حمله به داوری؛ عادت این روزهای استقلال

ورزشی،   3991002020

باشگاه استقلال در چند بازی اخیر خود در رقابت‌های لیگ برتر، مشکلات تیمش را تنها به اشتباهات داوری معطوف کرده است.

حمله به داوری؛ عادت این روزهای استقلال

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال با گذشت ۷ هفته از رقابت‌های لیگ برتر توانسته شرایط مناسبی برای خود در جدول ایجاد کند و با کسب ۱۲ امتیاز، بتواند در رده دوم جدول مسابقات لیگ برتر قرار بگیرد.

البته با وجود قرار گرفتن استقلال در این جایگاه، انتقادات زیادی از سوی هواداران و پیشکسوتان استقلال درباره عملکرد فنی این تیم مطرح می‌شود و آن‌ها مدعی هستند که استقلال تا اینجای کار امتیازات مهمی را از دست داده است که می‌توانسته این تیم را به نسبت سایر رقبا، کاملا متفاوت سازد.

باشگاه استقلال هم در این مدت ساکت ننشسته است و بهانه‌های مختلفی را برای از دست دادن امتیازاتش مطرح کرده است. یکی از دم دستی‌ترین بهانه‌های موجود برای هر شکست و ناکامی هر تیمی، اعتراض به مسائل داوری است و استقلال هم از این بهانه به خوبی استفاده کرده است و در ناکامی‌ها از آن بهره برده است.

شاید نقطه شروع این بهانه‌جویی‌ها از هفته دوم لیگ برتر و شکست استقلال مقابل فولاد رقم خورده باشد. فکری در نشست خبری بعد بازی در حالی که از داوری چیزی نگفت اما خاطرنشان کرد: بهتر است که درباره داوری صحبت نکنم. امیدوارم که کارشناسان درباره داوری صحبت کنند و نظر بدهند. بازی پربرخوردی و پرحاشیه‌ای بود و شاید بیشتر مسائل روی نیمکت ها اتفاق افتاد.

اما فکری بعد از اینکه ماشین‌سازی را در هفته سوم بود، ‌ مقداری خیالش راحت شد و در نشست بعد بازی درباره بازی برابر فولاد اظهار کرد:‌ در درجه اول از داور چهارم و ناظر بازی گلایه دارم که نباید این فرصت را به حریف دهند که لحظه به لحظه و از دقیقه یک بی‌احترامی و فحاشی کند و اگر ما حرفی زدیم بلافاصله فیلم بگیرد. ر هر دو نیمه بازیکنان حریف مرتکب خطای پنالتی شدند ولی باید ببینیم کارشناسان داوری چه نظری دارند. اگر دقت می کردیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم.

فکری در نشست پیش از بازی تیمش برابر صنعت نفت آبادان هم به داوری حمله کرد و گفت:‌ فضای داوری با ما نامهربان است. در بازی برابر پیکان دو بازیکن تیم با با خشونت مصدوم شدند اما داور یک کارت هم به خاطر این مصدومیت‌ها نداد. اشتباهاتی که در آفساید و پنالتی‌ها  باعث شده تعداد آسیب دیدگی‌های ما بیشتر شود.

سرمربی استقلال پس از تساوی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان، کل زمان نشست خبری را وقت حمله به داوری گذاشت و گفت: به تیم داوری هم تبریک می‌گویم که خیلی خوب داوری کردند. روند بازی‌های قبل دوباره تکرار شد و با سوت‌هایی که زدند، بازی را به هم ریختند. ما قبل از بازی خواهش کردیم که داوران دقت بیشتری داشته باشند اما وقتی گل اول را زدیم، همه چیز برگشت. متاسفانه همه یک جور شمشیر را به روی ما بسته‌اند. روز قبل از بازی یکی از بازیکنان و روز بازی یک بازیکن دیگرمان را محروم کردند و تمرکز ما را به هم زدند. مشخص است که این کارها از کجا آب می‌خورد. شاید آن‌ها نمی‌خواهند تیم استقلال شکل بگیرد و نزدیک به هدفشان هم شده‌اند. ما برای بازی‌های بعدی آماده می‌شویم و باید با خیلی‌ها بجنگیم.

فکری پس از تساوی تیمش مقابل ذوب‌آهن  دست از داوری برنداشت و این بار از وزیر ورزش درخواست کرد تا به مسائل داوری ورود کند و گفت: بعضی کارشناسان، با تیم‌ها قرارداد دارند و مشاوراشان هستند و زمانی که داوری را کارشناسی می‌کنند، یک مساله اشتباه را کارشناسی می‌کنند و به مردم ارائه می‌دهند. من از وزیر خواهش می‌کنم که به این مسائل ورود کند. ما حرف می‌زنیم، با ما لجبازی می‌کنند و نمی‌توانیم چیزی بگویم. چندین بازی است که پنالتی برای ما گرفته نمی‌شود و بازیکن اخراج نمی‌شود.

همچنین در رسانه رسمی باشگاه استقلال و در چند بازی اخیر این تیم، باشگاه با انتشار ویدیوهای مختلف، مدعی است که تصمیمات داوری به ضرر آبی‌پوشان تمام شده است و با ایجاد جو رسانه‌ای سعی دارد تا فضای انتقادی پیشکسوتان و هواداران را به نوعی دفع کند.

همانطور که مشخص است و خیلی از کارشناسان روی آن تاکید دارند، استقلال یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر است و درحالی که چند تن از بازیکنانش دچار مصدومیت شده‌اند اما هنوز این تیم در خیلی از پست‌ها بازیکنان جایگزین باکیفیتی دارد. با وجود این بازیکنان، استقلال همچنان نتیجه لازم را کسب نکرده است و انتظارات هواداران از این تیم بیشتر از این نتایج حال حاضر است. بسیاری این تیم را با تیم سال گذشته استراماچونی مقایسه می‌کنند و تاکید دارند که استقلال زیبا بازی نمی‌کند اما کادر فنی بیشتر فضای داوری را برای توجیه نتایج خود مطرح کرده است.

روی هم رفته با گذشت چند ماه از رقابت‌های لیگ برتر، به نظر می‌رسد اعتراض به داوری توسط کادر فنی استقلال تبدیل به یک عادت شده است و فکری و همراهانش به جای اینکه به فکر اشتباهات خود باشند، یقه داوری را در هر بازی می‌گیرند و این مساله شاید در پایان کار برای محمود فکری و کادر فنی‌اش به خوبی و خوشی تمام نشود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین