فرماندهی بی‌نظیر سردار بزرگ ایرانی به روایت سردبیر روزنامه لبنانی

جهان،   3991008146 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردبیر روزنامه البناء لبنان در مقاله‌ای به توصیف ویژگی‌های سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و فرماندهی بی‌نظیر او در نبردهای محور مقاومت با دشمن پرداخت.

فرماندهی بی‌نظیر سردار بزرگ ایرانی به روایت سردبیر روزنامه لبنانی

به گزارش الف در آستانه سالگرد شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» اغلب رسانه های عربی به ویژه رسانه‌های وابسته به مقاومت بخش اصلی اخبار خود را به پوشش گزارش های مربوط به شخص ایشان اختصاص داده اند.

 در همین راستا «ناصر قندیل» نماینده سابق لبنان و سردبیر روزنامه البناء در مقاله اختصاصی خود در این زمینه نوشت: بررسی شخصیت شهید قاسم سلیمانی و جایگاهی که ایشان در محور مقاومت و در میان ملتها و کشورهای منطقه در مقابله با پروژه هژمونی آمریکا از فلسطین تا لبنان ،سوریه ،عراق ، یمن و پاکستان و افغانستان داشت باید ما را به کشف اولین واقعیت مربوط به موفقیت سردار ایرانی در این زمینه برساند. حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک سردار ایرانی روابط میان نیروهای مقاومت از کشورهای مختلف و جمهوری اسلامی ایران را به خوبی هماهنگ می‌کرد و نیازهای محور مقاومت را به خوبی می دانست؛تا جایی که  جنبش‌ها و گروه‌های وابسته به مقاومت از فلسطین تا افغانستان را به شکل یکپارچه در مقابله با پروژه های آمریکایی -صهیونیستی هدایت می‌کرد.

سردبیر روزنامه البناء افزود: سردار سلیمانی در وهله اول به عنوان یک مشاور متخصص و برادر و سپس به عنوان رهبری که مسئولیت های سنگینی را در طول نبردهای میدانی برعهده داشت همواره در معرض خطراتی بزرگ بود؛  خطراتی که از  توطئه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا شروع شده و تا توطئه‌های رژیم‌های مستبد عربی در حوزه خلیج فارس و تروریست‌های تکفیری ادامه پیدا می کرد.

سردار سلیمانی در حالی نیروهای مقاومت را با هماهنگی کامل در جبهه های نبرد هدایت  می‌کرد که کاملا آگاه به شرایط همه میدان های جنگی بود.  از جمله ویژگی‌های بارز ایشان این بود که در هر شرایطی آمادگی ورود به میدان نبرد را داشت و ماموریت ویژه به این شکل که مثلاً حتماً باید در قالب فرمانده بجنگد برای خود تعریف نکرده بود و در همه شرایط حاضر می شد.  اما حاج قاسم عملاً رئیس ستاد ارتش و همه گروه ها بود که بسیاری از نقاط قوت در منطقه را درک می‌کرد و همین ویژگی های سردار سلیمانی بود که با فرماندهی منسجم خود گروه‌های مختلف مقاومت را در قالب یک محور متحد کرد.

در ادامه مقاله ناصر قندیل آمده است: این سردار بزرگ ایرانی  نیاز به تدوین نظریه مبنی بر اینکه باید با رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان بجنگد، یا با ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن مبارزه کند و یا برای مقابله با پروژه تکفیری -تروریستی و اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق و سوریه در این جبهه ها وارد نبرد شود، نداشت. سردار سلیمانی  مقابله با همه این توطئه ها را در یک جنگ واحد می دید و معتقد بود یک ارتباط عمیق میان همه کسانی که این کشتارها را از فلسطین تا عراق به راه انداختند وجود دارد و همه آنها یک هدف مستقیم را دنبال می کنند.  به اعتقاد سردار سپهبد قاسم سلیمانی همه آشوب های منطقه در ارتباط با سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بوده و جنگ برای پایان دادن به موجودیت این رژیم چیزی بود که سردار سلیمانی آن را در صدر اهداف خود قرار داده بود. همانطور که حاج قاسم نیرویی را رهبری می‌کرد که نام آن «نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» بود که اشاره به مبارزه برای آزادی قدس اشغالی دارد.

ناصر قندیل نوشت: از نظر تاریخی انقلاب ها پس از اینکه مراحل خود را طی کرده و واجد شرایط بودنشان را برای ادامه حرکت تثبیت می‌کنند نمادهای  این انقلاب ها از دل آنها بیرون اومده و مردم مفهوم انقلاب را با این نماد ها می شناسند. در سطح تاریخی نماد انقلابی مداوم و ایستادگی در برابر ظلم با نام امام حسین (علیه السلام) شناخته می شود و کسانی که تاریخ انقلاب ها را می خوانند به جایگاه ویژه ایشان پی می برند. اما انقلاب در دوره اخیر با نام  امام خمینی (ره) و پس از ایشان امام «سید علی خامنه ای» در قالب انقلاب اسلامی ایران ظهور یافت و از ابتدا فلسطین در قلب پروژه تاریخی این انقلاب قرار داشت. بر همین اساس همه شهادت طلبان با هدف آزادسازی فلسطین و محافظت از بیت‌المقدس هسته اصلی این استراتژی را تشکیل می‌دهند.  از همان ابتدا مشخص شد که انقلاب اسلامی ایران با خواندن تجربه های انقلاب های جهانی و تاریخچه جنبش های فراملی چیزهای زیادی آموخته است. بنابراین از تجربه شکست انقلاب های جهان درس گرفته و وفاداری به ایده مقاومت و فلسطین از ابتدا مهم‌تریناولویت این انقلاب بود. 

طبق اطلاعات مقاله سردبیر البناء، در میان همه کشورهای عضو محور مقاومت، مقاومت اسلامی در لبنان از نظر درک، نقش و موضع نزدیک ترین الگو به جمهوری اسلامی ایران است که به رهبری «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله موفق شد مفهوم محور مقاومت را در لبنان تثبیت کند و سردار سلیمانی نقطه مشترک بین همه اعضای محور مقاومت بود.

ناصر قندیل در پایان تاکید کرد: بر همین اساس فرماندهی و رهبری در  چنین پروژه‌ای به مردی نیاز دارد که ویژگی های مقدس شهدا را در خود جمع کرده باشد؛ با درجه بالایی از ایمان، عشق صادقانه به پیامبر و ائمه و آگاهی جنگی بالا و آمادگی برای شهادت در همه لحظات. ویژگی هایی که همه آنها در سردار بزرگ ایرانی دیده می شد، همانند چیزی که همه دنیا در نبرد ایشان مقابل گروه تروریستی داعش در اطراف بغداد و اقداماتی که برای آزادسازی عراق از شر تروریسم تکفیری انجام داد دیدند ،همان طور که فداکاری های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریست ها و اشغالگران در سوریه بر کسی پوشیده نیست.  در نهایت سردار «حاج قاسم سلیمانی» با شهادت به دست تروریست های آمریکایی مسیر انقلابی خود را کامل کرد  و همانطور که زندگی سردار سلیمانی و نماد فرماندهی وی در سپاه قدس به پروژه انقلاب اسلامی ایران اعتبار می بخشید، شهادت ایشان مبارزات تاریخی‌اش را در راه فلسطین تکمیل کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۵۹۷۴۰۷:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
خیلی ممنون از ناصر قندیل سر دبیر
ناشناس۱۷۵۶۰۷۸۰۹:۲۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
زندگی دفتری از اعمال انسانها است. روز قیامت روزی است که این دفتر گشوده شده و نمره ای برای آن تعیین می گردد.
سلام۱۷۵۶۱۶۴۱۰:۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
باید مراقب بود ظاهرا ترامپ و تیمش در روزهای آخر ریاستش به نیابت و هماهنگ با تیم بایدن در حال طراحی اقدام ضربتی و خطرناکی در منطقه حتی علیه ایران هستند تا جواز رفع پیگیرد قضایی خود و بستگانش را از لابی صهیونی بگیرد زنهار
ناشناس۱۷۵۵۹۷۹۰۷:۲۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
سردار دل‌ها رفتی و ملت را با دولتی خوار و ذلیل تنها گذاشتی
ناشناس۱۷۵۶۱۹۳۱۰:۳۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
ملت نبايد خوار و ذليل باشه كه اونم در پرتو تفكر تشيع علوي و قيام امام حسين و هدايتهاي آقا اتفاق نخواهد افتاد. انشاالله
ناشناس۱۷۵۶۲۷۳۱۱:۱۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
حال که بنا .. نمی شود دولت را استیضاح کرد مجلس قانونی تصویب کند که دولت پس از پایانش مورد محاکمه قرار گیرد
ناشناس۱۷۵۵۹۸۱۰۷:۲۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
از سردبیرای روزنامه های ایرانی خودمون هم مطلب بچاپید
ناشناس۱۷۵۵۹۹۰۰۷:۴۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
۱ سال گذشت و هنوز خبری از انتقام نیست !
ناشناس۱۷۵۵۹۹۱۰۷:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کاریزما داشت ، چیزی که بقیه اصلا ندارن
ناشناس۱۷۵۵۹۹۳۰۷:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
ما نباید زمان انتقام در عین الاسد رو به مقامات عراقی میگفتیم . خوب معلومه که اونا هم به آمریکایی ها میگن و نتیجه اش میشه سردرد !
ناشناس۱۷۵۶۳۶۲۱۲:۰۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
سردرد نبود داداش ، به روی خودشون می آوردند مجبور به جنگی تمام عیار میشدند
ناشناس۱۷۵۵۹۹۶۰۷:۴۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
ایشالاه امام زمان خودش انتقام سردار رو بگیره
ناشناس۱۷۵۶۲۹۰۱۱:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
وقتی این کامنت 20 تا دیسلایک میخوره معلومه دیسلایک ها از کجا میاد اجر کامنت کامنت قبلی با امام زمان
ناشناس۱۷۵۶۰۰۴۰۷:۵۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
واقعا ما داریم کم کاری میکنیم در گرفتن انتقام ایشون و این درست نیست
هادی۱۷۵۶۰۷۶۰۹:۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
22میلیون دلار؟؟؟
ناشناس۱۷۵۶۳۷۸۱۲:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
بعدا معلوم میشود، الان زود است!!!!
ناشناس۱۷۵۶۳۹۶۱۲:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
گفتار زیر را از سعید لیلاز استاد دانشگاه دیدم و پسندیدم وبا شما درمیان می گذارم داغ سردار همانند داغ سرور همه ما والگوی ایشان حضرت امام حسین ع همیشه تازه است بامید انتقام محدود ولی شایسته ما و انتقام نهایی با حضور پر سرور ولی عصر و زمان امام مهدی علیه آلاف التهیات و السلام: نمی‌توانم بدرستی به شما منتقل کنم که چقدر از شهادت ایشان هم متأثر و هم خشمگین شدم. احساس ویژه‌ای است که با گذشت یک سال از شهادت ایشان هنوز برطرف نشده و باوجود گذشت یک سال از این ماجرا هنوز حفره این فقدان در قلب من هست. من از شهادت آقای سلیمانی بسیاربسیار متأثر شدم، نه فقط از باب خدماتی که به ایران کرده بود، بلکه او برای ایران یک شخصیت قهرمان، بزرگ و بی‌بدیل بود. پس از شهادت او در مقاله‌ای نوشتم که شهید سلیمانی برای ایران درست مانند آرش کمانگیر بود، مانند آرش کمانگیر خدمت کرد و مانند آرش جانش را بر سر آرمان‌های خود، بویژه ایران گذاشت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین