خیابان‌های غزه با تصاویر شهید سردار سلیمانی مزین شد

جهان،   3991012006 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" به دست آمریکایی های جنایتکار و به پاس حمایت‌های ایشان از ملت فلسطین، خیابان‌ها و میادین شهر غزه با عکس‌های این سردار شهید مزین شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "العهد" لبنان، مردم فلسطین شهادت سردار سلیمانی را یک زیان بزرگ می‌دانند، اما آنها بر این باورند که ایشان پلی را برای حمایت از ملت فلسطین ساخت و یکی از ارکان محور مقاومت بود که این محور برای مقابله با اسرائیل تبدیل شده است.

" محمد البریم" عضو ارشد جبهه مقاومت مردمی فلسطین در خصوص شهید سلیمانی گفت، ما هرگز خوبی‌های این فرمانده بزرگ را نسبت به مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت و آرمان ملت فلسطین فراموش نخواهیم کرد.

"احمد المدلل" عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره تصریح کرد: مقاومت یک حامی بزرگ خود را از دست داد، اما شهید سلیمانی محاسبه دشمن صهیونیستی و آمریکایی را در کشورهای عربی و اسلامی به هم ریخت.

المدلل افزود، سردار سلیمانی به آمریکایی‌ها نشان داد که مقاومت همچنان در برابر هژمونی و سلطه آمریکایی- صهیوینستی ادامه دارد.

اسماعیل رضوان عضو ارشد جنبش حماس نیز تأکید کرد: اشغالگران و آمریکایی ها گمان کردند که با ترور سردار شهید سلیمانی، مقاومت متوقف خواهد شد، اما مقاومت ادامه دارد، چرا که حاج قاسم طرح مقاومت را از خود به جای گذاشت و مشتاق اتحاد نیروها و گروه‌های مقاومت بود.

طلال ابوظریفه عضو ارشد جنبش دمکراتیک فلسطین هم در این باره گفت: شهادت سردار سلیمانی، زیان بزرگی بود، اما ایشان اصولی را پایه‌گذاری کرد که گروه‌های مقاومت در آن مسیر حرکت می‌کنند.

روابط میان محور مقاومت و فلسطین در دهه گذشته به یمن سردار سلیمانی پیشرفت زیادی را شاهد بوده است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به  اقدام تروریستی کاخ سفید در ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.