زالی: بیمارستان هوشمند نیاز کشور است

سلامت،   3991011124

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، بیمارستان هوشمند را یکی از نیازهای امروز در دنیا و ایران ذکر کرد و افزود: نرم افزارها در بیمارستان‌های هوشمند کاربرد زیادی دارد (حتی) جراحی‌های مختلف از راه دور مدیریت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر علی رضا زالی روز پنج شنبه در مراسم افتتاح بخش ICU ویژه کرونا و پاویون دستیاران بیمارستان دکتر لبافی نژاد با بیان این که از نظر مدیریتی یک بیمارستان هوشمند یک مرکز بیمار محور است، بیمارستان لبافی نژاد را مشتری مدار، محور مدار، فرایند مدار ذکر کرد که در حد اعلا به خدمات  رسانی به بیمار می پردازد.

وی با اشاره به پتانسیل بالا و ظرفیت های بیمارستان لبافی نژاد در حوزه های درمانی و آموزشی و پژوهشی؛  وجود دو پژوهشکده در این مرکز آموزشی را منحصر به فرد دانست.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله بیماری کرونا گفت: خدمات آموزشی و تحقیقاتی تناقضی باهم نداشته و خدمت به مردم به خوبی انجام می‌شود. اولین پژوهشکده چشم در بیمارستان لبافی نژاد راه اندازی شد و به زودی پژوهشکده اورولوژی در این بیمارستان فعال می‌شود.

زالی،  بیمارستان لبافی نژاد را دارای توانایی فوق العاده بالایی برشمرد که می تواند به عنوان یک مدل جامع برای ایجاد یک بیمارستان هوشمند استفاده شود و افزود: با توجه به  گام های آغازینی که در این مرکز برداشته شده است با یک طراحی و معماری مناسب بیمارستان لبافی نژاد می تواند یک کاندیدای بسیار با کیفیت در زمینه تبدیل به بیمارستان هوشمند باشد.

وی بیمارستان لبافی نژاد را پیس میکر آموزش های مختلفی برشمرد که در حوزه چشم پزشکی و ارولوژی در  کشور انجام می شود و افزود: مایه افتخار است که فرزند این دانشگاه با همت بلند اساتید در پیکره آموزشی و پژوهشی به چنین جایگاه ملی و فراملی رسیده است.

 رییس دانشگاه روحیه جهادی موجود در کالبد بیمارستان لبافی نژاد که منجر به بهره برداری از پروژه های مذکور در زمانی بسیار کوتاه بدون در نظر گرفتن محدودیت ها شد را ستود و خاطرنشان کرد: بدون شکل گیری یک جریان عاطفی مثبت ایجابی بسیاری از رخدادهای مدیریتی ابتر می ماند.

وی عرق درون سازمانی در این مرکز را سرمایه ارزنده ای دانست که مایه افتخار است و نشاط و طراوت و چالاکی هر سازمان را در گروی نیروی انسانی چابک و چالاک دانست که با تعامل و همکاری غرورانگیزی در این بیمارستان شکل گرفته است  و مطمئن هستیم افق های بسیار روشنی در انتظار بیمارستان خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع سلامت دکتر زارع جوشقانی به دستاوردهای مبتکرانه وی در حوزه آموزش و درمان و مدیریت جراحی از راه دور اشاره کرد که دانشجویان و بیماران در اقصی نقاط کشور می توانند به اساتید و محتواهای آموزشی این مرکز دسترسی داشته باشند.

زالی این بیمارستان را پیشتاز و پیشقراول در حوزه های علمی و مایه افتخار دانشگاه برشمرد و مشارکت عالمانه آن  در راستای تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه  کووید ۱۹ را یادآور شد. 

براساس این گزارش بخش ICU  ویژه کرونای بیمارستان لبافی نژاد دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۵ متر مربع  و ظرفیت اسمی هفت تخت مجهز به دستگاه ونتیلاتور، ساکشن سانترال و مانیتور است.

بخش مذکور که دارای محفظه ایزولاسیون فشار منفی، دستگاه سونوگرافی و مجهز به تهویه اگزاس و سه دریچه  تهویه هوا منفک از سیستم تهویه مرکزی بیمارستان است، مورد بازسازی فیزیکی کامل دیوارپوش ها و کف پوش با زیرسازی جدا مطابق با استانداردهای بین المللی قرار گرفته است.

همچنین در این مراسم پاویون دستیاران تخصصی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که دارای مساحت فضای فیزیکی حدود ۴۰۰ مترمربع و مشتمل بر ۹ اتاق دو و سه تخته است. این پاویون مجهز به مبلمان کامل و طراحی داخلی، سیستم وایرلس و اینترنت پرسرعت است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین