چند نکته درباره ماجرای جنجالی بازپرس و سرباز وظیفه‌شناس

گروه اجتماعی الف،   3990926122 ۱۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند نکته درباره ماجرای جنجالی بازپرس و سرباز وظیفه‌شناس

اواخر هفته گذشته، خبر درگیری یک بازپرس دادگستری در شهرستان بابل با محمد حسن کریمی، سرباز وظیفه در فضای مجازی و سایت‌ها خبرسازی و جنجالی شد. بر اساس روایت‌ها، ماجرا از این قرار بوده که یکی از بازپرس‌های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کار از در ارباب‌رجوع (و نه از مکانی که همیشه قضات، کارشناسان و وکلای دادگستری از آن تردد داشته‌اند) به دلیل این‌که ماسک به‌صورت داشته با درخواست سرباز برای بازرسی بدنی مواجه می‌شود. این رفتار سرباز موجب می‌شود ناراحتی بازپرس می‌شود و سماجت سرباز برای انجام‌وظیفه موجب می‌شود که بازپرس بعداً وی را به اتاق خود ببرد و چند ضربه به‌صورت وی بزند (البته روایت‌های تنبیه سخت‌گیرانه‌تر نیز مانند بستن به صندلی در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است).

اگرچه در ساعات ابتدایی به دلیل ناپسندی آشکار آن احتمال شایعه بودن این خبر می‌رفت و تمایلی برای پذیرش آن از سوی افکار عمومی وجود نداشت اما بعد از مدتی امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح این واقعه را تائید کرد.

بعد از رسانه‌ای شدن این خبر تلخ، ظاهراً در جلسه‌ای که بین طرفین و کمیته ویژه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران تشکیل‌شده، با عذرخواهی بازپرس و دلجویی، سرباز وظیفه از شکایت خود صرف‌نظر می‌کند. اما به دلیل حساسیت‌ها علاوه بر اینکه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام‌شده موضوع هنوز در حال پیگیری است رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشت: دادستان محترم انتظامی قضات اعلام کردند «وصف انتظامی تخلف بازپرس باگذشت شاکی از بین نمی‌رود و قطعاً اقدام ایشان از سوی دادسرای انتظامی قضات پیگیری و نسبت به ایشان اعلام تخلف خواهد شد.»

حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سرانجام دادسرای انتظامی قضات و قوه قضائیه در قبال رفتار ناشایست این بازپرس چه تصمیمی خواهند گرفت. اگرچه سرباز وظیفه و خانواده وی از رسانه‌ها خواسته‌اند به این موضوع نپردازند اما به نظر می‌رسد از باب آسیب‌شناسی و این‌که در آینده چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد ضرورت دارد ابعاد مختلف این قضیه واکاوی شود.

اولین نکته این است که عذرخواهی حداقل کاری است که در این ماجرا صورت گرفته و لازم است این مسئله تا رسیدن به یک نتیجه منصفانه و جلوگیری از اتفاقاتی ازاین‌دست ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر رفتار بسیار ناپسند و زشت بازپرس است که مشخص نیست چگونه به خود اجازه داده کرامت انسانی را زیر پا بگذارد و به سرباز وظیفه توهین نماید. این‌گونه رفتارها با شیوه و منش شخصیت‌های برجسته اسلام و انقلاب که در بسیاری از مواقع اصرار بر گمنامی در انجام کارهای خیر داشته‌اند چگونه قابل قیاس است. اصولاً چرا یک مسئول به خود اجازه می‌دهد وقتی کسی او را نشناخته و خواسته قانون اجرا شود باید گرفتار تنبیه و تحقیر شود؟ این همه خودپسندی و کبر از کجا می آید؟

سوی دیگر ماجرا این است که فردی که خود بازپرس است و طبیعتاً باید قانون دان باشد چگونه ‌چنین قانون‌شکنی می‌کند و حق‌الناس را تباه می‌سازد. آیا واقعاً چنین فردی صلاحیت و شایستگی تصدی چنین مقامی دارد؟

دیگر آنکه متاسفانه به دلیل دوری فزاینده مسوولان از تعالیم و روحیه اسلامی بروز چنین رفتاری از دیگر صاحب منصبان دور از انتظار نیست و شاید که هنوز فرصت لازم پدید نیامده است! 

همچنین این مسئله بار دیگر نگاه‌ها را متوجه خدمت وظیفه و سربازان وظیفه کرد. آیا واقعانمی توان راه‌هایی را پیش‌بینی کرد که کیفیت سربازی بالاتر رود و کرامت سربازان حفظ شود. بدون شک وقتی خانواده‌ها از چنین اتفاقاتی مطلع می‌شوند آیا حق ندارند نگران فرزندان خود باشند. به همین دلیل است که ستاد کل نیروهای مسلح نیز مجدانه پیگیر موضوع شده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۳۷۴۱۵۰۹:۳۸:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
از چرچیل نخست وزیر انگلستان در ایام جنگ جهانی دوم ُ پرسیدند که آیا می دانستی فاتح جنگ خواهی شد؟پاسخ داد: با یک حادثه ساده پی بردم که جنگ را خواهیم برد..... شرکت در جلسه‌ای حیاتی در راس ساعتی معین الزام‌آور شد. چرچیل می‌گوید: به علت اشتغال به کارهای دیگر چند دقیقه مانده به جلسه به راننده‌ام گفتم مرا فوری به محل جلسه برساند. راننده مسیر کوتاه اما ورود ممنوع را انتخاب کرد. وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ و رانندگی قبض جریمه به دست در حین بمباران پیدا شد و دستور توقف داد. راننده گفت: «نخست‌وزیر است و به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید در راس ساعت به جلسه برسد و به همین دلیل از خیابان ورود ممنوع استفاده کردم». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌وزیر و هم وظیفه‌ام را خوب می‌شناسم». چرچیل از افسر می‌خواهد تا جریمه را به نام او بنویسد اما افسر می‌گوید: «جریمه متعلق به راننده خاطی است و باید نام وی نوشته ‌شود اما شما می‌توانید شخصا پرداخت قبض را بر عهده بگیرید». با تسلیم قبض ، چرچیل دستور دور زدن را به راننده داد چرا که نمی‌توانست اجازه دهد در خیابانی که ورود ممنوع است حتی پس از جریمه حرکت داشته ‌باشد ، وقتی راننده مشغول دور زدن شد چرچیل با لبخندی خاص سیگار برگش را روشن کرد و گفت: «جنگ را می‌بریم ... !!» راننده گفت: قربان ، جریمه شدیم ، زیر بمباران ماندیم ، به جلسه نمی‌رسیم ، افسر راهنمایی اجازه نداد چند قدم دیگر جلو برویم که به موقع به جلسه برسیم ، و شما از پیروزی می‌گویید؟!» چرچیل پاسخ می‌دهد: «جنگ را می‌بریم ، چون قانون حاکم است و خیابان‌های لندن به رغم بمباران سنگین دشمن با قانون اداره می‌شود».
ناشناس۱۷۳۷۵۴۸۱۱:۰۶:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
وقتی نماینده های مجلس ماسک نزده و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند، صحبت کردن از رعایت قانون مسخره به نظر می رسد.
ناشناس۱۷۳۷۸۰۶۱۳:۳۱:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
یعنی ما جنگ را می بازیم چون قانون حاکم نیست؟؟؟
ناشناس۱۷۳۸۱۵۵۱۸:۲۹:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اگر جنگ را میبریم تنها بخاطر اینکه خدا با ماست
ناشناس۱۷۳۸۷۵۴۰۷:۰۰:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
چرا خدا با ما است؟ اتفاقا خدا با ما نیست که درگیر مشکلاتی هستیم که بقیه کشورها با آن روبرو نیستند.
ناشناس۱۷۳۸۹۸۹۱۱:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲۸
از کجا میدونی ؟ وحی دریافت میکنی ؟!
ناشناس۱۷۳۸۳۳۷۲۰:۵۲:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
قانون هم حاکم باشه (..) انقدر خائن داریم که سه سوت به باد بدیم
ناشناس۱۷۳۹۳۸۳۱۴:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۲۸
سلام دوست من ما نه فقط جنگ بلکه همه چیز و خاصه اخلاق اجتماعی و حرفه ای را باخته ایم و گرنه قاضی سهل است هر مقام بالاتری در برابر قانون باید همانقدر رفتار کند که سرباز و یا کارگر و یا رفتگر و اساسا هر شهروند عادی ..قانون نباید قائم به فرد ، میز و صندلی ، مقام ، پول و جایگاه باشه..قانون یعنی معیاری برای همه بدون هیچ استثنایی.آن داستان چرچیل هم دقیقا داره این نکته رو میگه ..
ناشناس۱۷۴۰۳۵۴۰۳:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کدوم جنگ؟
ناشناس۱۷۳۸۷۴۸۰۶:۵۵:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
و نزدن ماسک را دلیل شجاعت وایثار !!!!!!! می دانند ! یعنی عمق کج فهمی و از همه بدتر قرار است با اینها الگو و پیروز جهان باشیم !
ناشناس۱۷۳۹۰۷۱۱۱:۵۵:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
قانونگذار، خود قانون را رعایت نمی کند!
ناشناس۱۷۳۷۵۶۷۱۱:۱۶:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اکثر مسئولان خودشان را فراتر از قانون می دانند.
ناشناس۱۷۳۷۵۶۹۱۱:۱۷:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
خدا کنه به گوش صدا و سیما و امثالهم نرسد که فقط تحلیل می کنند و مانور می دهند بر روی رفتار افسر جریمه کننده ( برای جریمه ملت) و بر روی رفتار چرچیل هیچ حرفی نمی زنند.
ناشناس۱۷۳۷۵۷۰۱۱:۱۷:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
آیا در انگلستان خودی و غیر خودی وجود دارد؟؟؟
ناشناس۱۷۳۸۷۵۹۰۷:۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
در کشوری که هر رفتار ملکه، نخست وزیر ، مجلس و... زیر ذره بین روزنامه نگار و طنز نویس وکاریکاتوریست و... است و در کمال آزادی بیان و بدون ترس .. اجازه ی هرگونه انتقاد را می دهند شکست بسیار دور است. آنها پذیرفته اند خدا یکیست ..
فرناز۱۷۳۷۶۳۸۱۲:۰۲:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
عالی بود
ناشناس۱۷۳۷۶۴۸۱۲:۰۷:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
ما کجا و‌ اونا کجا! ایشون کجا و اوشون کجا!!!
ناشناس۱۷۳۷۶۵۳۱۲:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
روباه پیر استعمار، انگلیس
ناشناس۱۷۳۷۶۹۲۱۲:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
من خیلی سرچ کردم ولی این ماجرا را به انگلیسی پیدا نکردم. حتی اسم راننده چرچیل در زمان جنگ جهانی دوم. اگه لینک یا مرجع معتبر بدهید ممنون میشم. وگرنه از این قسم افسانه‌های ایرانی در مورد خارجی‌ها یا از خارجی‌ها در مورد خودشون زیاد هست و یک سایت کامل مخصوص بررسی این شایعات است: https://www.snopes.com/
ناشناس۱۷۳۸۰۱۸۱۶:۰۵:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
دروغ هم باشد كه نيست ، داستاني است كه بايد توجه كرد چه ميگويد براي شكست نخوردن حتما بايد اول از همه مسئولان كشور قضات كشور ، مديران ، پليسان ، شهرداران ، وزرا ، نظاميان ارشد ، شهرداران ، ادارات ثبت ، مديران گمرگات كشور ووو ، قانونمند و مطيع قانون بوده و عمل به قانون نمايند .
محمد۱۷۳۸۰۴۹۱۶:۳۲:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
شما دوست ناشناس ، ابتدا به ساکن اسمی برای خودت انتخاب کن دوم ، لازم نیست دنبال چرچیل و دیگران بروی و کمی از داستان‌های زندگانی حضرت محمد (ص) و باکری ها و بابایی ها را سرچ کن متوجه میشوی مسوولان بعضا چقدر با اسلام فاصله دارند و جهت بحث را عوض نکن آقای ناشناس
ناشناس۱۷۳۹۲۹۳۱۴:۰۹:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲۸
گذشت آن زمان چون مسئولین خود را نوکر مردم میدانستن ولی الان اکثر مسئولین خود را ارباب مردم و فکر میکنن فراتر از قانونن و حق دارن به بیت المال دست درازی کنن با اینها ملت از مسئول و از نظام زده میشوند..،.. یا با کارهای مسئولین دیگر دین خود را هم انکار کنن
ناشناس۱۷۳۸۱۱۷۱۷:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
چون سرچ کردید پیدا نکردید. جستجو کنید حتماً می بینید. جوینده یابنده است نه سرچ کنند.
ناشناس۱۷۳۸۱۱۹۱۷:۵۰:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
در مثل مناقشه نیست.
ناشناس۱۷۳۸۴۸۶۲۳:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
ایم داستان توهم بیگانه پرستیه ایرانیه
ناشناس۱۷۳۹۴۹۰۱۶:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۸
شما به محتوا نگاه کن،بقولی درمثل مناقشه نیست
ناشناس۱۷۳۸۷۶۳۰۷:۱۳:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۸
حالا چرچیل را ول کن شما رفتار و برخوردهای امام علی را ببین کدام یک را مسئولین ما به کار می بندند ؟
انا۱۷۳۸۹۹۴۱۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
مهم نام ها نیستند مهم درک ما از این داستان است شما دنبال چی میگردی نمیدونم دقیقا عین مسئولین ایرانی هستی که همیشه سعی میکنن صورت مسئله را پاک کنند تا اینکه مسائل را حل کنند شک نکن با وجود ادمهای مثل شما ما جنگ را باخته ایم ..
رضا۱۷۳۹۶۸۳۱۸:۳۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
لازم بود واقعا هم لازم بود یک تلنگر بخورند...
ناشناس۱۷۳۷۷۱۸۱۲:۵۲:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
در عوض اینجا تو تهران در سال ۲۰۲۰ برخی ها با کمترین سمت انتظامی با یه آژیر کوچیک که رو داشبورد میگزارن تو خط ویژه حرکت میکنن
ناشناس۱۷۳۷۷۳۷۱۲:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
متن زیبایی بود نگارندگان چنین متونی بسیار شایسته است که نام خود را هم بنویسند
علی۱۷۳۷۸۱۳۱۳:۳۵:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
داستان قشنگی بود! قبل از داستانسرایی، باید ذات آدمی رو شناخت و راه کنترل، وگرنه نه چرچیل قانونمند بوده و نه این بازپرس. اگر این مقدار قانونمند هستند، چه خبر هست که در مجلس بریتانیا زنان کارمند آسایش ندارند؟ یک مقدار خیلی کم جستجو بکنید، با منابع خارجی اطلاعاتش هست. این شیوه ارباب رعیتی هم همه جا هست. راننده ماشین زورش برسه، به مسافر رحم نمیکنه، انتظار دارید طرف روی صندلی قدرت باشه و رحم کنه؟قبل ازاینکه آدم بشه،..
ناشناس۱۷۳۷۸۲۵۱۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
عزیز دل برادر این که نوشتید یک داستان تخیلی است چرا به این علت که یک مامور اعمال قانون میکند و یک مسوول و راننده ایشان خلاف قانون انجام میدهند در صورتی که کاملا بر عکس در جامعه اعمال میشود مسوولین قانون مینویسند و عوامل اجرا نمیکنند مثال آن سه پسر بچه است .. .. خطایی بود آشتی صورت گرفت و تمام اینقدر طولش ندهید
ناشناس۱۷۳۷۸۳۴۱۳:۴۹:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
و البته دی ماه سال ۹۷ هم در فرودگاه مهرآباد آقای کریمی نماینده مجلس دهم ، افسر نیروی انتظامی را در حضور مقامات مافوقش صرفاً به دلیل اجرای قانون مورد ضرب و شتم قرار داد و ..
ناشناس۱۷۳۸۱۲۲۱۷:۵۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۷
نتیجه اش چی شد؟ حد اقل انتظار این بود که چون چنین فردی شایستگی حضور در مرکز قانون گذاری کشور را ندارد برکنار میشد.
ناشناس۱۷۳۸۰۱۵۱۶:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
با سلام به قانونگداران جمهوری اسلامی ایران اگر همین برخورد با این جناب قاضی میشد شما چه قانونی در مقابلش ایفا میکردید ما مردم ایران از مسئولین قوه قصاییه خواستار لغو حکم قاضی بودن این جناب هستیم تا بفهمد سرباز وطن لباس ملت تنش است و هر گونه بی احترامی به این عزیزان بی‌احترامی به کل مردم ایران است لطفا برخورد شود ..جانم فدای ایران
ناشناس۱۷۳۹۱۰۲۱۲:۲۰:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
چرا از بیگانگان مایه میگزاری ؟ شهیدسپهبد صیادی هم وقتی شبانه به پادگان رفت و رمز شب رو نمیدونست تا صبح سرباز دژبان ایشون رو جلو در پادگان نگه داشت تا فرمانده پادگان اومد و شناسایی کرد و بعدش به اون سرباز وظیفه شناس از طرف خودش هدیه ای داد برای تشکر.
ناشناس۱۷۳۹۴۹۶۱۶:۱۳:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
وقتیکه یک بازپرس چنین رفتاری با یک سربازوظیفه ومامورانجام میده ،دیگه تکلیف برخوردهای ایشان وهمکارانش باافرادمعمولی که فریادشان به جایی نمیرسدمعلومه،آیا انقلاب کردیم که به اینجا برسیم،..
سید۱۷۴۰۳۵۸۰۳:۴۳:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
انگلستان چند صد سال منابع کشور ما را دزدیده و امتیازهای ننگ آور از شاهان قاجار گرفته اونوقت تو حرف از قانون میزنی.
ناشناس۱۷۳۷۴۲۴۰۹:۴۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
آن بازپرسی که چنین رفتاری با یک سرباز کرده، آیا صلاحیت روحی و روانی برای داوری و انجام کارهای قضایی دارد؟
ناشناس۱۷۳۷۴۲۷۰۹:۵۰:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۷
خدا حکم کند آن مسئولی که خودش را از مردم برتر می داند.
ناشناس۱۷۳۷۴۴۵۰۹:۵۸:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
نخیر نیست و باید عزل و یک کارمند عادی در دادگستری ..شود
ناشناس۱۷۳۷۸۶۴۱۴:۰۵:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
این قاضی که به ناحق حق الناسی رو ضایع کرده حداقل باید قصاص به مثل شود.
ناشناس۱۷۳۷۴۴۸۰۹:۵۹:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
هرچه بگندد نمکش می زنند..
عبدالله۱۷۳۷۴۸۳۱۰:۱۹:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
این رو هم ماست مالی میکنن میره چون طرف یه سربازه ببین کی گفتم
محمد معظمی۱۷۳۷۴۸۴۱۰:۲۰:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اگر قانونی با این باز پرس برخورد شد معلوم می شود ..
ناشناس۱۷۳۷۴۹۱۱۰:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اگر سرباز به صورت بازپرس سیلی میزد چه برخوردی باهاش میشد؟ آیا با عذرخواهی همه چی تموم میشد؟
ناشناس۱۷۳۷۴۹۸۱۰:۲۶:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
در این نوشته هم اسم سرباز مضروب را درج کردین اما دریغ از اسم فرد ضارب.فردا روزی که در شبکه های مجازی اسم آن فرد خاطی برده شود همه مسئولین انکار خواهند کرد و شبکه های مجازی را مخرب اعلام میکنند و میگویند اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنید.
ناشناس۱۷۳۷۵۲۲۱۰:۴۴:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲۷
مقامات قوه قضائیه باید سپاسگزار خداوند متعال باشند که در چنین اتفاقی توانسته اند ( خود واقعی ) این آقای بازپرس را بشناسند
Ali۱۷۳۷۵۲۳۱۰:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
یادمه سال ۸۶ که سرباز بودم، یک متهم و مامور بدرقه (که هردو نیز سرباز وظیفه بودند) را بدلیل اینکه حین عزیمت به دادسرا فرار کرده بودند باهم بازداشت کردم و تحویل مقام مافوق خودم دادم.آقا شد داستانی..مافوق اون مامور بدرقه تا آخر خدمت من ، از هیچ تلاشی برای اذیت من دریغ نکرد.خب این هم بنظرم فساد است به نوعی.
س.علی۱۷۳۷۵۳۹۱۰:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
بازپرسی که با سرباز مملکت اینطوری از بالا و مغرورانه نگاه و برخورد می‌کنه خدا می‌دونه با مظنون و متهم چه میکند
دوست۱۷۳۸۰۶۴۱۶:۳۹:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
برخی قضات اون طرف میز فکر نمی کنند انسانی هم وجود دارد خود را خدا می دانند ..
ناشناس۱۷۳۷۵۴۲۱۰:۵۸:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
گزارش یکسویه تنظیم شده،شکی نیست هر کسی شخصیت ش مهمه و نباید بهش توهین بشه اما نباید هم فراموش کرد که نباید رفتارهای سربازان وظیفه رو هم نادیده گرفت ؛اگه سرو کارتون به دادگستری یا کلانتری ها افتاده باشه برخوردهای زشت و بی ادبانه بعضی سربازان جلوی دادگستری یا کلانتری ها رو حتما مشاهده کردید،باید دید واقعیت ماجرا چی بوده و احساسی برخورد نکرد
ناشناس۱۷۳۷۸۲۰۱۳:۳۹:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
مساله سرباز یا بازپرس نیست. مساله بعضا بی قانونی در دادگستری و کلانتری هاست و اینکه انگار سیستمشون بر این قراره.. وگرنه سرباز یا بازپرس نباید حتی فکر چنین رفتاری رو بکنه..
ناشناس۱۷۳۹۷۴۹۱۹:۲۳:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۲۸
هم مشکلات حقوق اداری و اجرای آن و هم مشکلات اخلاق اداری منحصر به قوه قضاییه نیست. در تمام نظام اداری ایران با شدت و ضعف جاری است. قوه قضائیه به دلیل ماهیت و حجم مراجعاتش (شاکی و متشاکی) حوزه ای پر تنش شده و بسیاری از افراد حتی مایل نیستند در این حوزه ادامه خدمت دهند و آنها هم که میمانند آسیب های روحی می بینند. البته این را قبول دارم که از بالا به پایین نظم و اخلاق اداری ساماندهی میشود.
ناشناس۱۷۳۸۱۲۷۱۷:۵۸:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
کار اونها هم غلطه. دلیلی نمیشه که به این مسأله پرداخته نشه!
علی۱۷۳۸۶۴۹۰۲:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲۸
کاملا موافقم متاسفانه برخی سربازهای کم سن و سال بدون رعایت ادب و احترام با افراد و مراجعین برخورد میکنند و قطعا رفتار سرباز با بازپرس ناشایست بوده است، البته این امر به هیچ وجه توجیهی برای رفتار بازپرس محترم نمیباشد حال شما وضع مردم گرفتار دادگستری رو ببین که از بدو ورود به دادگستری تا
ناشناس۱۷۳۹۳۱۶۱۴:۲۰:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۸
دوست گرامی چراسربازان ادب ندارن مگه سربازچه گناهی کرده که طرفدارقاضی شدی انسان بایدهمیشه حرف حق رابزندنه واقعااگرخدایی ناکرده سربارکوچکترین توهینی به اون مقام مسوول میکردمیگفتن عیبی نداره بچه سال است بی خیالش بشیدنه خیرمطمئنا چنان مجازاتش میکردن که درتاریخ بنویسن پس هیچ وقت یک طرفه قضاوت نکنیم
پدرام۱۷۴۰۲۱۹۰۰:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اگر آقای بازپرس عزیز قانونمند با سرباز بد رفتار برخورد میکرد امروز شاهد رفتار خوب سربازان با مردم بودیم ولیکن ..بازپرس .. سرباز را فقط به خاطر بد رفتاری با خود تنبیه کرده و خودش را جای مردم قرار نداده شما هر کاری که بخواهی بکنی اول باید نیت کنی حتی نماز و نیتت هم باید پاک و برحق باشه
ناشناس۱۷۳۷۵۵۱۱۱:۰۸:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
حالا شما خودت تا آخر ماجرا را حدس بزن که این بازپرس با متهم های زیر دستش چطوری برخورد میکنه چطوری اقرار میگیره
ناشناس۱۷۳۷۵۵۴۱۱:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
انقلاب کردیم تا منیتها بشکند..
حسین آزاده۱۷۳۷۵۵۹۱۱:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
چرا از رسانه ها خواسته شده که به موضوع نپردازند؟؟ اتفاقا باید به این موضوعات پرداخته شود و واکاوی شوند تا تبدیل به درسی برای جامعه بشود.
ناشناس۱۷۳۷۵۹۶۱۱:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۲۷
سر بازی واقعا" هدر دادن بهترین برهه از عمر یک جوان هست زیرا در این مدت تقریبا" هیچ سربازی کار مفید و تخصصی انجام نمی دهد
ناشناس۱۷۴۰۱۶۶۲۳:۴۸:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۸
شیر مادرت حلالت با این که هنوز خدمت نرفتم و دانشجو هستم صد در صد باهات موافقم.
omid۱۷۳۷۶۲۰۱۱:۵۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
مسئله مهم تر اینکه این قاضی از عدالت ساقط است (بدلیل عصبانی شدن و.. )و باید بلافاصله سمت قضایی وی سلب شود ،چیزی که متاسفانه به آن توجه نمیشود،هم بلحاظ شرعی و هم قانونی قاضی باید شرایط عدالت را داشته باشد.
علیجانی۱۷۳۷۶۲۲۱۱:۵۵:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اخراج بازپرس خود خواه کمترین کار است
ناشناس۱۷۳۷۶۲۵۱۱:۵۸:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
یک جوری از علامت تعجب استفاده کرده ای که انگار واقعا عجیب است. این جور نگاه بالا به پایین و همه را پست دیدن جزو لاینفک اغلب مسئولین ماست که البته الان به مدد فضای مجازی کمی ..محدود شده. اگر یکبار دادگاه رفته باشید باید میدانستید که اینطور رفتار در برخی قضات بسیار بسیار رایج است.
ناشناس۱۷۳۷۶۷۰۱۲:۲۰:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
این بازپرس باید علنا محاکمه شود. ..
محمد۱۷۳۷۶۷۲۱۲:۲۲:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
به نظر شما این قاضی با ارباب رجوع چه میکنه ؟؟؟ ..
ناشناس۱۷۳۷۶۸۲۱۲:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
من خدمت رفته ام گاهی سربازان هم اشتباهات خارق العاده ای انجام می دهند مثلا گلوله از دستشان در می رود یا موتور ماشینی که تحویل گرفته اند گریپاژ می کند یا مردم را هل داده اند کسی صدمه دیده که مسایل با کدخدامنشی رفع رجوع می شود. همه با هم زندگی می کنیم و دنیا هنوز به پایان نرسیده است.
ناشناس۱۷۳۸۱۲۹۱۸:۰۰:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
سرباز قاضی نیست. فوقش یه دیپلم و گاهی بی سواده. این باز پرس قاضی مملکته که باید عادل، قانونمدار، خویشتن دار، و .. باشه.
ناشناس۱۷۳۷۶۸۵۱۲:۳۳:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۷
وقتی با سرباز وظیفه شناس همچین برخوردی داره ببینید با متهم چه برخوردی داره ببینیدبا محکوم چه بر خوردی داره
مازنی۱۷۳۷۶۹۶۱۲:۴۰:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
چقدر آدم باید مغرور و .. .. .. باشد ، وجود چنین آدمهایی در چنین پستهای حساس خطرناک است و باید از کار حساس قضاوت برکنار و اتفاقا .. تا حساسیت کار کنترل ورود و خروج را حس کند و به سرباز پاداش داده شود تا موجب افت راندمان کار بازرسی نباشیم .
ناشناس۱۷۳۷۷۰۰۱۲:۴۳:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اخراج این بازپرس از قوه قضاییه و انفصال از خدمت ، کمترین کاری هست که باید انجام بشه
علی۱۷۳۷۷۰۱۱۲:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
امثال این بازرس در قوه قضاییه .. هست ادمهایی که بی دلیل خود را بالاتر از قانون میدانند.
ناشناس۱۷۳۷۸۱۵۱۳:۳۵:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
نتیجه این پیگیری مثل روز روشن، ایشون متهم نیست، مجرم هست، جرم ایشون کاملا محرز هست و مجازاتش معلوم، اما چه کنیم ..
عبدالله۱۷۳۷۸۶۰۱۴:۰۱:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
بازپرس بايد به يک.. معرفي شود و روند استخدام او از اول مجدداً بررسي شود.
باهر۱۷۳۷۸۸۲۱۴:۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
حق بود این باز پرس این سرباز وظیفه شناس را بعلت رعایت قانون و تامین امنیت آن مجتمع قضایی بنحو مقتضی در جمع کارکنان آن مجتمع مورد تشویق و ترغیب قرار میداد نه انکه اورا جلو جمع مور خفت و خواری قرار دهد!!! معلوم هست این بازپرس شرایط لازم را ندارد..که بدون شایستگی لازم..
ناشناس۱۷۳۷۹۰۴۱۴:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
واقعیت: بازپرس حین ورود به دادسرا مواجهه با تفتیش سرباز میشود به او میگوید شما پنجمین بار است که من را تفتیش میکنید و هر بار خودم را معرفی میکنم چرا نمیشناسی؟سرباز با توجه به اینکه مریض اعصاب و روان بوده( به گفته پدرش)بلند میشود و به گفته شاهدان حاضر در صحنه کت باز پرس را کشیده و او را هل میدهد و به او میگوید هر کی هستی برا خودتی .بازپرس به شعبه مراجعه میکند و مشغول به تنظیم گزارش علیه سرباز به اتهام توهین عملی میشود و حین تنظیم سرباز را به جهت ارجاع پرونده به یکی از شعبات تحت الحفظ فرا میخواند سرباز وقتی که وارد شعبه میشود متوجه میشود بازپرس مشغول تنظیم گزارش و تشکیل پرونده است به گریه میفتد و میگوید من یکماه تا پایان خدمتم مانده و عذر خواهی میکند .بازپرس با رافت از اعلام جرم منصرف میشود و دستور خروج وی از شعبه را میدهد و سرباز هم شفاها قول میدهد تکرار نکند وقتی سرباز مجددا به دژبانی مراجعه میکند موضوع را با یکی از افسران نیروی انتظامی که به جهت فراری دادن متهم و ...تحت تعقیب است درمیان گذاشته و او هم به جهت خصومت با قضات سریعا گزارشی تنظیم میکند و میگوید بگو بازپرس من را کتک زده و من گریه افتادم و گزارش را به فرماندهی و حفاظت و عقیدتی و بازرسی ارسال میکند .سردار سریعا دستور رسیدگی به موضوع صادر میکند و سریعا رسانه ای میشود دادستان شهر ،طرفین و پدر سرباز را به جهت سازش و پیگیری مداوا و معالجه سرباز خواسته و در خصوص موضوع تحقیق میکند پس از بررسی با کمال ادب و احترام با اینکه سرباز مقصر بوده اما به جهت اینکه مریض اعصاب و روان میباشد طرفین را دعوت به صلح سازش میکند بازپرس خطاب به سرباز میگوید من که از تو گذشتم چه میخواهی؟ پدر سرباز میگوید نخیر همه میگویند تو پسرم را زدی و پیگیری میکنم دادستان میگوید پس شما قانونی پیگیری کن ما هم تشکیل پرونده قضایی میدهیم این بود کل ماجرا سوال اینجاست آیا منتشر کنندگان اکاذیب و تهمت به بازپرس، اعتقادی به قبر و قیامت دارند؟ایا اگر بازپرس او را کتک زده نباید آثاری از ضرب و جرح مشهود باشد؟ چطور در اتاقی که غیر از بازپرس و سرباز شخص دیگری حاضر نبود و حتی یک ارباب رجوع هم سر وصدایی نشنیده است با این قاطعیت اعلام میشود سرباز را بازپرس زده است؟ نتیجه بازپرس و دادستان هم باشی صاحبان مغزهای سیاه میتوانند برای تو چاه بکنند اما غافل ازینکه چاه کن همیشه ته چاهه
ناشناس۱۷۳۸۵۵۵۰۰:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
این همه داستان سرایی لازم نیست. اگر حقیقت داره باید دادگاه علنی تشکیل بشه و عادلانه پرونده بررسی بشه. نه اینکه هر کسی یک چیزی بگه..
ناشناس۱۷۳۹۰۸۲۱۲:۰۳:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
همیشه همین بوده مشکل اعصاب وروان
ناشناس۱۷۳۹۷۱۳۱۸:۵۵:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۸
مریض اعصاب و روان باید معاف از خدمت سربازی شود....
ناشناس۱۷۴۰۳۶۲۰۳:۵۶:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
نمیدونم کی هستی ولی مطمئن هستم طرفدار باز پرسی چون طوری تعریف کردی که انگار اونجا بودی.و اگر نبودی میشه بگی از کجا جزئیات میدونی و اگه هم ادم منصف و بی طرفی هستی چرا باور داری که بازپرس بی گناهه و سرباز دروغ گو!!خدایش .. اما در کل این مسائل زیاد پیش میاد چه سرباز چه بازپرس هرکدام که گناه کار باشن مهم نیست.مهم رحم کردن و بخشش هست مهم برادری هست مهم دوست داشتن و احساس داشتن به کشورت و هم وطن ات و مردم است.در کل چه خوش روزی که بازپرس حتی نسبت به مجرم هم دلسوزانه و محترمانه و با کمال رفعت اسلامی برخورد کنه.
شهاب۱۷۴۱۱۸۹۱۴:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
آخه این داستانسرایی.. چیه؟ خودتون خندتون نمی گیره؟ بیمار اعصاب و روان رو چطور فرستادن سربازی؟ اگه این راست هست که نیروی انتظامی باید پاسخگو باشه که چطور تو سیستمش اجازه دادن بیمار اعصاب و روان به خدمت اعزام بشه
ناشناس۱۷۴۲۰۵۹۰۷:۳۷:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
.. نمیگم توی هیچ ارگانی مشکل یا خلل وجود نداره ولی قول بهت میدم داستان اینطور که تعریف کردی نیست خدا شاهده من خودم دیدم یه قاضی از یه دادگاه دیگه برای ضمانت یکی وارد دادسرا شد سرباز از اونجا که نمیشناختش میخواست تفتیش کنه نه تنها اجازه نداد بلکه بهش بی احترامی هم کرد وقتی هم که هنوز اون قاضی رو نشناخته بود از ورود ایشون داشت جلوگیری میکرد تا اینکه آقای قاضی مجبور شد کارت شو در آورد اونم به چه صورت ..
ناشناس۱۷۳۷۹۱۸۱۴:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۷
ممنونم الف قوي نوشتي
ناشناس۱۷۳۷۹۲۱۱۴:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۷
محاکمه لازم نیست ! اخراج سریع ! اگر عدالت هست ؟؟؟
رضا۱۷۳۷۹۳۵۱۵:۱۱:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲۷
کمترین حکم برای این بازپرس انفصال از خدمته ! ..
ناشناس۱۷۳۷۹۷۵۱۵:۳۴:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
حداقل کار ممکن منع کار میباشد البته بنظرم ..
سعید۱۷۳۷۹۹۰۱۵:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
آنقدر تند نرید و جو ندید هدف پشت پرده چیز دیگری هست انهم تخریب قوه قضاییه از سوی دولتی ها
ناشناس۱۷۳۸۹۵۵۱۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
کلا همه دارن هم رو تخریب میکنن چرا همه اینقدر .. بقیه دنبال تخریبشون هستن چرا آدم سالم .. تا کسی نتونه تخریب کنه والا همه تخریب چی و پیچ پیچی
سایه۱۷۳۸۰۷۷۱۶:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
استاد علامه دهخدا به طنز میگوید: شان مقنن بالاتر از آن است که بخواهد به قانون تمکین کند!
داریوش۱۷۳۸۰۹۲۱۷:۰۲:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
سلام خدا خیر دهد به سرهنگ کشتکار سال 75, وقتی مقابل سرهنگی مقتدرانه ایستادم و عرض کردم دستور تفتیش دارم , ایشان با اکراه و مقاومت اجازه دادند, که دیدم در کیف سامسونتش حامل اسلحه کمری است, مرا مواخذه نکردند که یکروز مرخصی تشویق شدم. و با اقتدار سربازی ام را تمام کردم. درود بر شما آقای کشتکار
ناشناس۱۷۳۸۱۴۹۱۸:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
اینم بازپرس ما که باید اجرای قانون را از او یاد بگیریم .!!!!!! وقتی با مامور قانون این طور بر خورد می کنه، باید دید روش کار این بزرگوار با متهمین چطوره ؟؟؟
ناشناس۱۷۳۹۷۶۹۱۹:۳۴:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲۸
اون بازپرس با سرباز اینکارو کرده با مردم عادی چجوری برخورد میکنه خدا میدونه فکرنکم همچین کسی لیاقت همچین پستی را داشته باشه
ناشناس۱۷۳۸۲۳۹۱۹:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
من کارمند بانک هستم حدود چند ماه پیش یکی از قضات .. استان ..جهت دریافت صورت حساب یکی از همکارانش به من مراجعه کرد و بنده نیز حسب وظیفه گفتم صورت حساب شخص دیگر را قانونا نمی توان به کس دیگری داد و در همین حال باشه اجازه بدهید طی تماس تلفنی از ایشان سوال کنم که صورت حساب را با اجازه خودش بدهم در این لحظه این آقای قاضی چنان برافروخته شده و لحن خشمگیانه ای گفت تو داری به من توهین می کنی یعنی من دارم دروغ می گویم ، خلاصه با لحن تهدید آمیزی از شعبه خارج شد چرا فقط چون بنده خواستم قانون را اجرا کنم. لازم به ذکر است شعبه ما چون در .. از این قبیل برخوردها زیاد مشاهده می کنیم البته در کنارش قضات خوب هم .. پیدا میشود .
کریمی۱۷۳۸۲۶۲۱۹:۵۷:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
همه افراد در برابر قانون مساوی اند؟؟؟
ناشناس۱۷۳۸۶۴۰۰۱:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
.. بعضی ها مساوی ترند.
بناشناس۱۷۳۸۲۹۹۲۰:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۷
متاسفانه بعضی قضات محترم فکر می کنن دنیارو کردن تو یک نی ودادن دستشون .باید برخورد جدی بشه تا دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم. چه می کنه .. کبر و غرور و خود بزرگ بینی؟
ناشناس۱۷۳۸۳۴۰۲۰:۵۸:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
بازپرسی که با سرباز وظیفه شناس چنین رفتاری کند، با متهمان بینوا چه میکند؟ زودتر برکنار..بشه
محمد۱۷۳۸۳۶۱۲۱:۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
برکناری بازپرس خواستارم
ناشناس۱۷۳۸۴۰۶۲۱:۵۹:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۷
هیچوقت یکطرفه قضاوت نکنید کجای دنیا سربازمی آید به قاضی که محل کارش آنجاست میگویدبایدتورابازرسی کنم!!!!آنهم وقتی خودش راهم معرفی کرده شایدسربازکلمات دیگری هم بکاربرده پس بیجهت سربازرامظلوم جلوه ندهید معلوم نیست اصل ماجراچه بوده بایدحرف بازپرس راهم شنید ولی سربازهرکاری هم که کرده باشدبازپرس بهیچوجه حق کتک زدن نداشته وبایددردادسرای انتظامی قضات محاکمه شود
ناشناس۱۷۳۸۴۱۱۲۲:۰۱:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۷
البته عرض کردم بایدحرف هردوطرف راشنید
کیوان۱۷۳۸۴۷۸۲۲:۵۹:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۷
البته که کار بازپرس غلط بوده، ولیکن فراموش نشه هر فردی که سر و کارش به کلانتری و دادسرا و دادگاه می خوره دم در با چه برخوردی مواجه میشه. تفتیش بدنی میشه، موبایلش رو باید تحویل بده، فندک و سیگارش رو باید تحویل بده. یکی هم نیست بپرسه چرا؟ چرا باید دم در ورودی یکی دست بکشه به بدن مردم و جیب و .. به استناد چه قانونی مراجعه کننده باید موبایل و وسایلی مثل سیگار و فندک رو تحویل نگهبانی بده؟ شاید یکی از دلایلش اینه که تصمیم گیران خودشون هرگز با چنین وضعیتی از تفتیش بدنی و تحویل وسایل شخصی مواجه نمیشن. اگر هم با این وضعیت مواجه بشن درست مثل این آقای بازپرس طاقت و تحملش رو ندارند و عصبانی می شوند.
ناشناس۱۷۳۸۵۰۳۲۳:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۷
نبایدزودقضاوت کردکجای دنیایک سربازبه خودجرات میدهد یک قاضی رابازرسی بدنی نماید؟!!!! نبایدسربازرامظلوم دانست ووظیفه شناس معلوم نیست اصل قضیه چه بوده؟معلوم نیست اگرماجای آن بازپرس بودیم ویک سرباز جلوی ارباب رجوع میخاست مارابازرسی بدنی نمایدچه میکردیم؟ بایدحرف دوطرف راشنید البته حتی اگرسربازتقاضای بازرسی داشته بازهم بازپرس حق کتک زدن نداشته بهیچوجه!وبایددردادگاه انتظامی قضات محاکمه شود
ناشناس۱۷۳۸۵۸۶۰۰:۴۴:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
بازپرس هم مثل بقیه
ناشناس۱۷۳۸۶۰۷۰۱:۱۰:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
مگر همه جای دنیا رادیدی که میگویی کجای دنیا بعدش ما باید الگو دنیا باشیم .درضمن سرمزار حاج قاسم .نوشته سرباز حاج قاسم سلیمانی .پس ارزش سرباز رادرک خواهی کرد
علی۱۷۳۸۵۱۳۲۳:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۷
مشکل از بازپرس نیست . مشکل از قوه قضاییه است که اجازه می دهد ضابط بگه بازپرس تخلف کرده ! وقتی چنین باشد حتما ضابط هم پرونده هر کس را برای قوه می بندد . قوه باید از قضات مظلوم حمایت کند و به جای سرباز مامور آموزش دیده در دادگستری مستقر کند .یک سویه نباید قضاوت کرد ! از این بعد موبایل را در پادگان بگذارند تا مردم ببینند چقدر برخی افسران سربازان را به بهانه واهی می زنند .
ناشناس۱۷۴۲۰۶۸۰۷:۵۲:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بله دیگه چون او قاضی هست هر کار دلش خواست بکند چه معنی داره قاضی متهم بشه به چه حقی اجازه باید داد که یه سرباز بخواد از اینکه سیلی خورده از .. قضات خورده بگیرن این است عدالت.. حضرت علی که میگه بخدا قسم اگه دنیا رو به من بدن که من بخوام دانه ی گندم به زور از مورچه ای بگیرم هرگز نخواهم کرد بله اینه جایگاه علی( ع)
علی لر۱۷۳۸۵۴۰۰۰:۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
هرکی یکبار چه به عنوان شاکی چه به عنوان متهم رفته باشه دادگاه میدونه چه برخورد ..ی میکنن برخی قاضیها انگار بانوکرخونه شون حرف میزنن یادشون رفته نون سرسفرشون ازحق مردمه
ناشناس۱۷۳۸۵۸۵۰۰:۴۲:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۲۸
نباید برکنار بشه؟ چنین آدمی به درد بازپرسی می خوره؟
علی۱۷۳۸۶۴۴۰۱:۵۸:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
بد نیست به موضوع از جهات و ابعاد دیگر هم پرداخته شود : اول اینکه برای نیروی حفاظت ادارات و یا دادگستری و هر ارگان دیگری باید از افراد آموزش دیده و حرفه ای استفاده شود یه شغل باشه و حقوق دریافت کنند نه اینکه سرباز جوان کم سن و سال ۱۸، ۱۹ ساله رو گماشته اینکار کنند دوم اینکه بازرسی بدنی افراد و مراجعین دادگستری فی نفسه کاری برخلاف کرامت انسانی و موجب توهین و تحقیر ارباب رجوع میباشد که برای هیچ فردی خوشایند نیست و مراجعین به ناچار آنرا تحمل میکنند، این موضوع در جایی که تفتیش کننده از اختیاری که به وی داده اند نیز شدیدا ..مغرور است و تمام .. فرد مراجعه کننده را نیز میخواهد تفتیش کند بیشتر خودمینمایاند، کما اینکه بازپرس محترم طاقت نیاورده و احتمالا چنین برخورد تندی از خود بروز داده است. پس اگر کرامت انسانی برای مسوولان مهم است باید کرامت همه افراد جامعه را محترم داشت نه صرفا سرباز یا بازپرس.. من به شخصه بار ها شاهد برخورد نامناسب و توهین آمیز امثال سرباز های حفاظت و یا بازپرس های جوان کم تجربه با افراد و مراجعین پیر و جوان در دادگستری بوده‌ام، قطعا شان دادگستری که باید ملجاء تظلم خواهی و دادخواهی باشد این نیست.
ناشناس۱۷۳۸۶۴۸۰۲:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
اگر بحث تفتیش بوده بیشتر به خاطر امنیت قضات آن مجموعه بوده باید با آن سرباز همکاری میشد نه کتک کاری متاسفم از بعضی بر خوردها در تشکیلات قضایی، من شخصا چندین مورد اتفاق افتاده به خاطر برخورد زننده ایکه داشتند از پیگیری حقوق مسلم خود انصراف داده ام .گاها خیلی بد برخوردهای دارند البته بعد از حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه خبرهای بسیار امیدوار کننده ای از جمله تکریم ارباب رجوع به گوش می رسد برای این شخصیت بزرگوار آرزوی تندرستی و موفقیت ها دارم
ناشناس۱۷۳۹۶۴۸۱۸:۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۲۸
داداش غرور اجازه نمیده اگر بفهمه واسه امنیت اون مجموعه است باید تشویق کنه نه تنبیه
ناشناس۱۷۳۸۷۸۸۰۸:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۸
سزبازی که ناراحتی اعصاب وروان داره اولا معاف میشه ثانیا همچین جایی نمیزارنش .ثالثا یک افسر کادر اونقدرها هم ساده نیست که بیاد خودش کسی را تحریک کنه که گزارش کذب بنویسه .داستان کمی گنگ هست چون کامل وبدون ملاحظه به بیرون درز نکرده.ای کاش حقیقت را تو برنامه زنده رسانه ای کنند
آزاده۱۷۳۸۸۵۰۰۹:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۸
با سلام بنظر من مواردی از این قبیل ناشی از نشر بی اخلاقی در جامعه است. قضاوت با شماست
ناشناس۱۷۳۸۹۱۸۱۰:۱۹:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۲۸
باسلام اگر بازپرس سیلی به گوش رییس کل نیروی انتظامی زده بود جرمش کمتر بود نیروی انتظامی باید از نیرویش دفاع کند انشاالله
تبریزی۱۷۳۸۹۲۲۱۰:۲۲:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۸
وظیفه سرباز در انجا چی بود ایا برای حفاظت از انجا نبوده اگر آن سرباز انجا نبود کارمندان و قضات میتوانستند انجا راحت بشینند و حکم دستور بدهند پس این را به لطف و زحمت و تلاش سربازان بدون حقوق انجام میدهند مسوولین هم بایداز حقوق آن سربازان دفاع کنند
ناشناس۱۷۳۸۹۳۴۱۰:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲۸
بله وقتی به قضات ما ماهی .. میلیون تا .. میلیون حقوق میدن نتیجه اش میشه این
حیدر۱۷۳۸۹۳۹۱۰:۳۳:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
به نظر من اون طرف قاضی نیست..
ناشناس۱۷۳۹۲۷۴۱۳:۵۲:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۸
تو حتما قاضی هستی اینجوری گفتی
عادل۱۷۳۸۹۴۵۱۰:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
سلام همه انسانها حرمت دارند و بایستی حرمت انان حفظ شود رفتارهای بد فقط اختصاص به یک قشر خاص ندارد توی همه گروهها وقشرها ادم خوب و بد پیدا میشه و متاسفانه اینگونه رفتارهای بد در بسیاری از حالا پیدا میشه ولی نکته این ماجرای خاص که این همه بگیر وببند راه افتاد بخاطر پدر دکتر این سرباز هست .. وگر نه در جامعه از این دست اتفاقات که البته مذموم ونا پسند هست .. اتفاق می افتد انشاالله همه مردم به حقوق شهروندی شان آگاه شوند تا نه ظلمی روا دارند ونه ستمی ببینند
ناشناس۱۷۳۸۹۸۳۱۱:۰۷:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۸
.. مملکت ما این طوری شده.الان همه به چند دسته تقسیم شدند.داخل ادارات که میری کسانی که رسمی هستند بر نیروهای قراردادی و موقت خدایی میکنند.الان شرکت .. رسمی میگیره ۱۵ میلیون . قراردادی ۳ تومن. کل کارها هم به عهده قراردادی هاست.رسمی ها خیلی بد رفتار میکنند.انگار قراردادی ها زیادیند و دارند حق اینها را میخورند. نژاد پرستی که شاخ و دم نداره.همینه انشالله باظهورآقا امام زمان همه چی درست میشه
ناشناس۱۷۳۹۰۱۶۱۱:۲۴:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲۸
با این حجم از فساد اخلاقی میتوان متوجه شد که راه را اشتباه میرویم ایراد از قانون است ایراد از اصل سیاست های ما است. آقایان مسئول نسخه اشتباه است..
سعید۱۷۳۹۰۸۰۱۲:۰۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
یادم هست تو دوران خدمت سردار ساجدی نیا فرمانده وقت انتظامی تهران بزرگ بدون اطلاع افسرنگهبان سمت برجک نگهبانی ستاد رفت نگهبان وقت اجازه نداد که سردار به برجک نزدیک بشه و حتی اقدام به ایست دادن و کشیدن گلن گدن اسلحه برای سردار نمود که فرمانده دستور داد این سرباز هوشیار و وظیفه شناس تشویق شود
ناشناس۱۷۳۹۰۸۴۱۲:۰۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
این قانون یکصدساله رضاخانی دیگه به هیچ وجه در شرایط کنونی جامعه رو به رشد ما پاسخگو نیست و وجودش بجز انواع و اقسام آسیب های مادی و معنوی بر مردان جوان ایران زمین هیچ نفعی نداره.تنها راه اینه که هم مدت این خدمت اجباری به حداکثر 12 ماه کاهش پیدا کنه و هم حقوق پرداختی به نیروی وظیفه مطابق قانون مصوب نظام وظیفه به دستکم 60 درصد دریافتی یک نیروی کادر یعنی 2100 تومان افزایش پیدا کنه
ناشناس۱۷۳۹۱۷۳۱۲:۵۶:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
این بازپرس یا قاضی کُت خدا رو پوشیده و خدایی میکنه . واقعا متاسفم
سلام۱۷۳۹۱۸۳۱۳:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
اتفاقا این که دوست ماتعریف کردعین حقیقت بود
علی۱۷۳۹۲۲۲۱۳:۲۴:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک@
ناشناس۱۷۳۹۳۲۳۱۴:۲۴:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
لطفاااا با این قاضی برخورد مناسب بشه ک مشکلات دیگه پیش نیاد چون سربازان افتخار کشور عزیزم ایران اسلامی هستند ،جانم فدای رهبررررررر
ناشناس۱۷۳۹۳۵۲۱۴:۴۱:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
اینهمه دوربین بالا سرمردمه خب بالاسر تمام شعب دادگستری و بازپرسیها و تمام کارکنان دولت هم دوربین باشه،قضاوتها زیر دوربین انجام بشه تا هرکس اعتراضی داشت با مراجعه به آن مشخص شود مقصر کیست
تیمورتاش۱۷۳۹۳۶۰۱۴:۴۵:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
در زشتی این رفتار حرفی نیست اما نگارنده کوچکترین اطلاعی از نحوه ورود وکلا و کارشناسان به دادگستری ندارد من حدود 9 ساله کارشناس هستم و فرقی بین وکیل و کارشناس با افراد عادی نیست اونها هم بازرسی بدنی میشوند عین بقیه اما خب مسوولان و کارمندان دادگاهها و دادسراها ازین کار معافند
ابراهیم زاده۱۷۳۹۳۸۲۱۴:۵۸:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲۸
برابر فرمایش آقا امیرالمومنین ع ، خوبی دشمنانت را بپذیر ، چه خوب بود ما نیزدر اموراتمان بالاخص آندسته از افراد که مسئولیتی نسبت به مردم دارند در کارها تابع قانون بودیم.
مجید۱۷۳۹۴۹۲۱۶:۱۰:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲۸
باتوجه به اینکه متهمین و بعضا خانواده انها در جلسات رسیدگی التماس و خواهش از مقامات قضایی بخصوص در دادسراها میکنند و اینکه اختیار بازداشت و زندان را دارند متاسفانه تعدادی از دادرسان بخصوص بازپرسان دچار تکبر میشوند ولی اکثریت انها انسانهای با شخصیت و وارسته میباشند.من باز هم باور نمیکنم که سرباز از بازپرس تقاضای کارت شناسایی کرده باشد و او وی را مورد ضرب و شتم قرار داده باشد.فکر کنم طرف گفته من باز پرسم،سرباز گفته :هر کی میخوای باش ،البته چنین هم گفته باشد بازپرس حق تنبیه او را نداشته است. اینکه ما هر اتفاقی بی افتد فورا پای اسلام را بوسط کشیده و بگویم بخاطر این است که از اخلاق اسلامی دور شده ،انگار پیروان دیگر ادیان یا کفار ۲۴ ساعت بگوش زیر دستان خود یا سربازان میزنند
M۱۷۳۹۶۹۱۱۸:۴۰:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲۸
شهید بهشتی در یک سخنرانی گفتند ظاهر جامعه باطن مسئولین است متاسفم ولی ظاهر جامعه خیلی خرابه انشالله باطن مسئولین اینقد خراب نباشه
ارش۱۷۴۰۰۱۶۲۱:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۸
به نظر می رسد جای حق و حقیقت دارد جابجا می شود چطور بعضی ها به خود اجازه می دهند بدون دانستن جزییات موضوع قضاوتی عجولانه داشته باشند چرا فکر می کنید بازپرس متخلف است و سرباز شجاع؛ آیا فکر نکردید بر اساس قانون بازپرس دارای مصونیت است و تا جرم آن اثبات نشود نباید مطلبی علیه بازپرس گفته شود فکر نمی کنید اول باید بررسی شود در صورت تخلف مراجع نظارتی دخالت کنند نه اینکه از الان بازپرس متخلف است و سرباز شجاع چرا مراجعی که خود کینه از اجرای عدالت قوه دارند کاسه داغ تر از آش شده اند و بدون دانستن اطلاعات کافی از قبل تقاضاهای نا معقول مانند اخراج و.. را ذکر می کنند امثال این بازپرس با شجاعت به صورت شبانه روزی زحمت می کشند تا شمای هموطن احساس خوب و اجرای عدالت را حس نمایید چرا به این مساله فکر نمی کنید که سرباز یا هر کس دیگر حق جلوگیری در مقابل بازپرس را ندارند چه برسد که بازرسی بدنی نماید متاسفانه برخی کارهای عوام فریبانه باعث شده که برخی به دنبال منافع خود باشند به جای این کارها مقداری به حرمت این چنین اقدامات فکر کنید که به زودی بازخورد آن را در جامعه حس خواهید نمود تا حرف بازپرس را نشنیدید یک طرفه قضاوت نکنید
ناشناس۱۷۴۰۰۱۹۲۱:۵۹:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
هشت سال جنگ فرسایشی داشتیم بس نبود حالا باز حرف از جنگ میزنید ..
محمد۱۷۴۰۰۲۱۲۲:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
با عرض ادب : از ریاست محترم قوه قضاییه می خواهیم که در استخدام و گزینش افراد واقعا بیشتر توجه شود .ضمن اینکه این گونه افراد در جامعه خود را آقا و دیگران را برده فرض میکنند .لذا باید بروند الفبای اخلاق بیاموزند نه چیز دیگر و..
ناقل۱۷۴۰۰۷۸۲۲:۳۲:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲۸
✅ پیام شما: با سلام واحترام به محضر همه قضات محترم ومظلومي كه داد مي ستانند اما دادخويش را در سينه حبس مي كنند و نجيبانه دم نمي زنند. بنده بعنوان نماينده حقوقي يكي از بانكهاي بزرگ كشور در استان هزار دستان ..كه زادگاه خودم نيز مي باشد ساليان سال در مقام كارشناس و رييس اداره حقوقي دائما از .. تا .. در تردد بوده و هربار كه با پچ سينه وكارت شناسايي به محاكم ورود مينموديم شاهد رفتارهاي نامناسب وتوام با توهين از برخي سربازان در برخورد اوليه و بازديد بدني و كيف اداري صرفا حاوي پرونده بوده كه اساسا در خور بازگويي نمي باشد. لذا نيروي مسلح .. در اين روزهاي ملتهب كه جامعه بيش از هر چيزي به ارامش نيازمند است سازو كاري را براي اموزش ابتدايي وضمن خدمت سربازان تهيه وتدوين نموده كه نه در دوران وظيفه ،بلكه در طول زندگي زمينه ساز روابط اجتماعي سربازان گردد. درود بر روح عرشي وملكوتي همه قضات وكاركنان قوه قضاييه كه در راه خدمت به درجه رفيع شهادت نائل شده اند. د _ كارشناس حقوقي بانك .. کانون مستقل قضات ایران @..
تاتار۱۷۴۰۰۸۸۲۲:۴۳:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۸
چرا نام سرباز را در خبر می نویسید ولی از بردن نام بازپرس خودداری می کنید
رحیم۱۷۴۰۱۹۵۰۰:۰۹:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بازم این سرباز یه ستاد نیرو مسلحی بود حمایتش کنه..
خدمت گذار۱۷۴۰۲۰۶۰۰:۱۴:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سرباز وظیفه شوانجام داده گناه نداشته قانون ومقررات برای همه هست، این قاضی سیلی روبه گوش فرماندهش زده نه به سرباز
ناشناس۱۷۴۰۳۵۶۰۳:۴۰:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
فیلم نخست وزیر هلند رو که چند وقت پیش پخش شد ببینید که موقع ورود به مجلس نه تنها مثل همه از در اصلی وارد شد و بازرسی شد، بلکه وقتی قهوه اش ریخت تی بدست گرفت و زمین رو تمیز کرد..
احسان۱۷۴۰۳۶۸۰۴:۱۱:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
تعجب میکنم که اتفاق به این سادگی چگونه در ابعاد کشور رسانه ای شده است.بسیار بدترازین دست رفتارها را از طرف انواع و اقسام مسئولان .. و آنهم در نهادهای تربیتی و آموزشی به چشم خود دیده ام چه برای خود و چه برای دیگران.تنها تفاوت درین است که بین میلیونها برخورد ازین دست، این یکی بر حسب اتفاقات خاصی رسانه ای شده وگرنه این رفتارها تا بوده ایم ..
انسان۱۷۴۰۳۹۸۰۵:۴۷:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
چراهیچ چیزی تو ایران رعایت نمیشه
سعید۱۷۴۰۵۰۹۰۸:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
کجای کارید؟ مسئول انتظامات دادگستری هم به دلیل حمایت از سرباز وظیفه از کارش برکنار شده!
ناشناس۱۷۴۰۵۹۷۰۹:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
باید باز پرس تنبیه شود تا باعث ترس سربازان از انجام وظیفه نگردد
ناشناس۱۷۴۱۰۷۴۱۴:۰۲:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سر منشاء تمام مشکلات ما وجود ..کلمه خانه خراب کن مصلحت بجای قانون است .. اگر قانون حاکم باشد و مصلحت اندیشی برداشته شود بصورت خودکار همه مشکلات حل می شوند .
قانونمند۱۷۴۱۹۳۹۰۰:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۳۰
در کجا مرسوم است کسی برای ورود به محل کار و خانه دوم خود کارت شناسایی ارائه کند چرا نباید در جلوی درب دادگستری افرادی بکار گرفته شود هم شان پرسنل و هم کرامت مراجعین را حفظ کند مسئولین قضایی جواب بدن شان و عزت قاضی کجاست اینگونه باید قاضی عزیز داشته شود اگر قاضی با سرویس دادگستری وارد شود اینگونه مشکل نمیشود چرا مسوولین ستاد کل نیروی مسلح بی خاصیت ترین سربازها را به دادگستری منظور و تعیین میکند راستی این همه ..و استثمار سربازان در پادگانها را فراموش کردید هدف تخریب شان قاضی و قوه قضاییه است و بس
ناشناس۱۷۴۲۰۳۵۰۵:۵۷:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
آقای تحلیل گر؛کیفیت سربازی در محیط های نظامی بسیار بالا ومورد توجه مسئولان امر میباشد خودتان باهماهنگی میتوانید بروید ببینیدحالا یک فردی درجایی دیگر اشتباهی کرده شما نمیتوانیددر این خصوص نظر بدهید وسازمان های عمده رااز این نظر کم کیفیت اعلام کنید
ناشناس۱۷۴۲۰۳۹۰۶:۲۷:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
قطعا مسئله فراتر از این حرفها است فقط یک طرفه درمورد بازپرس نظر ندهید وصدرصد پشت پرد ه ابهاماتی بوده که سرباز بروز نداده است مگه می شود به همین سادگی یک قاضی سربازی رابزندواین همه جنجال به پاکند
ناشناس۱۷۴۲۱۸۸۰۹:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۳۰
سربازه بیچاره همون دوری از خانواده بسه شه که باز کتک هم بخوره . واقعا متاسفم برای اون باز پرس.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین