درس‌ قاسم سلیمانی به مقامات جمهوری اسلامی ایران

گروه سیاسی الف،   3991011013 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
درس‌ قاسم سلیمانی به مقامات جمهوری اسلامی ایران

قاسم سلیمانی؛ شخصیتی خاص و منحصربه‌فرد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود. دوست و دشمن نیز به این مسئله اذعان و اعتراف داشتند. سلیمانی از نسل باکری‌ها، حسین خرازی، ابراهیم همت، علی هاشمی و دیگر سرداران سرافراز جنگ تحمیلی بود که تقدیر بر این قرارگرفته بود چهار دهه لقب شهید زنده را با خود به همراه داشته باشد و توفیقات بیشتری برای اسلام و ایران کسب نماید. به همین دلیل بود که در نهایت آرزویش برآورده شد و به یاران و دوستان شهیدش پیوست. همان‌گونه که سزاوار چنین انسانی بزرگی بود.

بدون شک واکاوی ابعاد شخصیتی چنین انسان بزرگی از جهات مختلف می‌تواند برای همگان و علی‌الخصوص برای مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی آموزنده باشد. به‌ویژه آنکه طی سالیان اخیر مردم به‌درستی نسبت به رفتار برخی مقامات گلایه و شکایت دارند و به این معتقدند که سلوک و گفتار آن‌ها از اسلام و اهداف انقلاب 1357 فاصله گرفته است. به‌طورکلی اگر نگاهی به مجاهدت چهار دهه‌ای قاسم سلیمانی شود ویژگی‌های بارزی قابل اشاره است که اعم آن‌ها به قرار زیر است:

فرزند خلف مکتب انقلاب اسلامی: سردار سلیمانی پرورش‌یافته انقلاب اسلامی و معتقد سرسخت به آرمان‌های اصیل نظام جمهوری اسلامی بود. سلیمانی تا آخرین لحظه زندگی این دنیایی، دل در گرو تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی داشت.

سرباز ولایت: سردار سلیمانی به ولایت‌فقیه ایمان راسخ داشت و این تعهد و باور بر ضمیر و جان وی نشسته بود. او معتقد به ولایت حضرت امام و رهبری بود و همیشه همگان را توصیه به اطاعت و حمایت از رهبری می‌کرد. در واقع اعتقاد سردار سلیمانی نه از بابت این که رهبری در جایگاه فرماندهی کل قوا قرار داشته اند بلکه ایشان به معنی واقعی کلمه خود را پیرو و تابع رهبری می دانست. برخلاف برخی از مقامات و مسئولان در جمهوری اسلامی که اسلام و انقلاب را صرفاً برای رسیدن به اهداف خود می خواهند و همیشه هزینه به نظام و مردم تحمیل می کنند سردار سلیمانی تمام همت خود را در راه تحقق آرمان های ناب انقلاب اسلامی قرار داده بود. 

مرد میدان نبرد: زندگی قاسم سلیمانی با دفاع از مردم ایران و منطقه در مقابل دشمنان گره‌خورده است. از زمانی که جنگ تحمیلی توسط صدام حسین و اربابانش شروع شد تا سال ۱۳۹۸ که در عراق به شهادت رسید سردار سلیمانی لحظه‌ای لباس جهاد فی سبیل الله را از تن بیرون نیاورد. کلیپ‌ها و فیلم‌هایی که از ایشان مانده بیانگر شجاعت، کیاست، فداکاری و ... در میدان نبرد است.

مرد میدان خدمت: در کنار روحیه نظامی و مستحکم در مقابل دشمنان، در مقابل مردم متواضع و خاکسار بود. سردار سلیمانی در هنگام سختی‌ها کنار مردم قرار داشت. حضور ایشان در خوزستان در بحبوحه سیل و کمک به مردم برای کاهش آلام آن‌ها درس بزرگی برای مسئولان جمهوری اسلامی است.

سادگی و بی‌تکلف بودن: قاسم سلیمانی از مردم و بین آن‌ها بود. او برخلاف برخی مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی که دچار خود مهم پنداری کاذب شده‌اند و راه خود را از مردم جدا کرده‌اند. با اینکه واقعاً شخصیت مهمی بود و در معادلات منطقه و جهان بسیار تأثیرگذار بود اما هرگز با بادیگارد، ماشین شاسی بلند و شیشه‌های دودی در خیابان تردد نداشت. او برای در کنار مردم بودن خود را گرفتار ظواهر و محدودیت‌های دست و پا گیر بی‌ارزش نمی‌کرد.

پیشرو بودن: قاسم سلیمانی نفر اول صف خدمت و جنگ با دشمن بود. روحیه جهادی داشت و عادت نداشت دیگران را روانه جنگ یا خدمت به مردم نماید. بلکه خودش پیشتاز و قبل از همه قرار داشت و به سربازان و دیگران می گفت بیایید. او هرگز به سربازان خود نمی گفت بروید. خودش در این باره گفته بود: «حضرت علی (ع) در جنگ‌ها با زخم‌های فراوان در جلوی سپاه می‌تاختند و به سربازان می‌گفتند جلو بیایید و همیشه مردم را با خود همراه می کردند. فرماندهان سپاه همیشه باید در جلوی سپاه باشند بگویند بیا، دستور برو در سپاه معنا ندارد».

معتقد به ایران متحد و منسجم: قاسم سلیمانی عاشق ایران بود. او در پی تقسیم و تفکیک ایران به اقشار و طبقات مختلف نبود. برخلاف برخی سیاسیون که تمام هم‌وغم خود را معطوف به حمایت و پشتیبانی از قشر، گروه و طبقه خاصی می‌دانند. حتی فراتر از این مسئله باید گفت رسالت قاسم سلیمانی حمایت از جایگاه و ارزش انسانیت بود. قاسم سلیمانی عاشق مردم منطقه بود و در دفاع از کردها، سنی‌ها، ایزدی‌ها، مسیحیان و ... همیشه پیشگام و پیش‌قدم بود.

بدلایل چنین ویژگیهایی بود که وقتی قاسم سلیمانی به شهادت رسید تمام مردم ایران در مراسم تشییع وی حضور داشتند و صحنه‌هایی رقم‌زده شد که تا ابد در تاریخ کشورمان ماندگار شد.

 انتظار است برخی مقامات و مسئولان که این سالها از چنین ویژگیهایی دور شده اند و عمل بر اساس چنین شیوه و سلوکی در زندگی خود را فراموش کرده و خود پیشگام در استحاله ارزش ها شده اند لحظه ای درنگ کنند و از این شهید بزرگوار درس بگیرند. باشد که چنین شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۹۶۰۶۰۹:۱۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چرا با همه این اقداماتی که ایران برای مقابله آمریکا و اسراییل در منطقه کرده است، امروز شاهدیم که نفوذ این دو در منطقه بیشتر شده است؟
ناشناس۱۷۵۹۷۲۲۱۱:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اسرائیل یک زمانی بدنبال اجرای طرح نیل تا فرات بود اما امروز از ترس به دور خودش دیوار حائل کشیده و به استیصال رسیده و امریکا هم بدنبال اجرای طرح خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای منطقه بود اما به قول خود ترامپ با 7 تریلیارد دلار هزینه شکست خوردند.
ناشناس۱۷۵۹۷۷۵۱۱:۴۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چه کسی تشخیص داده که اسراییل به استیصال رسیده است؟ دلایل تان چیست؟
ناشناس۱۷۵۹۸۷۰۱۲:۲۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اسرائیل در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و 11 روزه در مقابل حزب الله و حماس شکست سختی خورد و اینها نشانه استیصال و تضعیف این رژیم جعلی و کودک کش است.
ناشناس۱۷۵۹۹۲۰۱۳:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
صهیونیست ها و یانکی ها وقتی که دست به ترورهای کور و بزدلانه می زنند یعنی به استیصال رسیده اند.
ناشناس۱۷۶۰۲۵۶۱۸:۲۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
یعنی اسرائیل بااین همه توان دفاعی خود نمیتوانست لبنان را وحزب الله را زمین گیرکند؟ ویا همین غزه؟ عزیزم اسرائیل اگر میخواست لبنان چه عرض کنم منطقه را زیررومیکند منتهی باورش سخته
ناشناس۱۷۶۰۰۲۲۱۴:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
گفته های وزیر جنگ اسراییل
ناشناس۱۷۶۰۱۳۵۱۶:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مثل اینکه نتانیاهو درست گفته بود که اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
ناشناس۱۷۵۹۷۹۲۱۱:۴۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
7 تریلیارد دلار برای آمریکا هیچ است. اما ضررهای مادی ما پول فروش چند سال نفت است؟
ناشناس۱۷۵۹۹۰۵۱۲:۵۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اکنون در امریکا در اثر کرونا 50 میلیون نفر بیکار شدند و تعداد افراد گرسنه و کارتن خواب افزایش یافته اند و 7 تریلیارد دلار رقم کمی برای آنها نیست.
ناشناس۱۷۵۹۹۲۱۱۳:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
40 میلیون نفر از مردم امریکا زیر خط فقر قرار دارند و با کوپن غذا دریافت می کنند 7 تریلیارد دلار رقم بسیار بالایی برای امریکاست.
ناشناس۱۷۶۰۶۹۱۰۶:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کی به کیه؟ تو بگو صد میلیون؟ نه تصوری از آمریکا داری نه تصوری از 40 میلیون نه تصوری از کوپن؟ بیا بیرون مشتی. بیا بیرون از اون زیرزمین آفتاب یه کم بخوره به کله ات.
ناشناس۱۷۵۹۹۴۵۱۳:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بودجه سالانه آمریکا 3 تریلیارد دلار ه یهنی بودجه دوسال و نیم و خرج کرده پیش پیش بعد میگی چیزی نیست جالبه ها!!!! یا شایدم نمی دونی 7 تریلیارد دلار یعنی چی؟
ناشناس۱۷۵۹۹۹۶۱۴:۰۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دوست گرامی بودجه سالانه آمریکا 5 میلیارد دلار است. اما باید توجه داشت که آن 7 میلیارد دلار شما اغراق آمیز است و اگر هم درست باشد آن را در یک سال مصرف نکرده بلکه در طی چندین دهه خرج کرده. باید به خاطر داشت که آمریکایی ها خرج بی خودی نمی کنند. حتما منافع مادی و سیاسی بیشتری بدست آورده اند.
زهرا۱۷۶۰۱۵۸۱۶:۲۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اگر هیچی نبود با اون افسوس ترامپ ازش نام میبرد. اونجا مردم خیلی کار میکنند و مالیات زیادی می دهند که هزاران کیلومتر بیرون از مرز، آمریکا به دنبال ثروت باشد؟؟ درستِ که آمریکا قوی است و تسلیحات زیاد دارد، ولی ظلم پایدار نیست. حتی اگر کشور ایران هم دست از مبارزه بکشد. باید دید آخر داستان چی میشود وگرنه فرعون و قارون هم فکر میکردند جاودانِ هستند ولی حضرت موسی در کنار خودش پرورش یافت و سرنگونش کرد.
ناشناس۱۷۶۰۵۲۷۲۳:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
7 تریلیارد دلار معادل با یک سوم تولید ناخالص داخلی سالانه امریکاست درحالی که یک سوم تولید ناخالص داخلی ایران نزدیک به 200 ملیارد دلار میشه که کل هزینه های ایران در منطقه در طی این چند سال اخیر، اون هم براساس گفته پمپئو که بعید نیست غلو کرده باشه، 16 میلیارد دلار هست! شما هم برچسب لوگو پپسی-منوتو بین میخورید.
ناشناس۱۷۵۹۷۳۰۱۱:۰۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سردار سپهبد سلیمانی با مقاومت در سوریه و عراق نشان داد که مقاومت رمز پیروزی ما است اگر به توصیه های غربگرایان عمل می کردیم باید با داعش مذاکره می کردیم ! و قلب محور مقاومت را بتن می ریختیم و سوریه را دو دستی تحویل کدخدا می دادیم.
ناشناس۱۷۵۹۷۸۶۱۱:۴۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
برای همین است که کشورهای عربی به پیشواز اسراییل رفته و یکی یکی با آن آشتی می کنند؟ چون اسراییل به استیصال رسیده است؟
ناشناس۱۷۵۹۸۵۰۱۲:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مسوول اماراتی با نتنیاهو عبری صحبت میکرد فیلمش هست
ناشناس۱۷۵۹۸۶۵۱۲:۲۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
برخی حاکمان کشورهای عرب منطقه گاو شیرده امریکا هستن و به همین دلیل با فرزند ناخلف شیطان بزرگ (اسرائیل) آشتی می کنند.
ناشناس۱۷۵۹۸۰۴۱۱:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
داعش توان ایستادن مقابل کشورهای ائتلاف را نداشت و توسط آنها تار و مار شد .
ناشناس۱۷۵۹۸۶۱۱۲:۲۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی حامیان اصلی داعش بودند و هر زمان تروریست ها در مخمصه گیر می کردند و محاصره می شدند این 4 کشور تقاضای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت را می دادند !
ناشناس۱۷۵۹۸۶۳۱۲:۲۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
یک جستجو در اخبار مربوط به هلاکت رسیدن بلا استثنا تمام فرماندهان رده بالای داعش، تایید کننده حرفهای شماست. اگر برخی سایتهای خبری داخلی انصاف داشتند با کمی لاپوشانی می گفتند که فلان سرکرده داعش توسط ارتش عراق و ائتلاف در فلان عملیات به هلاکت رسید. ولی ما میدانیم آمریکا با داعش چه کرد.
ناشناس۱۷۶۰۱۴۰۱۶:۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
هواپیماهای امریکایی از بالا برای نیروهای داعش مواد غذایی ارسال می کردند و پشتیبانی هوایی تروریست ها توسط جنگنده های امریکایی صورت می گرفت.
ناشناس۱۷۶۰۱۵۱۱۶:۲۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
داعش دست پرورده امریکا و اسرائیل و عربستان بود حاج قاسم با تعداد کمی نیروی نظامی داعش را در منطقه سلیمانیه و کرکوک عراق تار و مار کرد.
ناشناس۱۷۵۹۸۸۶۱۲:۳۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خود ترامپ در مناظرات انتخاباتی 2016 اعتراف کرد که داعش توسط اوباما و هیلاری کلینتون و نتانیابو برای تجزیه کشورهای منطقه تاسیس شد.
ناشناس۱۷۵۹۹۱۷۱۳:۰۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
داعش با رشادت سردار سپهبد سلیمانی و دیگر فرماندهان شجاع جبهه مقاومت تار و مار و نابود شد امریکا و اسرائیل حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان هستند.
ناشناس۱۷۶۰۰۱۸۱۴:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
فکر کنم تو از آلبانی داری پیام میفرستی . اگر هم آلبنی نیستی از این بی وجودایی
ناشناس۱۷۶۰۵۴۰۲۳:۳۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
نه اتفاقا فکر کنم تو آلبانی نیست، از این عقب افتاده های لوگو پپسی -منوتو بین توی مملکت بکرات یافت میشند
ناشناس۱۷۶۰۵۴۳۲۳:۳۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
امریکا در جنگ با افغانستان پیزوری 2500 کشته داد، حمله هوایی بدون حمله زمینی نتیجه ای نداره، نمونش رو توی یمن میبینیم که عربستان با این همه حمله هوایی هنوز بعد از 6 سال نتونسته صنعا رو بگیره، البته که شما نمیبینی که ایراد از جای دیگری است...
ناشناس۱۷۶۰۲۷۲۱۸:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دوست عزیز قابل توجه شماها عراق درشورای امنیت برای تشدید تحریم ایران رای ممتنع داده است برو مطالعه کن وتحقیق کن
ناشناس۱۷۵۹۷۳۵۱۱:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
چون اونها ابر قدرت هستن و ما کشور جهان سومی.
انقلابی۱۷۵۹۸۴۶۱۲:۱۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
جهان سومی، ردگم کنی است. باید از واقعیت های پشت پرده «آنها» خبر داشته باشی تا بدانی در چه دره های عمیق فرهنگی و... گیر افتاده اند. اگر قرار به رتبه بندی باشد، کشور های استعمارگر جهان هزارمی اند. زیرا انسانیت ندارند.
ناشناس۱۷۵۹۸۴۸۱۲:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سرنگون کردن پهپاد گلوبال هاوک 200 میلیون دلاری و حملات موشکی به عین الاسد و کت بسته گرفتن نظامیان امریکایی در خلیج فارس نشان داد که امریکا دیگر ابر قدرت نیست.
ناشناس۱۷۶۰۵۳۸۲۳:۳۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
افرین لوگو پپسی-منوتو بین، پس از این به بعد اگر اومدی تو خیابون های مملکت خودمون و بلا سرت اومد، بگو حکومت قدرتش از من بیشتره پس نباید باهاش درگیر بشم
ناشناس۱۷۵۹۷۵۱۱۱:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اینکه امریکا حتی اسد روهم نتونست سرنگون کنه نشان افزایش نفوذشه ؟ اونا یه وقتی بااشاره ای حکومتی رو پودر میکردند
ناشناس۱۷۵۹۷۸۳۱۱:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
وجود اسد در سوریه برای ما چه منفعتی دارد؟ آیا اسد ارزش این همه سرمایه گذاری ما در سوریه را داشته و دارد؟
ناشناس۱۷۵۹۸۷۴۱۲:۳۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اگر در سوریه و عراق با داعش مبارزه نمی کردیم امروز باید در تهران و سایر شهرها با تروریست ها می جنگیدیم و صدها برابر هزینه می کردیم.
ناشناس۱۷۶۰۰۰۸۱۴:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
این حرف شما توهین به نیروهای مسلح ایران است. همانقدر که صدام توانست یک وجب از خاک ایران را بگیرد، داعش هم می توانست.
ناشناس۱۷۶۰۱۴۸۱۶:۲۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
صدام نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصاحب کند زیرا امثال سردار سلیمانی ها و همدانی ها و قاآنی ها جانانه در مقابل دشمن ایستادند و امروز هم داعش نتوانست در سوریه و عراق پیروز شود زیرا همین فرماندهان 8 سال دفاع مقدس وارد مبارزه با داعش شدند و حماسه آفریدند.
ناشناس۱۷۵۹۸۸۱۱۲:۳۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بشار اسد رئیس جمهور منتخب مردم سوریه است و امریکا نباید در امور داخلی سوریه مداخله کند و باید به آراء مردم سوریه احترام بگذارد در ضمن با مدیریت بشار اسد نرخ ارز در این کشور ثابت است و تورم ندارند اگر سوریه بدست اصلاح طلبان افتاده بود همانند ایران نرخ دلار 10 برابر و تورم 1000 درصد شده بود.
ناشناس۱۷۵۹۹۱۳۱۲:۵۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سوریه و بشار اسد به چه ربطی به ما داشت و داره که این همه هزینه کردیم ؟
ناشناس۱۷۶۰۰۱۳۱۴:۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بشار اسد رییس جمهور غیر انتخابی و مادام العمر سوریه است.
ناشناس۱۷۶۰۱۱۷۱۵:۵۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سوریه و عراق خط مقدم جبهه مقاومت بودند اگر تروریست ها در آنجا زمین گیر نمی شدند باید در ایلام و کرمانشاه و تهران میزبان آنها می شدیم در ضمن ما برای دفاع از حرم اهل بیت پیامبر(ص) باید از سوریه و عراق در مقابل تروریست ها دفاع می کردیم.
ناشناس۱۷۶۰۱۱۹۱۵:۵۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بشار اسد اگر پشتوانه مردمی نداشت تا حالا دوام نمی آورد و قطعا"سقوط کرده بود.
ناشناس۱۷۶۰۱۲۳۱۶:۰۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
تنها کشوری که در 8 سال جنگ تحمیلی با صدام حامی ایران بود سوریه بود مرحوم حافظ اسد بنام خودش سلاح می خرید و به ایران ارسال می کرد.
ناشناس۱۷۶۰۱۵۳۱۶:۲۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
امریکا چرا از 11000 کیلومتر آنطرف دنیا آمده در سوریه مداخله می کند و 7 تریلیارد هزینه می کند سوریه به امریکا چه ربطی دارد ؟!
ناشناس۱۷۵۹۸۱۱۱۱:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سرنگون کردن الزاما مساوی با برکنار کردن و یا کشتن نیست . الان خیلی از مناطق سوریه تحت حاکمیت و تحت نفوذ بشار نیست .
ناشناس۱۷۵۹۶۱۲۰۹:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بعد از ترور سردار سلیمانی شاهدیم که عراق به آرامی از ایران دور می شود. منابع ارزی ما را که آزاد نمی کند. دو روز قبل هم در سازمان ملل به پیشنهاد آمریکا در مورد تحریم ایران، همراه با قطر رای ممتنع داد.
ناشناس۱۷۵۹۷۳۶۱۱:۱۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قبل از ترور هم همین رویه را درباره ایران داشت.
ناشناس۱۷۵۹۷۶۴۱۱:۳۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
عراق با شرکت جنرال الکتریک آمریکا قرار دادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای ساخت نیروگاه امضا کرده است. قرار دادی هم با کره جنوبی به ارزش 2.7 میلیارد دلار برای باز سازی و توسعه بندر فاو امضا کرده است. قرار دادهای بسیار دیگری هم با کشورهای اروپایی امضا کرده است. همین که این قراردادها به بار نشستند، آن وقت چهره واقعی تر خودش را به ایران نشان خواهد دارد.
ناشناس۱۷۵۹۸۳۴۱۲:۱۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ما تا پول داشتیم ، همه رفیق مون بودن . حالا که کفکیرمون خورده ته دیگ و پولی در بساطمان نیست همه دارن فرار میکنن از دورمون
ناشناس۱۷۶۰۲۷۷۱۸:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قابل توجه دوست عزیز عراق درشورای امنیت برای تحریم بیشتر ایران رای ممتنع داااااااااااااااااادهمین دیروز
ناشناس۱۷۵۹۶۱۳۰۹:۱۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
این مسیولایی که من دیدم هچکدومشون توی کار درس گرفتن نیستن .
ناشناس۱۷۵۹۶۱۵۰۹:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
ای کاش سردار سلیمانی خدمات خود را معطوف به حل مشکلات داخل کشور می کردند . در این صورت امروز شاهد این همه مشکلات ریز و درشت نبودیم.
ناشناس۱۷۵۹۷۳۳۱۱:۱۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سردار سلیمانی نمونه بارز یک مدیر جهادی بود مشکلات کشور نتیجه مدیریت لیبرالی است.
ناشناس۱۷۵۹۹۱۸۱۳:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اون وقت جنابعالی می رفتی جلوی داعش رو بگیری؟
ناشناس۱۷۵۹۹۹۸۱۴:۰۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آره من میرفتم . مثل افغانی ها و پاکستانی ها و با همون شرایط اونا
ناشناس۱۷۶۰۱۳۱۱۶:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
افغانستانی ها و پاکستانی های مدافع حرم غیرت داشتن اما متاسفانه امثال شماها غیرت ندارید.
ناشناس۱۷۶۰۵۳۳۲۳:۳۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
شما وقتی زلزله میاد نرو تو پارک بخواب، با 16 لایه ماسک و دستکش نرو تو خیابون، جنگ رفتنت پیشکش، راستی 5 دی چی شد ؟
ناشناس۱۷۵۹۶۳۷۰۹:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
یکی مثل حاج قاسم چشم تو چشم با داعش میجنگید یکی دیگه از ترس کرونا از دفترش بیرون نمیاد
ناشناس۱۷۵۹۷۶۶۱۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
زمان داعش ، کرونا نبود
ناشناس۱۷۵۹۸۵۴۱۲:۲۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
الان داعش هست
ناشناس۱۷۵۹۸۵۶۱۲:۲۰:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
منظور شجاعته
ناشناس۱۷۵۹۶۶۵۱۰:۰۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
انوقت مسولین ما با کفش به چادر زلزله زدگان می رفتند
ناشناس۱۷۵۹۸۴۲۱۲:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خوب شاید جورابشون سوراخ بوده و خواستن تابلو نشه
پوری۱۷۶۰۴۵۱۲۱:۳۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد، اما کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد...
ناشناس۱۷۵۹۶۸۸۱۰:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اگر ده تا مثل شهید سلیمانی مسوول فعال داشتیم وضعیت ما این نبود متاسفانه عرضه مرغ از بعضی مسوولان بیشتره
ناشناس۱۷۵۹۸۷۵۱۲:۳۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اکثر شماهایی که منفی میدید از خارج هستید طوفان توییتری دیشب ثابت کرد که شما نه عددید نه رقمید
ایرانی آباد و آزاد و شاد۱۷۵۹۶۹۹۱۰:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مقامات نظام و حکومت از کسی درس نمی گیرند.... کاری که به نفع شخصی خود و جناح سیاسی خود و بقای عمر سیاسی و پست خودباشد انجام می دهند هرچند هزینه به مردم و کشور ایجاد کند ...!!!! .... عملکرد 4 دهه اینو نشون داده است متاسفانه!!!
حمید۱۷۵۹۷۲۷۱۱:۰۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
همه سخنان مقاله نویس محترم صحیح اما ماجرا مافوق این حرفهاست هنوز رمز اینکه ایران در سوگ نبودن ایشان ایران خون گریست برایم مشخص نشده خیلی روز های عجیبی بود دوست و دشمن . خون گریستند روش و منش وی در زندگانی بیشتر باید بررسی بشه پدیده ای به نام حاج قاسم ابر قهرمان قرن
ناشناس۱۷۶۰۰۲۳۱۴:۲۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
شهیدسلیمانی محبوب بودومردم دوسش داشتن ولی دیگه چرااغراق میکنیدکدوم دشمن شهیدخون گریست شهیدسلیمانی هم شهیدبودمثل شهیدچمران باکری همت
ناشناس۱۷۵۹۷۹۳۱۱:۴۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
متاسفانه امثال حاج قاسم هستند اما اجازه خدمت برایشان نیست. شما ببینید عملکرد باندهای قدرت را.
ناشناس۱۷۶۰۰۵۷۱۴:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
حاج قاسم، واقعا مرد میدان بود.... مکتب سردار، باید درس و روش و منش دولتمردان قرار گیرد... روحش شاد.... تا ابد در قلبهایمان جا داری.... ای شهید بزرگ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین