افزایش عمر موبایل با ۱۰ ترفند ساده

گروه فناوری الف،   3990929095

در این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی بسیار مفید در مورد مراقبت از گوشی هوشمند آشنا کنیم که به افزایش طول عمر آن کمک خواهند کرد.

افزایش عمر موبایل با ۱۰ ترفند ساده
روزیاتو نوشت: یکی از بهترین احساس‌های جهان اولین روزی است که از گوشی هوشمند جدید استفاده می‌کنید. همه ما می‌خواهیم گوشی جدیدمان تا بی نهایت عمر کند و در تمام این مدت در شرایط مناسب و سالمی قرار داشته باشد. با این وجود، روتین‌ها و عادات زندگی روزمره ما می‌توانند برای این ابزار‌های کاربردی بسیار خطرناک و مضر باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی بسیار مفید در مورد مراقبت از گوشی هوشمند آشنا کنیم که به افزایش طول عمر آن کمک خواهند کرد.

۱۰ ترفند برای اینکه طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

۱- پورت شارژ گوشی هوشمند خود را تمیز کنید

یک خلال دندان را به آرامی در پورت شارژ گوشی هوشمند خود فرو کرده و با چرخاندن آن، گرد و خاک و آشغال‌هایی که ممکن است در آن گرفتار شده باشند را شل کنید و سپس با تکانی ساده آن‌ها را خارج نمایید. برای این کار وقت بگذارید و تا حد ممکن این کار را آرام و بدون فشار انجام دهید.

۱۰ ترفند برای اینکه طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

۲-گوشی خود را روی داشبورد خودرو رها نکنید

همه ما این تجربه را داشته ایم که گوشی مان را روی داشبورد خودرو گذاشته ایم که بار‌ها و بار‌ها با افتادن همراه بوده است. حتی اگر داشبورد شما فضای تخت خاصی برای گذاشتن گوشی داشته باشد نیز اطمینان نخواهید داشت که با اولین دست انداز یا پیچیدن یا سرعت گرفتن، گوشی تان پرت نشود. این افتادن‌ها صدمات قابل توجهی به گوشی هوشمند شما وارد خواهد کرد.

۱۰ ترفند برای اینکه طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

۳- آب و گرد و خاک داخل اسپیکر را تمیز کند

اگر گوشی شما از خیس شدن جان سالم به در برده، اما صدا‌های نامفهومی از اسپیکر آن می‌شنوید، یان بدان دلیل است که شاید هنوز هم کمی آب در اسپیکر‌ها وجود داشته باشد. اکثر افراد از برنج برای خشک کردن گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، اما یک روش بسیار موثرتر نیز وجود دارد. یک اپلیکیشن جالب برای این کار در قالب اندروید و آی اُ اس وجود دارد که به بهترین شکل ممکن اسپیکر گوشی شما را تمیز خواهد کرد. این اپلیکشن صدای خاصی تولید می‌کند که آب را از اسپیکر‌ها بیرون می‌آورد. این کار در مورد گرد و خاک نیز عملی است و اگر به طور مرتب این کار را بکنید اسپیکر‌های گوشی شما برای سال‌های طولانی بی نقص خواهند بود.

۱۰ ترفند برای اینکه طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

۴-به طور مرتب گوشی هوشمند خود را سرویس کنید

سرویس‌های گارانتی شده گوشی همراه باعث می‌شوند که هم اعصابتان خراب نشود هم صرفه جویی کنید. افراد حرفه‌ای در مراکز معتبر و دارای مجوز مشکلات گوشی شما را خیلی سریع شناسایی کرده و هر گونه آسیب داخلی و خارجی را رفع خواهند کرد. در صورت داشتن گارانتی، این سرویس‌ها هزینه زیادی نیز برای شما در بر نخواهند داشت.

۱۰ ترفند برای اینکه طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

۵- گوشی تان را در جیب عقب شلوار نگذارید

شاید فراموش کنید که گوشی تان را در جیب عقب گذاشته اند و روی چیزی بنشنید که خرد شدن گوشی هوشمند گرانقیمتتان را در پی خواهد داشت.

۶- هنگامی که از بلوتوث استفاده نمی‌کنید خاموشش کنید

بلوتوث یک ابزار بسیار کاربردی است، اما می‌تواند خطرناک هم باشد. توصیه ما این است که وقتی از آ استفاده نمی‌کنید خاموشش کنید و با این کار از دانلود‌های خطرناکی که ممکن است امنیت و سلامت گوشی تان را به خطر بیندازند جلوگیری خواهید کرد.

۱۰ ترفند برای اینکه طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

۷- قبل از این که گوشی تان خاموش شود شارژش کنید

اگر شارژ گوشی شما تمام شود مشکلی وجود ندارد، اما اگر همیشه پس از خاموش شدن گوشی تان آن را شارژ می‌کنید این موضوع بر طول عمر گوشی تان تاثیر منفی خواهد گذاشت. هر گوشی هوشمند یک سیکل شارژ مشخص دارد. این سیکل در واقع هرباری است که گوشی تان را صد درصد شارژ کرده و آن را مصرف می‌کنید. اگر به طور مرتب این کار را انجام دهید باتری گوشی شما عمر چندانی نخواهد داشت پس قبل از خالی شدن شارژ گوشی تان آن را شارژ کنید.

۸- به طور مرتب اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید

همواره آپدیت‌های جدیدی برای رفع باگ‌ها وجود دارد که به سریع‌تر شدن گوشی تان نیز کمک خواهد کرد. باید بدانید که این روزآمدسازی‌ها در تضمین امنیت گوشی شما نیز بسیار موثرند.

۱۰ ترفند برای اینکه طول عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید

۹- از شارژر‌های موجود در فرودگاه‌ها استفاده نکنید

شارژر‌های USB این روز‌ها به وفور در فرودگاه‌ها دیده می‌شوند که بسیار می‌توانند کمک کننده باشند، اما این به معنای ایمن بودن آن‌ها نیست. در هنگام شارژ کردن گوشی در فرودگاه‌ها در حال انتقال داده خواهید بود. این داده می‌تواند توسط هکر‌ها مورد دسترسی قرار گیرد. وقتی که گوشی هوشمند خود را به یک پورت شارژ هک شده وصل می‌کنید، گوشی شما را به یک درایو خارجی متصل می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث شود که افرادی داده‌های شما را برداشته یا حتی نرم افزار‌های مخرب روی گوشی تان نصب کنند.

۱۰- گوشی هوشمند خود را با بازوبند ورزشی مورد استفاده قرار ندهید

گرما، آب و نمک در واقع دستورالعمل خراب کردن گوشی هستند و این سه عامل در صورتی که از گوشی هوشمند خود همراه با بازوبند‌های ورزشی استفاده کنید باعث خرابی گوشی شما خواهند شد. نبود جریان هوا می‌تواند به داغ شدن بیش از حد گوشی منجر شده و عرقتان نیز وارد پورت شارژ آن خواهد شد. نمک موجود در عرق نیز می‌تواند به سخت افزار گوشی آسیب زده و برای عملکرد درست آن مشکل ایجاد کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین