زندگی در تورنتو

گزارش بازرگانی،   3991002019

تورنتو کجاست؟

تورنتو به عنوان پایتخت استان اوناریو در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. تورنتو که در جنوب انتاریو واقع شده، از شرق با استان کبک و از جنوب شرق و جنوب غرب با ایالت های نیویورک و میشیگان کشور آمریکا، همسایه است.

اگر قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که با ادامه متن با ما همراه باشید تا با خصوصیات و ویژگیهای این کشور آشنا شوید.

درباره تورنتو

شهر تورنتو با جمعیت 3 میلیون نفری بزرگترین شهر کانادا و یکی از بزرگترین شرکت های قاره آمریکای شمالی محسوب می شود (بعد از مکزیکوسیتی، نیویورک و لس آنجلس در رتبه چهارم بزرگترین شهر این قاره قرار دارد). منطقه بزرگ تورنتو (GTA) شامل حدود 6.5 میلیون نفر می باشد که در امتداد دریاچه اونتاریو واقع شده و اجتماعات برون شهری زیادی را در اطراف خود دارد.

تورنتو یکی از شهرهای چند فرهنگی در دنیاست که زندگی در تورنتو را به یک تجربه چند فرهنگی فوق العاده تبدیل می کند. بیش از 140 زبان و گویش در این شهر وجود دارد و تقریباً نیمی از جمعیت تورنتو خارج از کانادا متولد شده اند.

گرچه تورنتو پایتخت کانادا نیست (این افتخار نصیب شهر اُتاوا شده است)، اما مرکز بسیاری از صنایع کانادا بوده و در نتیجه فرصت های اقتصادی زیادی در اختیار مهاجرین قرار می دهد.

تورنتو که به یکی از سرزنده ترین شهرهای دنیا شهرت دارد، از حیث جذابیت، تنوع، تمیزی و امنیت نیز زبانزد همگان است. 50 کیلومتر از این شهر به سواحل، پارک ها، مسیرهای دریایی و اسکله اختصاص دارد که می توان از حضور در کنار دریاچه ها و زندگی در منطقه بزرگ تورنتو نهایت لذت را برد.

آب و هوای تورنتو

زندگی در تورنتو با یک آب و هوا همراه نخواهد بود و در این شهر زندگی چهار فصل را تجربه خواهید کرد. در حالیکه زمستان به اندازه بسیاری از نقاط دیگر کانادا شدت ندارد، اما باز هم طولانی مدت و خسته کننده خواهد بود. از ماه دسامبر تا مارس، چهار ماه آب و هوای زمستانی را تجربه خواهید کرد.

دمای هوا به منفی 20 درجه سلسیوس خواهد رسید، بنابراین خرید پوتین و کت زمستانی از ضروریات زندگی در تورنتو محسوب می شود. فروشگاه هایی نظیر فروشگاه های موجود در Vaughan Mills، موقع تغییر فصل قیمت های فروش کت و پوتین زمستانی را خیلی پایین می آورند، بنابراین اگر در فصل بهار یا تابستان به آنجا بروید، چند صد دلار سود خواهید کرد.

در ماه آوریل و می، قبل از ظهور گرمای تابستان، فصل بهار خیلی کوتاهی خواهید داشت. تورنتو در ماه های تابستان خیلی مرطوب است، بنابراین خانه یا آپارتمان دستگاه تهویه ندارد، بنابراین خرید پنجره های مناسب تهویه هوا یک سرمایه گذاری منطقی خواهد بود. فروشگاهی مثل Canadian Tire قیمت های مناسبی در این زمینه ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: خرید ملک در استانبول

حمل و نقل تورنتو

زندگی بدون خودرو برای زندگی در تورنتو به خیلی ها توصیه می شود و اکثر مردم بدون وسیله نقلیه به زندگی روزمره خود مشغول هستند. خوشبختانه، حمل و نقل عمومی که تحت مدیریت کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) می باشد، بسیار جامع بوده و تقریباً برای هر جایی که قصد رفتن دارید، خدمات ارائه می کنند. دو خط متروی اصلی در تورنتو وجود دارد: خط 1 به شمال/جنوب و خط 2 به شرق/غرب می رود. دو خط کوتاه تر دیگر نیز برای حومه شهر در نظر گرفته شده است: خط 3 به اسکاربورو و خط 4 به دان میلز.

تقریباً در زمان اوج شلوغی هر بیست دقیقه یکبار و در دیگر زمان ها هر پنج دقیقه یکبار، مترو رفت و آمد می کند. بازه خدمات دهی مترو از ساعت 6 صبح تا 2 شب در ایام هفته و در یکشنبه (روز تعطیل) ساعت 8 آغاز به کار می کند.

هزینه عبور و مرور ماهانه 146.25دلار است و برای یک ماه می توانید سفرهای نامحدودی را تجربه کنید. امکان خرید از غرفه­ی موجود در هر ایستگاه وجود دارد. کرایه یک سفر 3.25 دلار است، بنابراین می توانید 45 سفر در ماه یا 12 سفر در هفته داشته باشید که مقرون به صرفه است. این شرایط برای اکثر کسانی که 5 روز هفته را به سر کار می روند، فوق العاده محسوب می شود. TTC برای دانشجویان و شهروندان ارشد، تخفیفاتی در نظر می گیرد.

بیشتر بخوانید: پاسپورت ترکیه

کارت PRESTO:

TTC در میانه مسیر انتقال به سیستم پرداخت کرایه جدید به نام PRESTO می باشد. اگر در شهر تورنتو تازه وارد هستید، شاید در ابتدا با مشکلاتی مواجه شوید، اما در هر صورت این سیستم از سال 2019 به تنها سیستم پرداخت کرایه تبدیل شده است. سیستم PRESTO در سایر سیستم های حمل و نقل انتاریو نیز مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله برامپتون ترانزیت، میلوی در میسیساگا، گو ترانزیت، و نیور اوریجین ترانزیت/ویوا.

هزینه کارت PRESTO 6 دلار است که می توانید به صورت آنلاین، یا تلفنی از مکان های Shoppers Drug Mart یا دستگاه های سیار واقع در ایستگاه های TTC خریداری کنید. وقتی کارت خود را شارژ می کنید، موقع ورود به اتوبوس آن را در جلوی دستگاه هوشمند قرار می دهید تا کرایه را پرداخت کنید. از سال 2018 امکان خرید شارژ برای سفر ماهانه وجود دارد و محدوده هایی برای استفاده از آن برنامه ریزی شده می باشد.

مزیت دیگر کارت PRESTO این است که می توانید حساب خود را آنلاین افتتاح کنید، پس اگر کارت خود را گم کردید، می توانید آن را باطل کرده و اعتبار خود را به صورت آنلاین به کارت دیگری انتقال دهید.

اگر از مناطق حومه شهر از جمله میسیساگا، برامپتون، نیو اوریجین یا همیلتون رفت و آمد می کنید، می توانید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید، این خدمات به ایستگاه اتحادیه در مرکز تورنتو و از آنجا به TTC متصل می شوند.

حمل و نقل عمومی ارزان تر و راحت تر از خودروی شخصی است، زیرا دیگر مجبور به پرداخت هزینه بیمه، سوخت، تعمیر و نگهداری و هزینه پارک در شهر نخواهید بود. پیدا کردن فضای پارک در شهر خیلی دشوار است و باید از شهر مربوطه مجوز پارک دریافت کنید. هزینه پارک با توجه به محل زندگی تفاوت دارد، اما برای هر فضای پارک در نزدیکی مرکز شهر انتظار 200 دلار را داشته باشید.

برخی از تورنتویی ها از وسیله شخصی چشم پوشی می کنند و در مواقع لزوم اقدام به اجاره خودرو در تورنتو می کنند. در سال 2018، Lyft برای رقابت با Uber در زمین تاکسی رانی وارد تورنتو شد. هر دو خدمات در قیاس با تاکسی شهری قیمت معقول تری دارند.

دوچرخه سواری در تورنتو

دوچرخه سواری در تورنتو طرفداران زیادی دارد و اگر دوچرخه مناسب زمستان داشته باشید، می توانید در تمام فصول از این وسیله استفاده کنید. در اکثر بخش های مرکز شهر، خطوط ویژه ای برای دوچرخه ها در نظر گرفته شده است.

دقت کنید اگر قوانین جاده ای را هنگام دوچرخه سواری زیر پا بگذارید، امتیاز منفی در گواهینامه رانندگی شما در انتاریو ثبت خواهد شد. تورنتو سیستم فوق العاده ای دارد که شما مایل ها را می توانید به سمت شمال-جنوب دوچرخه سواری کنید. خرید دوچرخه دست دوم می توانید 50 تا 250 دلار برای شما صرفه جویی به ارمغان بیاورد. قیمت میانگین دوچرخه تقریباً حدود 150 تا 300 دلار است. دوچرخه پیشرفته از هر فروشگاه می تواند بالای هزار دلار قیمت داشته باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین