هشدار استاندار تهران درباره احتمال تعطیلی پایتخت

اجتماعی،   3991010150 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار تهران با تشریح محدودیت‌های ناشی از آلودگی هوا، از توقف موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی و ممنوعیت تردد کامیون‌های با عمر بالای ۲۰ سال خبر داد و گفت: اگر آلودگی به حدی رسید که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بیفتد، پیشنهاداتی در زمینه تعطیلی را به معاون اول رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه می‌دهیم.

هشدار استاندار تهران درباره احتمال تعطیلی پایتخت

به گزارش فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در محل استانداری اظهار کرد: غلظت آلایند‌های هوا ساعت ۲۱ شب گذشته با شاخص ۱۷۰ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

وی گفت: طبق پیش بینی هواشناسی تا هفته آینده پایداری هوا را داریم از این رو دومین جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

استاندار تهران ادامه داد: طبق مصوبه ۶ دی ماه ستاد ملی کرونا مبنی بر تفویض اختیار به استانداران برای کنترل آلودگی هوا به ویژه برای استان های تهران و البرز، دستگاه‌های مسؤول در این جلسه طبق تقسیم کار انجام گرفته مکلف شدند تا اقدامات را پیگیری کنند.

محسنی بندپی تأکید کرد: مقرر شد کلیه فعالیت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا متصاد می‌کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود.

تردد کامیون‌های با عمر بالای ۲۰ سال ممنوع!

وی یادآور شد: همچنین در جلسه گذشته تردد کامیون‌ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون‌هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است.

استاندار تهران افزود: همچنین مقرر شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در پایانه‌هایی که اتوبوس‌ها پارک هستند و هنگام شروع فعالیت برابر استاندارد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید درجا کار کنند این میزان را به نصف کاهش دهند.

محسنی بندپی سپس با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا گفت: ۳ میلیون موتور سیکلت در تهران داریم که زیر ۵۰ مورد معاینه فنی دارند و تکلیف شده تا راهور نسبت به توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی اقدام کند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌های اقتصادی، صنوف و شرکت‌هایی که از موتور و پپک موتوری استفاده می‌کنند ملزم شدند که از موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی استفاده نکنند.

رکورد مصرف گاز طی ۲۰ سال اخیر در استان تهران شکسته شد  

استاندار تهران با اشاره به میزان بالای مصرف گاز در استان تهران ابراز کرد: میزان مصرف گاز خانگی در استان تهران با مصرف ۱۲۲ میلیون مترمکعب در ۲۰ سال اخیر شکسته شد.

محسنی بندپی از شهروندان درخواست کرد: اگر به میزان یک درجه از مصرف وسایل گرمایشی کم شود صرفه جویی خوبی است و کمک می‌کند تا نیازمندی‌های صنایع برای گاز که سبب قطع گاز آن‌ها شده، جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: صداو سیما در ترویج و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کند چرا که همکاری و همراهی مردم در کاهش مصرف سوخت و سایر اقدامات سبب می شود تا آلایندگی هوا به حدی نرسد که سلامت آحاد جامعه را به خطر بیندازد.

استاندار تهران در پایان سوال مبنی بر پیش‌بینی تمهیدات در صورت وخیم‌تر شدن آلودگی هوا در هفته آتی را این‌گونه پاسخ داد: اگر آلودگی به حدی رسید که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بیافتد پیشنهاداتی در زمینه تعطیلی را به معاون اول رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه می‌دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۷۴۱۵۰۸:۲۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اخیرا شاهدبروز آلودگی گسترده در شهرهای کشور و تحمیل هزینه سالانه ۳۰ میلیارد دلاری به بودجه سلامت کشور مطابق اظهارات معاون وزیر بهداشت هستیم که همه عمدتا حاصل گازرسانی به همه شهرها بعنوان منبع انرژی بجای روش بسیار کارشناسی تر معمول در کشورهای پیشرفته یعنی تبدیل گاز به برق در نیروگاه و ارسال آن به شهرها هستیم ، انفجارات متعدد گاز و تخریب گسترده مالی و جانی توسط این عامل انفجاری که با استراتژی نادرست به همه مناطق مسکونی کشور زلزله خیز ایران کشیده شده هستیم .همه این حوادث ناشی از استراتژی نادرست توسعه شبکه گاز و گازرسانی در شهر های کشوریست که جمعیت آن رو به پیری و افزایش خطای انسانی است و از آن مهمتر کشوری که تمام شهرهایش مستعد زلزله های بزرگ است چرا کسی در این سیاست نادرست تجدید نظر نمیکند در تمام کشورهای پیشرفته انرژی برق به منازل ارسال میشود و نه گاز تخریب گر فقط در شبکه گاز تهران حدود ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در لوله ها وجود دارد که در صورت وقوع زلزله جهنمی از آتش و انفجار و خفگی بپا خواهد کرد .منافع برخی مدیران شرکت گاز در مناقصات و قرار دادها و پورسانت های ارزی و دلاری واریز به حساب ..زاده شأن در خارج کشور
ناشناس۱۷۵۷۴۲۶۰۸:۳۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
مازوت را میسوزانید و مردم را به کام مرگ میفرستید و گیر میدهید به دو تا کامیون؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۵۷۷۶۷۱۲:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
تا شما پیشنهادتان به عمل تبدیل شود یک تعدادی را فرستادید به بهشت زهرا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین