چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

گزارش بازرگانی،   3991013117

تبلیغات در گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز بزرگترین شبکه تبلیغات کلیکی در جهان است! این پلتفرم تبلیغاتی توسط شرکت بزرگ گوگل راه اندازی شده که در سراسر جهان توسط شرکت های برند و بزرگ و کسب و کار های محلی مورد استفاده قرار می گیرد. اما چرا گوگل ادوردز؟ چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟ چرا به جای این پلتفرم قدرتمند به تبلیغات در فیسبوک، بینگ، توییتر و ... نپردازیم؟ آیا تبلیغات در گوگل ادوردز ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ در یک کلام بخواهیم بگوییم: بله! صد در صد ارزش سرمایه گذاری و صرف زمان را دارد.

در ادامه ذکر خواهیم کرد که این پلتفرم به چه شیوه ای عمل کرده، چه مزایایی دارد و چطور می توان با استفاده از آن به سودآوری، افزایش فروش و افزایش مشتری دست یافت. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا دلایل استفاده از سریع ترین و راحت ترین روش درآمدزایی را از دست ندهید.

 گوگل ادوردز چیست

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟

گوگل ادوردز نام سابق گوگل ادز، سیستم تبلیغاتی گوگل است. شما با استفاده از این پلتفرم می توانید خدمات و محصولاتتان را به بهترین نحو تبلیغ کرده و به مخاطبینتان ارائه دهید. سیستم قیمت گذاری بر تبلیغات ادوردز به صورت cpc و یا هزینه به ازای هر کلیک است. به این صورت که با هر کلیک مخاطب بر روی تبلیغ شما در صفحات نتیجه جستجو گوگل، هزینه از پیش تعیین شده از حسابتان کسر می شود.

در انتهای مقاله به مبحث هزینه گوگل ادوردز بیشتر پرداخته و توضیحات کامل ترین را ارائه می دهیم. حال می خواهیم به دلایل استفاده از گوگل ادوردز و پاسخ به سوال چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟ بپردازیم.

دریافت نتایج سریع با تبلیغات در گوگل

امروز تبلیغات خود را راه اندازی کنید و از همین امروز نتیجه بگیرید. دیگر لازم نیست که ماه ها روی سئو سایت خود وقت بگذارید و یا با استفاده از روش های تبلیغاتی دیگر سرمایه و وقت خود را هدر دهید؛ کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کرده و اجرا کنید، شما در لحظه در صفحه اول گوگل ظاهر می شوید و از همان زمانی که دیده می شوید می توانید ترافیک، بازدید سایت، مشتری و فروش خود را افزایش دهید.

نمایش تبلیغات در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجو، زمان نمایش آن، موقعیت مکانی و زبان نمایش تبلیغات، همگی به دستان خودتان قابل تغییر هستند و می توانند متناسب با رویدادهای روز تنظیم شوند.

پتانسیل نامحدود گوگل ادوردز

قابلیت ها و امکانات متعددی که گوگل ادوردز در اختیار تبلیغ دهندگان قرار داده، همه و همه در راستای رساندن تبلیغ کنندگان به اهداف تبلیغاتی و تجاری شان هستند. شما می توانید به راحتی با اعمال برخی تغییرات جایگاه تبلیغات گوگلی خود را تغییر دهید. اگر آگهی تان در رتبه چهارم قرار گرفته، هزینه هر کلیک را افزایش داده و امتیاز کیفیت تبلیغتان را بهبود بخشید، به این ترتیب به راحتی می توانید پوزیشن 1 را از آن خود کنید؛ این یعنی بیشترین ترافیک، بیشترین کلیک و بیشترین تبدیل را دریافت کنید.

طیف وسیعی از کلمات کلیدی وجود دارند که با استفاده از موارد مرتبط با بیزینستان، می توانید نگاه مخاطبین بسیاری را به سمت خود جذب کنید. می توانید با کلمات کلیدی محدود شروع کنید و پس از مدتی لیست خود را تکمیل کنید؛ حتی می توانید لیستی از کلمات کلیدی منفی ایجاد کنید تا با جستجوی آن ها تبلیغات شما به نمایش درنیایند.

پتانسیل نامحدود گوگل ادوردز

دریافت گزارشات دقیق از گوگل ادز

شما تا زمانی که گزارشات مربوط به عملکرد تبلیغات خود را دریافت نکنید، متوجه نخواهید شد که دارید راه را درست می روید یا خیر! ممکن است با تبلیغات اشتباه و نادرست، تمامی سرمایه خود را صرف کرده و تنها ضرر و زیان برای خود برجای بگذارید. گوگل ادوردز این مشکل را برای شما حل کرده؛ شما انواع و اقسام نمودار ها و جداول مربوط به نحوه عملکرد تبلیغات، هزینه هر کلیک، نرخ تبدیل، نرخ کلیک، دستگاه هایی که بیشترین ترافیک و تبدیل را دریافت می کنند و ... را مشاهده خواهید کرد و با تجزیه و تحلیل آن ها می توانید به نتایج خوبی دست یابید؛ نتایجی که یا منجر به توقف یک کمپین می شوند و یا باعث افزایش هزینه برای کلماتی که نرخ تبدیل بالایی دارند، می شوند.

کنترل راه اندازی یا توقف کمپین های تبلیغاتی

کنترل راه اندازی و یا توقف کمپین های گوگل ادوردز در دستان شماست و این یعنی کنترل کامل هزینه های تبلیغات در گوگل هم با شماست. شما می توانید هر زمان که احساس کردید تبلیغاتتان نتیجه نمی دهند و موفق عمل نمی کنند آن ها را متوقف و یا حذف کنید. و هر زمان دیگری که خواستید تبلیغات متوقف شده تان را مجدد راه اندازی کنید. گوگل ادز به شما امکان تصمیم گیری می دهد و دست شما را در عمل کردن باز گذاشته است.

سبقت از رقبا با تبلیغات گوگل ادوردز

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟ زیرا با اینکار می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. فرقی نمی کند در چه صنعتی مشغول به کار باشید؛ به هر حال شما همیشه رقبایی خواهید داشت که می خواهند اولین باشند و تمامی ترافیک و تبدیل ها را از آن خود کنند. به رقبای خود توجه کنید، آن ها مدت زمان زیادی را صرف بهینه سازی سئو سایت خود کرده اند، اما شما با یک سرمایه گذاری درست، با قیمتی مناسب، می توانید در لحظه از آن ها سبقت گرفته و ترافیک ارگانیک موجود را به سمت وب سایت خود هدایت کنید.

 تبلیغات رقابتی در گوگل

تشخیص کلیک های تقلبی بر روی تبلیغات

گوگل شرایطی را فراهم آورده تا به کمک آن بتوانید کلیک های تقلبی و فیک تبلیغات ادوردز را تشخیص دهد و به این ترتیب جلوی صرف هزینه بیشتر تبلیغ دهندگان را بگیرد. گوگل می توانید آی پی هایی که بر روی تبلیغات کلیک کرده اند را شناسایی کند و از نمایش مجدد تبلیغات به آن ها جلوگیری به عمل آورد.

ریمارکتینگ با گوگل ادوردز

با ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد حتی یک مخاطب خود را هم از دست ندهید. شما می توانید کاربرانی را که از وب سایت شما دیدن کرده اند، آن هایی که خریدی را نصفه و نیمه رها کرده اند و ... را به طور مجدد هدف قرار داده و به سمت خود فراخوانید. بسیاری از مشتریان بالقوه به همین ترتیب به مشتریان همیشگی کسب و کار ها تبدیل می شوند.

تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کار های کوچک

لزومی ندارد شما حتما فروشگاه یا شرکت تجاری بزرگی باشید تا بتوانید از تبلیغات در گوگل ادوردز استفاده کنید؛ به صورت روزانه میلیاردها جستجو در گوگل اتفاق می افتد، از میان این میلیارد ها جستجو قطعا بخشی از آن ها به دنبال محصولات، خدمات یا حتی اطلاعاتی که در اختیار کاربران قرار می دهید، هستند!

حال این نوبت شماست که کاربران حاضر در گوگل و در حال جستجوی عبارت موردنظرتان را به سمت تبلیغ خود جذب کرده و آن ها را راغب به کلیک بر روی آن کنید. فرقی نمی کند یک کسب و کار کوچک و محلی باشید یا تجارتی بزرگ، در صفحات نتیجه گوگل نتایج و وب سایت هایی موفق هستند که به نیاز کاربر توجه کرده و آنچه را که او می خواهد در اختیارش قرار دهند. اینکه تبلیغات برای کسب و کار شما موفقیت آمیز و نتیجه بخش باشد، به مدیریت صحیح شما، نحوه نگارش متن تبلیغاتی، کلمات کلیدی انتخابی تان، مخاطبین هدفتان و ... بستگی دارد.

 

 کسب و کار اینترنتی

نحوه هدفمندسازی تبلیغات در گوگل

شما می توانید با نمایش تبلیغتان در صدر لیست نتایج جتسجو هزاران کلیک دریافت کنید، اما هیچ یک تبدیل نشوند! تنها در رتبه های برتر قرار گرفتن اهمیت ندارد، شما باید به گونه ای تبلیغاتتان را هدفمند ایجاد کنید که تنها به مخاطبینی نشان داده شوند که به دنبال خدمات و محصولاتتان هستند، پس از دیدن و کلیک بر روی تبلیغتان به صفحه صحیح منتقل شوند، به راحتی بتوانند فرایند خرید را انجام دهند و ... در ادامه به برخی از راه های نحوه تبلیغات در گوگل پرداخته ایم:

تحقیق کلمات کلیدی

مهم ترین بخش تبلیغات را کلمات کلیدی تشکیل می دهند؛ حتما و حتما باید زمانی را به تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی مرتبط با بیزینستان اختصاص دهید و آن هایی را برگزینید که برای شما تبدیل به ارمغان می آورند.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقبا

تبلیغ رقبایتان به چه عبارت و کلماتی به نمایش در می آید؟ آن ها را هدف گیری کنید؛ مخصوصا آن دسته از رقیبانی که سال ها در حوزه تبلیغات اینترنتی سابقه دارند و از اینکار نتایج خوبی نیز گرفته اند. با این کار و اعمال آفر و پیشنهادات جذاب در متن تبلیغاتی، به راحتی می توانید مشتریان رقبایتان را از آن خود کنید.

استفاده از کلمات کلیدی منفی

برای انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز، چند راه پیش روی شماست، یا اگزکت را انتخاب کنید که از نوع دقیق است و تبلیغتان را تنها به جستجو هایی که شامل خود کلمات کلیدی تان می شوند (بدون پس و پیش) نشان می دهد، یا گسترده را که تبلیغ را برای جستجو های مشابه هم به نمایش در می آورد. ممکن است بخواهید گسترده را انتخاب کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید، اما نکته قابل توجه این است که ممکن است ترافیک بی ربط دریافت کنید و به بدین ترتیب تنها کلیک ها تبلیغ و هزینه هایتان را افزایش دهید.

برای جلوگیری از این کار، لیست کلمات کلیدی برای خود ایجاد کنید و کلماتی را که نمی خواهید با جستجوی آن ها تبلیغ شما به نمایش در بیاید را وارد این لیست کنید.

استفاده از کلمات کلیدی منفی

زمانبدی صحیح تبلیغ

زمان نمایش تبلیغتان را به گونه ای تنظیم کنید که مخاطبین هدفتان در گوگل حضور داشته باشند و اگر حضور دارند نیز به خدمات و محصولات شما نیاز داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است بخواهید محصولات مربوط به شب یلدا، عید نوروز و ... را به فروش برسانید، پس طبیعتا تاریخ نمایش تبلیغ را باید طوری تنظیم کنید که در همان زمان به نمایش درآید و یا برای کارهای تجاری بهترین ساعات برای نمایش تبلیغ از 9 صبح تا 5 بعدازظهر هستند.

امتیاز کیفیت تبلیغ

امتیاز کیفیت نمره ای از 1 تا 10 است که گوگل به تبلیغ شما می دهد؛ این امتیاز تاثیر قابل توجهی در میزان هزینه های هر کلیک شما دارد و نشان دهنده کاربردی بودن و مرتبط بودن تبلیغتان با کسب و کارتان است. سعی کنید بین کلمات کلیدی هدف، متن تبلیغاتی و محتویات صفحه لندینگتان ارتباط برقرار باشد. هر چه امتیاز کیفیت بالاتری کسب کنید، هزینه هایتان کاهش پیدا خواهند کرد.

بهینه سازی صفحه لندینگ

برای تمامی تبلیغات خود از یک صفحه لندینگ استفاده نکنید؛ برای هر تبلیغ، یک صفحه فرود اختصاصی طراحی کنید تا کاربر به محض ورود به صفحه دقیقا همان چیزی را ببیند که در متن تبلیغاتی وعده داده شده است. شما باید نکات و ویژگی هایی را در این صفحه رعایت کنید، به عنوان مثال از کلمات کلیدی خود در صفحه لندینگ استفاده کنید، همه چیز واضح و شفاف باشد، مخاطب بتواند موارد موردنیازش را به راحتی پیدا کند و در کل راضی باشد و قصد ترک صفحه را نداشته باشد.

 بهینه سازی صفحه لندینگ گوگل ادوردز

افزونه های تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید نگاه مخاطب را به سمت خود بکشید و تبلیغی پربار تر را به او نشان دهید، از افزونه های تبلیغاتی استفاده کنید. افزونه ها یکی دیگر از قابلیت هایی هستند که گوگل ادوردز در اختیار تبلیغ دهندگان قرار داده تا بتوانند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید، در زیر به برخی از این افزونه ها اشاره کرده ایم:

  • افزونه تماس
  • افزونه موقعیت مکانی
  • افزونه لینک به صفحات وب سایت

کمک گرفتن از آژانس ها تبلیغاتی

نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد این است که لازم نیست همه کار ها را خود بر عهده بگیرید! شما می توانید از شخصی متخصص در این کار کمک بگیرید. افراد متخصص و کارشناسانی که بر تبلیغات کلیکی گوگل تمرکز دارند، می دانند برای هر کسب و کار از چه استراتژی ای بهره ببرند و مهم تر از آن ابزار و امکانات لازم برای بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از عملکرد کمپین های تبلیغاتی شما را دارند.

برای اینکه به بیشترین نرخ بازگشت سرمایه دست یابید و بتوانید مشتریانتان را افزایش دهید، باید از ابتدا قوی عمل کنید؛ ذکر این نکته نیز لازم است که پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز در ایران تحریم است و تنها افرادی می توانند به تبلیغ در این سیستم بپردازند که دارای حساب بین المللی هستند. ساناسل از جمله مجموعه های تبلیغاتی است که در این پلتفرم بسیار قوی ظاهر شده و سابقه سال ها تبلیغ در گوگل را دارد. شما می توانید با بهترین قیمت تبلیغات خود را به این تیم متخصص بسپارید و دیگر نگران موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات خود نباشید، زیرا با ساناسل تنها موفقیت و سودآوری است که برایتان به ارمغان خواهد آمد. جهت آشنایی با شرکت ساناسل و نحوه اعتماد و ارباط با ما،به صفحه https://sanasell.com مراجعه کنید.

سوالات متداول چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

  1. تعرفه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
    هر آژانس تبلیغاتی، تعرفه خاص خود را دارد؛ اما در کل هزینه تبلیغات گوگل به صورت هزینه هر کلیک تعیین می شود که از چند سنت تا صدها دلار می تواند باشد.
  2. آموزش گوگل ادوردز شامل چه مواردی می شود؟

در دوره های آموزشی گوگل ادوردز مواردی مانند نحوه ساخت اکانت گوگل ادوردز، ساخت کمپین تبلیغاتی، ساخت گروه های تبلغیاتی و ایجاد تبلیغات متعدد، نحوه تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی، تعیین زمان، زبان و موقعیت مکانی و ... آموزش داده می شوند.

  1. برای خرید اکانت گوگل ادوردز از کجا باید اقدام کنید؟
    شما می توانید با مراجعه به سایت ساناسل و مشاهده تعرفه ها، اکانت موردنظر خود را خریداری بفرمایید. در کل به این نکته هم توجه داشته باشید که ساخت اکانت به تنهایی هیچ هزینه ای ندارد، شما برای شارژ حسابتان و راه اندازی تبلیغ باید هزینه بپردازید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین