«جو بایدن» و پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی

گروه جهان الف،   3991015073 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

با روی کار آمدن «جو بایدن» در دولت آمریکا و تلاش‌های وی برای برقراری روابط با ایران ، سوالاتی در خصوص گزینه‌های پیش روی بایدن در برابر انتقام‌ ایران از تروریست‌های آمریکایی در جنایت ترور سردار سلیمانی مطرح می‌شود.

«جو بایدن» و پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، ایران همچنان به انتقام خون سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» از تروریست های آمریکایی پایبند است و همانطور که اعلام کرده این انتقام اخراج همه آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود. اما اکنون با تغییر دولت ایالات متحده و روی کار آمدن «جو بایدن» در این کشور که در تلاش است تا با تهران ارتباط برقرار کند آیا این اقدام بایدن در راستای آرام کردن پاسخ ایران به جنایت ترور سردار سلیمانی است؟
المیادین نوشت: در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰ زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی را اعلام کرد، جو بایدن در واکنش به آن در صفحه توییتر خود نوشت که «هیچ آمریکایی عزادار ترور ژنرال قاسم سلیمانی نخواهد بود». وی به دنبال آن اظهار داشت که ترامپ دینامیت را در بشکه باروت انداخت و به همین دلیل به مردم آمریکا بدهکار است و باید استراتژی خود و برنامه‌اش برای محافظت از سربازان و کارمندان آمریکایی و منافع واشنگتن در منطقه را توضیح دهد. باید در آن زمان گفت که ممکن است اکنون در آستانه یک جنگ بزرگ در سراسر خاورمیانه باشیم. این واکنش بایدن نشان داد که او ترور سردار سلیمانی را نه رد کرده و نه می پذیرد.
به گزارش المیادین، بایدن در آن زمان ابراز نگرانی کرد که شاید دولت ترامپ درباره عواقب این اقدام خود  به دقت فکر نکرده باشد. البته ترس از عواقب ترور  سردار سلیمانی در آمریکا تنها مربوط به جو بایدن نبود و پیش از وی «جورج بوش پدر» و «باراک اوباما» روسای جمهور پیشین آمریکا نیز موافق ترور این سردار بزرگ ایرانی نبودند. در آن زمان خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در پنتاگون نوشت: روسای جمهور سابق آمریکا می‌ترسند که ترور ژنرال قاسم سلیمانی موجب بروز جنگی جدید در خاورمیانه شود، آن هم زمانی که نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق حضور دارند.
المیادین گزارش داد:اما موضوعی که سبب طولانی شدن زمان پاسخ واقعی ایران به ترور جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی شده  مربوط به زمان بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید است. در واقع  انتقام ایران مربوط به پاسخ آن در برابر سیاست های طولانی مدت آمریکا ضد کشورهای منطقه است.
طبق گزارش المیادین، ترامپ با توجیه اینکه این زمان وقت مناسبی برای ترور ژنرال سلیمانی بود از زبان «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت خود این جنایت را با بهانه های مبنی بر اینکه عدم انجام هیچگونه اقدام ضد ایران در این مرحله خطرناک است توجیه کرد و این جنایت را قانونی دانست؛ در حالی که اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل در مصاحبه اختصاصی با المیادین جنایت ترور سردار سلیمانی را جنایتی خودسرانه که مسئولیت آن با ایالات متحده است قلمداد کرد. 
المیادین افزود: این ادعاهای ترامپ در حالی است که هر کسی که سخنان وی و تصمیماتی را که در طول حضورش در کاخ سفید گرفته دنبال کند نتیجه می‌گیرد که او فردی احمق است. ترامپ گفته بود که آمریکا به این دلیل که ژنرال سلیمانی نظامیان آن را در سراسر خاورمیانه مورد هدف قرار می داد و تهدیدی برای سفارتخانه‌های آمریکا بود وی را ترور کرد و این اقدام به منظور جلوگیری از بروز یک جنگ بود. در حالی که اغلب کارشناسان معتقدند این جنایت آمریکا به خودی خود زمینه  را برای بروز یک درگیری گسترده با عواقب نامعلوم برای واشنگتن به وجود آورد.
به گزارش المیادین، در دوره باراک اوباما دولت آمریکا چند مانع بزرگ سر راه خود برای ترور سردار سلیمانی می‌دید. از یک سو دولت اوباما به همراه جو بایدن که معاون وی بود در تلاش برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران بودند و از سوی دیگر هر گونه اقدامی ضد  ایران می‌توانست همه کارت ها را علیه واشنگتن برگرداند که در نهایت در ژوئیه ۲۰۱۵ توافقی در این زمینه میان دو طرف منعقد شد. اما توافق دولت اوباما با تهران در پنج سال گذشته  و این آتش بس موجب برقراری روابط دوستانه میان ایران و دموکرات‌های آمریکا نشد. در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ «سید علی خامنه ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که دشمنی آمریکا با تهران تنها منحصر به دونالد ترامپ نبوده و آمریکا در دوره اوباما نیز ملت ایران را بسیار آزار داده است.
به نوشته المیادین، در این شرایط سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا بایدن می‌تواند با بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران انتقام این کشور از خون سردار سلیمانی را آرام تر کند؟ اما زمانی که به مواضع ایران از یک سال گذشته تا کنون و از زمان شهادت سردار سلیمانی دقت کنیم می‌بینیم که این کشور با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری تهدیدات خود ضد آمریکا را هرگز نرم نکرده و همواره بر انتقامی سخت و قاطع تاکید داشته است.
المیادین در پایان گزارش خود آورده است: در این زمینه روزنامه واشنگتن پست نوشت، در حالی که بایدن از طریق انتخاب شخصیت هایی که در دوره باراک اوباما  در دولت آمریکا فعالیت داشتند در تلاش به بازگشت توافق هسته‌ای با ایران است و به نظر می رسد که تلاش می کند تا راهی برای  آرام کردن موضع ایران  در پاسخ به  ترور ژنرال سلیمانی  پیدا کند؛ راه هایی همچون کاهش فشار حداکثری یا  لغو تحریم ها علیه، اما رسانه های آمریکایی در این زمینه معتقدند اینکه  آمریکا بتواند در روابط خود با تهران  به پنج سال گذشته  بازگردد خیالی بیش نیست؛ همانطور که مقامات ایران  اعلام کردند ما از انتخاب جو‌بایدن خوشحال نیستیم  و مواضع دولت ایران در قبال آمریکا  همانند گذشته خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۶۳۵۱۳۰۷:۰۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
ما نیاز به مذاکره داریم نه اونا . تورم ما ۱۵۰ درصده نه اونا ما داریم تخم مرغ رو شونه ای ۴۸۰۰۰ تومن میخریم نه اونا ما داریم له میشیم نه اونا بعید هم میدونم که دیگه بایدن با هواپیما برامون دلار بفرسته ما نیاز به مذاکره داریم نه اونا .
ناشناس۱۷۶۳۶۷۵۰۹:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
وقتی مجلس یک کشور، برای نابودی یک کشور دیگر عضو سازمان ملل قانون تصویب می کند، با این کار نه تنها آمریکا بلکه بقیه کشورهای دنیا را هم به چالش دعوت می کند. جز خود زنی اسم این کار را چه می توان گذاشت؟ چرا آمریکا و دیگر قدرتهای جهانی باید فشار را بر ایران کم کنند؟ تنها غیر خودی ها هستند که دارند بهای این جور اقدامات مسئولان را می پردازند!
ناشناس۱۷۶۴۱۳۲۱۴:۱۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
رژیم جعلی و غاصب و کودک کش و تروریست صهیونیستی غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین حذف بشود.
ناشناس۱۷۶۴۳۳۹۱۶:۱۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
آقا اگر میتونید بسم الله نکنه با حلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه هم بهانه اش الان هست هم موشک هست پس منتظر چی هستید؟
ناشناس۱۷۶۴۵۷۷۱۹:۰۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
ما پلیس دنیا نیستیم..ایران بخاطر حمایت از عربها وارد بحث اسرایل شد حالا خودشون با هم متحد شدن
ناشناس۱۷۶۴۵۹۳۱۹:۰۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
خیلی از گشورها بحصوص اونهایی گه پول ایران رو بلوکه کردن از خداشون هست که ایران و امریکا مشکلشون حل نشه!
ناشناس۱۷۶۴۱۳۴۱۴:۱۵:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
آن روزی که سازمان مللتون هویت تاریخی یک ملت را گرفتند و کشور جعلی را درست کردن...!
ناشناس۱۷۶۴۲۶۰۱۵:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگر سازمان ملل بده، پس چرا همراه با برجام از سازمان ملل بیرون نمی رید.
ناشناس۱۷۶۴۱۶۸۱۴:۲۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
امتیاز گیری با توسل به تهدید حتی بفرض عملی شدن امری شکننده و بیفایده است نیاز اقتصاد آرامش و ثبات است
ناشناس۱۷۶۴۱۶۹۱۴:۲۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
ایران در هیچ زمینه ای از جمله هسته ای هیچ برنامه ای ندارد
ناشناس۱۷۶۳۶۸۶۰۹:۵۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اورانیوم و موشک و..... خوشبختی برای مردم به ارمغان نیاورده. ویرانی و بدبختی به همراه آورده است.
ناشناس۱۷۶۳۸۲۸۱۱:۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
بدبختی از تفکرات شما است که در اقتصاد کلان رخنه کردن وگرنه تفکرات موشک و هسته ای در اقتصاد هم بیاد وضع عوض می شود
محمد۱۷۶۴۰۵۶۱۳:۳۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
قطعا وقتی اعلام عجز کنیم امتیازی نمیدهند مثل برجام تا الان
ناشناس۱۷۶۴۱۳۱۱۴:۱۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
غرب تا به حال به هیچکس باج نداده و نمی دهد حتی به روسیه و چین کمونیست.
ناشناس۱۷۶۴۱۵۴۱۴:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مقابله با دنیا= تحریم بیشتر = تورم بیشتر
ناشناس۱۷۶۴۱۵۶۱۴:۲۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مخالفین برجام چه کردند؟ کارشکنی در کار دولت از همان ابتدا و بشکن زدن از خوشحالی خروج آمربکا از برجام
ناشناس۱۷۶۴۱۶۰۱۴:۲۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
غنی سازی 4 درصدی به چه درد خورده که غنی سازی 20 درصدی باشد؟
ناشناس۱۷۶۴۸۳۴۲۱:۲۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۷۶۳۹۱۴۱۲:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگر مذاکره مشکلات را حل می کند ! چرا با برجام مشکلات حل نشدند و تحریم ها بیشتر شدند و تورم تشدید شد ؟!
ناشناس۱۷۶۳۹۹۰۱۲:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
از نظر تو دعوا و کتک کاری راه حل است.
ناشناس۱۷۶۴۱۳۶۱۴:۱۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
با دشمن بدعهد و پیمان شکن مذاکره نمی کنیم جنگ هم نخواهد شد.
ناشناس۱۷۶۳۹۲۶۱۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولت های بد عهد و خبیث دلخوش کنیم.
ناشناس۱۷۶۴۱۵۳۱۴:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
پس چکار کنیم ؟ بیشتر تحریم بشیم ؟ بریم جنگ ؟؟ همه مثل شماها شکم سیر نیستند داداش
ناشناس۱۷۶۴۸۲۹۲۱:۱۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
برجام باعث بدبختی و فلاکت بیشتر ملت شد تخم مرغ قبل از برجام دانه ای 100 تومان بود حالا 1500 تومان شده است.
ناشناس۱۷۶۴۸۳۶۲۱:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مذاکره= تحریم بیشتر = تورم بیشتر
ناشناس۱۷۶۴۲۲۳۱۴:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگه یه نگاه منصفانه به همین کشورهای منطقه بندازی میبینی که اتفاقا اونایی که موشک نداشتن ویران شدن! #منصف_باشیم
ناشناس۱۷۶۳۷۰۸۱۰:۰۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
ما نیاز به بهبود شرایط اقتصادی داریم! اگر شرایط اقتصادی با مذاکره تغییر کنه پس مذاکره خوبه وگرنه مذاکره فایده نداره! برجام نشون داد مذاکره شرایط اقتصادی رو بدتر میکنه پس مذاکره فایده نداره! باید دنبال راه دیگه ای باشیم!
ناشناس۱۷۶۳۷۰۹۱۰:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
میشه بفرمایید ربط مذاکره به قیمت تخم مرغ چیه!؟
ناشناس۱۷۶۳۸۰۸۱۱:۰۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
برو الف ب اقتصاد رو یاد بگیر تا ربطش را بفهمی
ناشناس۱۷۶۴۰۴۰۱۳:۲۵:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
چرا قبل از برجام تخم مرغ دانه ای 100 تومان بود اما حالا دانه ای 1500 تومان شده است؟!
ناشناس۱۷۶۳۸۶۲۱۱:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اینقدر شعار نده بنده خدا ! همین تحریم های ترامپ ، تخم مرغ رو کرده شونه ای ۴۵۰۰۰ تومن = یک ماه یارانه ات ! یارانه دولت به هر ایرانی = روزانه ۱ عدد تخم مرغ :-)
ناشناس۱۷۶۴۱۴۹۱۴:۲۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
کنجاله و سویا خوراک مرغ را با ارز 4200 تومانی وارد می کنند و با نرخ ارز آزاد در بازار می فروشند به همین دلیل مرغ و تخم مرغ گران شده و این بدلیل عدم نظارت و بی تدبیری دولت است.
ناشناس۱۷۶۴۱۶۷۱۴:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم هاست.
ناشناس۱۷۶۴۲۰۹۱۴:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اینقدر جو نده بنده خدا تحریمهای ترامپ از دو سال و نیم پیش شروع شده اما قیمت تخم مرغ امسال پرواز کرده! مشکل از دان مرغ هست که با ارز 4200 وارد میشه و بخاطر کم کاری یا شاید هم فساد بعضیها با ارز آزاد میرسه دست مرغدار!
ناشناس۱۷۶۳۷۱۱۱۰:۱۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگر با مذاکره اوضاع اقتصادی بهتر میشه پس چرا با مذاکره اوضاع اقتصادی بدتر شد!؟!؟
ناشناس۱۷۶۳۸۱۴۱۱:۰۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگر مذاکره و برجام نبود ، الان تورم ات ۸۵۰ درصد بود بنده خدا
ناشناس۱۷۶۳۹۸۴۱۲:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
پس چرا در زمان احمدی‌نژاد که ذیل بند منشور ملل متحد بودیم و تحریم بیشتر بود دلار سه برابر شد ولی با برجام دلار ده برابر شد،نخیر به این دلیل بود احمدی‌نژاد سه برابر پول بدون پشتوانه چاپ کرد ،روحانی ده برابر پول بدون پشتوانه ایجاد کرد
ناشناس۱۷۶۴۱۳۵۱۴:۱۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
هدف حضرتعالی چیه ؟ گرسنگی + تورم + اورانیوم ؟!
ناشناس۱۷۶۴۱۴۵۱۴:۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
همه کشورها پول چاپ می کنند مانند چین 16 درصد ولی تورم 3 درصدی دارند مشکل نوع نگاه آقایان است یا از عمد یا از..!
محمد۱۷۶۳۹۹۹۱۳:۰۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگه رئیسی رئیس جمهور میشد هم دلار پنج هزار تومن میشد خسته نشدید از این حجم دروغ
ناشناس۱۷۶۴۰۰۶۱۳:۰۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مسخره ترین پاسخ برای ماست مالی کردن شکست برجام
ناشناس۱۷۶۴۱۴۳۱۴:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
عمده مشکلات ما ناشی از تحریم ها است.
ناشناس۱۷۶۴۰۲۵۱۳:۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
ساعت خواب ! اکنون با وجود برجام تورم 1000 درصدی داریم.
ناشناس۱۷۶۴۰۲۸۱۳:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
خخخه دو سال قبل برجام تورم کاهشی بود بعد از تحریم ها
ناشناس۱۷۶۴۰۲۹۱۳:۱۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۷۶۴۱۶۳۱۴:۲۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مردم چقدر باید بابت غنی سازی نمایشی شما هزینه بدن؟
ناشناس۱۷۶۴۰۳۰۱۳:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
بیچاره کوبا با تورم 5 درصدی!
ناشناس۱۷۶۴۲۱۷۱۴:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
قبل از مذاکره دلار 3برابر شد بعد از مذاکره دلار 8برابر شد آدرس اشتباه نده بنده خدا !
ناشناس۱۷۶۴۲۳۰۱۴:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
یاد حرف یه بنده خدایی افتادم که بعد از توافق برجام برای اینکه بگه چقدر برجام خوبه میگفت اگر برجام نبود دلار 12000 تومن و پراید 50 میلیون بود! الان باید بهش بگیم ای کاش برجام نبود!
ناشناس۱۷۶۴۲۳۱۱۴:۵۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
واقعا خودت این حرف رو قبول داری!؟ یا فقط یه چیزی میگی که یه چیزی گفته باشی!؟!؟
ناشناس۱۷۶۴۲۳۵۱۴:۵۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
با محاسبات من اگر برجام نبود تورم 835 درصد میشد. فکر کنم یه منفی توی محاسباتت اشتباه کردی!
ناشناس۱۷۶۴۲۴۰۱۵:۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مگه ایران زندگی نمیکنی که میگی تورم ات!؟!؟
ناشناس۱۷۶۳۷۲۵۱۰:۱۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
همه حرف شما اینه که اوضاع اقتصادی ما بده و برای بهبود اون باید مذاکره کنیم! اما قبلش باید به این سوال جواب بدی که چرا فکر میکنی مذاکره باعث بهبود اقتصاد میشه!؟ تجربه برجام چی میگه!؟ تضمین مذاکره وقتی طرف میتونه با یه امضا بدون هزینه خارج بشه چیه!؟ و ... و ...
ناشناس۱۷۶۴۱۵۹۱۴:۲۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
چون واردات و صادرات نداریم و صنعت ما اغلب مونتاژ و وابسته است و الان پنچر شده
ناشناس۱۷۶۴۲۵۲۱۵:۰۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مطمئنی واردات و صادرات نداریم!؟!؟ فقط 13 میلیارد دلار به عراق صادرات داشتیم!
ناشناس۱۷۶۳۷۳۱۱۰:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
سو مدیریت داخلی را درست کنید نه این که قایم بشوید همان گونه که قبل انقلاب تورم های بالای 20 درصدی داشتید و همزمان امریکا جانتان این جا آقایی می کرد
ناشناس۱۷۶۴۱۴۸۱۴:۲۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
کشورهای بزرگ دنیا کل صنعت و اقتصاد و تجارت را رها نکرده‌اند به امید انرژی هسته‌ای!
ناشناس۱۷۶۴۲۴۴۱۵:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت رو تعطیل نکردن به امید مذاکره!!
سام۱۷۶۳۷۷۱۱۰:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
همه از توافق هسته ای برن بیرون ما تنهایی توش میمونیم، چون ماییم که به مذاکره نیاز داریم نه اونا.
ناشناس۱۷۶۳۸۰۲۱۰:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
هسته ای جز ضرر و زیان فراوان هیچ چیز دیگری عاید کشور نکرده است.
ناشناس۱۷۶۴۰۲۶۱۳:۱۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
در 8 سال گذشته که درب صنعت هسته ای را تخته کردیم چرا تحریم ها و تهدیدات بیشتر شد و تورم رکورد زد ؟!
ناشناس۱۷۶۴۰۳۵۱۳:۲۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
چرا مدینه فاضله تو این بدبختی را ول نمی کنند و از بین نمی برند؟
ناشناس۱۷۶۴۰۳۷۱۳:۲۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
امانوئل مکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.
ناشناس۱۷۶۴۱۵۱۱۴:۲۰:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
توی فرانسه مشکل مرغ و تخم مرغ و گوشت و پنیر و پراید و پوشک و پیاز و واکسن آنفولانزا و انسولین و تورم ۱۵۰ درصدی ناشی از تحریم وجود نداره .
ناشناس۱۷۶۴۰۳۹۱۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
دلار 32 هزار تومانی و سکه 16 میلیونی و پراید 140 میلیونی و تورم 800 درصدی نتیجه برجام و اعتماد بی جا به امریکا و غرب است.
ناشناس۱۷۶۳۹۱۷۱۲:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
مذاکره= تحریم بیشتر = تورم بیشتر
ناشناس۱۷۶۴۰۳۳۱۳:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
دقیقا درسته بایدن به مذاکره نیازی ندارد
ناشناس۱۷۶۴۱۶۱۱۴:۲۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اوباما و ترامپ برای تحمیل خواسته های غیرقانونی خود به ایران التماس مذاکره می کردند و با شروع غنی سازی 20 درصدی بایدن هم التماس خواهد کرد.
ناشناس۱۷۶۳۵۱۵۰۷:۱۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
سوابق ما نشان میدهد که اهل انتقام نیستیم
ناشناس۱۷۶۳۷۲۸۱۰:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
شما مثل اینکه حواست نیست باید از آمریکا انتقام بگیریم!؟!؟ یه کم کار سخته, باید صبر کرد!
ناشناس۱۷۶۳۸۱۱۱۱:۰۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
گر طبیب بودی سر خود دوا می کردی
ناشناس۱۷۶۳۵۱۸۰۷:۲۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
انتقام میدونی یعنی چی ؟ یعنی ۱ دونه زده ، باید ۱۰ تا بخوره . یا لااقل بلافاصله اون ۱ دونه اش رو بخوره . واگذار کردن زمان و مکان انتقام به زمان و مکان نامعلوم ، صرفا بازی کردن با کلمات برای فرار از فشارهای انتقادی است .
گورخواب۱۷۶۳۵۱۹۰۷:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
طبق شرع عقل نقل وجدان عرف، قصاص باید شود فرد دوم ارتش‌ آمریکا به همین روش. و اگر نمی توانیم نیازی به آسمان ریسمان نیست که اعتماد اجتماعی بیشتر متزلزل نشود.
ناشناس۱۷۶۳۵۲۰۰۷:۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
هر موقع انتقام قبلی ها رو گرفتیم ، انتقام اینا رو هم میگیریم
ناشناس۱۷۶۳۵۲۱۰۷:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اینهمه ناو و کشتی و هواپیما و سرباز آمریکایی دور و بر مون ریخته . چرا انتقام نمیگیرید ؟! به بعدش فکر میکنید ؟
ناشناس۱۷۶۳۷۲۹۱۰:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
کبریت زدن و به آتش کشیدن آسان است اما تحمل درد و زجر سوختن سخت است
فرمانده کل۱۷۶۳۸۲۷۱۱:۰۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
همین شما فردا اگر انتقام بگیریم و جنگ بشه میگید تقصیر شماست خویشتن داری نکردید!
ناشناس۱۷۶۴۴۳۸۱۷:۴۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
همین شماها فقط برای مردمتون بلبل زبونید به کشور های دیگه دنیا که برسید مثل بچه آدم (اونم از نوع ترسوش) یه گوشه میشینید اون از قبول قطع نامه 598 اینم از انتقام سلیمانی و قس علی هذا
ناشناس۱۷۶۳۵۲۶۰۷:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
به واقعیات فکر کنید و تخیلات را رها کنید . واردات موز منوط به صادرات سیب شد :-)
ناشناس۱۷۶۳۵۳۰۰۷:۴۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اینبار بجای برخورد هواپیما به ساختمان های دوقلو ورود موشک به پنتاگون را خواهیم داشت علی برکت الله
امیر حسین سلطان/تهران۱۷۶۳۵۳۸۰۸:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
باید با اقامه دعوی علیه شخص ترامپ او را به دادگاه کشید و خواستار مجازات سنگینی برای او و همدستانش شد و خسارات سنگینی بابت فشارها و تحریم های چند ساله آمریکا علیه ایران و بالاخص ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از دولت آمریکا طلب کنیم.
ناشناس۱۷۶۳۶۹۳۱۰:۰۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
جناب سلطان شما خیلی خوش خیال هستید. چطور با این سن وسال این گونه نظر می دهید؟
ناشناس۱۷۶۳۹۲۲۱۲:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
نظر امیرحسین سلطان کاملا"منطقی و عقلانی است با ایشان موافقم.
امیر حسین سلطان/تهران۱۷۶۴۲۰۶۱۴:۴۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
دوست گرامی سلام اولا من سن و سالی ندارم! اما بحمدالله اینقدر سن و سال دارم که نه محتاط شوم مانند آنانی که پا به سن گذاشته اند و نه مانند جوانان پرشور و پرانرژی بخواهم بی گدار به آب زنم! لذا در ثانی موضع برحق در این موضوع که متعادل ترین و در عین حال قانونی ترین و همچنین کوبنده ترین واکنش منطقی و عقلانی و نه احساسی به رویکرد سراسر ظالمانه و متجاوزانه شخص رئیس جمهوری 4 سال اخیر ایالات متحده آمریکا در قبال ملت و دولت و کل نظام مان است کامنت داده ام و صدالبته انتظار ندارم تندروها و کندروها هیچکدام شان با آن موافق باشند!!! - و من الله التوفیق
ناشناس۱۷۶۴۳۶۸۱۶:۴۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
سن و سال رو چطوری میشه از پیام فهمید!؟
ناشناس۱۷۶۳۶۱۹۰۹:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
هر از گاهی سرنوشت کشور رو به یه چیزی گره میزنید و این یعنی برنامه ای درازمدت و به تنها چیزی که فکر نمیکنید منافع و اینده کشورمان است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین