نگاهی به حملات مرگبار در آمریکا از ۲۵ سال گذشته

جهان،   3991008017

پایگاه خبری شبکه الجزیره گزارشی از بدترین حوادث بمب‌گذاری و تیراندازی در تاریخ آمریکا و اهداف آن از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ منتشر کرده است.

نگاهی به حملات مرگبار در آمریکا از ۲۵ سال گذشته

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، انفجاری که روز جمعه در «نشویل» ، مرکز ایالت «تنسی» آمریکا رخ داد ، آخرین حمله از یک سلسله حملات خونین طی  25 سال اخیر در ایالات متحده بوده که این حوادث خونین در آمریکا هزاران قربانی برجای گذاشته است.

پایگاه خبری الجزیره در گزارشی نوشت: انگیزه‌های حملات‌ خونین آمریکا  از جمله بمب گذاری ، تیراندازی  و استفاده از هواپیماهای غیرنظامی برای تخریب ساختمان‌ها، ایدئولوژیک یا  نژادپرستانه بوده و مقامات ایالات متحده برخی از این حملات خونین را با هدف عملیات تروریستی خارجی یا داخلی طبقه بندی می‌کنند. در این گزارش به بارزترین حملات خونین در آمریکا از 1995 تا 2019 پرداخته شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مذکور در 10 دسامبر 2019 دو نفر به یک فروشگاه مواد غذایی در داخل یک جامعه یهودی نیوجرسی شلیک کردند و 3 نفر را در داخل فروشگاه کشتند. این حادثه به عنوان یک اقدام تروریستی داخلی اعلام شد که به یهودی ستیزی دامن می‌زند.همچنین یک فرد مسلح در در 6 دسامبر 2019 داخل پایگاه هوایی نیروی دریایی در« پنساکولا» در ایالت فلوریدا آتش گشود  که در نتیجه این اقدام 3 ملوان آمریکایی کشته شدند.در همین راستا « ویلیام بار» دادستان کل وقت ایالات متحده اعلام کرد که این عملیات تیراندازی یک اقدام تروریستی بوده است.

در این گزارش آمده است که در 3 آگوست 2019  یک جوان 21 ساله با ورود به یک فروشگاه در شهر مرزی« ال پاسو» ایالت تگزاس اغلب حاضران که لاتین تبار بودند را به گلوله بست و 22 نفر را کشت و بیش از 26 نفر دیگر را زخمی کرد. در این حادثه هشت شهروند مکزیکی کشته شدند و این حادثه  در راستای یک اقدام تروریستی علیه مکزیکی‌ها با انگیزه ایدئولوژی ضد مهاجر انجام شد.

پایگاه خبری الجزیره اعلام کرد: 31 اوکتبر 2017 بر اثر حادثه ساختگی واژگونی کامیونی در جاده دوچرخه‌سواری نزدیک مرکز تجارت جهانی در نیویورک 8 نفر کشته  و 12 نفر زخمی شدند.همچنین 12 آگوست 2017 راست‌گرایان افراطی در شهر «شارلوتزویل» در ایالت «ویرجینیا» تظاهراتی با سازماندهی قبلی به راه انداختند، که در تقابل با تظاهرات ضد فاشیست‌ها به خشونت گرایید. گزارش‌ها حاکی است که بر اثر زیر گرفته شدن مخالفان راست‌گرایان توسط یک خودرو، یک نفر کشته و دست کم 19 نفر مجروح شدند و این حادثه به عنوان یک جرم نفرت فدرال تلقی شد.

الجزیره تاکید کرد: تراژدی داعش در 12 ژوئن 2016 در جنوب غربی آمریکا در کلوب شبانه همجنسگرایان رخ داد . کلوب «پالس» شهر «اورلاندو» این بار میزبان بزرگترین کشتار دهه‌های اخیر آمریکا بود. حادثه‌ای که رسانه‌های امریکایی، آن را فاجعه آمیزترین حادثه پس از 11 سپتامبر خوانده‌اند. در نتیجه حمله «عمر صدیق متین» جوان آمریکایی به کلوب پالس، 50 نفر کشته و 53  نفر زخمی شدند. با وجود تردیدها درباره انگیزه عامل این حمله، از همان دقایق اولیه مخابره خبر، گمانه‌زنی‌ها درباره انگیزه مهاجم، تروریستی بودن را به نخستین گزینه تبدیل کرد.

بر اساس گزارش الجزیره: در تاریخ 2 دسامبر 2015 تیراندازی دسته جمعی به همراه 14 کشته و 18 مجروح به وقوع پیوست.تیراندازان کارمندان بخش بهداشت عمومی «سن برناردینو» را که در تالار کنفرانس برگزار شد را مورد هدف قرار دادند. همچنین در 16 جولای 2015 یک حادثه تیراندازی در داخل یک مرکز استخدام نظامی و تاسیسات نیروی دریایی در« چاتانوگا »در ایالت تنسی ، منجر به کشته شدن 4 تفنگدار دریایی ایالات متحده شد.در همین راستا « اف بی آی» اداره تحقیقات فدرال  این حادثه را انگیزه تروریستی خارجی اعلام کرد.

پایگاه خبری شبکه الجزیره نوشت: دو بمب در نزدیکی مسیر پایانی مسابقه دوی « ماراتن » در شهر « بوستن»  در تاریخ 15 آوریل 2013 منفجر شد که در نتیجه این حادثه 3 نفر کشته و 264 نفر زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: در 11 سپتامبر 2011 4 فروند جت تجاری از سوی 19 شبه نظامی «القاعده »ربوده شد و برای انجام بمب گذاری های انتحاری مورد استفاده قرار گرفت، این هواپیماها برج‌های دوقلوی مرکز تجاری نیویورک را فروریخت و سپس به ساختمان «پنتاگون» حمله کردند. در جریان این حملات بیش از 3 هزار نفر در نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا کشته شدند.در آن زمان ، «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا این حملات را بهانه‌ای برای حمله به افغانستان دانست؛زیرا این یکی از دلایلی بود که بعداً منجر به حمله به عراق در سال 2003 و اعلام جنگ به اصطلاح جهانی علیه تروریسم شد.

شبکه الجزیره در پایان اعلام کرد: انفجار خودروی بمب گذاری شده در خارج از ساختمان فدرال اوکلاهما موجب مرگ 168 نفر و زخمی شدن بیش از 500 نفر شد.«تیموتی مک ویگ» و «تری نیکولس» در خصوص این حادثه مجرم شناخته شدند. مک ویگ در سال 2001 اعدام شد و نیکولس نیز به حبس ابد محکوم شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین