انقلابی هایی که با منش سردار بیگانه اند!

حسین رجایی،   3991010042 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
انقلابی هایی که با منش سردار بیگانه اند!

سردار سلیمانی مرد وحدت بود. مرد همبستگی و یکپارچگی. چه اگر این نبود چگونه می توانست قهرمان ملی همه ایرانیان باشد!؟ چگونه می شد آنچنان حماسه تاریخی در تشییع میلیونی اش رقم بخورد!؟ این روزها اما جایش خیلی خالیست. مخصوصاً وقتی فضای مجازی و واقعی جامعه را که نگاه میکنی، میبینی دوباره مشحون از تفرقه افکنی ها و دوقطبی سازی ها شده است. 

شاید از نیروهای متمایل به غرب در کشور انتظار چندانی نباشد. انتخابات 1400 نزدیک است و پیروزی بایدن در آمریکا، امیدهای مرده سیاستمداران بسیاری را زنده کرده است و آن ها هم تهییج و تحریک طرفدارانشان را آغاز. اما نیروهای انقلابی چرا!؟ شیفتگان روش و منش شهید چمران ها و سلیمانی ها چرا!؟ 

برای ما بچه انقلابی ها از فرهنگ جهاد و شهادت و عبادت شهید چمران ها و سلیمانی ها بسیار گفته اند ولی از منش تساهل و مدارا و رواداری سیاسی و اجتماعی ایشان، چیز چندانی نمی دانیم. از رشادت هایشان در شکافتن جبهه دشمن بسیار گفته اند ولی از مجاهدت هایشان در حفظ همبستگی و انسجام جبهه خودی آنقدری که باید نشنیده ایم. نمی دانم شاید در "اشداء علی الکفار، رحماء بینهم"، دایره "کفار" را زیادی بزرگ و دایره "بینهم" را خیلی کوچک تصویر کرده ایم.

سردار سلیمانی از بیشتر ما انقلابی ها متفاوت بود. یک انقلابی حقیقی بود. انقلابی حقیقی دلسوز است، غمخوار همه بشریت است. خودخواه نیست. قلبش برای همه انسان ها جا دارد. می تواند آدم های مختلف را درک کند چون به هر فردی در پس زمینه زیست خودش نگاه می کند. بنابراین انتظارات یکسانی از افراد مختلف ندارد. بنابراین سعی می کند کمتر دیگران را قضاوت کند. کمتر مردم را به خوب و بد و دوست و دشمن و بهشتی و جهنمی تقسیم کند. کمتر با نگاه صفر و یک به دنیای پیرامون خودش نگاه کند. 

انقلابی اصیل، آنقدر که با عشق آشناست با نفرت بیگانه است. هرقدر که از عاقبت خودش بیمناک است، به هدایت دیگر انسان ها امیدوار است. انقلابی اصیل، راه توبه را برای همه باز می بیند و حتی برای سرباز دشمن دل میسوزاند! سربازی که شاید جبر روزگار او را به میدان مقاتله کشانده است. انقلابی حقیقی بیش از دفع، کارش جذب انسان هاست. دست نوشته های شهید چمران را بخوانید، خاطرات سردار سلیمانی را مرور کنید. همین خاطره اخیر دخترشان را بشنوید. اصلا به همین سیره زنده رهبر انقلاب نگاه کنید. یک انقلابی ناب، اینگونه است.

چقدر نظر رهبر انقلاب در مورد فیلم مارمولک با واکنش ما انقلابی ها متفاوت بود؟ چقدر نظرشان در مورد اشغال سفارت های انگلستان و عربستان، برهم زدن سخنرانی ها و پرتاب مهر و کفش و ... با نگاه ما متفاوت بود؟ شاید خیلی از ماها از مرحوم شجریان دلخوری بسیار به دل داشته باشیم ولی نمی توانیم خدماتش را به هنر و موسیقی ایرانی انکار کنیم و مهمتر از آن، نمی توانیم احساسات بسیاری از دیگر هوطنانمان را در علاقه به هنرمند محبوبشان نادیده بگیریم. اینکه با اقدامی غیرقانونی، هواداران ایشان را ناراحت و عصبانی کنیم، اینکه با بازی در زمین دشمن خارجی، هر موضوعی را به محلی برای دودستگی و افتراق بدل سازیم. اینکه به دوقطبی سازی های کاذب در کشور کمک کنیم. اینکه با خودخواهی، قهرمانان ملی را به قهرمانان جناحی تبدیل کنیم. اینها همه به معنی آنست که هنوز از حاج قاسم خیلی دوریم و هنوز با منش و روش آن مرد الهی بیگانه ایم. 

روش و منشی که با اختلاف افکنی و کینه ورزی و لجبازی به بهانه انقلابی گری و دینداری مخالف است. روش و منشی که با رفتار این روزهای برخی از ما فرسنگ ها فاصله دارد. با رفتار دوستانی که نمی توانند منطق و عقلانیت و میانه روی را با دینداری و انقلابی گری و دشمن ستیزی جمع کنند. رفتار دوستانی که از لج بداخلاقی های طرف  مقابل، در دام افراط افتاده اند. اگر آن ها طب سنتی را مسخره کنند، اینها طب مدرن را می کوبند و اگر آن ها ساختن واکسن را دست بیاندازند، اینها خرید واکسن را از اساس نفی می کنند.  

تفاوت ما با آن ها چیست؟ با معدود هموطنانی که در دام رسانه های غربی افتاده اند؟ اگر ما هم در رسانه هایمان با همان لحن ایشان صحبت می کنیم. اگر ما هم طعنه هایی شبیه طعنه های آن ها میزنیم. اگر ما هم تمسخرهایی از جنس تمسخرهای آن ها به کار می بریم. اگر ما هم بی ادبی های آن ها را تکرار می کنیم. اگر ما هم مثل آن ها، "الف"های واژگان را به "عین" تبدیل می کنیم! اگر ما هم با آن ها سر "نمیگیگیریم"ها کل می اندازیم. اگر ما هم مثل آن ها حرصمان می گیرد و می خواهیم حرصمان را خالی کنیم. تفاوت ما با آن ها در چیست اگر تبدیل شده ایم به مشتی انسان منفعل، که فقط منتظریم ببینیم طرف مقابل چه پلشتی جدیدی به کار می برد تا بدلش را به او بزنیم؟

جوان انقلابی، حتی نسبت به مسخره کنندگان خویش نیز مملو از مهرورزی و دلسوزی است. خالی از هرگونه نفرت و کینه. چه آنکه عداوتش را برای اهریمن جهانی نگاه داشته است و نه آن هموطنی که دیدگاه متفاوتی با او دارد یا در بستر فرهنگی و اجتماعی متفاوتی رشد کرده است. و نه آن هموطنی که اسیر تبلیغات پر زرق و برق رسانه غربی شده یا بخاطر فسادها و ناکارآمدی های مسئولان به ظاهر انقلابی از انقلاب بریده است. 

بارزترین ویژگی شهید سلیمانی اخلاص است. همه آنچه از منش او گفتیم ناشی از همین اخلاص است. اگر هنوز نتوانسته ایم از مرحله انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی به تشکیل دولت و جامعه اسلامی برسیم. اگر نتوانسته ایم بقیّه جامعه را با خود همراه کنیم. اگر نتوانسته ایم بر ظاهر پر جذبه تمدن غربی غلبه کنیم. یعنی آنقدرها که باید اخلاص نداشته ایم. یعنی حب و بغض هایمان بیش از آنکه رنگ خدا داشته باشد از نفس مان تأثیر پذیرفته است. 

اجازه دهید این حرفهای ناب سردار شهیدمان را بار دیگر با یکدیگر مرور کنیم:

«من و آدم‌های خودم!؟ من و رفقای خودم!؟ من و مریدهای خودم!؟ این بی‌حجاب است، آن باحجاب است، این چپ است، آن راست است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست .... فقط رابطه حزب‌اللهی با حزب‌اللهی معنا ندارد. رابطه حزب‌اللهی با کسی که دینش ضعیف‌تر است موضوعیت دارد. جامعه ما خانواده ماست. این‌ها همه مردم ما هستند. این ها بچه های ما هستند.» [1]

[1] https://www.aparat.com/v/tJHjQ

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۶۴۰۵۱۲:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
عطار نیشابوری این شاعر پارسی گوی قرن هفتم می فرماید: مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
ناشناس۱۷۵۶۵۴۰۱۳:۵۰:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
سردار در دل همه مردم ایران بود چون آسایش خود را برای ما داد و نهایتا جانش را
ناشناس۱۷۵۶۵۹۴۱۴:۲۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
خانواده‌ی محترم و بزرگوار دانشمند شهید فخری‌زاده صراحتاً مخالفت خود را با تعرض به دیگران اعلام کرده‌اند اصرار و پافشاری در تعویض تابلو کار درستی نیست ______ البته این به معنی تایید بی کفایتی‌ها و بی لیاقتی‌های شهرداری و شورای شهر نیست
ناشناس۱۷۵۶۷۱۰۱۶:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کار ما از ریشه خرابه
ناشناس۱۷۵۶۶۳۱۱۵:۰۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
ایشون سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودن. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نه یک کلمه بیشتر
ناشناس۱۷۵۶۶۹۱۱۶:۱۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
وقتى يك لوگوپپسى-منوتو بين اداى انسان هاى منطقى را درمياورد...
ناشناس۱۷۵۸۸۸۵۱۵:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
شما پیرو چه کسی هستی که اینطور به مخالف نظر خودت برچسب توهین آمیز می زنی؟
ناشناس۱۷۵۶۷۰۷۱۶:۲۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
واسه نمک نشناس هایی مثل شما بله سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.ولی برای عموم مردم سردار دل ها...تشییع میلیونی سردار نشون داد سردار کجاست.
ناشناس۱۷۵۶۸۱۸۱۸:۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
متوجه منظور شما نشدم، اما من ایشان را متعلق به کل ایران و همه گرایشات و سلایق و مذاهب و حتی فراتر از آن شخصیتی جهانی متعلق و در قلب همه آزادی خواهان و ظلم ستیزان از هر نژاد و قومی می دانم.
علی۱۷۵۷۰۷۳۲۱:۴۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
انتخابات نزدیکه و موقع نقاب زدن قدرت چکار کرده باهاشون که خودشون هم از چیزی که هستن بدشون میاد.
ناشناس۱۷۵۷۲۲۲۰۰:۰۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اين سخن معروف از سعدي است نه از شيخ عطار !!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۵۸۹۵۷۱۷:۴۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
سلام مطمئنید سعدی نبوده؟
ناشناس۱۷۵۶۴۱۸۱۲:۳۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
مردم در باور کردن رویدادها و خبرها حق تشخیص و انتخاب دارند: فبشر عباد الذین یستعمون القول فیتعبون احسنه.
ناشناس۱۷۵۶۵۶۹۱۴:۰۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
یا رومی رومی یا زنگی زنگی استفاده ابزاری و تیپ های خاص فقط سو استفاده است و همین عامل باعث شده که گروهی از آنها خواستار قانونی شدن همجنس بازی و مسایل دیگر هستند
ناشناس۱۷۵۶۷۵۲۱۷:۱۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
چرت کی چنین درخواستی مطرح شده ؟؟
ناشناس۱۷۵۶۶۹۸۱۶:۲۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
همين حق تشخيص به شما منوتويى ها داده شده كه اين حجم غليظ از ابتذال رو در جامعه ميبينيم
ناشناس۱۷۵۶۴۲۸۱۲:۴۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
عالی بود کاش این نگاه در جامعه اکثریت شود
ناشناس۱۷۵۶۴۳۱۱۲:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
انها افراطین نه انقلابی
ناشناس۱۷۶۰۲۶۸۱۸:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
و همچنین متعصب هستن نه متدین
ناشناس۱۷۵۶۴۳۲۱۲:۴۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
حرف هایتان را باور نمی کنم.
ناشناس۱۷۵۶۴۳۹۱۲:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
یه نکته ای هست که توجه بهش نمیشه اینه که افرادی با این حرکات شاز و توچشم سعی دارند چهره افراد انقلابی خراب کنند مثلا در تهران شخصی به روزنامه ای که درظاهر انقلابی بوده پول داده تا علیه او مطالبی بنویسد که خلاف واقعیت بوده و اینطور با مظلوم نمایی ان شخص رای اورد
بهزاد۱۷۵۶۴۴۰۱۲:۴۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
باز یه مناسبتی پیش اومد، خانم های بد حجاب شدند سوژه و تیتر اول شما
ناشناس۱۷۵۶۵۳۱۱۳:۴۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
مو و ریش هر دو از یک جنس هستند. اما در زمانه ای که در آن به سر می بریم ، اولی در خانم ها نشان دهنده لا ابالی است و دومی در آقایان نشانه دهنده...... .
ناشناس۱۷۵۶۴۴۳۱۲:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
این افراد افراطی با غربگراهادر پشت پرده باهم دوست هستند و ربطی به انقلاب ندارند
ناشناس۱۷۵۶۴۴۴۱۲:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
تا موقعی که ارزیابی شما و همه مسئولان از مردم بر پایه ظاهر و اعمال ظاهری آنها انجام می گیرد، وضعیت این کشور به همین روال است. بسیار بسیار افراد مفید به حال این کشور، ترک دیار کردند و بسیاری دیگر ماندند و نون ظاهر و تملق و جهالتشون را خورند.
ناشناس۱۷۵۶۴۸۳۱۳:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
جامعه ی ماهمیشه شاهدتندروی وتفرقه بوده چه درزمان حیات شهیدسلیمانی وچه پس ازشهادت
ناشناس۱۷۵۶۵۱۲۱۳:۳۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
این کار فقط عظمت نام شجریان را بیشتر کرد ، وقتی مردم ببینند که عده ای از نام استاد هم می ترسند ، بیشتر به بزرگی استاد پی می برند ، در ضمن اینکه هیچ کس جرات نکرد از این تخریب کنندگان اموال عمومی شکایت کند مردم را سرخورده می کند
ناشناس۱۷۵۶۷۰۲۱۶:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
هيچ فردى از نام يك فرد نميترسه
ناشناس۱۷۵۷۲۵۱۰۰:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اینها به کتاب تاریخ هم رحم نمی کنند اسم شعرا و شاهان قبل ایرانیان رو حذف می کنند انگار تاریخ و میشه پاک کرد!
ناشناس۱۷۵۶۵۱۵۱۳:۳۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
افراطی ها بزرگترین خدمت را به برادران اصلاح طلب یا به تعبیر شما غرب زده ها انجام می دهند. لطفا با همین فرمان برادران جلو روند
صمصام۱۷۵۶۵۸۲۱۴:۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
الان خودت چکاره ای افراطی هستی یا اصلاح طلب غربزده ؟؟!! شاید هم کلا خنثی هستی
ناشناس۱۷۵۶۷۱۵۱۶:۳۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
تفتیش عقاید خودش افراطی گریه
ناشناس۱۷۵۶۷۹۷۱۸:۰۹:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
خودت چی؟
ناشناس۱۷۵۶۹۴۷۲۰:۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کارشناس بین الملل در حد صدا وسیما
عابدی۱۷۵۶۵۳۸۱۳:۴۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
درود زیبا بود ..........یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون.....
ناشناس۱۷۵۶۵۶۰۱۴:۰۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کاش این حرفها رو به رئیس صدا و سیما میزدید . دیشب شریعتمداری برخوردار از امنیت پولادین رو آورده بودن تو یه برنامه ، توپخونه تهمت و افترا و توهینشو حسابی کار انداخته بود . کجای اسلام و سیره پیغمبر و امامان میگه که بیش از یه دهه هر افترا و توهینی از دهان افراد اینچنینی زده بشه ولی حتی یک دقیقه وقت دفاع به اون افراد در تلویزیون ندن ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۵۶۶۰۸۱۴:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
چرا ما فکر می کنیم برای بزرگ کردن یکی باید به دیگری بی احترامی کرد!؟
ناشناس۱۷۵۶۶۶۷۱۵:۵۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
خیلی وقتها ما هدف مبارزان و بزرگان را درک نمیکنیم.ایا برای کشور خود میجنگند و یا هدف حفظ چیز دیگری است.
ناشناس۱۷۵۶۸۷۰۱۹:۱۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
خب ببین علت درک نکردنت چیه؟شاید اگه واقعا دنبال حق و حقیقت باشی و از افراد مورد اعتماد و متعهد سوال کنی به درک لازم در این زمینه خواهی رسید
ناشناس۱۷۵۶۸۲۵۱۸:۲۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
اصلا انقلاب یعنی دگرگونی
ناشناس۱۷۵۶۸۸۶۱۹:۲۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
دولت جوان انقلابی... اقا بدن خودشون انتخاب کننن و ایندفعه
ناشناس۱۷۵۷۰۳۵۲۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
زمانی که‌مسئولان ما در پی ویزای آمریکا و گرد آوری مال و سرمایه گذاری در کانادا بودند آنقدر جریان نفوذ و جاسوس ها در این تام رخنه کرده اند که‌حد‌و حسابی نداره در واقع مملکت به دست نفوذی ها داره اداره میشه
ناشناس۱۷۵۷۱۵۸۲۲:۴۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
عقلانیت نیست ! انسانیت نیست ! رحم به ملت نیست ! دنبال چی هستید ؟؟
ناشناس۱۷۵۷۲۲۳۰۰:۰۴:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
شما تصور کن اسم میدان فردوسی فردوسی نباشد یا اسم هیچ خیابانی وهیچ میدانی کوروش نیست ایا در وزن این افراد تاثیری خواهد گذاشت پاسخ خیر است ادم ثقیل ثقیل است ادم بی مقدار بی مقدار
ناشناس۱۷۵۷۳۵۸۰۶:۳۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
لطفا اسم انقلابی رو خراب نکن. بگو انقلابی نما. الف هم کلا نمیدونه با خودش چند چنده
ناشناس۱۷۵۷۸۳۸۱۳:۵۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
این افراد علنا ادعای انقلابی بودن دارند و کسی تکذیب و اعتراض نمی کنه الف چکار کنه ؟؟
ناشناس۱۷۵۹۸۰۳۱۱:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
درود بر شرفت، امثال اینها در زمین دشمن بازی می‌کنند، انقلابی؟؟ حیف این کلمه بزرگ که به امثال این ها اطلاق بشود. اینها باید سرکوب بشوند، باید به مردم نشان داد که انقلابی واقعی اولین خصوصیاتش مردمی بودن است. هرکی به اسم انقلابی گری جلو مردم ایستاد قطعا منافق هست. شک نکن.
ناشناس۱۷۵۹۳۵۸۲۳:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
متاسفانه كل مسايل روزمره مردم طعم سياست گرفته .اونم چه طعمي كلا مردم سياست زده اي شديم
ناشناس۱۷۵۹۵۵۱۰۸:۰۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
با سلام. شما هم در ابتدای کار که باز دو دسته کردید مردم رو. یه سوزن به خود یادتون نره
ناشناس۱۷۵۹۸۲۱۱۲:۰۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
مسئول همه تفرقه افکنی ها و دوقطبی سازی ها در کشور خود اصولگراپنداران هستند و البته استمرار طلبان نیز در این تفرقه افکنی ها بی تاثیر نیستند . ایکاش هر دو طرف یعنی هم خوداصولگراپنداران تمامیت خواه و هم استمرار طلبان می فهمیدند که ملت از آنها عبور و همراه با جریان عدالتخواه شناسنامه دار «غیر از جریان انحرافی و احمدی نژاد» به دنبال مطالبات شعارهای انقلاب و اندیشه امام هستند .
ناشناس۱۷۵۹۸۳۷۱۲:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بیان محترم شمردن حقوق حقه و مدنی مردم بسیار مهم و ستودنی است اما مشکل اینجاست که رعایت این حقوق از طرف حاکمین به حساب عنایت و ایثار و لطف معنا شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین