بیت کوین چیست؟

گزارش بازرگانی،   3991013128

دانستنی های ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین که اغلب به عنوان ارز رمزپایه، ارز مجازی یا ارز دیجیتال توصیف می شود، نوعی پول کاملاً مجازی یا چیزی مانند نسخه آنلاین وجه نقد است. شما می‌توانید از آن برای خرید محصولات و خدمات خود استفاده کنید اما هنوز بسیاری از افراد و فروشگاه‌ها بیت کوین را نپذیرفته‌اند و حتی برخی از کشورها خرید و فروش بیت کوین را کاملاً ممنوع کرده‌اند. به هر حال اگر قصد دارید در مورد بیت کوین، چگونگی کارکرد و به دست آوردن آن، نوع سرمایه گذاری و کسب درآمد، دلیل محبوبیتش در میان مردم، ایمن بودن یا نبودن آن و هر آنچه که ذهن شما را  به خود درگیر کرده است بیشتر بدانید و به دنبال پاسخی برای پرسش‌های خود می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا تصویری واضح از بیت کوین در دنیای امروز به دست آورید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین برای ادامه فعالیت خود بدون نظارت هیچ مرجع مرکزی یا بانکی، از فناوری همتا به همتا (Peer to Peer) استفاده می‌کند. مدیریت معاملات و صدور بیت کوین به صورت جمعی توسط شبکه انجام می شود. بیت کوین منبع باز است. طراحی آن عمومی است و هیچ کس مالک یا کنترل کننده بیت کوین نیست.

تاریخچه بیت کوین

چتان چاولا، استادیار کارآفرینی در کالج مرکزی شمالی در ناپرویل می‌گوید: "ایده بیت کوین در 31 اکتبر 2008، در تاریکترین روزهای بحران مالی توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به جهان معرفی شد." ناکاموتو پیامی را در ایمیلی رمزنگاری شده با عنوان "مقاله پول نقد الکترونیکی Bitcoin P2P" ارسال کرد. در آن ایمیل یک لینک به اوراق سفیدی با عنوان "بیت کوین: سیستم پولی الکترونیکی نظیر به نظیر" قرار گرفته بود.

ایمیل ناکاموتو و اوراق سفید بیت کوین هنوز به صورت آنلاین موجود هستند. ناکاموتو در این مقاله مفهوم بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز معرفی کرد. به گفته کریس مارسزالک (Kris Marszalek)، مدیر عامل شرکت Crypto.com، غیرمتمرکز بودن بیت کوین به این معنی است که یک مدیر واحد برای کنترل آن وجود ندارد، بلکه برای انجام این کار یک دفتر عمومی معاملات وجود دارد که هر کسی می تواند آن را در رایانه خود ذخیره کند. "در شبکه بیت کوین می‌توان کوین‌ها را به صورت همتا به همتا از کاربری به کاربر دیگر ارسال کرد و برای انجام این کار نیازی به واسطه نیست."

خرید بیت کوین

با بیت کوین پرداخت های بین المللی آسان و ارزان است زیرا این ارز دیجیتال به هیچ کشوری وابسته نیست و مشمول مقررات هم نمی‌باشد. همچنین برخی از مردم بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری خریداری می‌کنند و امیدوارند که ارزش آن بالا رود.بسیاری از افراد این روزها رو به خرید بیت کوین آورده اند و از نتیجه کار خود رضایت دارند.اگر به دنبال خرید بیت کوین هستید با تیم جیبیتکس همراه باشید تا راه و چاه و مسائل و نکات را بیان کنیم.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

هر بیت کوین اساساً یک پرونده رایانه‌ای است که در برنامه "کیف پول دیجیتال" و روی تلفن هوشمند یا رایانه ذخیره می شود. افراد می‌توانند بیت کوین (یا بخشی از آن) را به کیف پول دیجیتال شما بفرستند و شما نیز می توانید ان را برای افراد دیگر ارسال کنید. هر معامله منفرد در یک لیست عمومی به نام بلاکچین ثبت می شود. بلاکچین این امکان را فراهم می کند که بتوان تاریخچه بیت کوین را ردیابی کرد، تا افراد از کوین‌هایی که متعلق به خودشان نیستند سوء استفاده نکنند و به اصطلاح در این بین بیت کوینی کم نشود.

کسب بیت کوین

سه راه اصلی برای دریافت بیت کوین وجود دارد:

  • شما می توانید Bitcoin را با استفاده از پول "واقعی" خریداری کنید.
  • شما می توانید چیزهایی بفروشید و به مردم اجازه دهید با Bitcoin پول شما را پرداخت کنند.
  • یا می‌توان آن ها را با استفاده از رایانه ایجاد کرد. که به این کار ماین کردن (Mine) یا استخراج می‌گویند.

پول واقعی بهتر است یا بیت کوین؟

چگونه بیت کوین جدید ایجاد می شود؟

برای اینکه سیستم بیت کوین مدام کار کند مردم می توانند با پردازشی که رایانه انجام می‌دهد این چرخه را ادامه دار کنند. رایانه هایی برای ماین کردن بیت کوین وجود دارند. به کسب بیت کوین با استفاده از رایانه یا دستگاه‌های قدرتمند "استخراج بیت کوین" می گویند. نکته قابل توجه این جاست که به منظور جلوگیری از تولید بیش از حد بیت کوین، فرایند استخراج این رمزارز به تدریج دشوار و دشوارتر می‌شود. یعنی اگر اکنون استخراج آن را شروع کنید ممکن است سال ها طول بکشد تا یک بیت کوین کامل به دست آورید. بهتر است این موضوع را هم بدانید که هزینه برق مصرفی برای استخراج بیت کوین با این دستگاه ها به شدت بالا است.

چرا بیت کوین ارزش دارد؟

چیزهای زیادی غیر از پول وجود دارد که ما آن‌ها را مانند طلا و الماس ارزشمند می‌دانیم. بیت کوین نیز از آن جهت ارزشمند است که افراد تمایل دارند آن را با کالاها و خدمات واقعی و حتی پول نقد عوض کنند.دلایلی وجود دارد که مردم را به بیت کوین علاقمند کرده است.

به طور مثال برخی از افراد این واقعیت را دوست دارند که بیت کوین توسط دولت یا بانک ها کنترل نمی شود. همچنین افراد می توانند بیت کوین خود را به صورت کاملاً ناشناس خرج کنند. اگرچه همه معاملات ثبت می شوند، اما هیچ کس نمی داند کدام آدرس بیت کوین یا شماره حساب متعلق به فردی خاص بوده است مگر اینکه خود فرد به کسی بگوید.

آیا بیت کوین امن است؟

هر معامله ای به صورت عمومی ثبت می شود بنابراین کپی کردن بیت کوین، ساخت معاملات جعلی یا خرج کردن بیت کوینی که متعلق به شما نیست، بسیار دشوار است. اما این موارد را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است شما کیف پول بیت کوین خود را گم کنید یا بیت کوین شما ناپدید شده و برای همیشه آن را از دست بدهید.

علاوه بر این برخی کیف پول های آنلاین که اجازه ذخیره سازی بیت کوین را به کاربران خود می دهند نیز مورد دستبرد هکرها قرار گرفته اند. به همین علت می بایست به نکات مهم در خصوص استخراج، معامله و نگهداری بیت کوین توجه داشته باشید.

صرافی ارز دیجتال

سایت ها و صرافی های آنلاین معتبر زیادی مانند صرافی رمزارز https://jibitex.com وجود دارند که در عین ارائه اطلاعات مفید درباره بازار ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، امکانات دیگری را به منظور توسعه بستر مبادلاتی برای پوشش حداکثری رمزارزهای معتبر و پرکاربرد، تسهیل در عرضه و جذب سرمایه برای پروژه ها از طریق ارائه ICOهای داخلی، محافظت و امانت داری از دارایی مشتریان، فراهم کردن بستری برای معامله های قابل اعتماد، امن و سریع، پاسخگویی به نیازهای مشتریان و غیره ارائه می دهند.

صرافی ارز دیجیتال جیبیتکس

جمع بندی

اگرچه قیمت بیت کوین طی سال های متمادی، از زمان عرضه آن در سال 2009 تا کنون، رشد قابل توجهی داشته اما نوسانات زیادی را نیز تجربه کرده است. شاید هم اکنون نیز برخی از مردم فکر کنند که تبدیل پول "واقعی" به بیت کوین ایمن نیست.

اما با تحقیق، مطالعه و بررسی می توان به راحتی از بیت کوین و آینده ای که قرار است داشته باشد آگاهی پیدا کرد. استخراج و یا معامله بیت کوین امری پرریسک اما بسیار سودآور خواهد بود البته اگر که با اطلاعات و آگاهی کامل وارد این بازار هیجانی شوید.

این روزها قیمت بیت کوین بسیار سیر صعودی دارد و باعث شده است بسیاری از مردم به سمت خرید بیت کوین بروند، اما باید هنگام خرید بیت کوین دقت کافی به عمل بیاوریم که از کجا تهیه کنیم و بعد از خرید بیت کوین، چگونه نگهداری کنیم و یا هنگام فروش بیت کوین باید چه مواردی را در نظر گرفت و به چه صورت به فروش بیت کوین پرداخت، اینکه ما بدون مطالعه این کار را انجام دهیم ممکن است باعث شود متضرر شویم و همچنین گاها هنگام انتقال بیت کوین به کیف پول دیگر ممکن است خطایی صورت بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین