آقای روحانی! منصف‌ باشید! از کجای قوه قضائیه انتقاد کنیم؟

منصور مظفری*،   3990926130 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

الف / آنچه میخوانید نه مقاله ای از یک روزنامه اصولگرا در نقد دولت و تمجید قوه قضاییه است بلکه مقاله ای است که امروز در روزنامه "اصلاح طلب " آفتاب یزد آنهم به قلم مدیر آن منتشر شده است . حتما آن را باید یکی از خواندنی ترین مطالب این روزنامه بشمار آورد.

آقای روحانی! منصف‌ باشید! از کجای قوه قضائیه انتقاد کنیم؟

   اصلاً بیاییم «حرف آخر» را همین «ابتدا» بزنیم و بعد برویم بپردازیم به فروعات این حرف؛ موافقید؟ حرف آخر که ابتدا می‌خواهیم بگوییم این است:« احمدی‌نژاد نیز شبیه حسن روحانی دست به فرافکنی می‌زد اما از روحانی منصف‌تر بود که اگر حمله و نقد می‌کرد حتما «گزک» دستش داده بودند اما رئیس دولت فعلی حمله کرد چون برای بسیاری از سوالات مطروحه پاسخی نداشت!»

رئیس جمهوری که از بدو آغاز به کار مجلس یازدهم، به توصیه «ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا» حاضر نشده حتی برای ارائه بودجه راهی مجلس شود، ناگهان نشست رسانه‌ای برگزاری می‌کند به سبک و سیاقی جدید تا هر کس از در انتقاد و گلایه برآمد که آن‌ها بودند و اینها نبودند؛ پاسخ بشنود: «شرمنده! محدودیت مکان باعث شد» ما یادمان برود که آنها که بودند همیشه بودند و این‌ها که نبودند، هیچ‌وقت نبودند!

حالا بگذریم از حرف‌ها، گفته‌ها و عبارت‌ها که در این نشست «وی.آی.پی» رد و بدل شده است اما این که گفته شده:«اگر جرات دارید از نیروهای مسلح و قوه قضائیه انتقاد کنید وگرنه انتقاد از دولت امتیاز است و پستی بالاتر...!» جای چند بحث دارد که سعی می‌کنیم کوتاه بگوییم و بازگردیم به اصلی‌ترین بحث:

نکته اول: روزگاری محمود احمدی‌نژاد نامی، رئیس این دم و دستگاهی بود که این روزها در ید قدرت حسن روحانی است، او هم دائم حرف و تکیه کلامش این بود: اگر راست می‌گویید از دیگران انتقاد کنید» و برخی تحلیل می‌کردند: «منظور نیروهای مسلح است و قوه قضائیه!» روزگاری بعدتر حسن روحانی نامی به صراحت می‌گوید اگر راست می‌گویید از «قوه قضائیه و نیروهای مسلح» انتقاد کنید؛ بینی و بین الله تفاوت این دو فرد در چیست؟ نوع نگاه و «ایسم سیاسی» یا نحوه بیان و تقدم و تاخر بحث، حالا بگذریم اگر احمدی‌نژاد اشاراتی داشت چندان گاهی دور از واقعیت نبود که دیدیم بعد تغییرات در قوه قضائیه، چه دادگاه‌ها و چه نام‌هایی که پشت میز سوال و جواب حاضر نشدند!


نکته دوم: حالا و به فرض، گیریم قوه قضائیه محل نقد دارد که می‌گوییم اگر هم داشته این روزها ندارد؛ این وسط پای نیروهای مسلح را می‌کشید وسط که عرصه تنگ شود بر منتقد جماعت یا هدف شلوغ بازی و شلوغ کاری است؟! اصلا وقتی رسانه‌های دشمن را رصد کردیم که دیدیم آن‌ها نیز همین را می‌گویند، چرا باید رئیس قوه مجریه خواهان هدایت جامعه انتقادی به سمت قوه دیگری باشد؟


نکته سوم: اصلا گیریم حرف شما درست، ما می‌خواهیم از قوه قضائیه انتقاد کنیم؛ اولا از کجای قوه قضائیه انتقاد کنیم از برخورد با دانه درشت‌های فساد اقتصادی؟ از بیرون کشاندن پرونده‌های 20-10 ساله؟ از سرعت بخشیدن به رسیدگی ها؟ از زندان زدایی؟ از باز پس‌گیری اموال عمومی و بیت المال؟ از رفع موانع پیش پای تولید و صنایع؟ از امیدبخشی به جامعه؟ از محاکمه طبری‌ها و نعمت‌زاده‌ها؟ از باز پس دادن هزاران میلیاردتومان پول ملت به خزانه دولت؟ از ایجاد تحول در قوه ی قضائیه؟ از برخورد با قضات و وکلای فاسد؟ از جوانگرایی؟ از هفت تپه و دشت مغان؟ از مبارزه جدی با زمین‌خواری و کوه‌خواری و جنگل خواری و رودخانه خواری؟ از شفافیت واقعی؟ از اطلاع‌رسانی به موقع؟ از ارتباط مستقیم با مردم ستمدیده؟ دقیقا از کدام‌یک شروع کنیم؟


نکته چهارم: بیایید از نیروهای مسلح نیز انتقاد کنیم، از کجا شروع کنیم؛ مرزها، امنیت شهرها، حضور در عرصه تولید و سازندگی، تلاش برای زمینگیر کردن دشمنان؟ در کنار مردم ایستادن؟ در سیل و زلزله در خاکریز نخست بودن؟ از جاده و خطوط ریلی ساختن؟ از حضور در صنعت نفت؟ از کمک به دولت در بزنگاه‌های سخت؟


الان ما دقیقا از کدامیک این‌ها انتقاد کنیم، صریح بگویید تیتر یک کردن آن‌ها با ما !


نکته پنجم: منصفانه‌ترین حرفی که باید زد این است: «نقد از دولت عقوبت دارد اما نقد از قوه ی قضائیه و قوای مسلح هیچ تبعاتی ندارد» این را من به شما می‌گویم که بیشتر از 3 دهه است در کار رسانه ام، اصلا بگذارید واضح‌تر بگویم هیچ‌گاه به اندازه این روزها، آسان و راحت از قوای مسلح و قوه قضائیه نقد نکرده بودیم که حالا به آسانی تیغ نقد از نیام بیرون کشیده‌ایم! در فقره کانون وکلا، در فقره برخورد با قضات فاسد، در فقره برخی پرونده ها، در فقره شفاف‌سازی این قوه قضائیه بود که زیر فشار بود این قوه قضائیه بود که در نقدپذیری پیشقدم بود در این میانه اما این دولت بود که تا «بالای چشمش ابرو گفتیم» قهر و عتاب و حذف و تعدیل و... در همین نشست «وی.آی.پی» بودن‌ها و نبودن یک دلیل بیشتر نداشت: «دوری و نزدیکی از دایره نقد دولت!»


نکته ششم: در این روزهایی که از در و دیوار دنیا نقد علیه قوه قضائیه و قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌بارد عجیب نیست این حرف!؟ چه نفس راحتی کشیدند برخی معاندان و رسانه‌های تا بن دندان مسلح! که اینها » خود مشغول خویشتن‌اند ما را مجال حضور نیست!»


نکته هفتم: داستان فیل تشنه و شیر مغرور را شنیده اید؟ می‌گویند روزی شیری در جنگ مغرورانه به گشت و‌گذار مشغول بود به هر حیوانی می‌رسید می‌پرسید: سلطان جنگل کیست؟ و آن حیوان با ترس و لرز می‌گفت: شما، شیر سلطان جنگل است. گذشت و گذشت تا نوبت رسید به فیلی تشنه که مشغول آب خوردن بود، از جناب شیر پیله و از جناب فیل بی‌اعتنایی تا این که حوصله فیل تشنه به سرآمد و خرطوم دور کمر شیر مغرور پیچید و او را تا دوردست‌ها پرت کرد... شیر که تمام بدنش کوفته و خسته شده بود به سختی از زمین بلند شد خودش را تکان داد و غرولند کنان گفت: نمی‌دانی بگو نمی‌دانم چرا عصبانی می‌شوی!

حالا آقای پرزیدنت نمی‌خواهند از علت گرانی‌ها و سوء مدیریت‌ها و رهاشدگی‌ها و ناپاسخگویی‌ها بگویند، نگویند، دیگر چرا آدرس اشتباهی می‌دهند و عصبانی می‌شوند!؟ خلاصه همه این حرف‌ها این که: «آقای روحانی! اگرچه احمدی‌نژاد نیز نظیر شما آدرس می‌داد اما شوربختانه باید بگویم از شما منصف‌تر بود!»

* مدیر مسول روزنامه آفتاب یزد 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۳۶۸۰۱۲۱:۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۶
کو‌ گوش شنوا
پرویز۱۷۳۶۸۱۰۲۱:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۶
ادمی که خودش رو به خواب زده میشه بیدار کرد؟ دولت مشکل دارد و خیلی هم. قوه قضایه هم مشکل دارد و خیلی هم . دستگاه های نظامی هم مشکل دارند.اگر نمیخای ببینی خائن هستی.
ناشناس۱۷۳۶۸۱۷۲۱:۳۳:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۶
اش چقدر شور شده که دیگه صدای اصلاح طلبان را هم در اورده
رضا۱۷۳۶۸۳۳۲۱:۴۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۶
تا زمانی که رهبری از دولت حمایت می کند و ضد انقلاب روحانی را می کوبد باید از دولت حمایت کرد و حرف های مخالفین را تکرار نکرد. در افتصاد بیمار وابسته به نفت در این جنگ کمر شکن اقتصادی باید از روحانی که نگذاشت به سر نوشت ونزوئلا دچار شویم تشکر کرد، دولت اصول گرا را سال اینده که همه یکدست هستند خواهیم دید،
ناشناس۱۷۳۶۸۴۸۲۱:۵۴:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
خداییش مقاله ی منصفانه ای بود و نویسنده ی مقاله با شجاعت حرف حق رو زده.
ناشناس۱۷۳۶۸۵۳۲۱:۵۸:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۶
چرا یک بخش قوه قضائیه قابل انتقاد است و آن عدم پرداخت هر گونه مزایا به کارمندان خود و تبعیض بین پرداختی کارمندان و قضات و پزشکان قانونی هست....
حسین۱۷۳۶۸۷۲۲۲:۰۶:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۲۶
حتی اصلاح طلبای داغ از ناکارآمدی روحانی خسته شدن!!
حسن۱۷۳۶۸۷۶۲۲:۰۸:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۶
همه چیز خودرا به بورس بسپارید یادتونه مردم فریب و دروغ اصلاحات را حالا جوری شده خود اصلاحات هم از خودشون بدشون اومده
ناشناس۱۷۳۶۸۷۹۲۲:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۶
وای بر روزی که نمک بگندد!
اکبر۱۷۳۶۸۸۰۲۲:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۶
خودشون قبول دارن آقای رییسی و انقلابیا کار آمدن فقط چرت و پرت میگفتن آقای رییسی دیوار میکشه! چقدر زود گول خوردید مردم
محمد۱۷۳۶۸۸۲۲۲:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۶
چه عجب! خود اصلاح طلبا هم اقرار کردند!! پس کی جز خودتون ناکارآمده؟؟؟
مجید۱۷۳۶۸۸۵۲۲:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
واقعا! آقای رییسی و انقلابیا که گاز انبری بودن میومدن دلار سربه فلک میکشید ناکارآمدیا زیاد میشد!! کاسب تحریم بودن چی شد!!
نازنین۱۷۳۶۸۸۸۲۲:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
الف تا چندروز این خبر و تیتر کن خود روزنامه اصلاح طلب آفتاب هم قبول کردن رئیسشون ناکارآمده
حامد۱۷۳۶۸۹۰۲۲:۱۵:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۶
چی شد آقای رییسی بیسواد بود! روحانی سابقه اجراییش علی برکت ا.. بود چی شد؟؟؟
زهرا۱۷۳۶۸۹۲۲۲:۱۶:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۲۶
اون موقع کورکورانه آقای رئیسی و بد کردید حالا بعد از ۷ سال فهمیدید کار آمد بوده!!
محب۱۷۳۶۸۹۳۲۲:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۶
بله وقتی چشماتون و برحقایق بستید میگفتید آقای رییسی اله بله معلوم شد از همه کارآمدتره
حکیم۱۷۳۶۸۹۴۲۲:۱۸:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۶
چه فایده حالا فهمیدید که کشور نابود شده اون موقع بدنامش کردید باید میفهمیدید
هاشم۱۷۳۶۹۰۳۲۲:۲۰:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۶
سینه چاکان روحانی بشنوید!!!
م۱۷۳۶۹۰۹۲۲:۲۸:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
درود برشرفت
ناشناس۱۷۳۶۹۲۷۲۲:۳۶:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۶
از سر تا پاي قوه ميشود انتقاد كرد از آخرين مورد آن بازپرس خود سر
ناشناس۱۷۳۶۹۳۲۲۲:۴۲:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۶
اگر منصف باشیم باید اعتراف کنیم که قوه قضاییه در یکسال گذشته بیشتر از 8 سال دولت روحانی کار و تلاش کرده است.
مسعود۱۷۳۶۹۳۴۲۲:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲۶
اون موقعی که مردم رو به سمت روحانی تشویق میکردید و مدام به آقای رئیسی میتوپیدید کجاست؟؟
ح۱۷۳۶۹۳۵۲۲:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
ازمردم انتقادکنید،وقتی رئیس جمهورمحترم می گوید،از۲۴ میلیونی که الان ۲ملیون نیستند!!!!
کامران۱۷۳۶۹۳۸۲۲:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۶
دیر فهمیدی دیییییر!! هم شما و امثال شماهایی که به روحانی رای دادن
حمید۱۷۳۶۹۴۶۲۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۶
آقای رئیسی دیوار میکشید و عصبی بود! روحانی هم بود!! پس چرا نام آقای رئیسی و بد کردید. کی بین مفسدان بورسی و مردم دیوار کشید؟ روحانی گفته بود پول خودرا به بورس بسپارید تمام گندهای روحانی را آقای رئیسی یک یک داره میشوره
مهدی۱۷۳۶۹۵۰۲۲:۴۹:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۲۶
از ناکارآمدیتون سوختید!! نوش جان اون موقعی که دوست و دشمن و اشتباه میگرفتید میومدید جشن برجام و اقتصاد گل و بلبل میگرفتید کو!!
بصیر۱۷۳۶۹۵۹۲۲:۵۳:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۶
فک کنم مدیر یزد پولشو تو بورس گذاشت و ورشکست شد انقدر ناراحته!
حشمت۱۷۳۶۹۶۲۲۲:۵۴:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲۶
اصلاح طلبا هروقت به بن بست میخوردن شروع به انتقادهای الکی میکردن انتقاد از قوه قضاییه چه معنی داره؟؟ علنا روحانی میخواد بگه ما ضد قانونیم
الف۱۷۳۶۹۶۴۲۲:۵۵:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۶
الف جان چندروز تیترش کن مردم بفهمن حق با کیه ممنون
خضراء۱۷۳۶۹۶۶۲۲:۵۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۶
تازه فهمیدید روحانی انتقاد پذیر نیست! پناه برخدا از بستن دهان منتقدان!
محمدی۱۷۳۶۹۶۷۲۲:۵۷:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۶
ناکارآمدی تاخرخرتون رسید که آخر مجبورشدید از خودتون هم انتقاد کنید!
توبه۱۷۳۶۹۶۹۲۳:۰۰:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲۶
برید به درگاه خدا توبه کنید واسه تهمت هایی که به آقای رییسی و نیروهای مسلح زدید چقدر کثیف بود توطئه قدرت شما که به همه انگ زدید ولی امثال شما اصلا نقد پذیر نبودید‌
حجت۱۷۳۶۹۷۰۲۳:۰۱:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
کی گاز انبری عمل کرد!! کی افراطی بود! حالا روحانی افراطی شد تا دیروز پاچه آقای رییسی و پاره میکردید که انقلابیا الن و بلن چی شد؟؟ دمتون سوخت؟؟ تهدید شدید از جانب دولت!!
ناشناس۱۷۳۶۹۸۲۲۳:۰۹:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
جالب بود و درست
ناشناس۱۷۳۷۰۱۲۲۳:۲۷:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
عجب مطلب زیبایی. به مدیر مسئول روزنامه از طرف من سلام برسونین و بگین اگه پشت گوشت را دیدی میتونی حسن روحانی را هم ببینی. درضمن آماده با‌ش که با شکایت دولت، تشریف ببرین قوه قضاییه و پاسخگوی حرفهاتون باشین. یادش بخیر بعضی ها میگفتن «به خدا پناه میبرم از بستن دهان منتقدین»
ناشناس۱۷۳۷۰۲۱۲۳:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۶
انصاف از صفات عالی انسانی است ____ اما انصافاً کی بود کی بود من نبودم آفتاب یزد هم حکایتیست
حمیدی۱۷۳۷۰۲۲۲۳:۳۷:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۶
خدا خیرت دهد، چه عجب یک حرف حق شمازدیدبسیارممنون ازشما، غافلگیرشدیم، خدآ عاقبت بخیرت کنه
ناشناس۱۷۳۷۰۲۵۲۳:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
بارها گفتیم وقتی افراد نامحرم پست بگیرند......!
امید۱۷۳۷۰۳۳۲۳:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم شما عزیز دل چرا ناراحت می شوید روحانی همین است و 24 میلیون از همین ملت عزیز به همین آقا با همین اخلاقیات و روحیات رای دادند و باید تحمل کنیم .
ناشناس۱۷۳۷۰۴۰۲۳:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
افرین احسنت .خسته شدیم از این همه بی مبالاتی
ناشناس۱۷۳۷۰۴۹۲۳:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
هرچند که از سران اصلاحات این انتظار میرفت اما به هر حال کاچی به از هیچی. خدا پدر آدم منصف بیامرزد
ناشناس۱۷۳۷۱۲۵۰۱:۰۸:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
روحانی چه کرده ای که حامیان مخالفان گشته اند!!!!!!
حسین۱۷۳۷۱۴۴۰۱:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
دمتگرم که حداقل صادق بودید
علی اصغر۱۷۳۷۱۴۸۰۱:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
در ود به شرفت سر دبیر ایکاش از کاسه گدایی که این دولت به دست مردم داده است هم متنی مینوشتین ازنسل جوانی که دارند پیر می شوند ونمی توانن. ازدواج کنند ونسلی جو آن وپویا تحویل جامعه بد هند تورم هزار برابر وکاسه گدایی دست ملت خدایا به فریادمان برس
هادی۱۷۳۷۲۰۵۰۳:۳۳:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
انصاف کجا بود؟ دولت اگر انصاف داشت مردم و بدبخت نمیکرد
ناشناس۱۷۳۷۲۰۷۰۳:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
دیگه این روزنامه اصلاح طلبه حسین شریعتی نیست
فاطمه۱۷۳۷۲۳۰۰۵:۱۶:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
آدم چی بگه صدبار گفتیم دولت دروغ میگه
ناشناس۱۷۳۷۲۳۱۰۵:۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
والحق والانصاف; اقای روحانی تاکنون تحمل و بردباری بسیار زیادی در قبال انتقاد های بعضا نابجا ، دشنام و بد و بیراه نشان داده است.
ناشناس۱۷۳۷۲۳۴۰۵:۴۱:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
احسنت یک مقاله واقع بینانه
ناشناس۱۷۳۷۲۶۴۰۶:۴۷:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
دولت روحانی ، دولت داغون کردن ملت ایران بود . بی رحمترین دولت تاریخ ایران و البته بی سوادترین .
ناشناس۱۷۳۷۳۲۸۰۸:۳۸:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
خدا رو شکر یه اصلاحطلب منصف رو هم دیدیم.آقای روحانی زمان زمان پاسخگویی و حساب و کتاب است.
ناشناس۱۷۳۷۳۳۶۰۸:۴۳:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲۷
جناب آفتاب یزد!!من با سخن شما در مورد قوه مجریه کاری ندارم فقط میخواهم بدانم تا کنون پرونده ای،مخصوصا در نقش شاکی ، در قوه قضاییه داشته اید یا خیر ؟!
ناشناس۱۷۳۷۳۴۰۰۸:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
واقعا خود شما منصف هستید تو دولت اصوالگرا میگید مردم دو وعده بخورند اشکنه بخوردند... حالا می گید فقر و گرسنگی بیداد می کنه
ناشناس۱۷۳۷۳۷۰۰۹:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
قوه قضاييه قبل از رييسي بسيار پر انتقاد بود ولي الان كارهاي بزرگي انجام شده وهمچنان قوه قضاييه به سمت عدالت بيشتر در حركت است
یه الفی۱۷۳۷۴۰۴۰۹:۲۸:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
امام حسین(ع): اگر مسلمان نیستند، آزادمرد باشید مدیر مسئول آفتاب یزد نشان داد که انصاف دارد از روحیه ای رسانه ای برخوردار است احسنت برایتان آرزوی موفقیت می کنم
ناشناس۱۷۳۷۴۵۷۱۰:۰۸:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
روحانی درست گفت
صادقی۱۷۳۷۴۶۲۱۰:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اشک من که در آمد؛ خدایا این انصاف را به مسئولان نظام عطابفرما!
خسروی۱۷۳۷۵۳۴۱۰:۵۵:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
گویا آفتاب یزد بعد مدتها، این بار واقعا از شرق طلوع کرده!
ناشناس۱۷۳۷۵۳۶۱۰:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
از آن سرباز بابلي و بازپرس مغرور انتقاد را شروع كنيد .
ناشناس۱۷۳۷۵۶۵۱۱:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
چنان کلاهی سرش گذاشتند که تا ناف رفته....
ناشناس۱۷۳۷۵۷۶۱۱:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
نویسنده رانمی شناسم درخصوص انصاف وتذکرتان به اقای روحانی درمکتوبتان کارپسندیده وباعث عبرت اموزی است که برای دستمالی باقیمانده ازعمردولت قیصری را برای اتش زدن به دشمن گرانمی دهند. امروزحرکت مثبت به جریان افتاده درقوه عدلیه بخصوص موردی که ازقلم نویسنده افتاده حضوردرجمع مردم وروزنه های امیدبرای مردم نسبت به نظام رابیشترکرده نیروهای مسلح که جای خودشان انها همیشه جان برکف وفدایی اسلام ووطن وولایت بوده اند
ناشناس۱۷۳۷۵۹۹۱۱:۴۰:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
دیدار ما ۱۴۰۸ در مدینه فاضله اصولگرایان
ناشناس۱۷۳۷۶۲۴۱۱:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
احسن به شرفت احسن به قلمت احسن به انسانیتت احسن به کرامتت احسن به وجدانت احسن به انصافت احسن به آزادمردیت احسن به اندیشه آزادت زبانت برای حق گویی برّان و دلت چون شیر غرّان و قلمت چون رود روان باد
ناشناس۱۷۳۷۶۷۴۱۲:۲۳:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
قوه قضاییه هییییییچ ایرادی نداره همه چی گل و بلبل هست
م س۱۷۳۸۴۳۴۲۲:۲۰:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
ایول عجب انتقادی
بختیاری۱۷۳۸۶۶۴۰۲:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
آفرین درود بر این قلم منصفانه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین