قالیباف: وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند/ لایحه بودجه خلاف برنامه پنج ساله و سیاست‌های کلان است

گروه سیاسی الف،   3990926108

رئیس مجلس گفت: ما هنگام ورود به مجلس به مردم قول دادیم که تلاش خواهیم کرد تا دولت را وادار به کار کنیم، از شهریورماه سال جاری توانستیم دولت را به فراخور موضوعات مختلف وادار به کار کنیم.

قالیباف: وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند/ لایحه بودجه خلاف برنامه پنج ساله و سیاست‌های کلان است

به گزارش خانه ملت، نشست روسای مجامع نمایندگان استانی با هدف بررسی مشکلات استان ها و بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. در این نشست روسای مجامع نمایندگان استانی به بیان مشکلات و مسائل حوزه های انتخابیه خود و اشکالات بودجه سال آینده پرداختند.   

روسای مجامع نمایندگان استانی در این جلسه با اشاره به اشکالات بودجه سال آینده بر این اعتقاد بودند که بودجه به صورت عادلانه تقسیم نشده و در آن اولویت بندی صورت نگرفته است، در حالی که مشکلات در استان ها به ویژه مناطق محروم، مردم را بسیار گلایه مند کرده است.  

در این نشست همچنین نظر روسای مجامع استانی بر این بود که با توجه به منابع و درآمدهای دیده شده در بودجه سال ۱۴۰۰ تقاضا خواهد شد که نمایندگان با کلیات این لایحه مخالفت کنند، چرا که درآمدها و هزینه ها با یکدیگر همخوانی ندارد و باعث کسری شدید بودجه برای سال آینده و فشار اقتصادی بر مردم خواهد شد.  

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات مطرح شده توسط روسای مجامع نمایندگان استانی  گفت: مباحثی که ما دنبال می کنیم، بحث گروه های کاری با همت نمایندگان در حوزه های انتخابیه است که باید محوریت این گروه های کاری با مجمع نمایندگان استان باشد و حتما این گروه های کاری در حوزه انتخابیه و مجمع باید یک عقبه مکانی نیز داشته باشد، چرا که می توان با این کار نهاد مجلس را میان مردم برده و با استفاده از ظرفیت آن مشکلات مردم را رفع کرد.  

وی تصریح کرد: ما یک گروه کار نیز در سطح ملی می خواهیم که اقدامات مفصلی درخصوص آن انجام شده است و جزئیات آن در اختیار مجامع نمایندگان استان ها قرار خواهد داد تا این گروه ها در صحن علنی مجلس به صورت موضوعی، مسائل را دنبال کنند و به صورت مستقیم مسیر آن طی شود.  

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث آمایش سرزمینی، افزود: سازمان برنامه و بودجه آمایش را انجام داده است، در حالی که اشکالاتی در آن وجود دارد، اما همین آمایش هم متاسفانه هیچ خروجی نداشته است.

قالیباف تاکید کرد: نمایندگان باید تصمیمات خود را در مجلس انقلابی به صورت ملی و محلی توأمان اتخاذ کنند تا بتوانیم به نحو احسن از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم.  

وی  ادامه داد: ما هنگام ورود به مجلس به ملت قول دادیم که تلاش خواهیم کرد تا دولت را وادار به کار کنیم و این وظیفه مجلس است. ۲ ماه اول به سازماندهی مجلس پرداختیم و از شهریورماه سال جاری توانستیم دولت را به فراخور موضوعات مختلف وادار به کار کنیم.  

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مباحثی مانند تامین کالاهای اساسی و حمایت معیشتی، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و موضوعاتی درخصوص بازنشستگان و همچنین بیمه کردن دو ساله نزدیک به ۲ میلیون خانواری که در روستاها بیمه نداشتند، از جمله طرح هایی بود که مجلس، دولت را وادار به کار است.  

قالیباف همچنین بابیان اینکه  درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با روسای کمیسیون های تخصصی مجلس گفت و گوهای مفصلی انجام شده است، افزود: باید گفت این لایحه دارای اشکالات فراوان و اساسی است. از جمله این که لایحه خلاف برنامه پنج ساله و سیاست های کلان است، وابستگی به نفت، هزینه های بالا، پایین بودن میزان تحقق درآمدها و تعهدات بسیار بالا هم از دیگر اشکالات این لایحه است. البته این بودجه با تمامی اشکالات، فرصت های بزرگی را نیز دارد که البته با تغییر رویکردها می توان اتفاقات خوبی را رقم زد.  

وی گفت: بنابراین باید حداقل ۲ ماه به صورت مداوم و شبانه روزی کار کرد تا اصلاحات لازم انجام شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین