سواد امنیتی در "خانه امن"

علی اکبر سبزیان*،   3990928131 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
سواد امنیتی در "خانه امن"

۱_ به این گذاره سخت پایبندم که در کنار خواندن کتاب خوب باید فیلم خوب و سریال خوب را هم دید.
 آگاهی ، اطلاعات ، دانش و بینش اگربا جاذبه های بصری و رویکرد هنرمندانه همچون فیلم و سریال همراه باشد نقش ماندگار تری به خود می گیرد.گاهی اثر فیلم و سریال خوب از کتاب هم بیشتر است، هر چند اصالت با کتاب است.

۲_ یکی از سواد های مورد نیازعموم طبقات جامعه که ضرورت آن درعصر ترک تازی فضای مجازی و دوره شیطنت های مدرن و خاص دشمن بیشتر احساس می‌شود"سواد امنیتی" است.
مباحثی همچون آشنایی با تکنیک های ارتباطی و رفتار سازمان های جاسوسی در فرایند فریب افراد، اقدامات نرم استکبار در عرصه نفوذ فرهنگی ،جاسوسی تلفنی ،سوءاستفاده‌ از هویت‌های جعلی، جذب نخبگان، هدیه، تسهیلات، دعوت و ارتباطات دوستانه برای اقدامات خرابکارانه و جاسوسی که بایدبه نحو لازم پیرامون آنها اطلاعات و آگاهی لازم کسب شود.
 آشنایی با شیوه‌های نفوذ دشمن و اطلاعات اولیه از هرگونه سوژه های خرابکارانه و حتی گزارش‌ اتفاقات مشکوک ضد امنیتی به نهادهای امنیتی از جمله مواردی است که در صورت دارا بودن "سواد امنیتی" محقق می شود .این آگاهی و سواد را می‌توان از دو راه به مخاطب منتقل کرد:کتاب و فیلم.

۳_"خانه امن"، سریال پربیننده ای که این شب‌های کرونایی میهمان خانه های ایرانی است، از جمله مجموعه های تلویزیونی است که تلاش کرده با رعایت طبقه بندی حفاظتی و امنیتی به آموزش هنرمندانه "سواد امنیتی"به مردم بپردازد.این سریال با درون مایه امنیتی و جاسوسی ونیم نگاهی هم به  فسادهای اقتصادی داخلی دارد و تهدیدات داعش ،چگونگی طراحی کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی را به تصویر کشیده است.
 هرچند خط اصلی قصه این سریال سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه اما ایرانی هاست و از این منظر جعبه سیاه تروریسم را هم باز میکند.

 تصویر کشیدن رشادت های سربازان گمنام امام زمان"عج" در ماموریتهای خطیر داخلی و خارجی و حفظ و گسترش امنیت عمومی و حمایت از شهروندان ایران اسلامی توسط دستگاه امنیتی کشور وهشدار نسبت به آسیب پذیری های امنیتی و همچنین سختی‌های کار "مدافعان امنیت کشور"در حیطه فردی و خانوادگی شان از دیگرنقاط برجسته سریال" خانه امن" است.

۴_مهمترین آگاهی های امنیتی و اطلاعاتی که مورد نیاز شهروندان اعم از کارمندان دولت و شهروندان عزیز می باشد باید در قالب"سوادامنیتی" ارائه شود چراکه هوشیاری و حساسیت مردم نسبت به وقایع امنیتی ، شکست توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم را در پی دارد. برای جامعه نعمتی بالاتر و ارزشمندتر از امنیت وجود ندارد و مهم اینکه امنیت نیز تصادفی نیست بلکه محصول آگاهی و"سواد امنیتی"است. در تمام کشورهای توسعه یافته،همکاری با دستگاه‌های امنیتی  که ناشی از"سوادامنیتی: شهروندان است یک فرهنگ عمومی و برخاسته از احساس نیاز عمومی به امنیت پایدار می باشد.
" خانه امن" در راستای آموزش "سواد امنیتی" شهروندان در یک سکانس جذاب آموزش می‌دهد که هرگونه اتفاق مشکوک امنیتی را به تلفن ۱۱۳ گزارش دهند .قطعا امنیت ملی درگرو مشارکت آحاد جامعه در تامین امنیت عمومی است.

اگر"سوادامنیتی" شهروندان و مشارکت آنان در امنیت عمومی بالابرود چه بسا بسیاری از اقدامات خرابکارانه خنثی شده و توطئه های بزرگ نقش بر آب شود و این مهم در سریال "خانه امن" به درستی به آن پرداخته شده است. درود خدا بر امام راحل عظیم الشان که فرمودند "امروز بایدهمه شما مردم سازمان اطلاعات باشید".

۵_با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز امنیت کشور به همه مدافعان امنیت و سربازان گمنام امام زمان "عج" ادای احترام نموده و به عنوان یک فعال فرهنگی از همه عوامل ، دست اندرکاران و بازیگران سریال خانه امن که یک سریال آموزنده وارتقاء بخش در جهت "سوادامنیتی" را به خانه های مردم بردند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

* مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

دیدگاه کاربران

یه الفی۱۷۴۳۶۶۸۰۷:۴۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بسیاری احساس می کنند این سریال را در مقابل "گاندو" ساخته اند ولی به پای "گاندو" نمی رسد این سریال با اشکال های ظاهری همچون؛ نیروهایی که هم اطلاعاتی هستند و هم عملیاتی و هم ضدجاسوسی و هم تعقیب و مراقبت سراغ هر کسی می روند به راحتی و مثل آب خوردن با اطلاعات همکاری می کند استفاده بیش از حد از خودو ال 90 و تاکسی نفوذ در همه نقاط به صورت صوتی و تصویری حضور در همه مناطق در قالب دستفروش و رفتگر و راننده تاکسی (مشاغل خاص) نداشتن سواد امنیتی طرف مقابل و عدم شناسایی آنها نشان دادن نیروهای تروریست در امکانات قوی و در توان فکری دلیل در نتیجه کوچک شدت نیروهای اطلاعاتی داخلی به جهت مقابله با دشمنی بی فکر و ضعیف حضور تنها یک خانم در میان کارکنان اطلاعات و .... جالب است همزمان با پخش این سریال فخری زاده به شهادت رسید و نشان داد این سرایل تنها برای عوام بینی خوب است
000۱۷۴۳۷۵۲۰۹:۰۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
این سریال مشکلات تضاد های تاریخی دارد از جمله سن و سال منافقین که میبایست با توجه به سوابق مورد ادعای نویسنده برای آنها حتما آنها باید حداقل هفتاد سال سن داشته باشند و همینطور در نگاه دیگر سن بچه آنها (منافقین) باید بین 35 تا 40 سال باشد و بسیار موارد دیگر
ناشناس۱۷۴۳۷۹۳۰۹:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مردم می پرسند اگر چنین است که در این سریالها عنوان می شوند، پس چرا این قدر جرم و سرقت و جنایت و ترور در این کشور اتفاق می افتد؟
ناشناس۱۷۴۴۱۱۰۱۱:۴۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قوی دستگاه اطلاعاتی جهان را آمریکا داره. خشونت آمیزترین جرم ها و به تعداد زیاد هم.در این کشور هستش.
خرمی۱۷۴۳۸۱۴۰۹:۳۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پس چرا تیم ترور شهید فخری و نیسان آبی و... شناسایی و خنثی نشد؟
حمید۱۷۴۴۲۲۵۱۲:۲۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
این چه استدلالی هست ؟ یعنی 10 عملیات خنثی بشه و یک موردش هم نشه اون 9 تاموفقیت خنثی سازی دیگه حساب نیستند ؟؟؟ واقعا که
ناشناس۱۷۴۴۹۶۵۱۹:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چرا تو کشورهای دیگه هیچ مقام امنیتی ترور نمیشه؟
ناشناس۱۷۴۵۹۰۳۱۶:۲۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
چند صد نفر برات توی کشورهای دیگه مثال بزنم آقا یا خانم 19:55:29 ؟
ناشناس۱۷۴۴۴۷۴۱۴:۱۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگه امثال زاغری ها و مور گیلبرت ها اعدام میشدند و عقب افتاده های وطنی منوتو بین براشون جیغ جیغ نمیکردند، فخری زاده هم ترور نمیشد
ناشناس۱۷۴۳۸۳۸۰۹:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
عده ای با دیدن اقتدار در فیلم ها شاد می شوند.
ناشناس۱۷۴۴۹۶۱۱۹:۵۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
کلا ملت دوست دارن تو تخیل احساس اقتدار کنند نه تو واقعیت
....۱۷۴۳۸۵۳۰۹:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اصلا هم اینطوری که شما میگی نیست این واقعیت ایران قسمت اخرش مربوط میشه به انفجار سال 97یا96 اهواز
ناشناس۱۷۴۴۱۱۳۱۱:۴۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تمام سناریوی این فیلم ساخته ذهن نویسنده و کارگردانه و توجه داشته باشیم که وزارت اطلاعات هیچگونه ترفندی از کارهای این نهاد رو در اختیار کسی نمیده تا شگرد این عزیزان بر ملا شود .پس از نهاد امنیتی خرده نگیریم .
ناشناس۱۷۴۴۲۹۸۱۲:۵۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آره دشمن هم خل تشریف داره که با دیدن فیلم ترفندها رو کشف کنه!
ناشناس۱۷۴۵۱۰۱۲۱:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اره هم فیلم احمدی نژاد رفت مناطق هسته ای بعد چند ماه بعد دانشمدا شناسایی شدند ترور شدند !
ناشناس۱۷۴۴۷۶۲۱۷:۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بابا کمال که شورش رو در آورده هرجا هر اتفاقی می افته کمال می ره از زبلخان هم زبل تره کمال الان تهرانه، چند دقیقه بعد کرمانه، یک دیگه سر مرزه، دوباره تهرانه، یهویی می ره پاریس، توی تهرانه دکتر رو می بینه و فوری می ره امارات و بعد یهوی تو منامه است و .. بابا زبلخان کم اورد ولی کمال کم نمی یاره
ناشناس۱۷۴۳۷۱۸۰۸:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
سریال بسیار جذاب و پرمفهومی است. بسیاری از نکاتی که در این سریال گوشزد می شود قابل توجه قشر وسیع مدیران میانی دولتی است که چشم بر روی راههای نفوذ دشمن بسته اند و با وعده سفر و اقامت و ثمن بخس راه را برای آنان هموار ومیسر می سازند.
ناشناس۱۷۴۵۳۶۳۰۹:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲
تو دیگه خیلی سریال ندیده ای که این سریال رو اینجوری تعریف می کنی
ابراهیم۱۷۴۵۶۵۷۱۳:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲
دقیقا
ناشناس۱۷۴۳۷۲۲۰۸:۴۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
من به حکم مادر پیرم که عاشق سریال های صدا و سیما است محکوم به شنیدن و گاها دیدن برخی از سریال های صدا و سیما هستم. متاسفانه تمامی این سریال از ذهن سیاه بود تا گاندو و الان هم خانه امن هیچکدام برای شعور مخاطب ارزش و احترامی قائل نیستن. سناریو و بازی ها انقدر ساده و به دور از واقعیت که انگار خودشون می دونن مخاطبشون فقط زنان مسن بالای 60 سال هستن. به طور مثال آخه ماموران امنیتی در سال 2019 برای تعقیب جاسوس پشت درخت قایم می شن؟
ناشناس۱۷۴۴۱۳۹۱۱:۵۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
سری فیلم های جیمز باند در دهه 1960 از سناریو های بسیار پیچیده تری برخوردار بودن. یعنی ما در سطح 60 سال قبل هالیوود نمی تونیم فیلم بسازیم؟!!!
ناشناس۱۷۴۴۲۸۰۱۲:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تو قطعا گاندو رو ندیدی پس نباید راجع بهش نظر بدی . هرچند بخش زیادی از گاندو که به جاسوسی و فساد مسوولین دولتی پرداخته بود سانسور شد اما باز هم تمام اتفاقات گاندو کاملا واقعی بود و براساس پرونده های حقیقی ساخته شده بود .
ناشناس۱۷۴۴۲۸۴۱۲:۵۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
گاندو قابل قیاس با خانه امن یا هیچ سریال دیگه ای نبود . گاندو بهترین سریالیه که تا حالا در مسایل اجتماعی در ایران ساخته شده .
ناشناس۱۷۴۴۲۹۰۱۲:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بقیه رو ندیدم ولی گاندو هیچکدوم از این اشکالاتی که گفتی رو نداشت
ناشناس۱۷۴۴۴۷۹۱۴:۱۵:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جماعت اگه برای خودشون شعور قایل بودند که نمیرفتند لوگوی پپسی روی ماه ببینند و پای ثابت منوتو باشند، شما هم دردت از جای دیگری هست عزیزم
ناشناس۱۷۴۴۶۰۴۱۵:۳۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما هم سوزنت گیر کرده به لگوی پپسی چند درصد مردم چنین کاری کردند ؟ استدلالهای بی منطق شماها پایان نداره اگر چرخه خبر و اطلاع رسانی در داخل مورد اعتماد بود کسی حرفهای شبکه های بیگانه را باور نمی کرد و شماها مجبور نمی شدید .. مقابله کنید
ناشناس۱۷۴۴۹۷۷۲۰:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پشت درخت قایم میشن؟ مگه قایم موشکه؟
ناشناس۱۷۴۳۷۲۵۰۸:۴۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چه تحلیل موشکافانه و راهبردی!
ناشناس۱۷۴۳۷۳۱۰۸:۴۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
با سریال سازی نمی توان روی ضعفهای شدید امنیتی سرپوش گذاشت
فاطمه۱۷۴۳۷۳۳۰۸:۴۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
ان‌شاءالله پس از موفقیت کامل در نهادینه کردن فرهنگ دو رویی؛ نفاق و دروغگویی فقط مونده خصیصه حسنه زیرآب زنی و جاسوسی از همدیگر که آن هم انشاءالله به طور کامل آموزش داده بشه که همه اینها زیبنده خودتون و خانواده هاتون هست.
ناشناس۱۷۴۳۸۲۵۰۹:۴۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بسیار سریال فوق العاده جذابی بود، بر خلاف سریال گاندو که تنها محتوی و هدف آن طعنه و کنایه های سیاسی بود و نه امنیتی، سریال خانه امن، تخصصی و فارغ از مسائل سیاسی ساخته شد.
سحر۱۷۴۴۳۹۵۱۳:۳۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
گاندو ردپای مسئولین رو در برخی مسائل امنیتی آشکار کرد عین واقعیت...........
ناشناس۱۷۴۳۸۳۷۰۹:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قبل از سواد امنیتی، خوب است سواد اکابری خودمان را بالا ببریم. گزاره؛ نه گذاره!
ناشناس۱۷۴۳۸۴۴۰۹:۵۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
همزمان بودن ترور شهید فخری زاده و پخش این سریال تمام زحمات سازندگان این فیلم بر باد رفت و توی هر جمعی که میشینی این فیلم پخش میشه همه به باد انتقاد میگیرن این سریال و میگن فقط خوبه شعار بدن..
ناشناس۱۷۴۳۸۵۹۰۹:۵۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
عالیییییی دستتون درد نکنه فقط یه کوچولو دیالوگ ها زیاد هستش اخرش ما نفهمیدیم نقش اول کیه
ناشناس۱۷۴۳۸۶۷۱۰:۰۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
فیلم خیلی قشنگیه از کارگردان این سریال کمال تشکر را دارم . ممنون که همچین سریال هایی میسازید . بهترین بازی رو در این سریال آقای حمید رضا پگاه در نقش کمال شریف دارند.واقعا سپاس بابت این سریال زیبا❤
ناشناس۱۷۴۴۱۷۹۱۲:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بله دقیقا بهترین بازی حمید رضا پگاه در نقش کما شریف داشتن کسانی دیگه هم اعتراض دارن میتونن نگاه نکنن این وفقط یک فیلم است نه بس میخواد هیچ کس باهاشون همکاری نکن من الان ۱۱ سالمه شب ها با خانواده ام نگاه میکنم خیلی این فیلم رو دوست دارم مخصوصا با نقش آقا ی حمید رضا پگاه
ناشناس۱۷۴۴۳۷۲۱۳:۲۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
من عاشق این چور سریال ها هستم عالییییییی بودن اقای پگاه
ناشناس۱۷۴۳۹۵۷۱۰:۳۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
سریال ضعیف و پر از ایراد هستش
آفریده خدا۱۷۴۴۶۶۲۱۶:۰۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خوب شما بفرما فیلم بساز، قضیه همون پادشاه و نقاش هست دیگه، همه ایراد میگیرند اما کسی نمیتونه خودش کاری که ازش ایراد گرفته رو انجام بده به نظر من که فیلم خوبیه و تا سطحی که لازم هست مردم رو آگاه میکنه، ممنونم از سازندگان این فیلم خوب و زیبا
ناشناس۱۷۴۳۹۶۴۱۰:۳۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پر از ایراده .مامور اطلاعاتی همش با تاکسی میره میاد.پشت درخت قایم میشن.همه با مامورا همکاری میکنن.اصلا معلوم نیست چی به چیه خخخ
ناشناس۱۷۴۴۵۶۰۱۵:۰۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دونستن نحوه کسب اطلاعات و جاسوسی شون دردی رو از ما دوا نمیکنه این سریال داره سختی طاقت فرسا ، زندگی خطیر و قوی بودن ماموران رو نشون میده همچنین اون کشورهایی که الان لباس بره پوشیدن در واقع گرگن برای بیان همچین مطالبی هم اصلا لازم نیست که تمام شگرد های اطلاعاتی رو برای منو شما رو دایره بریزن شنونده و بیننده باید عاقل باشه
ناشناس۱۷۴۳۹۶۹۱۰:۳۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگه اطلاعات اینقدر قویه پس چرا نتونستن از ترور شهید فخری زاده جلو گیری کنن؟؟؟
ناشناس۱۷۴۴۶۹۸۱۶:۱۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
میکنن نگران نباش
ناشناس۱۷۴۵۲۲۱۰۱:۰۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲
همونقدر قوی که زم و ریگی (و خیلیای دیگه که الان حضور ذهن ندارم) رو طوری دستگیر کردن که هم خودشون و هم روساشون هاچمز شدن.
علی۱۷۴۴۰۴۵۱۱:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
با سلام هیچ وقت اینقدر با ذوق فیلمی را نگاه نکردم ممنون این اقتدار به مردم انرژی فوق العاده ای میدهد و ضمن مظلومیت سربازان گمنام که از جان ومال خود گذشتند وبه این سرزمین خدمت میکنند باعث شوق ویا د شهدا وجانبازان وایثارگران دوران جنگ می افتم کاش قدرتان را بدانم و بدانند آسایش و امنیت من در گرو سلامتی شما ست عزیزید
ناشناس۱۷۴۴۰۶۹۱۱:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
از عجایب این سریال این است که می بینی مامور ایرانی تو خارج داره با یک نیروی زن خارجی صحبت می کند ایرانی دارد فارسی صحبت می کند و مامور خارجی انگلیسی کتابی و نه محاوره ای انگار که دارد از روی یک کتاب برای طرف مقابل می خواند یعنی ماموران اعزامی به خارج از حداقل ضروریات که تسلط به زبان کشور هدف بهره ندارند ؟
امین۱۷۴۴۱۲۴۱۱:۴۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یه عده هم هستن که همیشه خارج از گود میشینن و اتفاقا کلی هم ادعا دارن. باز خوبه که مانور اصلی سریال روی واقعیاتی هست که اتفاق افتاده و نقل قول ها از اونایی که دشمنی ای باقی نمونده که با ایرانی ها نکرده باشن؛ کافیه یه سرچ کنین سخنرانی هاشون هست البته اگه انگلیسی متوجه میشید مسأله اینه که ماها آنقدر فیلمای تخیلی هالیوود رو دیدیم سطح توقعمون رفته بالا. واقعا نمیفهمم دیگه چی باید ساخته بشه که بعضیا ایراد نگیرن.دیگه ادم بعضی وقتا به حسن نیت برخی افراد شک میکنه
محسن۱۷۴۴۱۳۷۱۱:۴۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بسیار بسیار عالی .شاهکار هنری . باید به جوانان انقلابی عرصه هنر اعتماد کرد تا همچین آثار زیبا خلق کنند . در چهل سال اول انقلاب خیانتهای از یک سری سران و مسئولین نظام صورت گرفته که باید بصورت کتاب و فیلم و مستند برای مردم پخش کنن و الان انجام این کار جهادی لازمه و واجب
ناشناس۱۷۴۴۵۱۵۱۴:۳۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تا جناح بازی است خواسته شما میسر نیست.
ناشناس۱۷۴۴۱۷۲۱۲:۰۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نیروی همه کاره امنیتی!!! هم نیروی عملیاتی باشد و هم مذاکره کننده و هم تحلیل کننده و هم اطلاعاتی و بازپرسی و بازجویی و هم برنامه ریز و تصمیم گیرنده؟ بعد این نیروی همه فن حریف در خانواده خودش مشکل داشته باشد و نتواند از این همه مهارت در زندگی شخصی جهت تعامل با پسر خودش استفاده کند؟
ناشناس۱۷۴۴۲۴۷۱۲:۳۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اشکالاتی هم دارد ولی درکل خوب است.شماهایی که میگین نیروهای امنیتی دراین حدنیستن ازخودتون خجالت نمیکشید افراد زیادی شبانه روزی دارن زحمت میکشن وازجون مایه میگزارن.اگر قوی نبودن که ماهم مثل عراق زیرپای آمریکا و داعش بودیم از خودتون خجالت بکشید.افراد قدرنشناسی هستید.زنده بادایران
ناشناس۱۷۴۴۳۰۷۱۳:۰۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
فیلم در ژانر اطلاعات امنیتیه بعد میشه قاطی عشق و عاشقی و خانوادگی! یعنی صدا و سیما یک سریال را نمیتونه درست و صحیح در ژانر خودش بسازه حتمن باید موضاعات قاطی بشن
ناشناس۱۷۴۴۷۰۱۱۶:۲۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بله باید قاطی بشه اصلا به شما چه اینا به کار خودش ادامه میدن به حرف های شما هم گوش نمیدن
بيننده خانه امن۱۷۴۴۴۴۹۱۴:۰۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
با بيشتر برنامه ها و سريال هاي ضعيف تلويزيون مخالفم. صرف نظر از برخي اشكالات، "خانه امن" سريال پركششي است كه در خيلي از ابعاد، با دقت ساخته شده و ظرافت هاي زيادي را رعايت كرده است و نكات خيلي خوبي دارد. در بُعد روابط خانوادگي، و در زمينه روابط احساسي همسران، نامزدها، نحوه برخورد زن اول با هوو، و.. مطالب خوبي در آن ديده مي شود. طراحي لباس را هم پسنديدم. اميدوارم تيم سازنده موفق باشند. بااحترام. يك مادر. يك پزشك علاقمند به مسايل تربيتي و معترض به برنامه هاي سطحي و بي محتواي تلويزيون
آفریده خدا۱۷۴۴۶۶۹۱۶:۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
فیلم بسیار خوبیه و تا سطح لازم و ممکن مردم رو آگاه میکنه، کسانی که از این فیلم ایراد میگیرند شاید فیلم های هندی رو بیشتر بپسندند.
dayani۱۷۴۴۸۱۰۱۷:۵۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگردستگاه امنیتی کشور در اجرای وظایف خود بادشواری رووبرو باشد و بخواهد از مردم معمولی برای ساده سازی دشواری یاری بگیرد، به یقین هر دو زیان می بینند. اینکار خیلی تخصصی است و نباید مردم عادی وارد آن شوند، ازقدیم گفته اند .. .. .. نکرده کار نبرید بکار و ..
محمد۱۷۴۴۸۹۴۱۸:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
در حد افزایش حداقلی سواد امنیتی مردم بسیار مفید است بعلاوه اینکه این فیلم به دنبال داستانهای تخیلی و جیمز باندی نیست بلکه مخاطب را با واقعیتی بنام داعش ، اسرائیل و عربستان و سایر دشمنان ریز و درشت که همواره به دنبال ضربه به کشور هستند آشنا می کند.
مهدی۱۷۴۴۹۳۱۱۹:۳۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
الکی کشداره هیچی نداره
M۱۷۴۴۹۷۱۱۹:۵۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خوب اگه فیلم و دوست ندارین نگاه نکنین خانه امن یک سریال زیبا و موفق در تولید بوده واقعن ممنون بابت پخش این سریال
ناشناس۱۷۴۴۹۷۲۱۹:۵۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یه فیلم هم در مورد نیسان آبی بسازید.
ایران۱۷۴۵۰۳۰۲۰:۵۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مردم ایران خیلی ساده هستندتفکر کجایی
عرفان۱۷۴۵۲۶۲۰۶:۵۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲
باسلام. همه نقطه قوت وضعف فیلم یه ور. نقش پسرکمال یه ور. سردبی روح وکلا.....
ناشناس۱۷۴۶۲۱۰۲۱:۱۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
همه از فیلم گفتید اما این متن با یک غلط املایی شروع میشود . گزاره صحیح هست نه گذاره اینها احتمالا از اثرات خواندن کتاب خوب هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین