ترامپ و بلوف حمله به ایران

گروه جهان الف،   3991014088 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

با رصد شواهد و قرائن، به نظر می رسد که جوسازی های اخیر جریان‌های سیاسی و رسانه ای غربی با محوریت احتمال جنگ آفرینی ترامپ علیه ایران در روزهای پایانی حضورش در قدرت، بیش از آنکه جدی و واقعی باشند، بار دیگر جلوه هایی از رویه های شومن‌گونه مستاجر کاخ سفید در عرصه روابط‌بین‌الملل هستند. 

ترامپ و بلوف حمله به ایران

به گزارش الف، دولت ترامپ مدت ها قبل از فرا رسیدنِ نخستین سالگرد ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، اقدامات مختلفی را با هدف نشان دادنِ قاطعیت دولت آمریکا در برخورد با هرگونه انتقام جویی مشروع ایران انجام داده و به نوعی سعی داشته در برابر تهران، "بازدارندگی" ایجاد کند. 

ظاهرا رئیس جمهور جنجالی ایالات متحده آمریکا سعی دارد تا آخرین روزهایِ حضور خود در کرسی ریاسی جمهوری کشورش، همچنان چهره جنجالی خود را حفظ کرده و به نوعی این مساله را به مثابه یک برَند، برای خودش حفظ کند. به طور خاص، وی در مدت اخیر، کارزار تبلیغاتی و عملیاتی گسترده ای را با محوریت تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران در آستانه نخستین سالگرد ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به راه انداخته و به نوعی سعی کرده فضا و جو را در منطقه خاورمیانه، در آستانه انفجار و احتمال وقوع جنگ علیه ایران نشان دهد. 

در این راستا، عده ای با استناد به تحولاتی نظیر بازگشت ناگهانی ترامپ از اقامتگاهش در کالیفرنیا که به واسطه تعطیلات سال نو به آنجا رفته بود، و یا موضع گیری خاصِ برخی سیاستمداران آمریکایی نظیر سناتور "مارک روبیو" که گفته بود: «بیایید امشب برای سالم ماندن مردان و زنان نظامی کشورمان دعا کنیم. به طور خاص در این زمینه باید از خدا بخواهیم تا حافظ جان نظامیانمان در خاک عراق باشد»، و همچنین تحرکات نظامی گسترده آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه نظیر پرواز بمب افکن های بی 52 آمریکایی بر فراز خلیج فارس(و یا حتی پیشتر، اعزام مستقیم بمب افکن های بی 52 از داکوتای شمالی به خلیج فارس) و یا اعزام ناو نیمیتز به این منطقه، ایده وقوع جنگ میان ایران و آمریکا را تا حد زیادی جدی ارزیابی کرده و بر این باورند که بایستی منتظر یک چالش جدی و عمیق خارجی برای آمریکا بود. با این همه، بررسی عمیق ترِ روند تحولات در منطقه خلیج فارس نشان می دهد که اساسا ایالات متحده آمریکا، خود به دنبال به راه انداختن جنگ علیه ایران نیست و در این زمینه دلایلی نیز وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

*ترامپ و بازی منفعلانه در مواجهه با ایران

یکی از مهمترین دلایلی که با استناد به آن می توان نسبت به عدم رغبت ترامپ به جنگ آفرینی علیه ایران اشاره کرد این است که اساسا وی از موضع فعال، به تنش آفرینی علیه تهران اقدام نمی کند. در واقع، تحرکات نظامی گسترده وی علیه ایران، پاسخ و واکنشی برآمده از ترسِ او در رابطه با هرگونه اقدام تلافی جویانه ج.ا.ا جهت گرفتن انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی هستند. این بدان معناست که اقدام آمریکا نه از روی قدرت، بلکه از وحشتِ هرگونه تحرک ایران است. از این منظر، اینکه ترامپ و مقام های نظامی ارشد دولت وی بخواهند فعالانه اقدام به تنش آفرینی علیه ایران بکنند، در واقع یک قدم جلوتر از طرح اصلی آن ها و همچنین ظرفیت هایِ موجودشان است. 

نباید فراموش کرد که حدودا دو ماه قبل هنگامی که "نیویورک تایمز" در گزارشی از مشورت ترامپ با مشاوران سیاسی و امنیتی اش جهت حمله به تاسسات اتمی ایران خبر داده بود، به طور خاص بر این مساله تاکید شده بود که اغلب افراد نزدیک به وی، او را از انجام چنین کاری بر حذر داشته اند. استدلال اصلی آن ها هم این بوده که انجام یکچنین اقدامی می تواند آمریکا را وارد "جنگ‌های بی‌پایان" کند. حال در برهه کنونی، شرایط تغییر چندانی نکرده و آمریکا که موضع پدافندی در برابر ایران گرفته، از ظرفیت کافی جهت تغییر موضع به سمت رویه های آفندی، برخوردار نیست. از این رو، درک ماهویِ موقعیت آمریکا در برهه کنونی، دال بر نیت واقعی دولت ترامپ جهت حمله به ایران آن هم در زمانی که کم‌کم حزب جمهوریخواه و مقام ها و سیاستمداران این حزب، در حالِ فاصله گرفتن از ترامپ هستند، نیست و در واقع هرگونه ماجراجویی ترامپ علیه ایران را برای وی به اقدامی پرهزینه و خطرناک تبدیل کرده است. 

*ترامپ و ملاحظه کاری در مورد آینده سیاسی اش

یکی دیگر از مولفه هایی که با استناد به آن می توان گفت دولت آمریکا در برهه کنونی به دنبال جنگ افروزی علیه ایران نیست این نکته می باشد که اساسا ترامپ انجام این اقدام را اولا، مخالف با شعارهای همیشگی خود مبنی بر "خاتمه دادن به جنگ های بی پایان آمریکا" در اقصی نقاط جهان می داند و ثانیا، انجام یکچنین اقدامی خطرناکی، آینده سیاسی وی را به شدت به مخاطره خواهد انداخت. در روزهای گذشته، بارها و بارها مطالب مختلفی به نقل از مشاوران و نزدیکان ترامپ منتشر شده که وی سعی دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شرکت کند و بخت خود را برای انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری آمریکا بیازماید. بدون تردید اقدام ترامپ در حمله به ایران، عمیقا موجب سقوط او مخصوصا نزد افکار عمومی آمریکا خواهد شد و از هرگونه نقش آفرینی سیاسی وی در آینده جلوگیری خواهد کرد. 

اگر ترامپ بخواهد علیه ایران دست به اقدامی ماجراجویانه بزند، افکار عمومی آمریکا این اقدام وی را به نوعی نه انتقام او از ایران بلکه انتقام گیری اش از مردم آمریکا به دلیل انتخاب نکردنِ مجدد او به عنوان رئیس جمهور آمریکا ارزیابی خواهند کرد که این مساله به هیچ عنوان نه برای ترامپ و نه برای وجهه عمومی حزب جمهوریخواه مناسب نیست. به بیان دیگر، اقدام نظامی ترامپ علیه ایران در برهه کنونی، از هرگونه حمایت مردمی در آمریکا(با توجه به بحران های اقتصادی و شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور) عاری خواهد بود. 

در جبهه مقابلِ این استدلال ها، برخی بر این باورند که ترامپ با به راه انداختن یک درگیری نظامی علیه ایران می تواند از همان نخستین ساعات آغاز به کارِ دولت بایدن، برای او بحران سازی کند و سپس منافع سیاسی خود را از این طریق تامین نماید. در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت که بدون تردید، مسوولیت حمله به ایران با ترامپ(و نه بایدن) خواهد بود و گستردگی ابعاد نبرد با ایران به عنوان یک قدرت برجسته منطقه ای، موجب خواهد شد تا در عرصه عمل، هزینه‌های ماجراجویی ترامپ(علیه ایران) و منتقل کردن یکچنین بحرانی به دولت بایدن، به مراتب بیشتر از فایده های آن برای شخصِ ترامپ و حزب جمهوریخواه باشد. 

*ترامپ و خلع سلاح سیاسی توسط ایران

برخی بر این باورند جدای از خصومت های ترامپ با ایران، بازیگرانی نظیر عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، در پشت پرده سعی دارند تا شرایط جنگ افروزی دولت آمریکا علیه ایران را ایجاد کنند. از منظر آن ها، همین مساله را می توان عمده ترین محرک ترامپ جهت حرکت به سمت تقابل نظامی با ایران در بحبوحه نخستین سالگرد ترور سردار شهید قاسم‌سلیمانی دانست. 

در این راستا، به طور خاص دستگاه دیپلماسی کشورمان، با درک این مساله در روزهای اخیر سعی داشته است تا به نوعی طرف های مخاصم با ایران را خلع سلاح کرده و به نوعی پیش از هرگونه اقدام تحریک آمیزی از سوی رقبای ایران، در مورد آن افشاگری کنند. در این زمینه شاهدیم که به تازگی وزیر امور خارجه کشورمان در یک پیام توئیتری به صراحت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سعی دارد تا با استفاده از عوامل خود در منطقه و با انجام دسیسه های مختلف، به نوعی ترامپ را به میدان جنگ با ایران بکشد. جدای از این، برخی مقام های کشورمان نیز به طور خاص با درک مناسب از شرایط کنونی این سیگنال را به طرف آمریکایی و همچنین جامعه بین المللی رسانده اند که ایران به دنبال تنش نظامی با آمریکا و یا هرکشوری دیگری نیست، اما در دفاع از منافع خود کاملا قاطعیت دارد. این نوع از موضع گیری ها از سوی تهران موجب شده تا ترامپ و حامیان آن ها، نه در موقعیت فعال بلکه در انفعال قرار گرفته و عملا هرگونه اقدام آن ها علیه کشورمان، به مثابه ماجراجویی محض تلقی شود که بدون تردید هزینه های خاص خود را برای آن ها به دنبال خواهد داشت. 

بدون تردید ایران در زمان و مکانی که خود تعیین خواهد کرد، و در شرایطی که بیشترین منافع عاید کشورمان شود، انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی را خواهد گرفت و به هیچ وجه، در تله رقبای ایران در برهه کنونی گرفتار نخواهد شد. 

دیدگاه کاربران

وکیل۱۷۶۲۰۶۵۰۶:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
همینکه اقداماتش باعث شده ظریف از ترسش علنا بگه قصد جنگ نداریم این یعنی موفقیت برای ترامپ‌ جهت جلوگیری از هرگونه اقدام نظامی علیه منافع امریکا
بدون شرح۱۷۶۲۲۰۷۰۹:۵۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی با ۱۶ ماده هفته گذشته در مجلس اعلام وصول شد. بنا بر ماده 5 این طرح، دولت مکلف به نابودی اسراییل تا سال 1420 است!!!
ناشناس۱۷۶۲۳۴۱۱۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
طرح تفحص از صدا و سیما به کجا رسید؟
ناشناس۱۷۶۲۵۳۷۱۲:۵۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به کجا رسید؟!
مسابقه۱۷۶۲۶۲۹۱۳:۳۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یک طرح تحقیق و تفحص را نام ببر که تا به حال به نتیجه رسیده باشد؟
ناشناس۱۷۶۲۵۹۵۱۳:۲۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
وشفافیت ارا
ناشناس۱۷۶۲۵۹۷۱۳:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عادلو سوژه کردند برجامو پله کردند مردمو ذله کردند
ناشناس۱۷۶۲۳۶۴۱۱:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
چه می کند این مجلس انقلابی !
ناشناس۱۷۶۲۳۸۷۱۱:۴۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اسرائیل به دلیل مشکلات داخلی در سال 2022 میلادی مصادف با 1401 خورشیدی نابود خواهد شد.
ناشناس۱۷۶۶۵۲۵۲۰:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
البته زودتر از این از هم می پاشــــــــــــــد. دوستداران غرب حرف مرا به خاطر داشته باشند ولی وقتی تحقق پیدا کرد پرت و پلا نفرمایند!
ناشناس۱۷۶۲۴۱۳۱۱:۵۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین حذف بشود.
ناشناس۱۷۶۲۲۰۹۰۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ناو هواپیمابر نیمیتس منطقه را ترک نمی کند.
ناشناس۱۷۶۲۳۳۷۱۱:۱۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ناوهایی با آن هیکل و قد و اندازه براحتی می تواند در کف خلیج فارس تا ابـــــــــــد میان لجن ها لالا کند... خخخخخ
ناشناس۱۷۶۲۳۵۵۱۱:۲۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
نیازی نبود. همان زیر دریایی اتمی آمریکا در خلیج فارس هم کفایت می کرد.
ناشناس۱۷۶۲۳۸۲۱۱:۴۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یک موشک خلیج فارس براش کافیه!
ناشناس۱۷۶۲۴۱۵۱۱:۵۳:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند همانطور که جرج بوش جرئت حمله به ایران را پیدا نکرد.
ناشناس۱۷۶۲۵۸۶۱۳:۱۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
سال پیش و سه سال پیش از آن آنچه می خواست کرد
ناشناس۱۷۶۲۸۵۶۱۵:۴۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۷۶۲۲۲۲۱۰:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
حمله ای در کار نخواهد بود. چون ما با کارهایی که می کنیم همان اثری را بر کشور می گذاریم که یک حمله می گذارد!
ناشناس۱۷۶۲۳۵۸۱۱:۲۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دقیقا. کشوری با این همه انرژی و نعمت های خدادی هر سال از سال قبلش پس رفت می کند.
ناشناس۱۷۶۲۲۵۱۱۰:۲۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ظریف طبق دستور عالیترین مقام مسوول کشور حرف زد ظریف اول هماهنگ میکنه بعدا صحبت میکنه ، افتاد
ناشناس۱۷۶۲۰۷۲۰۷:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
امیدوارم گریان گریان از کاخ سفید بیرونش بیندازند تماشا کنیم و بخندیم
ناشناس۱۷۶۲۰۹۸۰۷:۵۸:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
زیاد هم تند نرو نویسنده محترم . از دیوانه هیچ چیز بعید نیست . از طرفی با راه افتادن جنگ و آسیب به کشورمون و نقاط حساس هزینه هایی غیر قابل جبران بهمون تحمیل میشه از طرفی در زمان جنگ تغییر حاکمیتی تو آمریکا پیش نمیاد چون شرایط خاصه . پس با یه تیر چند نشون میزنه این حروم ...... .
ناشناس۱۷۶۲۴۳۰۱۲:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بخصوص که الان مار زخم خورده هم هست و چه زمانی برای صهیونیسم کثیف بهتر که با هزینه و کمک آمریکا بهمون ضربه بزنه .
ناشناس۱۷۶۲۱۰۵۰۸:۰۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
من چندین سال است دارم میگویم حمله به ایران بلوف است نه تنها در دوران ترامپ بلکه قبل از آغاز مذاکرات و برجام تاجش این را گفتم که بلوف است حمله به کشوری همچون ایران! آن ایران و ایرانیانی که بخاطر شهادت سردار دلهای خود شهید سپهبد سلیمانی در یکایک شهرهای کشور به خیابانها آمدن و رستاخیز بپا کردن! و دنیا و دشمنهای ایران دیدن با چه ملتی طرف خواهند بود اگر کوچکترین غلطی انجام دهند.این ملت آن ملتی هستند که نوجوان ۱۲ -۱۳ ساله اش زمان دفاع مقدس شن ریخت تو پوتین هایش که قدش وسنش بیشتر نشان دهد که به جبهه اعزامش کنند.این بلوف زدن تاکتیک و حیله قدیمی است که میگوید بترسان و آقای کن!
ناشناس۱۷۶۲۴۱۴۱۱:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برای جماعت غرب زده خوب کار می کند این واژه جنگ تا.....!
اصغر۱۷۶۲۶۴۶۱۳:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
صدام هم تا روز حمله آمریکا همین فکر را میکرد
ناشناس۱۷۶۲۱۱۳۰۸:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آخه همینجوری که نمیشه حمله کرد یه اتفاقی باید بیوفته که حمله کرد
ناشناس۱۷۶۲۶۵۴۱۳:۴۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ممکنه وقتی اون اتفاق افتاد ترامپ دیگه در قید حیات نباشه که بخواد دستور حمله بده!
ناشناس۱۷۶۲۱۲۹۰۸:۳۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مجلس دیروز طرحی رو تصویب کرد که دولت رو مکلف میکنه تا سال ۱۴۲۰ اسرائیل رو نابود کنه !
ناشناس۱۷۶۲۳۴۸۱۱:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
شعار است. مصرف داخلی دارد .و برای عوام است
ناشناس۱۷۶۲۴۱۸۱۱:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
رژیم جعلی و تروریست و غاصب و کودک کش صهیونیستی 5 سال آینده را نخواهد دید.
ناشناس۱۷۶۲۱۶۳۰۹:۱۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
با سلام امریکا با وجود این ویروس منحوس که واقعا گریبان مردم و دولت این کشور را گرفته و نیز فشار اقتصادی روزافزون که مسئولین آمریکایی به آن اذعان داشته‌اند و از همه مهم‌تر، سیلی جانانه‌ای که سپاه با موشک‌پراکنی خود به پایگاه آمریکا در عراق زده است، دیگر مجالی برای عرض‌اندام نظامی در برابر ایران قدرتمند در خود نمی‌بیند. این اقدامات آمریکا بلوف سیاسی است و چاره‌ای جز آن ندارد.
تیمور۱۷۶۲۳۱۹۱۱:۰۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مردم ایران ازجنگ خسته شده اند بعد ازمدتها جنگ درکشور می خواهند درصلح زندگی کنند ملت ایران با جنگ ونزاع مخالف هستند
ناشناس۱۷۶۲۳۳۱۱۱:۰۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
همین ترامپ با تحریمها کاری کرد که امثال من تا آخر عمر امید خانه دار شدن رو به گور ببریم.کدام جنگی چنین اثر ویرانگری بر زندگی مردم داشته؟؟؟
ناشناس۱۷۶۲۳۳۳۱۱:۱۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تظاهرات میلیونی و ضد آمریکایی مردم عراق در بزرگداشت سرداران شهید مقاومت : حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان ،بار دیگر نشان داد که آمریکا دیگر نمی تواند به راحتی جنگ راه بیاندازد.
ناشناس۱۷۶۲۳۳۹۱۱:۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند نیمیتز بسوزد!!
ناشناس۱۷۶۲۳۴۵۱۱:۱۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
والله مقامات کشور ما بیشتر میگفتند که احتمال حمله ترامپ در روزهای پایانی وجود داره و ربطی به رسانه های غربی نداره
ناشناس۱۷۶۲۳۹۷۱۱:۴۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
همچین بلوف بلوف هم نیست ها! یک وقت نخندین بهش!
میثم۱۷۶۲۵۳۴۱۲:۵۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اخه نوشتن این مقاله بعد از فروکش کردن تنش‌ها چه ارزشی دارد. از فرماندهان سیاسی تا نظامی همه در مورد حمله هشدار دادند. مسلما یا حمله میشود یا نمیشود. در بحبوحه‌ی تنش تحلیل لازم است نه بعد از فروکش کردن تنش‌ها. نویسنده محترم حالا که اب‌ها از اسیاب افتاده مقاله نوشته و افاضه فضل فرمودند!!
ناشناس۱۷۶۲۷۷۰۱۴:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اون موقع که سردار سلیمانی رو به شهادت رسوند ایا کسی فکر می کرد که همچین کاری بکنه و علنا هم اعلام کنه؟؟
ناشناس۱۷۶۲۷۹۱۱۵:۱۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ظریف که باور کرده بود و ترسیده بود
سید یاسر۱۷۶۳۴۶۳۰۱:۴۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
به قول سردار شهیدمان سپهبد سلیمانی بیایید مرد این میدان ما هستیم برای شما
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین