برای سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

اقتصادی،   3991008040 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری معتقد است، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری به طور کامل اجرا شد و برای سال آینده همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری نداریم چراکه با اجرای احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری، مبالغی افزایش یافته جزء پایه حقوق بازنشستگان محسوب شده است.

برای سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تیرماه سال جاری که متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به اجرا درآمد، افزایش چشمگیری در دریافتی‌های بازنشستگان دیده نشد.

به دنبال آن علاوه بر اجرای همسان سازی در ابتدای سال ۹۹ برای بازنشستگان کشوری و لشکری، مهرماه سال جاری هم همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا درآمد و حقوق این گروه از بازنشستگان افزایش چشمگیری یافت. همین مسئله باعث اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی شد و درخصوص این  تبعیض در اجرای همسان سازی معترض شدند.

بعد از اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی از محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره چرایی  تفاوت در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری‌ها و لشکری‌ها پرسیدیم، وی در این باره گفت: تمامی خدمات به بازنشستگان براساس شرایط و ضوابط بیمه‌ای خودشان در صندوق بازنشستگی مربوطه ارائه می‌شود. در سازمان تامین اجتماعی سهم کارگر، کارفرما و دولت داریم، اما در صندوق بازنشستگی کشوری فقط سهم دولت و کارمند داریم و سهم سومی وجود ندارد همچنین مجموعه پرداخت‌های در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری با یکدیگر متفاوت بوده بر این اساس دریافتی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش کردیم در هر گروه متناسب با شرایط خودشان تمام خدمات قابل ارائه را انجام دهیم، بیان کرد: به عنوان مثال بعد از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با یک نیاز مواجه شدیم و آن‌ها اعلام کردند مشاغل سخت و زیان آور هنگام متناسب سازی در نظر گرفته نشده است، بلافاصله مصوبه هیات امنا را کسب و این نقص را مرتفع کردیم تا در همسان سازی هم از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

برای سال ۱۴۰۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

ابتدا از بازنشستگان کشوری آغاز می‌کنیم، سال آینده همسان سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشکری نداریم، به همین منظور اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری می‌گوید: در بودجه سال آینده برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، ۲۵ درصد افزایش حقوق پیش بینی شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری معتقد است، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری به طور کامل اجرا شد و برای سال آینده همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری نداریم چراکه با اجرای احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری، مبالغی افزایش یافته جزء  پایه حقوق بازنشستگان محسوب شده است.

وی افزود: در اجرای احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری به یک مدلی رسیدیم که هرسال با افزایش حقوق شاغلان حقوق بازنشستگان هم افزایش خواهد یافت تا فاصله‌ای بین حقوق بازنشستگان و شاغلان ایجاد نشود. براساس این مدل حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق شاغلان است و همسان سازی براساس این مدل حرکت می‌کند.

این شرایط برای بازنشستگان لشکری هم به همین صورت است و پرونده همسان سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشکری تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

اما روز گذشته محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر‌های خوشی داشت، وی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه سال آینده لحاظ کرده است، گفت: اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان کافی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه بیان کرد: در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم دولت با توجه به بند (و) تبصره (۲) بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع لحاظ کرده تا دولت ضمن رد دیون خود به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان بتواند در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند. بازنشستگانی که در این روز‌ها بسیار از میزان دریافتی‌های خودشان ناراضی هستند.

هرچند دولت قرار بود امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند تا این سازمان با استفاده از این منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان خود را به اجرا درآورد درحالی که تنها ۳۲ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به تامین اجتماعی در قالب ۹ شرکت دولتی پرداخت شد و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آنطور که باید و شاید افزایش نیافت.  

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران، می‌گوید: سال گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه به تصویب رسید که دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و ۳۰ درصد این بودجه را سازمان برای اجرای متناسب سازی اختصاص دهد درحالی که از این ۵۰ هزار میلیارد فقط ۳۲ هزار میلیارد آن هم در قالب شرکت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران معتقد است اگر دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند در متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشکل نخواهیم داشت و می‌توانیم حقوق این دسته از بازنشستگان را نیز افزایش خوبی دهیم.

باتوجه به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر‌های خوبی درخصوص پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی داشت می‌توان امیدوار بود برای سال آینده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کمی از شرایط فعلی بهتر شود و افزایش مناسبی داشته باشد. امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال خوبی برای بازنشستگان حوزه کارگری باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۳۰۳۲۱۲:۳۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۸
آره دیگه.بازنشستگان کشوری با پول بیت المال که در اختیار دولته حقوقشون همسان سازی شد ولی همین دولت بدهی های سنگینش به تامین اجتماعی رو پرداخت نمیکنه.همه هم میدونیم که بازنشستگان تامین اجتماعی در بخش خصوصی شاغل بوده اند و بر خلاف دولتی ها یک عمر به معنی واقعی کلمه کار و تلاش کردند.بی عدالتی آخر و عاقبت خوبی نداره.
ناشناس۱۷۵۳۴۴۲۱۶:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۸
شما حقت را بگیر ، .. پرت نگو . موجوداتی مثل شما که برای رسیدن به مطلوبشان دیگران را بنا حق کوچک میکنند بسیار ..
ناشناس۱۷۵۳۵۵۴۱۹:۱۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۸
عزیزم! برای محق نشان دادن خود چرا به بازنشستگان کشوری پیله میکنی؟ حقوق بازنشستگان کشوری، کسر ماهانه ۱۰ درصد حقوق علاوه بر مالیات و حق بیمه است که هر ماهه در مدت سی سال است بعلاوه یکماه افزایش حقوق در مدت سی سال به صندوق واریز شده است. یعنی حقوق فعلی قبلا از حقوق زمان شاغلی کم شده است.
قنبرعلی۱۷۵۳۲۸۹۱۵:۱۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۸
..شرم کنید//تورم 50% افزایش 25%
ناشناس۱۷۵۳۲۹۹۱۵:۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۸
سرمایه کارگران کارمندان بخش خصوصی مال آنهاست . حق‌الناس است . حدود ده سال است دولتها این مال کارگران و کارمندان محروم سازمان تامین اجتماع را به اصطلاح قرض کرده و پول سوخت شده آنها را نیز پرداخت نکرده‌اند .حق‌الناس را فقط صاحب حق می‌تواند ببخشد . فقط ادعا . فقط
ناشناس۱۷۵۳۴۲۴۱۶:۴۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۸
دولت باید مقررات یکسانی برای کل بازنشستگان و مستمری بگیران کشور اجرا کنه و دست از یک بام و دو هوا بردارد زندگی و تورم اگر هست برای همه هست .
ناشناس۱۷۵۳۴۶۳۱۷:۱۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۸
کارشناسان بیمه اعلام کردن که بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی بیشترین حق بیمه رو نسبت به سایر بازنشستگان پرداخت کردن اما دولت با پرداخت نکردن بدهی چندین ساله خود وهمچنین دست اندازی به اموال سازمان باعث ورشکستی تامین اجتماعی شده الان هم حاضر به پرداخت بدهی خود نیست دولت از بیت المال برای بقیه بازنشستگان خرج می کنه اماحاضرنیست بدهی خود را پس دهد که فرجی در زندگی بازنشستگان ایجاد شود
جواد۱۷۵۳۴۷۷۱۷:۲۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۸
در مورد بازنشستگان کشوری هم ضرب المثل ^^ آواز دهل شنیدن از دور خوش است ^^ صدق می کند. بسیاری از بازنشستگان بجز افزایش سالیانه علیرغم تورم 60 درصدی حتی یک ریال هم اضافه نشده است.
رضا۱۷۵۳۵۰۱۱۷:۵۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۸
آخه کارفرماپس ازبازنشستگی کارگرقبلی جهت ادامه فعالیت نیروی جدیدبکارمیگیردوسهم بیمه ی وی پرداخت می نماید وناچارنیست مجددا جهت همسان سازی حقوق بازنشسته قبلی مبالغی بپردازد.راهکاراین است که ازابتدا سهم کارفرما در مقایسه ب ابازنشستگان کشوری افزایش بیابدوبه طبع آن کارگر درصدبیشتری پرداخت نماید تا عدالت برقرارگردد.
ناشناس۱۷۵۳۶۸۹۲۱:۱۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۸
اگردولت بدهی کامل خودرابه تامین اجتماعی پرداخت کند ومن بعددست درجیب تامین اجتماعی نکند خیلی ازمشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی حل خواهد شد
ناشناس۱۷۵۶۸۵۴۱۸:۵۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
بازنشستگان تحمیل اجتماعی در سخت ترن جای ممکن کار کردن چرا حق حقوق یک کارگر ساده را بالا میکشین خدا از شماها نگذر ه این حقوق شما که به ما میرسه پول چیپس ماهنه بچه ها ی شما ست
باز نشته۱۷۵۷۳۴۸۰۴:۵۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
با سلام آقا جان چند سال است که وعده می دهند هر ماه توی این 35 من خدمت کردم وبا سختی کار هرماه 38 رصد از حقوق ماها برداشتند وحالا میگویندسالی دیگر همه باید جم شود م همان طوری حضرت علی فرمودند باید فریاد بزنم تا حق مان بدهند
ناشناس۱۷۵۹۷۵۰۱۱:۲۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آزموده را آزمودن خطاست!!!!!!! اگر این وزیر کارایی داشت مطمئن باشید در پست قبلی موفق میشد ؟؟؟؟؟ اینجاست که مصداق اصلی یعنی فقدان سردار دلها کاملا احساس می شود ای کاش که ایشان بودند تا تحمل سختیها برایمان اسانتر میشد.
کارگر۱۷۶۰۶۷۴۰۳:۰۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
دولت از اول سال جاری نباید بین قشر تامین اجتماعی و کشوری تبعیض قائل میشد که الان بازنشستگان تامین اجتماعی زیر تورم له شدن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین