سیاسی،   3991016063

معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه گفت: در پاسخ به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر پایان داعش از سوی آمریکا، گفت: آمریکایی ها غلط کردند که چنین حرفی زدند چون آن ها خودشان اقرار کردند که داعش را ما به وجود آوردیم و کسی که داعش را به وجود می‌آورد چگونه مدعی براندازی داعش می شود.

یک مقام نیروی قدس: آمریکایی‌ها غلط می‌کنند مدعی پایان داعش می‌شوند

به گزارش فارس، برنامه جهان آرا دوشنبه شب (۱۵ دی ماه) با حضور سردار محمدرضا فلاح زاده معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه و با موضوع «بررسی تحولات منطقه یک سال پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی» از شبکه افق سیما روی آنتن رفت.

سردار فلاح زاده در این برنامه و در پاسخ به پرسشی پیرامون ابعاد مکتب حاج قاسم، اظهار داشت: اولین ویژگی حاج قاسم خدامحوری ایشان بود و غیر از رضایت الهی به چیز دیگری نمی اندیشید و حرکت و قلم و جهادش برای خدا بود و چهل سال برای خدا مجاهدت کرد.

حاج قاسم برنامه محور بود

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه حاج قاسم برنامه‌محور بود و هیچ کار را بدون برنامه انجام نمی‌داد، خاطرنشان کرد: برای هر کدام از عملیات‌ها دارای یک طرح و برنامه بود و بعد از انجام طرح شروع عملیات بود و قبل از طرح‌ریزی مشورت می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات که شروع می‌شد و پیگیری مداوم می‌کرد، اظهار داشت: کار تا به نتیجه نمی‌رسید رها نمی‌کرد و به عنوان نمونه اگر حاج قاسم در سوریه و عراق نبود، با این همه مشغله کاری هنگام اذان یک مرتبه، ظهر یک مرتبه و شب دوباره یک مرحله تماس می‌گرفت و گاه اگر شرایط سخت بود یا تحرکی از سمت داعش شروع شده بود، این تماس‌ها بیشتر می‌شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه یکی از شاخصه های مدیریتی حاج قاسم تصمیم گیری به موقع بود، گفت: وقتی با آمریکایی‌ها در منطقه تَنَف درگیر شدیم، با حاج قاسم تماس گرفتیم که ما در سه راه «خربه‌الکبد» با آمریکایی‌ها درگیر شده‌ایم. ایشان عنوان کردند که به جلو نروید و به عقب برنگردید و به راست و چپ هم نروید و سریع خودش را رساند. در آنجا از چهار نظریه یکی از نظریات را تصویب کرد که همان مسیر دور زدن منطقه مدار ۵۵ درجه بود و خود ایشان ایستاد و اولین شناسایی را هم ایشان با برخی از دوستان تا نزدیکی مواضع داعش انجام داد.

فلاح زاده با بیان اینکه به محض اینکه در عراق بحران می شد حاج قاسم خود را سریع به عراق می رساند، اظهار داشت: سریع تصمیم می‌گیرد و سریع در میدان حاضر می‌شود و حشدالشعبی را تقویت می کند و حشدالشعبی اولین عملیات را در سامرا شروع می کند و خودش و ابومهدی در خودرو در پیش قراول نیروهای حشدالشعبی به سمت سامرا می روند.

آمریکایی ها غلط می‌کنند مدعی پایان داعش می‌شوند

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه در پاسخ به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر پایان داعش از سوی آمریکا، اظهار داشت: آمریکایی ها غلط کردند که چنین حرفی زدند چون آن ها خودشان اقرار کردند که داعش را ما به وجود آوردیم و کسی که داعش را به وجود می‌آورد چگونه مدعی براندازی داعش می شود.

فراری دادن فرماندهان داعش توسط آمریکا از بوکمال

وی افزود: زمانی که عملیات رزمنده ها توسط حشدالشعبی، نیروهای قهرمان ارتش سوریه، فاطمیون، زینبیون و حزب الله در عراق و سوریه علیه داعش شروع شد، آنها فرماندهان داعش را از منطقه بوکمال و موصل فراری می‌دادند و ما این را از طریق پهپادها می‌دیدیم که با هلیکوپتر ها این فرماندهان داعش را سوار می کردند و می بردند.

فلاح زاده تاکید کرد: ضمن اینکه داعش را سازماندهی و راه‌اندازی کردند و به جان کشورهای منطقه انداختند، اینها را فراری می دادند و کسی که سیطره داعش را تمام کرد تدبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی میدانی حاج قاسم سلیمانی بود.

حافظ اسد و بشار اسد هیچ وقت با اسرائیل سر سازش نداشتند

معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه در پاسخ به آن دسته از افرادی که حمایت ایران از سوریه را در برابر داعش اشتباه می دانستند، اظهار داشت: حافظ اسد و بشار اسد هیچ وقت با اسرائیل سر سازش نداشتند و هیچ قرارداد صلحی را تایید نکردند و هیچ سفارتخانه و کنسولگری را بین هم رد و بدل و افتتاح نکردند و از زمانی که نطفه اسرائیل منعقد شده سوریه با اسرائیل سر جنگ داشته و هنوز هم سر جنگ دارد و هنوز جولان در اشغال اسرائیل است..

فلاح زاده افزود: حاج قاسم یک عملیات احاطه بزرگ را به سمت بوکمال و یک عملیات طرح مجدد به سمت رودخانه فرات و جاده دیرالزور یا جاده سوریه به سمت بغداد را قطع کرد و بچه‌ها به فرات چسبیده و بخشی از جاده را بریدند.

همرزم سردار سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم یک روز ساعت یک بعد از نصف شب تماس گرفت که بچه های فاطمی و زینبی پشت شهر و به فاصله بین شهر و فرات بروند چون دشمن شهر را خالی می کند.

بعد عملیات بوکمال آمریکا مجوز ترور حاج قاسم را به اسرائیل صادر کرد

فلاح زاده با بیان اینکه  تهدیدها برای ترور سردار سلیمانی از سال ۹۶ شروع شده بود و قبل از هم تهدید شده بود اظهار داشت: یک مقطع که درگیر داعش بودیم اگر هم بود، من اطلاع ندارم اما دقیقا در سال ۹۶ رسماً اعلام شد که حاج قاسم را ترور می کنیم و بعد هم یک مرحله دیگر مطرح شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اتفاقات عراق هم آمریکایی‌ها را جری می کرد، گفت: درخواست مردم در آبان ۹۸ قشری و موضوعی و در خصوص بنزین بود و چون اعتراضات مقداری گسترده شد و در بعضی نقطه ها منافقین و گروه‌های ملحد دست به اسلحه بردند، آمریکایی‌ها گمراه شدند.
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین