کدام یک از گیاهان آپارتمانی مقاومت بیشتری دارند؟

گزارش بازرگانی،   3991009017

نگهداری گل و گیاه علاوه بر اینکه به زیباتر شدن محیط کمک می کند می تواند باعث افزایش سلامت، بهبود روحیه و تجربه حس خوبی شود. روشن است نگهداری درست از گل و گیاهان آپارتمانی، شناخت گیاهان آپارتمانی و مواردی از این دست بسیار مهم و ضروری هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

پیش از هرکاری باید نسبت به گیاهان آپارتمانی و انواع آنها آگاهی و شناخت پیدا کنید. اهمیت شناخت گیاهان آپارتمانی زمانی مشخص می شود که قصد نگهداری گل و گیاه در خانه یا محل کارتان دارید. اگر بدون شناخت گلدانی خریداری کرده و وارد خانه کنید معلوم نیست این گیاه تا چه مدت زنده و سرحال باقی می ماند. ممکن است گیاه به نور بیشتر، هوای تازه و … احتیاج داشته باشد که در خانه به میزان کافی وجود نداشته باشد.

بنابراین پس از شناخت گیاهان آپارتمانی و انواع گل و گیاهانی که در فضای داخلی ساختمان قابل نگهداری هستند نوبت به انتخاب بین آنها است. اگر شرایط محیط کار و زندگی شما کمی خاص است شاید باید به سراغ گل و گیاهان مقاوم تر بروید. اگر در مرکز شهر و محل هایی با آلودگی هوای بیشتر کار و زندگی می کنید، اگر گرمای هوا و یا سرما در منطقه زندگی شما بیش از حد نرمال است و …. باید به دنبال گیاهی مقاوم باشید تا بتواند در مقابل تغییرات و شرایط ویژه محیط مقاومت نشان داده، دچار خرابی نشود و شادابی خود را حفظ کند.

 

در هنگام انتخاب گیاه آپارتمانی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از اینکه زیبایی فضای خانه و محیط نگهداری گل و تناسب زیبایی گل با آن را در نظر بگیرید نکات و جزئیات مهم تری وجود دارد که باید به آنها فکر کنید.

اندازه فضای در دسترس و میزان رشد گیاه را درنظر بگیرید. اگر فضای نگهداری گیاه کوچک است باید مراقب باشید و به سراغ خرید گل و گیاهان خانگی که رشد سریعی دارند نروید از طرفی دیگر محیط های کوچک که نور کمی دارند برای همه ی گیاهان مناسب نیستند. گیاهان مقاوم خانگی که با نور مصنوعی و نور غیر مستقیم رشد می کنند و سازگار هستند برای نگهداری در این فضاها مناسب هستند.

گیاهان آپارتمانی که گل و شکوفه های آنها باعث کثیف شدن محیط نمی شوند و طول عمر زیادی دارند اما به مراقبت چندانی احتیاج ندارند گزینه های بسیار خوبی برای نگهداری در خانه و یا محل کار هستند.

 

قبل از هر چیزی بررسی کنید گیاهی که انتخاب می کنید سمی نباشد و باعث بیماری، حساسیت و حتی مرگ کودک، حیوان خانگی و یا خود شما نشود. با پرس و جو از متخصصین، هنگام خرید محصول می توانید این نکته را به خوبی متوجه شوید و در انتخابتان در نظر گیرید.

چند گیاه خانگی مقاوم

پتوس

پتوس یکی از محبوب ترین و سازگارترین گیاهانی است که می توان از آن نگهداری کرد. علاوه براین در پاکسازی هوا و تولید اکسیژن یکی از گیاهان پیشتاز و موثر است. پتوس در دمای معمولی محیط شرایط مطلوبی دارد و خاک آن باید حد فاصل بین زمان های آبیاری کمی خشک شود و اگر خاک هنوز خیس است نباید سریع به گیاه آب داد. پتوس با نور غیر مستقیم و معمولی محیط رشد می کند اما درصورتی که نور محیط کم باشد برگ های آن چند رنگ خواهد شد.

برای قلمه زدن گیاه باید آن را از زیر پاجوش ببرید و در آب بگذارید تا ریشه بزند و بعد آن را در خاک بکارید. هر شاخه پتوس می تواند حدود ۲تا۳ متر رشد کند و برای سرحال و باطراوت بودن آن می توانید به مرور شاخه های گیاه را کمی کوتاه کنید.

آگلونما

اگر تجربه و زمان زیادی برای نگهداری و مراقبت از گیاهان ندارید آگلونما یک گزینه ی ایده آل است. این گیاه یکی از بهترین تصفیه کننده های طبیعی هواست و با شرایط محیط خیلی خوب و سریع سازگار می شود. آگلونما به نور چندانی احتیاج ندارد و این امکان برای شما فراهم است که گلدان بزرگ آن را برای فضاهای بزرگ تر و گلدان کوچکی از آن را برای میز کار، کتابخانه، میز غذاخوری و …. را انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آگلونما به نور خیلی زیاد و مستقیمی احتیاج ندارد، اگر رنگ برگ های گیاه تیره بود به نور کمتری احتیاج دارد و درصورتی که برگ های روشن تری دارد لازم است گیاه را در فضایی کمی پرنورتر قرار دهید.

زاموفیلیا

اگر یک گلدان زاموفیلیا را برای نگهداری انتخاب کردید باید بدانید لازم نیست خیلی به فکر آبیاری آن باشید. از طرفی دیگر این گیاه برای نگهداری در داخل خانه و فضاهای کم نور واقعا ایده آل است زیرا زاموفیلیا به نور چندانی احتیاج ندارد و نور مستقیم خوشید می تواند باعث زرد شدن برگ ها و خراب شدن آن شود. اگر به فکر داشتن یک گیاه مقاوم، زیبا و خاص هستید زاموفیلیا می تواند خواسته ی شما را به خوبی برطرف سازد.

نخل شامادور

نخل شامادور از آن گیاهانی است که چشم هر ببیننده ای را به خود جلب می کند و در گذشته نشان دهنده ی ثروت بوده است. البته این روزا نخل شامادورا نشان ثروت نیست اما همچنان محبوب و زیباست. شامادور به نور خیلی زیادی احتیاج ندارد و در محیط با نور متوسط می تواند رشد کند و طراوت خود را حفظ کند. مراقب باشید این گیاه را کنار پنجره و تحت تابش مستقیم نور قرار ندهید زیرا نور زیاد می تواند باعث خرابی آن شود. حتی اتاق های پر نور نیز برای نگهداری این گیاه مناسب نیستند.

برگ انجیری

برگ انجیری گیاهی قوی، زیبا و پرطرفدار است. این گیاه می تواند در نور کم و شرایط محیطی مختلف سازگار باشد و زیبایی خود را حفظ کند و زنده بماند. درحقیقت اگر توانایی رسیدگی زیاد به گل و گیاهانتان را ندارید برگ انجیری می تواند گزینه ای درست برای شما باشد. برگ انجیری در سایه و نور غیر مستقیم زنده می ماند اما درصورتی که فاصله بین برگ ها زیاد شود و یا ساقه گیاه درحالی که بلند شده نازک است گیاه شما به نور بیشتری احتیاج دارد.

همه ی گیاهان به نگهداری و مراقبت احتیاج دارند برخی گیاهان مثل بعضی انواع گل و گیاهان آپارتمانی مقاومت بیشتری دارند اما باز هم لازم است نکات مختلفی را راجع به آنها بدانید و در مقابل برخی دیگر از گیاهان بسیار حساس و ظریف هستند و برای اینکه سالم بمانند باید بسیار مراقبشان باشید. پیشنهاد می شود حتما در گل و گیاهان در محل کار و زندگی خودتان نگهداری کنید و حس زیبایی نگهداری از آنها را تجربه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین