هشدار درباره آلودگی هوای تهران و ۵ شهر دیگر

گروه اجتماعی الف،   3990929110

سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوای تهران و ۵ مرکز استان دیگر تا چهارشنبه (۳ دی ماه) به کشاورزان و صیادان توصیه‌هایی را ارایه کرد.

هشدار درباره آلودگی هوای تهران و ۵ شهر دیگر

به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد زرنگ با اشاره به پایداری توام با سکون هوا آورده است: این شرایط جوی منجر به انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها فردا (۳۰ آذرماه)‌ در شهرهای تهران و کرج، دوشنبه (۱ دی ماه) در شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان و قم، سه‌شنبه (۲ دی ماه) در شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان ، قم و مشهد و چهارشنبه (۳ دی ماه) در شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان ، قم و مشهد می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی انباشت آلاینده‌ها و افزایش شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کاهش منابع آلوده کننده از جمله تردد وسایل نقلیه، امکان افزایش شاخص آلودگی تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به کاهش تردد وسایل نقلیه در سطح شهر، پرهیز از حضور افراد آسیب‌پذیر از جمله کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی در فضای باز توصیه می‌کند.
 
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: فردا (۳۰ آذرماه) وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در جنوب کرمان و هرمزگان و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان پیش‌بینی می‌شود بنابراین وارد شدن  خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
 
در این شرایط جوی برای استان سیستان و بلوچستان تسریع در برداشت هندوانه شب یلدا و پیاز و انتقال به مکان‌های مسقف، پوشش‌دهی محصولات گلخانه‌ای برداشت شده نظیر گوجه فرنگی به‌ویژه در شهرستان خاش و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سالن‌های پرورش با توجه به کاهش دما، برای استان کرمان اندیشیدن تمهیدات لازم برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی در برابر رگبار و باران، عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، تنظیم دما و نور گلخانه‌ها با توجه به افزایش رطوبت و کمبود تابش توصیه می‌شود.
 
تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سالن‌های پرورش با توجه به کاهش دما، اتخاذ تمهیدات لازم در برابر کاهش دما و وزش باد برای نشاهای انتقال یافته به زمین، محافظت از کندوهای زنبورعسل در برابر وزش باد، انتقال صیفی‌جات برداشت شده به انبار، عدم آبیاری نخیلات و مزارع تازه کشت شده سبزی و صیفی به دلیل بارندگی و عدم آبیاری محصولات کشاورزی با ارتفاع حدود یک متر جهت کاهش خطر خوابیدگی از توصیه‌های ارایه شده برای استان هرمزگان است.
 
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر امروز (۲۹ آذرماه) برای مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، یکشنبه (۳۰ آذرماه) برای مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، دوشنبه (اول دی ماه) برای مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس،سه‌شنبه (۲ دی ماه) برای مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.
 
در این شرایط غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی بویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا توصیه می‌کند.
 
 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین