روایت تازه‌ای از قتل‌عام خانواده تویسرکانی

گروه حوادث الف،   3990930017 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

تحقیقات کارآگاهان پلیس برای رازگشایی از قتل ۵ عضو خانواده‌ای در تویسرکان به دستگیری متهمان منجر شد. یافته‌های پلیس نشان می‌دهد که عاملان جنایت دو کارگر افغانستانی هستند که در مزرعه برای این خانواده کار می‌کردند.

روایت تازه‌ای از قتل‌عام خانواده تویسرکانی

همشهری نوشت: این پرونده جنایی از روز ۲۴ آذرماه امسال به‌دنبال مفقود شدن ۵ عضو خانواده‌ای در روستای مرادآباد تویسرکان در استان همدان ورق خورد. هیچ‌کس از اعضای این خانواده اطلاعی نداشت و آنها به تماس‌های تلفنی جواب نمی‌دادند تا اینکه اجساد پدر و دختر خانواده در نزدیکی گاوداری آنها کشف شد. با وجود این ۳ نفر دیگر شامل مادر و دو پسر دیگر خانواده سرنوشت نامعلومی داشتند. از همان روز جست‌وجوهای شبانه‌روزی برای یافتن ۳ نفر دیگر آغاز شد تا اینکه اجساد آنها در چاهی ۷۰متری که نزدیکی گاوداری قرار داشت کشف شد.

قتل عام اعضای این خانواده همه را شوکه کرده بود. آنها با هیچ‌کس اختلافی نداشتند و همه از خوبی‌هایشان می‌گفتند. معلوم نبود چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت هولناک زده بود. در همین حال بررسی‌های پلیس حاکی از این بود که ۲ کارگر افغان برای این خانواده در زمین کشاورزی‌شان کار می‌کردند که بعد از این جنایت ناپدید شده‌اند. به همین دلیل نام آنها به‌عنوان مظنونان اصلی جنایت مطرح شد و تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه سرانجام در حوالی تهران دستگیر شدند.

روز گذشته بهادری، دادستان تویسرکان از دستگیری متهمان خبر داد و گفت: یکی از متهمان در تهران دستگیر شده است. او در ادامه گفت: از همان روز اول کارهای تحقیقاتی و پیگیری‌های قضایی به سرعت انجام و مشخص شد که دو تبعه افغانستانی مرتکب قتل اعضای این خانواده شده‌اند که یکی از آنها در تهران دستگیر شد. اظهارات دادستان تویسرکان در حالی است که آخرین خبرها حاکی از آن است که دومین متهم نیز در حوالی اسلامشهر دستگیر شده است.

جنایت به روایت پسرعموی مقتولان

حالا با دستگیری عاملان این جنایت، پسرعموی پدر این خانواده جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد.

محمد ظاهری در این‌باره می‌گوید: علیرضا پسرعمویم حدود ۶۰ سال داشت و معلم بازنشسته بود. او صاحب ملک بزرگی بود و در آن گاوداری و زمین کشاورزی داشت. او با همسرش، تک دخترش و ۲ پسرش زندگی می‌کرد. آنها از حدود ۲‌ ماه قبل دو کارگر افغان استخدام کرده بودند که همانجا در اتاق کنار خانه‌شان با آنها زندگی می‌کردند. کارگران مجرد بودند و سن و سال کمی داشتند. یکی حدود ۱۸ساله و دیگری حدود ۲۳ساله.

او که از همان روزی که خبر ناپدید شدن اعضای خانواده پسرعمویش را شنیده و به محل حادثه رفته بود در ادامه می‌گوید: این حادثه ظاهرا بین ساعت یک تا ۴ عصر اتفاق افتاده بود. آن روز پسرعمویم و خانواده‌اش صبح تا ظهر را در بازار بودند. بعد ‌از برگشت، حوالی ظهر پسرعمویم و دخترش که دکترا داشت، سر زمین مشغول کاشتن سیر بودند. ظاهرا قاتلان هنگامی که پسرعمویم خم شده بود و روی زمین کار می‌کرد، با بیل از پشت به سرش زده بودند. همان موقع دخترش که آنجا بود، این صحنه را دید و قصد فرار داشت که قاتلان تعقیبش کردند و او را هم با ضربه به سرش کشتند. آنها دختر جوان را در کنار جوی آبی دفن کردند و تعدادی چوب روی جسد گذاشتند.

پسرعموی پدر خانواده درباره چگونگی قتل ۳ عضو دیگر خانواده می‌گوید: آنطور که شواهد نشان می‌دهد، همسر پسرعمویم و دو پسرش در خانه در حال استراحت بودند. همسر پسرعمویم زن سالخورده‌ای بود و به‌احتمال زیاد اول او به قتل رسیده و سپس پسر ۱۵ ساله‌شان و در نهایت پسر بزرگتر. احتمالا پسر بزرگ‌تر زیر کرسی خواب بوده که توانستند او را به قتل برسانند. چون او جثه بزرگی داشت و دو کارگر افغان که ریزنقش بودند رودررو نمی‌توانستند حریف او شوند. حتی آثار خونی که روی دیوار داخلی خانه است نشان می‌دهد که او را با ضربه چاقو به قتل رسانده‌اند.

پسرعموی مقتولان در ادامه درباره کشف اجساد می‌گوید: پیکرهای پسرعمویم و دخترش همان روز پیدا شد اما پیکرهای ۳نفر دیگر در چاهی عمیق انداخته شده بود. چاهی به عمق ۷۰متر که ۴۵متر بالای آن خشک و به عمق ۲۵متر هم داخلش آب است. در نزدیکی چاه رد خونی که نشان دهد اجساد داخل آن افتاده به چشم نمی‌خورد اما چند نفر از افراد محلی وقتی چاه را دیدند گفتند اجساد در چاه است. قاتلان برای اینکه راز جنایت‌شان مخفی بماند، حتی روی اجساد ۸کیسه گچ هم ریخته بودند. اما سرانجام با کمک چند مغنی و غواص اجساد بیرون کشیده‌ شد.

وی درباره انگیزه قاتلان از این کشتار خانوادگی می‌گوید: پسرعمویم وضعیت مالی خوبی داشت. اما در عین حال دست و دل باز بود و به همه کمک می‌کرد. آنطور که من می‌دانم پسرعمویم چند روز قبل یک خودروی تیبا را فروخته بود و مقداری پول در خانه داشت. با اینکه از خانه وسیله خاصی سرقت نشده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که قاتلان پول فروش خودرو را همراه با ۸ کیلو زعفران سرقت کرده‌اند.

او درباره چگونگی ردیابی و دستگیری قاتلان می‌گوید: آنها بعد از قتل سوار یک پراید خودشان را به میدان فرشید تویسرکان رسانده بودند. چند نفر آنها را دیده بودند و راننده پرایدی که آنها را سوار کرده بود هم شناسایی شد و گفت آنها را از جاده سوار کرده و به میدان فرشید برده است. بعد از آن هم ردیابی‌های پلیس نشان داد که آنها به تهران فرار کرده‌اند که خوشبختانه آنجا دستگیر شدند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۲۲۳۳۰۹:۵۸:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
این هم نتیجه کار دادن به اتباع کشور دوست برادر و مسلمان . تقصیر از خود مردم هست . چطور مردم آذربایجان حتی یک افغانی را هم به این منطقه راه ندادند . پس مردم اگر بخواهند می شود .
ناشناس۱۷۴۲۲۷۳۱۰:۲۰:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
این افغانی ها.. را از مملکت بیرون کنید
ناشناس۱۷۴۲۳۳۸۱۰:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
متاسفانه برخی از افغانی ها سالهاست باعث بیکاری و جنایت در کشور عزیزمان ایران میشوند باید همگی اخراج شوند، ..
ناشناس۱۷۴۲۳۶۷۱۱:۰۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
هرچه سریعتر این .. خارجی را اعدام کنید
ناشناس۱۷۴۲۵۰۶۱۱:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اگر یک کارگر افغان که بطور قاچاق وارد ایران می شد در مرز به قتل می رسید . کل افغانستان برعلیه ایران بسیج می شدند. عدم اعتماد و استفاده کردن از کارگران بیگانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۴۲۵۰۸۱۱:۴۸:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
خیلی وحشتناکه خب بی مروتها فقط پولها را سرقت میکردید چطور اینقدر راحت آدمهایی را میکشند که بدی در حقشان نکرده اند؟
ناشناس۱۷۴۲۵۱۰۱۱:۴۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
با این همه بیکار این افغانی چرا در ایران هستن آیا مجبور هستیم به آنها هم باج دهیم
ناشناس۱۷۴۲۶۱۶۱۲:۳۵:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۳۰
وقتی خبر برخورد با یک تبعه افغان رو میزنن تو بوق و کرنا و به ملت و کشور ایران توهین میکنن حالا باید این خبر رو هم حسابی رسانه ای کرد
ناشناس۱۷۴۲۶۴۷۱۲:۵۰:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
این سوال را کسی می تواند پاسخ بدهد؟ چرا افغان ها به راحتی دست به قتل می زنند و حتی بین خودشان به هم رحم نمی کنند ؟ کم سوادی؟ کینه؟ مشکلات اقتصادی ؟ تبعیض ؟
ناشناس۱۷۴۲۷۶۵۱۳:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
دو تا افغانی یه خانواده زحمت کش ایرانی که مشغول تولید نیازهای کشور بودن رو کشتن. دختری که دکترا داشته رو کشتن. کجان طرفداران افغانی ها؟
ناشناس۱۷۴۲۷۹۸۱۳:۴۷:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
افغانی افغانی افغانی تا کی باید بشنویم که چند افغانی ایرانی را کشتند
ناشناس۱۷۴۲۸۲۰۱۳:۵۴:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اعدام برای برخی مناسب نیست، باید به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم شوند و هر روز بدانند عذاب چه را می کشند!
ناشناس۱۷۴۲۸۵۲۱۴:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
خیلی نامرد بودند.
علی۱۷۴۲۹۱۴۱۴:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
متاسفانه کارگران افغانی را به علت نیروی کار ارزان بدون ضامن و شناخت کافی استخدام می کنند.
ناشناس۱۷۴۳۰۲۸۱۵:۳۹:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بنده خیلی دلم میخواست بعد از بازنشستگی برای سلامتی بیشتر به کار کشاورزی یاپرورش ماهی بپردازم ولی بدلیل همین نا امنی ها هرگز جرئت نکردم .متاسفانه روز بروز هم وضعیت بدتر و بدتر میشه
dayani۱۷۴۳۱۰۰۱۶:۴۶:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
چگونه این فرد جزئیات را اینگونه شرح می دهد؟
ناشناس۱۷۴۳۱۷۱۱۷:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بعضا اتباع افغان پول نقد یا وسایل شبه نقد ببینند .. در صد صاحبکار خود را می کشند
ناشناس۱۷۴۳۲۵۹۱۸:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اقا همین دیگه نباید اجازه داد افغانی ها درحالی که بیشتر مردم کشورمون بیکارند به افغانی جماعت اجازه کار در ایران بشود بعضی..ها جنایت های زیادی در این سر زمین انجام داده‌اند کم مونده ایران بشه افغانستان مسوولین محترم نباید اجازه بدن اینا بیان ایران مگه ما کارگر ایرانی نداریم اغلب اینا اونقدر تو افغانستان جنایت دیدند عادت کردن آدم کشی براشون چیز عادیه تو خود افغانستان اینا به هم دیگه رحم نمی کنن به نظر شما به ایرانی رحم می کنن نه بخدا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین