تخت گاز خودروسازان روی اعصاب مردم ...

گروه اقتصادی الف،   3991016011 ۱۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هفته گذشته تعیین فرمول جدید برای قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ موجب حرف‌وحدیث‌های فراوانی شد. این در حالی است که با وجود انتقادات فراوان، شورای رقابت بر اجرای دستورالعمل جدید تأکید دارد.

تخت گاز خودروسازان روی اعصاب مردم ...

به گزارش الف، درحالی‌که علی ربیعی سخنگوی دولت، 8 دی‌ماه از تدوین طرح جامعی در زمینه نظارت بر قیمت و افزایش تیراژ خودرو در وزارت صمت سخن می‌گفت روز بعد از دستورالعمل جدید و چالش‌برانگیز قیمت‌گذاری خودرو رونمایی شد.

بر اساس دستورالعمل جدید درصورتی‌که میزان تولید کاهش یابد و قیمت در بازار افزایش پیدا کند، قیمت‌گذاری مطابق شاخص تورم و حاشیه بازار صورت خواهد گرفت که در این صورت قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. در صورت افزایش تولید نیز، قیمت‌ها بر اساس بازار تعیین خواهد شد که حتماً قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.

در واقع مطابق اعلام نظر جدید شورای رقابت، فرمول قیمت‌گذاری بعضی از خودروها از بهمن‌ماه تغییر کرده و نرخ جدید بر اساس متوسط قیمت بازار تعیین خواهد شد. در دستورالعمل جدید، برای برخی از خودروها، شاخص تورم حذف خواهد شد. قرار است برای قیمت‌گذاری 55 درصد خودروها از فرمول قدیمی (تورم و قیمت حاشیه بازار) و برای 45 درصد دیگر از فرمول جدید استفاده خواهد شد.

خودروهای پژو 206 اتوماتیک، پژو پارس اتوماتیک، 207 پانوراما، دنا پلاس توربوشارژ دستی، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، سمند سون پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس توربو، هایما توربو s5 دستی، هایما توربو s7 اتوماتیک، k131، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوتی مشمول قیمت‌گذاری جدید می‌شوند.

 رضا شیوا، رئیس شورای رقابت 9 دی‌ماه درباره قیمت‌گذاری جدید گفت: بر اساس این دستورالعمل اعلام‌شده است که از ابتدای بهمن‌ماه به شرطی که خودروسازان به هدف‌گذاری رشد تیراژ تولید دست یابند مجوز افزایش قیمت محصولات کم تیراژ آن‌ها صادر می‌شود اما یکی از شاخص‌های اعلام‌شده در این فرمول متغیر پی‌ام یعنی متوسط 3 ماه گذشته قیمت این خودروها در حاشیه بازار است.

رئیس شورای رقابت گفت: بر این اساس قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ و به‌گونه‌ای که برای عامه مردم به‌صرفه هستند، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می‌شود.

واکنش‌ها به فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو

اعلام فرمول جدید با مخالفت‌های گسترده‌ای مواجه شد و وزارت صمت، سازمان بازرسی کل کشور و برخی نمایندگان مجلس با آن مخالفت کردند.

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت 13 دی‌ماه با اشاره به گرانی مجدد خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر عنوان کرد: «بی‌تدبیری شورای رقابت، یکی از عوامل اصلی این گرانی است و در روزهای آتی نیز شاهد متعادل‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.» او انحصارگری در خودروسازی را اصلی‌ترین عامل در گرانی و کیفیت خودروهای داخلی دانست و ادامه داد: «مبارزه با دلال‌بازی در صنعت خودروسازی را یکی از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم و تمامی تلاش خود را برای رقابت‌پذیری و ارتقای کیفیت تولیدات خودرویی را در اولویت اهداف خود قرار داده‌ایم.»

حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور 10 دی‌ماه درباره تصمیم جدید شورای رقابت گفت: «ما نگران هستیم این تصمیم باعث افزایش قیمت خودرو‌های موجود در بازار شود. نمی‌توان برای حل مشکلات شرکت‌های خودروساز فشار قیمتی را به مردم تحمیل کنیم. باید نیرو‌ها پالایش‌شده و تولید صرفه بیشتری پیدا کند نه اینکه با ایجاد افزایش قیمت انتظار کنترل بازار را داشته باشیم».

اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور صنعت سازمان بازرسی نیز با بیان اینکه دستورالعمل جدید شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو باعث شوک قیمتی در بازار شد، گفت: «حتی معاون وزیر صنعت معتقد است که این فرمول یک فضای تصاعدی را در بازار خودرو ایجاد می‌کند و باعث فشار به مردم خواهد شد».

میرمحمدی با اشاره به اینکه در فرمول جدید شورای رقابت بحث افزایش تولید مطرح‌شده اما به عرضه خودرو اشاره‌ای نشده گفت: «در ایران مردم به خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، در این شرایط هر چقدر تولید افزایش یابد، اگر عرضه واقعی که مدیریت آن در اختیار خودروسازان است، صورت نگیرد، امکان کنترل قیمت وجود نخواهد داشت».

وی با تأکید بر اینکه شورای رقابت پیش از تعیین فرمول جدید باید ابتدا کارشناسی دقیق انجام دهد و تست‌های میدانی صورت گیرد گفت: «فرمول جدید شورای رقابت باعث شوک قیمت و هیجان به بازار شد».

علی جدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز ضمن مخالفت با مصوبه اخیر شورای رقابت گفت: «مجلس ابزار نظارتی خود را دارد اما این ابزار نظارتی آنی نیست، به همین علت مخالفت مجلس با این تصمیم شورای رقابت لازم‌الاجرا نیست اما اگر دیدگاه سازمان بازرسی به‌طور کتبی و مستند به وزارت صمت ابلاغ شود، لازم‌الاجرا خواهد بود و این تصمیم شورای رقابت باید متوقف شود».

بهزاد رحیمی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز روز 14 دی‌ماه در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از فرمول جدید گفت: «بازار خودرو پیش از تصمیم شورای رقابت سیر نزولی داشت که این کاهش ناشی از تعدیل نرخ ارز، به‌کارگیری سیاست‌های مشخص و احتمال آزاد شدن واردات خودرو در سال آینده بود اما با تصمیم شورای رقابت بازار چهار چرخ‌ها یک‌باره نابسامان شد».

پاسخ بازار به فرمول جدید قیمت‌گذاری شورای رقابت

بعد از اعلام شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو، بازار خودرو که شرایط آرامی داشت و قیمت‌ها تا حدی نیز کاهش پیداکرده بود به‌یک‌باره با تلاطم عجیبی روبه‌رو شد. وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفت که طی چند روز قیمت برخی خودروهای سایپا و ایران‌خودرو بین 5 تا 30 میلیون تومان افزایش یافت.

با این شرایط به نظر می‌رسد فرمول جدید قیمت‌گذاری، صرفاً به کام خودروسازان و علیه مصرف‌کنندگان بوده است. سازمان‌های عریض و طویلی نیز که برای حمایت از مصرف‌کنندگان تشکیل‌شده‌اند هیچ‌کدام موضع‌گیری نداشته‌اند. با این وضعیت مشخص نیست بازار خودرو سامان پیدا کند و احتمالاً هر از چند وقتی موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها در بازار به وجود خواهد آمد. درصورتی‌که اگر خودروسازها با مشکل روبه‌رو هستند نباید مردم جوابگو و پاسخگوی باشند و متضرر شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۶۵۳۱۵۰۹:۱۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
جای تعجب است که مردم ایران اینقدر به نرخ دلار حساسیت دارند! مگر نه این است که 99 درصد مردم ایران در طول سال مستقیم رنگ اسکناس دلار را نمی بینند و احتیاجی هم مستقیم به آن ندارند ولی حساسیت انها به این دلیل است که تصور می کنند که قیمت بالای دلار باعث گرانی اجناس است؟ خوب. الان ایران و امریکا هر دو وارد کننده موز از هزاران کیلومتر انطرف تر هستند. هر دو کشور هم تعرفه به وادات موز می زنند. نرخ بنزین و گازوییل در امریکا لیتری بیست و پنج هزار تومن است و کارگر و راننده ای که این موز را از بندر تا مصرف جابجا و در فروشگاهها بفروش میرساند ساعتی حداقل 12 دلار برای کارگر تا 35 دلار برای راننده کامیون یا روزی حدود 2.5 تا شش میلیون تومن حقوق می گیرد. ولی موز در امریکا الان کیلویی 25 هزار تومن و در ایران کیلویی 40 هزار تومن یا بیشتر است. یعنی عملا مردم ایران دارند موز را با دلار 40 هزار تومنی و بیشتر می خرند و تقریبا تمام اجناس وارداتی و حتی ظاهرا غیر وارداتی مانند خودرو و فولاد و مواد پتروشیمی و... در ایران همین وضعیت را دارد. یعنی عملا نرخ دلار الان در ایران چهل هزار تومن و بیشتر است. پس چه حساسیتی به بالا رفتن نرخ دلار دارید؟ حساسیت شما در واقع به نفع ثروتمندان تمام میشود! در واقع هیچ جنسی در ایران به قیمت دلار حتی 25 هزار تومنی به دست مصرف کننده نمی رسد ولی آن یکی دو درصدی که اغلب از خانواده های ثروتمند و اقازاده و رانتی و... هستند برای تفریح و زندگی و سفر خارجی و خرید ویلا و... به اسکناس دلار نیاز مستقیم دارد و تثبیت دلار در نرخ 25 هزار تومن یک نعمت برای انهاست. این تفاوت 25 هزار تومن تا 40 یا 45 هزار تومن که اجناس در ایران به آن قیمت و به آن 99 درصد فروخته می شود عوض اینکه برود به جیب آن 99 درصد مستقیم میرود در جیب این یک درصد. از این بهتر برای انها نمی شود. بی جهت نیست که پای صحبت تمام مهاجران سرمایه گذاری و همین افراد که در این چند سال از ایران خارج شدند می نشینید با افتخار می گویند هیچ جای دنیا به راحتی ایران نمی شود پول( رانت) دراورد و البته همین طبقه با رسانه و نفوذی که در مدیریت دارند همش می گویند افزایش قیمت دلار به ضرر شهروندان ایرانی است! مانند مدیران خودرو ساز که تا از انحصار انها صحبت می شود شروع به خواندن مرثیه در مورد بیکاری کارگران ایرانی می کنند و منتقدان را خائن و طرفدار واردات خارجی می کنند و... هنر یک دولت ملی و شایسته این است که ثروت ملی مردم ایران یا همان دلار نفتی را به قیمت روز و رقابتی آن به این ثروتمندان بفروشد و منافع آن را هزینه 99 درصد ملت ایران کند ولی الان دقیقا برعکس است.
ناشناس۱۷۶۶۶۳۶۲۲:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مساله دلار نیست مشکل افت ارزش ریاله
مثبت نگر۱۷۶۶۶۴۰۲۲:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اطلاعاتم در این مورد بسیار کم است کاش منبعی برای مطالعه بیشتر معرفی میکردید
ناشناس۱۷۶۶۷۰۶۲۲:۴۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
باید با اجرای قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال مفسدین اقتصادی را محاکمه نموده و به وحشت انداخت ظاهرا تنها عده ای با مطرح کردن آن به وحشت افتاده اند
ناشناس۱۷۶۶۸۱۴۲۳:۵۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
با اجرایی کردن این قانون باید جرثومه های فساد را که به ثروت های باد اورده و حرام کلان و نجومی رسیده اند محاکمه نمود و پول های ناراج شده کشور را به چرخه تولید و اشتغال در اورد
ناشناس۱۷۶۶۸۲۴۰۰:۰۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
باید منشا ثروت تو و امثال تویی که از اجرای قانون از کجا اورده ای به وحشت و زبونی افتاده ای مشخص باشد میدانی با این ثروت های حرام و لجنی که از خون مردم نمیده ای چه تعداد افراد جامعه را از بین برده ای تو و امثال تویی که از اجرای قانون از کجا اورده ای به ذلیلی و زبونی افتاده ای
AMIR۱۷۶۵۳۱۷۰۹:۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
وقتی دایم صورت مساله پاک شود در نهایت همین میشود. کاینات قانون داره حساب و کتاب داره حساب و کتابشم در اجرای قانون و عدالت هست و در نه سخنرانی خدا عاقبت ما را خیر کند چون عمر ارزشمند و کوتاه هست و ان شا الله خداوند یاری کند که فقط از او استعانت بخواهیم. چون بقیه فانی هستند
ناشناس۱۷۶۵۳۳۳۰۹:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
شیوای بازنشسته از چه روی صندلی شورای رقابت نشسته
ناشناس۱۷۶۵۳۶۶۰۹:۴۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
باید مقابل ساختمان این شورا تجمع مردمی صورت بگیرد
ناشناس۱۷۶۵۳۹۴۰۹:۵۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
عمده مشکلات ما ناشی از تحریم ها است.
ناشناس۱۷۶۵۵۴۳۱۱:۱۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خودرو تولید داخلی هستش چکار به تحریم داره
ناشناس۱۷۶۵۶۴۲۱۲:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چرا این قدر کم حافظه شده اید؟ تا قبل از ترامپ و تحریم های فلج کننده خودروهای خارجی با قیمت ارزان وارد کشور می شدند و قیمت پراید 10 میلیون و پژو 206 فقط 18 میلیون بود.
ناشناس۱۷۶۶۱۰۶۱۷:۱۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
استاد ما تولید کننده نیستم ما مونتاژ کننده ایم.به خاطر تحریم و بالا رفتن قیمت ارز قطعات گرانتر از حد به دست مونتاژ کننده می رسد. در یک کلام تولید ملی دروغی بیش نیست.ما مونتاژ کاریم.
عبید محمودی امامی۱۷۶۵۶۸۸۱۲:۴۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خواهشا سکوت کنید
ناشناس۱۷۶۵۷۴۹۱۳:۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تحریها بهانست
ناشناس۱۷۶۵۸۱۸۱۴:۰۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تحریم بهانه ای بیش نیست
ناشناس۱۷۶۵۴۲۴۱۰:۱۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
9 ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم می گذرد. اما هیچ کاری در مورد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نکرده.
ناشناس۱۷۶۵۴۳۴۱۰:۱۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دهان این مجلس هم بسته شد
ناشناس۱۷۶۵۷۵۰۱۳:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دناپلاس ازدم ازدم قسط گرفت برای چی ؟ برای امروز
ناشناس۱۷۶۵۷۹۷۱۳:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یه فکری به حال گرونی خودرو بکنید چرا رقابتی نمیکند با خودروهای جهان ؟
حسین۱۷۶۶۰۲۸۱۶:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چون روحانی و امثالش هی به مجلس توپیدن!
ناشناس۱۷۶۶۴۱۲۱۹:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یعنی شرکتهای خودرویی گربه را دم حجله کشتند. دنا پلاس کار ..در طول چند سال احتمالا نظیر دنا پلاس ها ..را بسته است بی جهت نبود هر مسئولی در مورد گرانی خودرو صحبت میکرد دیگر از آن صدایی در نمی آمد فقط همان یک بار اعتراض بود ودیگر هیچ
رفیق مافیا و شریک قافله؟۱۷۶۵۴۶۳۱۰:۳۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
کافیه قضاییه یک روز شیوا رو بازداشت کنه ببینید قیمت ماشین چطور سقوط میکنه الف پیگیری کن لطفا
ناشناس۱۷۶۵۶۴۶۱۲:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
شیوا هیچ کاره است. گنده تر ها پشت این ماجرا هستند.
ناشناس۱۷۶۵۳۳۹۰۹:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تیتر این مطلب باید اصلاح شود: تخت گاز مسئولان رو اعصاب و زندگی مردم
ناشناس۱۷۶۵۶۴۸۱۲:۲۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تیتر باید این باشد گل بود به سبزه آراسته شد
ناشناس۱۷۶۵۳۴۱۰۹:۳۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
همه جای این مملکت مانند خودروسازی ها بی حساب و کتاب است.
ناشناس۱۷۶۶۳۵۱۱۹:۲۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اتفاقا همه جای مملکت حساب کتاب داره برای غارت بیشتر ..
ناشناس۱۷۶۵۳۴۲۰۹:۳۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
بنا به گفته خود وزیر صمت تولید کننده های فولاد در چند ماهه اخیر با افزایش قیمت فولاد و اهن در بازار داخلی معادل بازار جهانی و حتی بیشتر 60 هزار میلیارد تومن سود خالص بردند در حالیکه یک تن سنگ اهن داخلی را به جای 1.5 میلیون تومن جهانی فقط 300 هزار تومن می خرند و یا هزینه گاز انها تقریبا در قیاس با دنیا مجانی است و به کارگران این کارخانه های اگر در خارج ماهی 3 هزار دلار می دهند اینها به کارگران ایرانی ماهی 300 دلار می دهند و هزینه حمل و نقل انها هم با گازوییل 40 هزار تومنی نیست و....! پتروشیمی و خودرو سازی و نوعا تمام صنایع داخلی که خون مردم را با انحصار خود در شیشه کردند همین هستند و مدیران انها رسما حقوق و مزایای درحد ماهی 60 تا صد میلیون تومن می گیرند. واقعا کسی در ایران پیدا می شود که مسئولیت این افتصاح که سالهاست ادامه دارد قبول کند یا همه دعای یا نفرین می کنند!
ناشناس۱۷۶۵۳۵۰۰۹:۳۴:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
حیف از این سرزمین که این همه نعمت و موهبت الهی در آن نهفته است. و حیف از اینکه خداوند آن را زیر دست افرادی.... قرار داده است.
ناشناس۱۷۶۵۳۹۷۰۹:۵۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
کشورهای بزرگ دنیا کل صنعت و اقتصاد و تجارت را رها نکرده‌اند به امید انرژی هسته‌ای!
ناشناس۱۷۶۵۷۶۴۱۳:۳۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
يعني اگر فردا درب صنعت هسته اي رو تخته (تر) كنيم بقيه جاهاي صنعتمون رشد مي كنه رفيق؟ با كدوم تدبير(!) با كدوم عزم؟ داشته هامون رو هم از دست نديم
ناشناس۱۷۶۶۰۵۷۱۶:۴۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
هسته ای کشور را تبدیل به گداخانه کرده است.
ناشناس۱۷۶۶۰۲۳۱۶:۱۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ای بابا قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ بچرخه هم چرخ اقتصاد ولی هر دو با کلید قفل شد
nader۱۷۶۶۰۳۳۱۶:۲۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ببخشید، خدا این سرزمین رو زیر دست این افراد نگذاشته، ما(من و شما) گذاشتیم، خدا به انسانها عقل داده و قدرت انتخاب، آقای وزیر فرمودند که ملت ما خودشون انتخاب کردند.. جهت اطلاع
ناشناس۱۷۶۵۳۵۱۰۹:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ما خواستار مجازات مسولان شورای رقابت برای اخلال در قیمت خودرو هستیم
ناشناس۱۷۶۵۳۵۳۰۹:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اگر شورای رقابت اطمینان داره که این کار باعث کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد میشه، چرا قیمت بازار آزاد خودرو رو یه عدد ثابت با کاهشی فرض نمی کنه ، قراره توی فرمول دائم قیمت آزاد مبنا قرار بگیره (حتی اگر افزایشی باشه)
ناشناس۱۷۶۵۴۹۷۱۰:۵۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
درسته،اما مگر فقط خودرو روی اعصاب ملته؟ در حال که روی گنج نشستیم بیشتر افراد جامعه زیر خط فقر هستند،تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس۱۷۶۵۶۹۶۱۲:۵۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
بخدا اگه نخرید اینا میان التماس میکنن وام میدن یادتون که نرفته
ناشناس۱۷۶۵۷۰۳۱۲:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مطمئن باش! راه تو را می خواند!!
ناشناس۱۷۶۵۸۳۲۱۴:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مشکلات ما بیشتر بی مدیریتی. ذینفع بودن شورا و عوامل مربوطه. زیاده خواهی خودروسازان. جلوگیری از واردات. تا مشت محکمی باشه تو دهن دلالان داخلی و
باخدا۱۷۶۶۰۱۱۱۶:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اینها مردم را به مسخره گرفتن تو کشورهای خارجی ۶ سال یکبار قیمت گذاری میکند ولی تو ایران ۶ساعت یکبار چیزی که مال خودشان است ده برابر به مردم میدهن
مجتبی۱۷۶۶۱۳۰۱۷:۲۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تورو قرآن نخرید بیاید برای یه بارهم که شده متحد باشیم و نخریم بعد خودکار موضوع حل میشه ۲ماه نخرید
ناشناس۱۷۶۶۸۱۵۲۳:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا همه با هم نخریم تا بازار ارام شود وقیمتها شکسته شود
ناشناس۱۷۶۵۳۲۰۰۹:۱۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دیروز خبری در الف منتشر شد که شرکتهای دولتی و بانکها و وزارت نفت و بانک مرکزی و.... حقوق و مزایای متوسطی بین 20 تا 50 میلیون تومن به کارکنان خود می دهندو این به معنی انست که مدیران و مسئولان و مشاوران این شرکتها حقوقی بالای شصت میلیون تومن در ماه می گیرند. خیلی خوب بود که شرکتهای خودرو ساز هم اطلاعات حقوق و مزایای رسمی پرداختی خود به مدیران و مشاوران و نور چشمان عزیز خود را اعلام می کردند تا بدانید چرا پراید باید 150 میلیون تومن شود یا 206 باید 250 میلیون تومن شود و هر کس هم به انحصار این شرکتها و خودروسازها و بانکها اعتراض و انتقادی داشته باشد خائن است چون مشوق واردات است یا باعث بیکاری کارگران و کارکنان این خودروسازها می شود! و از ان جالبتر که مردم انتظار دارند که با برداشته شدن تحریم و صادرات بیشتر نفت وضع درست شود. با این هرج و مرجی و ریخت و پاشی که در دستگاههای دولتی و خصولتی و بانکهای خصوصی و خصولتی برقرار است حتی اگر صادرات نفت ایران به 5 میلیون بشکه د روز هم برسد باز تغییر اساسی در وضع معیشت مردم حاصل نخواهد شد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۷۶۵۳۴۰۰۹:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تنها راه اصلاح اقتصاد و نجات کشور اجرای قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال می باشد
ناشناس۱۷۶۵۳۶۴۰۹:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
از خودت شروع کن. تو خودت از کجا آورده ای که به جای کار کردن 24 ساعته پای اینترنت هستی و این کامنت تکراری را می زاری؟
ناشناس۱۷۶۵۵۰۰۱۰:۵۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مبارزه با مفسدین استمرار می خواهد توی مفسداقتصادی حرامخوار را و امثال تو را با اجرای این قانون محاکمه و به دست عدالت می سپاریم
ناشناس۱۷۶۵۵۱۷۱۱:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یعنی شما وحشت کردی ۲۴ ساعته اینترنت را چک میکنی ی وقت نیایند سراغت برای عودت ثروت های حرام
ناشناس۱۷۶۵۵۶۳۱۱:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تو امثال تو چرا به وحشت افتادید ثروت حرام و باد اورده دارید تو امثال تو اگر ثروت حرام ندارید که نباید وحشت کنید
ناشناس۱۷۶۵۶۹۸۱۲:۵۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تو چرا وحشت کردی
ناشناس۱۷۶۵۸۸۳۱۴:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دوست عزیز بنده هم متوجه منظور شما هستم به عنوان یه مخاطب سایت الف ذیل خیلی از پست ها این کامنت آقای مصطفی کمالی رو دیدم. ولی فک کنم منظور این دوستمون اینه که اون قدر این حرف تکرار شه تا آویزه گوش همه بشه و یه کمپینی چیزی راه می افته. چون واقعا اگه این مسئله حل بشه ۹۰ درصد اختلاس ها و رانت ها و رشوه ها و لابی ها و در مجموع فساد ازبین می ره. بالاخره ریشه ی اصلی خیلی از مفاسد که بعضی از آقازاده ها هستند پیدا می شن. مشکل باید ریشه ای حل شه. الف جان منتشر کن(چیز بدی ننوشتم به خدا قسم)
ناشناس۱۷۶۶۲۴۲۱۸:۲۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تو چرا به وحشت افتادی مگه جزو مفسدین اقتصادی هستی
ناشناس۱۷۶۵۸۲۷۱۴:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دقیقا شما خودت چه کاره هستی که صبح تا شب کامنت تکراری می‌زاری ؟؟
ناشناس۱۷۶۶۰۸۷۱۶:۵۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تو و امثال تو چرا وحشت کردی چرا ناشناس اومدی اگه تو وحشت نداری با شناس بیا
ناشناس۱۷۶۶۰۹۵۱۷:۰۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چون تویی و امثال تویی نیستم که وحشت کرده باشم تو با نام بیا کامنت بگزار تا بگویم با کیان زیستی که در رعب و حشتی
ناشناس۱۷۶۶۰۹۹۱۷:۰۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
شکر ایزد که چون تویی نیستم که به وحشت افتاده باشم
ناشناس۱۷۶۶۱۳۱۱۷:۲۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
حرف دیگه ای تو نداری؟ همه جا هستی ..!! خسته نشدی
ناشناس۱۷۶۵۳۴۳۰۹:۳۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اگر تحقیق کنید خواهید دید کسانی که حقوق های نجومی می گیرند همگی خودی یا از فک و فامیل های خودی ها هستند.
ناشناس۱۷۶۵۷۸۱۱۳:۳۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تو و امثال تو اگه مشکلی نداری چرا وحشت کردی
ناشناس۱۷۶۵۷۸۴۱۳:۳۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
پس نخیر. تصور کردی من و شما را استخدام می کنند. از اول تاریخ همین بوده. یه ظاهری را درست کنند ولی فقط دنبال این دنیا هستند. چون این دنیا نقد است. کسی از دنیای دیگر خبر نیاورده که انجا هم نقد است یا خیر.
ناشناس۱۷۶۶۱۳۷۱۷:۲۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
من یک کارمند بانکم این حقوق متوسط ماهی بیست میلیون رو والا تاحالا ندیدیم
محراب۱۷۶۵۳۲۲۰۹:۱۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
برخی از ارگانها و نهادهای غیر رسمی هم هستند مثل انجمن اسلامی ها که تا تقی به توقی میخوره و نظام به خطر میافته طومار مینویسند و صدها هزار و شاید میلیونها نفر امضا میکنند و ماجرا رو محکوم میکنند اما وقتی زندگی و معیشت مردم همیشه در خطر هست از سنگ و علف صدا درمیاد الی این جماعت !
ناشناس۱۷۶۵۳۷۵۰۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مقصود تویی، کعبه و بت خانه بهانه
ناشناس۱۷۶۵۳۳۰۰۹:۲۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
شورای رقابت را منحل نموده و اعضا انرا به دار مجازات بیاویزید
ناشناس۱۷۶۵۳۳۷۰۹:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مقصر ملت هستند وقتی کسی به فکر ملت نیست خودشون باید به فکر خودشون باشند و ماشین نخرند
ناشناس۱۷۶۵۳۷۸۰۹:۴۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آن کس که شیران را می کند روبه مزاج، احتیاج است احتیاج است احتیاج.
ناشناس۱۷۶۵۳۴۷۰۹:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
رانت خودروسازان مانند قبل که صدها هزار خودرو روی دستشان ماند و قسطی فروختندبا آزاد سازی واردات خودرو از بین می‌رود گرچه ظاهرا زور خودرو سازان و واسطه ها بیشتر است و سایر داستان‌ها برای توجیه
ناشناس۱۷۶۵۳۸۲۰۹:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آزاد سازی واردات خودرو، تقاضای ارز در کشور را زیاد می کند و در این دوران بی ارزی باعث گران شدن ارز و بالا رفتن تورم می شود.
ناشناس۱۷۶۵۵۶۷۱۱:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
پس چرا خودروسازان ازین موقعیت سو استفاده میکنند و در این بازار سیاهی ک خود درست کرده اند دنبال گرانی هرروزه خودرو بی کیفیتشان هستن اگر خودرو سازی،ارزبری داره و باید از جیب مردم برود پس چه بهتر صرف خودرو با کیفیت خارجی بشود حقوق کارگران خودرو سازها هم از محل عوارض پرداختی در حدعرف قابل پرداخت هست
ناشناس۱۷۶۵۳۶۲۰۹:۴۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آزاد سازی قیمت بهترین راه هست. چرا محصولات دیگه مثل لبنیات، فولاد و غیره سرکوب قیمت و ایجاد رانت ندارند اما فقط برای خودروسازی ها باید با سرکوب قیمت برای عده محدودی رانت ایجاد کنند؟
ناشناس۱۷۶۵۳۸۸۰۹:۴۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تنها خودروسازان کشور سایپا و ایران خودرو نیستند. مدیران خودرو خودروی چینی 50 میلیونی خودش رو حالا 550 میلیون می فروشه و کسی بهش کاری ندازد
ناشناس۱۷۶۵۴۱۱۱۰:۰۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ریشه همه این مشکلات ، پیش فروش محصولات است ، باید جلوی اینکار گرفته شود ، خودروسازها باید محصولاتشان را در نمایندگی های رسمی عرضه کنند ، مشتری هم هر وقت صلاح دانست آن را خریداری کند ، اگر این محصولات به فروش رفت ، مجوز تولید دوباره به آنها داده شود ، اگر روی دستشان ماند ، مجبورشان کنید قیمت را کاهش دهند ،
ناشناس۱۷۶۵۴۱۲۱۰:۰۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
متاسفانه به علت وضعیت لجام گسیخته و بی قانون در اقتصاد و چشم و همچشمی ناشی از زندگی مصرفی غیرمولد, خیلی از مردم با دلالی و کلاهبرداری و دروغ و رشوه و زد و بند و راه های نامشروع در حال کسب ثروت هستند و این ثروت هم صرف بازارهای غیرمولد و دلالی و قمار میشود و با این وضعیت اوضاع هر روز بدتر و بدتر خواهد شد. کدام قشر متوسط و ضعیفی توان خرید پراید صد و بیست میلیونی دارد ؟؟؟ اگر اقشار ضعیف توان خرید پراید صد و بیست میلیونی دارند که دیگر جزو طبقه مستضعف حساب نمیشوند !! بازار این خودروها اکثرا دست دلالها یا مردم عادی از طبقات رو به مرفه است که با خرید و فروش به دنبال کسب سودهای باد آورده و بدون زحمت هستند و قطعا عدم گرفتن مالیات از عایدی بر سرمایه ناشی از دلالی, باعث بوجود آمدن این وضعیت وخیم اقتصادی شده است.
حسینی۱۷۶۵۴۳۹۱۰:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
با سلام سرگرمی جدید باید به عید نزدیک شویم وزیر صمت چهار تا حرف بزن بعد عید هم خدا بزرگه ما دیگه می رویم بهترین روال همین است کنترل چی ؟ مگر می شود قدرت نمایشگاهی .. یعنی شیوای یعنی انجمن رقابت یعنی وزارت صمت بازار بی در و پیکر صاحب نداره بزن برو چنان تو دلت را خالی می کنه که به جای یک ماشین دو تا بخری کارش اینهه حرفه ای شده هیچ کسی جلو دارش نیست
ناشناس۱۷۶۵۴۶۴۱۰:۳۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اینا همش حرف و نوشتست، یه عمره همه میگن خودروسازهای ایران ماشین آلاینده، نا ایمن و گران به مردم میفروشن، همه هم اینو میدونن و اظهر من الشمسه.همیشه هم همین داستانه. ولی دریغ از ذره ای واکنش. به این معنی که هیچ مسئولی به فکر مال و جان مردم نیست. واسلام
ناشناس۱۷۶۵۴۷۶۱۰:۴۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس۱۷۶۵۴۷۷۱۰:۴۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اين شوراى قيمت گذارى از كجا اومده غير از اينه كه از بطن همين دولت هستش خوب امثال اين شوراها و بورس ها فقط سوپاپ اطمينانن كه قيمتها پايين نياد در همه جا ميشه ديد در خودرو در دلار در فولاد در مسكن اينها فقط و فقط وظيفه دست در جيب مردم كردنو دارن ولاغير
علی۱۷۶۵۴۸۷۱۰:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
متاسف از اینکه این همه انتقاد و شکایت از خودروسازان هست اما گوش شنوایی نیست. بیخود هم دنبال معلولیم آقای رییس شورای رقابت هم .. بیش نیست و فقط دستورات را اجرا می کند. و می ماند دولت بی تدبیر و نا امید که تصمیم دارد در ماه های پایانی سرزمین سوخته تحویل دولت بعدی داده و مردم را مقابل .. قرار دهد. جالب اینکه تا دیروز دنبال .. کدخدا بودند و چون کدخدا بی محلی کرد حالا تمام تقصیرات را متوجه کدخدا می دانند و نه از بی تدبیری
رضا۱۷۶۵۴۸۸۱۰:۴۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
وقتی ملت نخریدن درست میشه حمله برای غرقه کشی نکننددرست میشه
ک۱۷۶۵۸۳۰۱۴:۱۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دوست من ملت احتیاج دارن که می‌خرن، مگه قراره از نیاز مردم باید سو استفاده کرد؟
مهدی۱۷۶۵۴۹۲۱۰:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
زندگی مردم رو به گند کشیدید خدا لعنت کنه باعث بانی شو یه راهی بزارید مردم این از بورس تون اون از حقوق دادنتون عرض دوسال 50 درصد حقوق کارگر کارمند زیاد شده 300% خودرو آخه لعنت به اون انصاف نداشته تون با این حقوق هایی که می گیریم با این همه گرونی کی می تونه ماشین بخره با این حقوق ها مردم شکمشون رو هم نمی تونن سیر کنن چه برسه بتونن ماشین بخرن فقط می تونم بگم خدا جوابتون رو بده
ناشناس۱۷۶۵۵۰۸۱۰:۵۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چقدر بی فکرین بخدا مردم دارند اذیت میشن از این قیمتها... در به در ماها که یکساله نوشتیم به امیدِ اینکه ماشین را ارزونتر بخریم و بچه هامون اذیت نشن و بتونیم پولشا یکساله جور کنیم...
ناشناس۱۷۶۵۵۱۰۱۰:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا که... چقدر مردم را اذیت میکنین
ناشناس۱۷۶۵۵۲۰۱۱:۰۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فقط با آزاد سازی ورود خودرو می شود این مشکل را حل کرد .چون این دو خودرو ساز بنجل ،حالا حالا خودروساز نخواهند شد.
عرفان۱۷۶۵۵۲۱۱۱:۰۶:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام،دوتا خودرو ساز را نمیتوانید کنترل کنید،اونوقت میخواهیم دنیا را تسلیم خود کنیم.جای تعجب دارد.
ناشناس۱۷۶۵۵۲۴۱۱:۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چرا یک حرف بایدیک شبه باعث این همه بی ثباتی وگرانی در جامعه بشود . چرا این افراد و مسئولان بازخواست ومحاکمه نمی شوند. آیاامکان دارد جنسی در عرض یک هفته این همه گران شود. چه دستی پشت این حرفها و گرانی است. نباید قوه قضاییه به این موضوع ورود کرده واین افراد و مسئولان را بازخواست نماید. الف لطفا منتشر کن
محمد۱۷۶۵۵۲۷۱۱:۰۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
هر وقت نخریم به التماس میفتن
ناشناس۱۷۶۵۵۴۴۱۱:۱۸:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
هيچ كسي نيست جلوي اين شواري رفاقت بگير فقط كل 40سال مشكل امريكاه بود است مشكلي خودتان ومديرتان هستيديد هيچ جايي دنيا اين مدل ماشين بااين قيمت خريد فروش ندارند اين هم توليد كرده اند وصادارت نداره وبيچار مردم ودولت هم حمايت مي كنند هركسي حرف بزند امنيت ملي تويي سرش مي كوبند
arya۱۷۶۵۵۵۳۱۱:۲۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
باسلام چرا هرروز با انتشار اخباری ازین دست باعث آزار روح وروان مردم میشوید بس است دیگر بازی موش،و گربه دیگر لازم نیست هر بیسوادی میداند چاره کار در حذف رانت است یعنی به مانند دیگر کشور های تولید کننده بایستی بازار رقابتی وجود داشته باشد یعنی واردات با اخذ گمرکی در حد عرف و آزاد سازی قیمت خودرو به اصطلاح وطنی مردم از دولتمردان این را میخواهند و بس
ناشناس۱۷۶۵۵۸۲۱۱:۳۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
رحمه الله من یقرا الفاتحه مع الصلوات
ناشناس۱۷۶۵۵۸۹۱۱:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
شورای رقابت از وقتی راه برای افزایش قیمت های لحظه ای باز کرد که تصمیم گرفت سه ماه یک بار قیمت لگنهای سایپارو افزایش داد وکسی از مسولین هم ککش نگزید وبا سکوتشان را رو براش باز کردن ما جمع کثیر حواله داران پارسال هنوز مشکلمان برای افزایش سه ماهه حل نشده صدقه سری همه اونهایی که بهشون شکایت کردیم هنوز جوابی نگرفتیم
ناشناس۱۷۶۵۵۹۵۱۱:۴۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
وقتی چند ده هزار نیروی مازاد استخدام این شرکتها بشوند معلومه که هزینه انها را باید ملت بدهند
ناشناس۱۷۶۵۵۹۷۱۱:۴۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آقایان این شورای رقابتی ورانت بازی را جمع کنید کجای دنیا را می خواهید بگیرید این همه پول را به قبرستان نمی توانید ببرید. فقط یک کفن خالی تازه مرده شور زمان شستن وسط انگشتانتان راهم چک میکند. به خدا قبر جای تنگی می باشد. آه وناله مردم به خدا دامن شما مسئولین را می گیرد. انشالله کسانی که فقط به فکر خودشان هستند. ومردم دیگر را نمی بینند خدا تخت بیمارستان را با بیماری سختی نصیبشان گرداند.انشالله .کاری ازدست ما ساخته نیست.تخم مرغ شانه ای ۵۰ هزارتومان به کی بگوییم ..
ایران خاک تو سر۱۷۶۵۶۰۷۱۱:۵۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فقد مردم عزیز اتحاااد اینا هر چه گفتن برعکس شد تا به کی می‌خواین خودتون رو به خواب بزنین بابا بقران ما با مس مس کردنمون داریم آینده یه نسل بد خودمون رو نابود میکنیم
ناشناس۱۷۶۵۶۱۱۱۱:۵۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چرا ما نباید صبح ثبت نام کنیم پول واریز کنیم حداقل یک هفته خودرو تحویل بگیریم ......نه اینکه دلالان را با این کارها شارژ کنید خودرو های کارخانه را تحویل بگیرند وبه قیمت چند برابر به مردم بدبخت بفروشند. آیا واقعا انصافه......
محمدی۱۷۶۵۶۳۱۱۲:۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ایران خودرو سایپا خلیلی به مردم ایران ظلم کردند هر دقیقه قیمت بوردن بالا این کار باعث شد همه چیز در بازار کران شد آخه چرا تو این شرایط این کار ها را می کنند از سازمان حقوق بشر می خواهم که هرچه زودتر این دو شرکت خودرو ساز را محکوم پلمپ کند
یک ایرانی۱۷۶۵۶۳۲۱۲:۱۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آقا جمع کنید این دزدیدها و بی تدبیری هارو صبر مردم هم حدی داره. علنا دارین مردم بدبخت رو سرکیسه میکنید
ناشناس۱۷۶۵۶۳۹۱۲:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
نمیدونم قوه قضاییه کجاست ،واقعا همشون فک وفامیل همدیگه اند وگرنه چارتاشون رامجازات می کردند بابا ی زمانی مردم داشتند شما خونشونم بمکید والا دیگه به کجارو بیارند، ندارند
ناشناس۱۷۶۵۶۴۰۱۲:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فقط یه خواهش از آقای رییسی داریم که زودتر به خاطر خدا وارد عمل بشن وجلوی اینها بایستند فقط لطفا به موقع باشه قبل از اینکه ظلم دو شرکت ظالم زندگی خیلیهارو از هم بپاشونه
مهران۱۷۶۵۹۵۰۱۵:۳۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یعنی بی ماشینی زندگی مردم رو از هم میپاشه عجججب
مجید ریسی۱۷۶۵۶۴۵۱۲:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا خستمون کردید شما مسولین با چه رویی از افزایش قیمت دوباره این فرغونون هاتون صحبت میکنید . چه اتفاقی افتاده مثلا ک باید افزایش قیمت بخوره . تقصیر ملت بی غیرت ما هست دیگه خود کرده را تدبیر نیست
صادق۱۷۶۵۶۵۴۱۲:۲۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
به خدا قسم ک خود خدا هم با مسعولین دزده مگه یه کارمند چقد میگیره پارس بخره ۱۲۲من پیش فروش ۵۰ ریختم مجبورم ماشین ندارم تحویلش تیر ۱۴۰۰باید۷۰دیگه پرداخت کنم چجوری نمیدونم تمام نمایندها دزدن
ناشناس۱۷۶۵۶۵۵۱۲:۲۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دیگه از اعصاب گذشته
ناشناس۱۷۶۵۶۸۲۱۲:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چرا ۱۰ درصد قیمت بازار از قیمت کارخانه بالاتر بود را اجرا نکردن که درست بشه
ناشناس۱۷۶۵۶۸۳۱۲:۴۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دیگه رمقی برامون نمونده .فکرمون خرابه .زندگیمون داغونه ..هر روز افزایش قیمت مگه میشه .. مگه قیمت این آهن پاره تا کجا میخواد بره داره کم کم سر به فلک میکشه مردم چه گناهی کردن .. یه روزی خداوند جواب همتون رو میده ..☝️
شروین۱۷۶۵۶۹۱۱۲:۴۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مگه شورای رقابت میدونه که این دو شرکت روزی چندتا ماشین تولید میکنند که میگه اگه ۵۰ درصد بیشتر تولید کنند حق اضافه کردن قیمت رو دارن،عمرا اگه بدونن،تازه اگه تولید کنند عرضه نمیکنند،
ناشناس۱۷۶۵۷۰۴۱۲:۵۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فقط چاره اش نخریدن خودرو است مردمان کشورهای دیگرو نگاه کنید وسایلی که گران میشود ای بابا دیگه نخرید فقط دو الاسه ماه نخرید چون این اقایان مسعولان خودسر به فکر مردم نیستن الادست به جیب مردم میکنند فقط باند بازی ووووو
ناشناس۱۷۶۵۷۰۵۱۲:۵۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مثل همه جای دنیا با نخریدن از هم حمایت کنیم تا قیمتا واقعی بشه یادتونه پراید نخریدین امدن التماس کردن وام دادن بعدش که خریدین چجور قیمتا رو بردن بالا
ناشناس۱۷۶۵۷۱۱۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
نخرید اینا خودشون قیمت بازار بالا میبرن همینکه قیمتا پایین میاد برنامه ای میچینن که قیمتا بره بالا قیمت بازار باید برسه به کارخونه نه کارخونه به بازار مردمو چی فرض کردین
ناشناس۱۷۶۵۷۱۳۱۳:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام این فرمول ها همه به نفع خودروسازهای هست، اگر راست میگن از این فرمول استفاده کنم: خودروهای داخلی رو صادر کنن به کشورهای دیگه، اونا هر قیمتی خریدن به ما هم همون قیمت بفروشن، اون موقع میبینن با این کیفیت ها قیمت خودروی 208 که میگن توی بازار 1 میلیارد تومان هست، حتی 100 میلیون تومان هم نمیخرن... برای رقابت هم فراخوان بزنن به هر شخصی که توان تولید خودرو دارد به سادگی مجوز تولید میدهیم، نه اینکه انحصاری باشه و حرف از رقابت بزنید...
ناشناس۱۷۶۵۹۸۲۱۵:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ان شاالله آه مظلومان دامنگیر خودروسازها بشه
مهدی رنجبر۱۷۶۵۷۲۷۱۳:۰۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
عمده مشکل ماتحریم نیست مشکل مازیاده خواهی خودروسازان چون فقط می خوان خودروواردکنندوتولیدنکنندوبامونتاژ وله بهانه تحریم بیشترین سودراببرن وگرنه ماهم دانشمندش داریم هم منابع و معادن هم سوخت یک اراده قوی نمی خوادماپیشرفت کنیم من این اراده را ببینم پاس می زنند همه اینابهانه است نمی خان نمی خان
ناشناس۱۷۶۵۷۳۲۱۳:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
به گوش مسوولان اداره کشور برسانید مردم عادی کشور از زندگی سیر شده اند.
ناشناس۱۷۶۵۷۷۲۱۳:۳۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
براشون خیلی مهمه
ناشناس۱۷۶۵۷۳۹۱۳:۱۷:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تکلیف کسایی ک شش هفت ماه پیش واریزی کردن برا تحویل یه ساله دیگ چیه .از آقای رییسی توقعه داریم ب داد مردم برسن لطفاً.
و۱۷۶۵۷۴۳۱۳:۱۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
در ه شورای رفاقت وخودرو سازی وحمایت از مصرف کننده که همش به کام خودرو ساز است را باید گل گرفت.اصلا کارکنان حمایت از مصرف کنندگان بابت چه چیزی حقوق می گیرند .بیش از ۶ بار در یکسال خودرو سازان با استفاده از انحصار ورفاقت با شورای رفاقت وسکوت .. بار سازمان حمایت از مصرف کننده افزایش داشته آیا حقوق کارگران وکارمندان هم همینطور افزایش داشته. مجلس کجاست؟؟؟؟!!!!!
خودم۱۷۶۵۷۴۶۱۳:۱۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یک کلام نخرید
ناشناس۱۷۶۵۷۷۱۱۳:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا در این مملکت قحطی رجاله حداقل کسی دیگه ای بیاد یه مدت اونم بچاپه از دست شیوا و امثالهم خسته شدیم آنقدر قیمتها را بالا بردند خودشون خسته نشدند واردات را بدون تعرفه آزاد کنید پژو ۴۰۵ را یک میلیارد بفروشید
M۱۷۶۵۷۹۶۱۳:۵۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فقط ازهمه چیزخسته شدیم وبریدیم آخه چرابایدیه کشورثروتمندی مثل ایران اینجوری باید باشه باحقوق یک کارمندوکارگرباماهی 3میلیون واقعانمیشه زندگی کردمافقط سعی وتلاش میکنیم زنده بمونیم وفقط کشوربرای یه عده خاصی خوب شده!!! خدااااااااااااا
سهیل۱۷۶۵۸۰۰۱۳:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
این اشخاص شورای رفاقت کسانی هستن که خون شهیدان مارو دارن پای مال میکنن.ماهرروز داریم سردار و دکتر وجوان شهید می‌دیم که مردم تورفاه باشن نه اینکه آقای شیوای بی مسئولیت بیاد روی کار ، و خون مردم رو تو شیشه بکنه. آقایون بازرسی؟مسئولین محترم،تا قبل از هر خرابکاری کاری دیگه ای لطفاً این آقا رو بندازید بیرون
سعید۱۷۶۵۸۰۳۱۳:۵۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مرگ بر امریکا
س د۱۷۶۵۸۰۵۱۴:۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چاره کار فقط نخریدن هست بعضی از همین خریدارها (شاید هم عده کسیر ی) دلال هستن، به فکر شب عیدن یه پول بزنن بجیب دلشون به حال مصرف کننده نمیسوزه اسم خدا رو بزبون میارن ولی به هیچ صراطی مستقیم نیستن.
غضنفر۱۷۶۵۸۰۷۱۴:۰۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یعنی واقعا نمیصرفه براشون با این قیمت ؟؟ بنظر من کارخانه همین قیمت بسته دیگه بازار کمی بیاید پایین تر و اینکه اینا میخان خودشون فقط بخورن نون رو از سفره بازاری هم ببرن
ناشناس۱۷۶۵۸۲۱۱۴:۱۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
وقتی میگن به قیمت بازار نگاه میکنیم یعنی کار دست دلالها و مافیاست که در بازار هستند .مردم هم که اعتمادی به دولت و .. ندارن وقتی میبینند عملا سرمایه هاشون هر روز داره نابود تر میشه میان برای حفظ ارزش دارایشان، خودرو میخرند ارز میخرند کالا میخرن .و این دور باطل همینطور ادامه داره
ناشناس۱۷۶۵۸۲۳۱۴:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنید، اجازه بدهید خودرو ساز ایرانی با هرقیمت و شرایطی که برایش با صرفه و سود آور است، محصول خود را ارایه نماید و در عوض مصرف کننده هم اجازه داشته باشد بین خودروی داخلی و خارجی آزادانه انتخاب کند( واردات را براساس نیاز مصرف کننده آزاد نمایید)، در اینصورت بازار به تعادل می رسد و حق کسی تضییع نمی گردد
رضا۱۷۶۵۸۳۷۱۴:۲۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اگه کشورمسئول داشت که اینجوری نمیشد فقط یه مشت بظاهر آدم نما.. هستن.خدابیامرزه شهید حاج قاسم و دکتر فخری که جان خودشون رو برای این مشت آدم بی کفایت ..بنده جوان مجرد ۳۵ساله هستم که خرج خانواده یتیم رو دارم میدم..آیا این آقایون می‌دونن مجرد۳۵ساله یعنی چی؟ایا می‌دونن صبح تا شب زجر کشیدن ،برای زنده ماندن یعنی چی؟که حالا صبح از خواب ناز بیدار میشن وبا یه ریش بزی گذاشتن ادعای پرفسوری میکنن و قیمت خودرو رو افزایش میدن.اگه خودشون از قشر ما بودن میفهمیدن که ظلم یعنی چی..
ناشناس۱۷۶۵۸۵۱۱۴:۲۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تا وقتی ملت همیشه در صحنه برای خرید این آشغال ها صف می کشند همین آش و است و همین کاسه
ناشناس۱۷۶۵۸۵۹۱۴:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فقط مسولین بدانند حق مردم رو ادعا نکردن موقعی که نیاز به مردم داشته باشین انها شما را به زباله دان میریزن
ناشناس۱۷۶۵۸۶۲۱۴:۳۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مردم واقعاچقدر کوتاه فکرند که امید ب شورای رقابت ودولت بستنداینا خودشون ..،.. هستندهمگی دیدن قیمتها کاهشی شدو شورای رقابت برای جلوگیری از کاهش بیشتر وارد عمل شد ودم ازفرمول جدیدزددرآن برهه یکی که خودش را کارشناس معرفی کردگفت سال ۸۸ دلار هزارتومان بودوپرایدهفت میلیون یعنی ۷۰۰۰هزار دلارکه الان اگه ضرب ۲۶۰۰۰هزاربشه پراید۱۷۵ میلیون میشد ولی یادش رفت که درسال ۸۸یارنه هم ماهی ۴۵دلاربوده والان بایدضرب ۲۶۰۰۰بشه میشه ماهی ۱۲۰۰۰۰۰تومان در سال ۸۸مرغ کیلویی۱۵۰۰تومان بودیعنی با۴۵هزارتومان میشد ۳۰کیلومرغ خریدسال۸۸با۴۵هزارمیشد۵۰کیلو روغن خریداماالان بایارانه ۳۰ماه هم نمیشه ۵۰کیلوروغن خریدسال۸۸حقوق یک کارمند۱۵۰۰دلاربودیعنی الان بایدبشه ۴۸میلیون پراید۷میلیون شده ۱۲۵کارخانه دارضررمیکنه پژو از ۲۷میلیون شده ۲۰۰میلیون کارخانه دارضررمیکنه من نمیدونم مردم کی ضرر میکنندویاچراکسی پیدا نمیشه فرمول برای زندگی مردم بدبخت بنویسه
هبت۱۷۶۵۸۷۱۱۴:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
حمایت الکی ازخودرو(ارابه )سازان باعث این گرانی شده واردات آزاد بشه هیچ کس پوت های اینارو که به عنوان خودرو میفروشن نمیخره شک نکنید!!
ناشناس۱۷۶۵۸۸۸۱۴:۴۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
چه تحریمی چه کشکی همه اینا دست خودشون منم درصدی از فروش هر ماشین میرفت تو حسابم این حرف ها رو میزدم
ناشناس۱۷۶۶۵۶۳۲۱:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فکر میکنن ملت ابلهن همه چی روبه گردن آمریکامیندازن ،دزدی هاروهم آمریکامیگه بکنید
ناشناس۱۷۶۵۸۸۹۱۴:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
می گن مغولی تک نفره یک روستا را سر برید شمشیرش کند شد به آخرین قربانی گفت بمان تا شمشیر تیز کنم اون قربانی هم از ترس تکان نخورد تا شمشیر مغول نیز شد و گردن او را هم زد
اکبر۱۷۶۵۸۹۴۱۴:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا مردمو روانی کردن.این همه تخلف و دزدی ولی کسی نیست رسیدگی کنه . البته به نفع خودشون نیست واگرنه .. خب نکنید.شاید نزدیکه روزی که مردم بخوان رسیدگی کنن.چطوره که این ۲ خودرو ساز از اول نور چشمی دولت بودن فقط زیان میدن.قبول زیان میدید اخه چرا انقدر فداکاری میکنید جلو ضررو هر وقت بگیرید منفعتهاست. ببندید درشو بعد مرزهارو باز کنید تا ما این ضرر کمرشکن به خارجیا بزنیم.چون تا جایی که ما ۸۰ ملیون جمعیت فهمیدیم خودرو سازی یعنی ضررو زیان
ناشناس۱۷۶۵۸۹۹۱۴:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اخه کدام مسوول میخواید قضیه را حل کنه . شورای رقابت که شده شورای رفاقت . مجلس انقلابی که دنا پلاس مجانی می گیره ووقتی اینجوری دست دوستی با خودرو سازان می دهند گور پدر مردم . مگه در خصوص گرانی کدام کالا کدام مسوول اقدامی کرده که درباره خودرو اقدامی کنه . آخرزمان شده به خدا . خدایا صاحب مملکت را خودت برسان . الهی امین
ناشناس۱۷۶۵۹۰۷۱۴:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا با این عرضه قطره چکانی خودرو به بازار نمیدونم چه لزومی به این همه مدیر وکارمند وکارگر در این خودروسازیها است . به خدا من خودم به ایران خودرو ومرکزش رفتم تو هر اتاقی چندین نفر می نشینند دور هم گل میگن وگل میشنون . تعدادی کار می کنند وخیلی ها بیکارن چون با پارتی در اونجا کار پیدا کردن . خوب تعدیل نیرو کنند ویا با این همه پرسنل تولید را بالا ببرند . نمیشه که همیشه تنها فکری که به ذهنشان میاد افزایش قیمت باشه .. آه این ملت خدا میدونه چه وقت نابودشان کنه
اسکوئی۱۷۶۵۹۲۴۱۵:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مشکل نه دولته،نه خودرو ساز و نه شورای رقابت و نه تحریمها. مشکل ما مردم هستیم. به والله اگر مردیم خرید محصولات این دو خودروساز رو برای یکسال تحریم کنند همه چی درست میشه. خودرو صفر کیلومتر نون شب و دارو نیست که نشه خرید.
سید آزاد۱۷۶۵۹۳۹۱۵:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یعنی حال آدم بهم میخوره از این مسولین بی کفایت ک فقط بفکر پر کردن جیب خودشان هستند البته با دست در جیب مردم کردن
مهران۱۷۶۵۹۴۸۱۵:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
یعنی متاسفام برا ملتی که فقط دنبال ارزونی خودرو هستن ظاهرا شکمتون سیر هست یا میخواید ارزون بشه برا زن و بچتون هم بخرید فقط واسه خودرو این همه نظریه میزارن عج‍‌‌‍‌‌‌‌ججججججججججب
تقی۱۷۶۵۹۵۵۱۵:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
پس کی می خواهید به فکرمردم باشید اعصاب برامون نمونده مسولین کجایند
فرزین۱۷۶۵۹۵۹۱۵:۴۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
نمی‌دونم چرا متوجه نیستید که ما برای چی زنده ایم؟؟؟ این مسائل اقتصادی که مهم نیست ما باید تلاش کنیم پرچم رو به دست صاحبش برسونیم بعدش همه چیز درست خواهد شد
ناشناس۱۷۶۵۹۶۲۱۵:۴۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
این همه ماشین دارن چرا ماشینهای پیش فروش نمیدن که بیا تو بازارقیمتها بشکنه
محمد۱۷۶۵۹۶۴۱۵:۴۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خودروسازان فقط به فکرجیب خودهستندکاری ندارندقیمت خودرودرعرض ۳سال پنج برابرشده،نظارت هم نیست هر موقع یک کارشناس آوردندتلویزیون صحبت کردبعدازچندروزقیمت خودرورفت بالا،کیفیت خودروها نیز افتزاح،خجالت بکشیدازخودروسازان خارجی یادبگیریدکیفیت و قیمت ها را
ناشناس۱۷۶۵۹۷۶۱۵:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ما پیش فروش یکساله نوشتیم ک بتونیم پولشو تو یک سال جور کنیم برای بچه هامون ماشینی داشته باشیم ما بدبخت باید سه برابر پول رو موقع تحویل وام بگیریم از کجا بیاریم چرا دولت نظارت نمیکنه چرا سایپا هر یک هفته قیمتشو بالا میبره مگه ما چه گناهی کردیم آقای رئیسی به دادما برس
علیرضا۱۷۶۵۹۷۷۱۵:۵۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مقصر اصلی مردم هستند .چون خیلی راحت زیر بار .. میرند عزیز من چاقو که بیخ گلوت نگزاشتن که خودرو بخری خوب نخر چطور میشه حالا یه سال یا ۶ماه نخر نه آسمون به زمین میاد نه زمین به آسمون میره شما دوست عزیز اگه واقعا میخواهید از قیمتهای بالای خودرو نجات پیدا کنید یه راه بیشتر نداره واونم تحریم این کالاست یه چند وقتی نخرید ودندون به جگر بگذارید واز حاشیه بازار وهیاهوی دلالان وشورای رقابت خودروسازان وحتی دولت نترسید مطمئن باشد با نخریدن قیمتها پس از مدتی فروکش خواهد کرد
محمود۱۷۶۵۹۷۸۱۵:۵۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
قوه قضاییه تو را به اون خدایی که میپرستید این .. شیوا وشورای رقابت را جلو شا بگیرید علنا داره بازار خودرو را هر سه ماه متلاطم میکنه فساد میکنه رو چه حسابی هر سه ماه قیمت رو عوض میکنن مگه من کارمند چند بار حقوقم امسال اضافه شده. پارسال یه سمند نوشتم اون موقع ۷۰ تومن بود الان رسوندن به ۱۱۵ ملیون بازم میخواد اضافه کنه اخه بابا من از کجا بیارم ..یکی بداد این ملت برسه .اینا میگفتن دلار گرون میشه قیمت رو بالا میبریم این سه ماه که دلار اومد پایین وثابت موند چرا قیمت کارخونه را کم نکردن ..اخه چی بگم به این مسوولین.
محمد۱۷۶۵۹۹۳۱۵:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ما برای خودمان ماندیم خودروبخریم چه برسه به بقیه،واقعیت تلخ است باید قبول کرد که قیمت خودروهای داخل خیلی گرونه ،کاری هم نمیشه کردچونکه کسی به فکر مردم نیست،یکی برای هر نفر ازخانواده اش یک خودرو داره،یکی هم مثل من این در وآن در میزنم یک خودرو ارزان برای کل خانواده بخرم هر روز گرانترمیشه،
نلشناس۱۷۶۵۹۹۴۱۶:۰۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تا حالاآمریکارابهانه میکردید وترامپ وتحریم ها وقیمت دلار را...بازچه خوابی برای این مردم بدبخت ونداروبیماردیده اید؟جوانهایمان ازبیکاری ونداری واینکه نمیتوانندازدواج کنند راه دزدی و...پیش گرفته اند. داریدچه بلایی سراین مردم واین کشورمیارید
ناشناس۱۷۶۶۰۲۵۱۶:۲۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
حمايت گسترده دولت از خودروسازان وجلوگيري از واردات خودروي ارزان قيمت وبا كيفيت بيشتر موجب انحصار وتك تازي انها شده ،نمايندگان مجلس كه خودرا بظاهر مردمي ميدانند چرا جلوي انحصار خودروساز نمي ايستندوبراي ازاد سازي خودرو اقدام نمي كنند
شهرام۱۷۶۶۰۲۶۱۶:۲۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
با سلام و عرض ادب خدمت عزیزان در یک کلمه باید گفت مسوول هر حوزه کیست و چه باید می کرد جالب اینجاست هیچ کس مسول نیست هر کسی موضوع رو به گردن شخص یا حوزه دیگر می اندازه و این جوری سیستم پیش می ره . چرا نماینده مجلس به عنوان مدافع حقوق شهروند وارد نمی شوند نمی جنگند مگر ما اشتباه کردیم که به اینها رای دادیم چرا رییس جمهور به موارد این چنینی که مردم پیگیر هستند دقت نمی کنند آیا تمام اینکاره مردم گریزی نیست مردم برای شما چه معنی میده و ..
موسی۱۷۶۶۰۳۷۱۶:۲۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا تعجب می کنم از بحث گرانی خودرو،مگر وقتی کالایی اینگونه در انحصار قشر ی خاص وسود سرسام آورش به جیب عده ای خواص باشد واین باند سالیانی است که با بی رقیب گذاشتن این محصول و تحویل فرغون به جای خودرو به این مردم شریف و کوتاه کردن دست این مردم از حق انتخاب مسلما هرطور که دلشان بخواهد گربه رقصانی میکنند.
جلال۱۷۶۶۰۹۰۱۷:۰۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
مگر چه آتویی پیش خودروسازان دارید که گوش به فرمان ایشان هستید کل دنیا خودرو وارد میکنند بعد ما حتی آرزوی داشتن پراید رو به گور میبریم
ناشناس۱۷۶۶۱۶۴۱۷:۴۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
هموطنان عزیز راه حل فعلی مقابله با یغماگران خودرو ساز مبارزه منفی و آن فقط با نخریدن محصولات است .
ناشناس۱۷۶۶۲۵۹۱۸:۳۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا مسوولین خوابن صدا مردم بیدارشون نمیکند
ناشناس۱۷۶۶۳۰۰۱۸:۵۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
قوه قضاییه وسازمان بازرسی کجا هستن که خبر از این فجایع ندارند ورسیدگی نمی کنند .
ناشناس۱۷۶۶۳۲۴۱۹:۱۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آقای رئیسی یه کاری بکن جون عزیزت
ناشناس۱۷۶۶۳۵۰۱۹:۲۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ما خودمان مقصر هستیم ن هیچ کس دیگه اگر زمان قرعه کشی سایپا و ایران خودرو یک نفرهم ثبت نام نکند حساب کار دستشون میاد میبینن روز به روز داره اضافه میشه به ثبت نام کردن اینا هم دارن سوءاستفاده میکنند
غضنفر۱۷۶۶۴۰۰۱۹:۴۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
روزی که بهتون میگفتم پراید رو بخرید ۱۰۰ رو رد میکنه گوش ندادید حالا با کلوخ تو سرتون بزنید.‌‌دم شیوا گرم برای من دلال عالی کار میکنه..
ناشناس۱۷۶۶۴۲۴۱۹:۵۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
کاربران محترم این همه در مورد ایجاد نارضایتی توسط خودرو سازان ومسئولین نوشتند. ولی در مورد اینکه شاید کسانی هستند که عمدا ایجاد نارضایتی میکنند تا مردم از نظام زده شوند. مگر ممکن هست که سالهاست مردم از دهن کجی شرکتهای خودروی ومسئولین مربوط به آنها رنج میبرند ولی هیچ کسی جوابگو نباشد
ناشناس۱۷۶۶۵۰۶۲۰:۳۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تحته گاز خودروسازان روی آبروی مسوولین بعد روی اعصاب مردم وقتی آبروی دولت وسرنوشت مردم دست یک نفر باز نشسته واحتمالا ذینفع از خودروسازی قرار میگیرد وضع از اینهم بدتر میشود مجلس هم مبادا به وظیفه نظارتی اش عمل کند نمایندگان مردم از رنج مردم.. سکوت کرده اند
ناشناس۱۷۶۶۷۴۷۲۳:۰۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام وعرض ادب به همه هم میهنان عزیزم دوستان جهت مبارزه درراه احقاق حقتان نیازی به جنگیدن وخونریزی نیست بولله بایدخریدنکردبایدحداقل مردم 10 تا 30 روز کاری هیچ خریدی که اختیارات‌ قیمتی آن بدست دولت هست انجام ندهند بمیریم باعزت بهترازاین همه ستم دولت به اقشارمردم است کجای دنیا همه بارفشاراقتصادی را روی دوش مردم میگزارن اینها فقط حرف مفت می‌زنند وخبرازحال روزمان ندارند نخرید نخرید نخرید چرانمیگزارن ماشین واردبشه باهمین پول پراید بایدبنزسواربشی 84 ماهه بدون درصد سودبخدا ..
ناشناس۱۷۶۶۸۰۹۲۳:۵۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
احسن اره اصلا خرید نکنید
ناشناس۱۷۶۶۸۰۶۲۳:۴۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
باسلام این شورای رقابتم میخاد برا توجیب خودش کار کنه مملک شده شیر تو شیر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین