اعتراف جنجالی افسر صهیونیست: طناب موشکی «مقاومت» برگردن اسراییل

جهان،   3991010002 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک افسر صهیونیست در مقاله‌ای به عمق بحران در جبهه داخلی اسرائیل ،عدم توانایی ارتش این رژیم برای ورود به هرگونه جنگ احتمالی آینده و وحشت صهیونیست‌ها از هزاران موشک دقیق مقاومت که آنها را محاصره کرده، پرداخت.

اعتراف جنجالی افسر صهیونیست: طناب موشکی «مقاومت» برگردن اسراییل

  به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری العهد در مقاله‌ای که توسط وب سایت صهیونیستی «میدا» منتشر شده گزارشی از یک افسر صهیونیستی به نام «تسحاف بريك»  که مسئول رسمی رسیدگی به شکایت نظامیان در ارتش رژیم صهیونیستی است درباره عدم آمادگی این رژیم برای ورود به هرگونه جنگ احتمالی در آینده  آمده است که نشان می دهد یک طناب موشکی از هر طرف اسرائیل را محاصره کرده است.

العهد نوشت: بر اساس این گزارش یک طناب محکم با بیش از ۲۰۰ هزار موشک از جمله موشک‌های دقیق همانند موشک‌هایی که تاسیسات نفتی عربستان سعودی را مورد هدف قرار می دهند اسرائیل را محاصره کرده است. این افسر صهیونیست در گزارش خود گفت این موشک ها همچون طناب دار ما را خفه می‌کنند. این موشک ها از غزه، لبنان ، یمن،عراق و سوریه به سمت اهداف استراتژیک اسرائیل همچون نیروگاهها، تاسیسات آب شیرین کن، نیروی هوایی،پایگاه های زمینی ارتش ، بنادر ، زیرساخت های اقتصادی و ... هدایت می شوند.

پایگاه خبری العهد افزود: در ادامه گزارش این افسر صهیونیست آمده است که تعداد موشک های «حتیس» که توانایی رهگیری موشک های دشمن را دارند بسیار کم بوده و تنها برای چند روز کافی هستند  و این موشک ها به طور ویژه برای رهگیری موشک هایی که اهداف استراتژیک را هدف می گیرند مناسب هستند و نه رهگیری حمله موشکی به سایر مواضع . همچنین هر یک موشک حتیس حدود ۳ میلیون دلار هزینه دارد که اسرائیل با توجه به ظرفیت اقتصادی خود نمی تواند تعداد زیادی از این موشک ها را در اختیار داشته باشد. این امر درباره سامانه گنبد آهنین که هر موشک آن بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار هزینه دارد نیز صدق می‌کند.

به گزارش العهد،  این افسر صهیونیست ادامه داد، علاوه بر آن سطح نیروی انسانی و آرایش نظامی در نیروهای زمینی ارتش نیز طی سال های اخیر به شکل قابل توجهی کاهش یافته و امکان جنگ همزمان در دو جبهه وجود ندارد. این در حالی است که اسرائیل در جنگ آینده با چهار جبهه مواجه خواهد شد: حماس در غزه، حزب الله در لبنان،  ده‌ها هزار جنگجوی مسلح در کرانه باختری و ارتش سوریه در مرزهای شمالی.

طبق اطلاعات پایگاه خبری العهد، وی خاطر نشان کرد پس از کوتاهی های غیر مسئولانه مقامات مربوطه در تجهیز ارتش، نیروهای زمینی ارتش ما بسیار کوچک شده و حتی بخش عمده این نیروی کوچک نیز شامل نیروهای ذخیره است. در این شرایط نیروهای زمینی به دلیل فقدان آموزش مناسب، کوتاهی در نگهداری سلاح در انبارهای اضطراری، اخراج هزاران سرباز وظیفه، کوتاه شدن دوره خدمت و عدم برخورداری نظامیان و فرماندهان از مهارت و توانایی کافی به ویژه در میان نیروهای ذخیره ، آمادگی وارد شدن به هیچ گونه جنگی را ندارند.

به نوشته العهد، افسر مذکور صهیونیست ادامه داد در زمانی که ما همواره مشغول جنگ با جبهه های مختلف هستیم مسئولان از آماده سازی ارتش برای یک جنگ بزرگ غافل ماندند و هزاران موشکی که از سال 2017  به سمت سوریه شلیک کردیم و میلیاردها دلار برای اسرائیلی‌ها هزینه داشت عملا از نظر استراتژیک وضعیت ما را بهتر نکرد. همچنین این حملات مانع ادامه پروژه موشکهای دقیق حزب الله که ما را محاصره کرده اند نشد.

 العهد خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر وقت خود را در گیر جنگ بین جنگهاست بدون اینکه برای جنگ بعدی که قطعاً بزرگتر خواهد بود آماده شود. این افسر صهیونیست معتقد است اگر میلیاردها دلار هزینه ای که برای حملات هوایی به سوریه صرف شد خرج سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل می شد صهیونیست‌ها اکنون شرایط بهتری داشتند و دست کم می توانستند جبهه داخلی خود را که در تیررس هزاران موشک دقیق قرار دارد تقویت کنند.

به گزارش العهد، این افسر اسرائیلی تاکید کرد قطعاً در جنگ بعدی صحنه اصلی درگیری ها، جبهه داخلی اسرائیل خواهد بود. این در حالی است که مقامات سیاسی و امنیتی این موضوع را کاملا نادیده گرفته و اهمیتی به آن نمی‌دهند و سالهای زیادی است که تقویت امنیت جبهه داخلی در برنامه‌های ارتش گنجانده نشده است. بر این اساس روشن است، خسارت هایی که در جنگ آینده به زیرساخت ها و اقتصاد اسرائیل وارد خواهد شد هزینه سنگینی را به اسرائیلی ها تحمیل می‌کند.

 طلق گزارش پایگاه خبری العهد، وی در پایان گفت که اکنون هیچ گونه نظریه امنیتی در ارتش اسرائیل وجود ندارد که در دکترین امنیت داخلی بیان شود؛ زیرا هر یک از مقامات به دنبال دیکته کردن سیاست‌های خود هستند و هیچ ارتباط پایداری میان آنها وجود ندارد که این امر منجر به نابودی هزاران پروژه می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۶۴۵۰۱۲:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
جنگ یعنی ویرانی، خرابی و کشت و کشتار برای همه طرف های درگیری. نباید حتی به جنگ فکر هم کرد.
امیرعباس محمدلو۱۷۵۶۹۲۰۱۹:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
بله جنگ یعنی ویرانی ولی اینجور نامردامثل اسرائیل حرف حساب حالیشون نمیشه مجبوریم بجنگیم
ناشناس۱۷۵۶۴۵۱۱۲:۵۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
حزب الله هنوز انتقام شهید مقاومت نگرفته
ناشناس۱۷۵۶۴۵۹۱۲:۵۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
جمعیت یهودیان جهان 15 میلیون نفر است اما یک طبقه اقلیت (صهیونیست) ثروتمند مثل زالو به جان عالم افتاده اند و حیات ملت ها رو گروگان گرفته اند.
ناشناس۱۷۵۶۴۸۵۱۳:۱۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
اسراییل مثل گربه ای که یک گوشه گیر افتاده داره آخرین جون خودش رو میکنه . ترور شهید فخری زاده مثل آخرین پنجه کشیدن های این گربه قبل از مرگشه . البته حیف گربه که به این کفتارها نسبت بدیم . منظور وضعیت اونهاست
ناشناس۱۷۵۶۴۸۹۱۳:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کل کشورهای عربی در چند دقیقه و اسراییل در چند ساعت به خاک تبدیل میشه . اگر اینها هنوز نفس میکشن به خاطر کمکهای امریکاست وگرنه خودشون که هیچ حساب میشن .
ناشناس۱۷۵۶۴۹۲۱۳:۲۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
فاذا جاء وعد الاخر ..
ناشناس۱۷۵۶۴۹۴۱۳:۲۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
از توان حزب ا.. بر خود میلرزند ولی طبق معمول لاف پیروزی می زنند
ناشناس۱۷۵۶۶۲۶۱۴:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
به نظر میرسد افسر اسراییلی در خصوص عدم استفاده رژیم صهیونیستی از موشک نوع خاص بعلت گران بودن آدرس غلط میدهد چون در حال حاضر مشکل اسراییل پول جهت تهیه موشک نیست بلکه جامعه از هم پاشیده است چرا که اروپا ، آمریکا و دیگر صهیونیست در جهان حاضرند هرآنچه این رژیم برای تهاجم و.. نیاز دارد به وی بدهند.
علی۱۷۵۶۶۸۲۱۶:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
این اعترافاتی که میفرمایید به نظر ابزاری برای دریافت حمایت های بیشتر از آمریگاست. از تعریف این به قول خودتان نیروی حقوقی ارتش اسراییل خوشحال شدید ؟ پس خیلی ساده و احساساتی هستید
ناشناس۱۷۵۶۶۹۴۱۶:۲۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
الله اکبر
علی۱۷۵۶۷۵۹۱۷:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
می خوام بگم ترامپ غلط اضافی کرده که به ایران حمله کند دریا به دهان سگ کثیف نمی شود ان شاالله انتقام سردار شهید سلیمانی خواهیم گرفت
ناشناس۱۷۵۷۴۰۱۰۸:۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
تا نفوذی داریم موشکمان به خودی اثابت می کند .
ناشناس۱۷۵۶۸۰۷۱۸:۱۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
همچنین مقاله ای چاپ شده عجب ..
میثم۱۷۵۶۸۹۶۱۹:۳۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
این حرف میشه سند ولی اعتراف صهیونیست ها به کارامدی برجام میشه هیچ!! اخه ..ا؟
امیرعباس محمدلو۱۷۵۶۹۱۷۱۹:۵۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
مرگ اسرائیل و همپیمانان قطعا اسرائیل از همه چیز می ترسه و حقشه که نابود بشه
ناشناس۱۷۵۷۰۱۸۲۰:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
این حرف ها با حضور زیر دریایی اسراییلی در خلیج فارس هم خوانی نداره اگر حساب می بردند اصلا چنین ریسکی نمی کردند
ناشناس۱۷۵۷۱۸۱۲۳:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
مرگ بر اسراییل، پیروزی نزدیک است
ناشناس۱۷۵۷۵۵۶۱۰:۳۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اونایی که میگن اسراییل با کمک آمریکا زنده هست،اگر اسراییل نباشه آمریکایی هم نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین