نظرات برگزیده مخاطبین الف: باید سرباز بابلی به بازپرس سیلی بزند/ وقتی ایران به همه تعهداتش عمل می‌کند بایدن به برجام برنمی‌گردد/ تنابنده مگر نگفته بود دیگر با صداوسیما همکاری نمی‌کند؟

گروه سیاسی الف،   3990926032 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: باید سرباز بابلی به بازپرس سیلی بزند/ وقتی ایران به همه تعهداتش عمل می‌کند بایدن به برجام برنمی‌گردد/ تنابنده مگر نگفته بود دیگر با صداوسیما همکاری نمی‌کند؟

مقاله نیویورک تایمزدرباره بایدن و برجام از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*بهترین کار را مجلس کرد اگر تا صد سال دیگر به این روش شناخته شده معطل کردن و ادامه دادن فریب حریف توسط غرب بی اصالت بسنده بکنیم هیچ سودی نمی بینیم مطلب بعدی اینکه این زمان بین انتخاباتی آمریکا برای ما بهترین زمان بود که یک تصفیه حساب درست وبجا و محکم وپیشگیرانه ای به امارات و آل سعود می کردیم که متاسفانه از دست رفت ودارد از دست میرود مهم نیست که عده ای این را قبول نداشته باشند ولی امکان درست بودنش دور از ذهن نیست مگر برای افرادی که غرب برایشان خیلی جلوه دارد نه اینکه از روی خیر خواهی توصیه به قبول شرایطشان داشته باشند

*ظریف میگفت آقای ایزدی شما اشتباه میکنی، آمریکا نمیتونه ا ز برجام خارج بشه قانون بین الملل نمیگزاره اروپا نمیگزاره. دیروز روحانی گفت ترامپ با یک خط خطی از برجام خارج شد، خب آخه آدم اینقدر تناقض میگه؟! دولت تمامش تناقض شده

*این جور صحبت ها که یا باید ما رو بپذیرین یا اقتصادتون همین شکلیه نشون میده بعضی اتفاقاتی که داخل مملکت خودمون میفته با همکاری از خارج اتفاق میفته بعضی مواقع برای خراب تر شدن اوضاع لازمه هیچ کاری نکنی مثل همین دولت

*طرف مگه عقلش کمه وقتی شما داری به تعهدات عمل میکنی بی جیره و مواجب. تا الان چهارسال بی جیره و مواجب کار کردی بقیه شم روش. دوستانی هم که میگن بیست درصدو راه بندازین، باید بگم خدمتشون چرخ هسته ای دیگه پنچر شده، اونا هم همینو می خواستن. خم رنگرزی که نیستش، علم و فناوری امید و اعتماد و احترام میخواد که دولت و ملت از دانشمندان ما گرفتن. واسه باج دادن به امریکا برید وارد یه حوزه دیگه بشید. هسته ای را نابود کردید.

*ما به جهت تحریم ها در ضعیف ترین موقعیت ممکن قرار داریم . بایدن با اطلاع از این موضوع ، میداند که برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره ، کار زیاد سختی نخواهد داشت .

*از همون اول باید ایران برجام رو پاره میکرد و از ان پی تی خارج می‌شد .یادمه ترامپ اومد و گفت مذاکره مجدد انجام بدیم اما ایران نپذیرفت که نتیجه ش پاره کردن برجام توسط ترامپ و این همه تحریم و این همه بدبختی برای ملت بود . حالا بعد از این همه بدبختی منتظر مذاکره ایم؟ اگه بنا به مذاکره بود چرا چهار سال پیش مذاکره نکردین ؟ مگه دولت اعلام نکرد اگر نفت ما صادر نشود نفتی از منطقه صادر نخواهد شد .از این دست بلوفها فراون دیده ایم . امروز هم که مجلس با طرحی .. تدارک دیده شده میخواد یه فرار رو به جلو رو انجام بده.اینم یه بلوفه و ما ملت میدونیم که چنین کاری نمیکنن . دو راه داریم . 1. بزنیم زیر میز و از برجام و ان پی تی خارج بشیم و تبعاتشم بپذیریم . 2. بجای باج دادن به اروپا و چین و روسیه و .. جناح عوض کنیم و نصف همین خرجهایی که میکنیم رو بدیم بخود آمریکا .. به نظر من دست آخر راه سومی وجود نداره. پس همین فردا بزنین زیر میز تا تکلیف منطقه و ملت روشن بشه . اگه قراره بمیریم پس هر چقدر زودتر بهتر چون دیگه توان زجر کشیدن نداریم . مرگ یبار شیونم یبار

*این تعریف واقعی دیپلماسی است. اگر خود را جای آمریکا بگذاریم این مقاله را بهتر می فهمیم. هرکسی کارت هایی دارد که در پای میز مذاکره رو می کند. فارغ از صحت و سقم این مقاله باید کاملا درک کنیم که نظام بین المللی بر چه مداری میچرخد ( توان اقتصادی و زور سیاسی و نظامی) و بر اساس حد و اندازه های خودمان حرف بزنیم و از خودمان و دیگران توقع داشته باشیم. هنر دیپلماسی انجام کارهای شدنی است و نه گمان و وهم و آرزوها و شعار.

*ایران چون قصد ساخت بمب اتمی ندارد، ادامه غنی سازی و تحریم فقط برایمان ضرر است. چون هم چوب می خوریم هم پیاز هم جریمه پولی رامی دهیم. انتهای مسیر غنی سازی ما برای مسئولان هم مشخص نیست و فقط چوبش را مردم می خورند. یا بمب بسازیم یا ولش کنیم.

*اول اینکه تقریبا مواجهه نظامی با ایران منتفیه حتا در صورت اجماع جهانی بدلیل اقتصاد بشدت ناپایدار و ضعیف شده غرب توسط کرونا تحمل وسعت جنگی که ایران تدارک میبینه رو نداره. دوم اینکه ملات تحریم ها دیگه واقعا ته کشیده و از این بدتر برای ایران نمیشه ولی اگه خروج از npt و غنی سازی ۲۰درصد رخ بده عمیقا شرایط بضرر غرب خواهد بود چون از برخورداری از سلاح هسته ای بشدت واهمه داشته ولی نمیتونن حمله کنن.

***

«سارا - نیکا و احساسی که باید کنترل شود» عنوان یادداشت تلگرامی یکی از منتقدان سینما درباره حذف سارا و نیکا از پایتخت بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید.

*این دوتا هیچگونه بار طنز و داستانی در فیلم در این ۶ فصل نداشتند . حتی کاراکتر بهروز که فقط یک فصل حضور داشت از اینها هم بار طنز بیشتری داشت و هم اثر بخشی بهتری روی مخاطب داشت . زندگی خصوصی زمانی که خصوصی هست خصوصی هست ولی اگر اون را در معرض دید عموم قرار بدهی دیگه خصوصی نیست .

*اگر معیار اینی باشه که شما میگی درسته. ایشالا که همینطوره و از بالا دستور نیومده باشه و به مسائل زندگی شخصیشون ربطی نداشته باشه.

*واقعا بنظرم دلیل اصلی ش این بود که اصلا بازیگرهای خوبی نیستند و حتی قبل از مسایل زندگی شخصی شون، خیلی ها میخواستن که از فصل های جدید پایتخت حذف بشن. کار درستی بود.

*در بسیاری از نمونه‌های جهانیِ موفقِ کمدی موقعیت، شخصیت‌های پرداخته‌شدهٔ عادی در موقعیت‌های خنده‌دار قرار می‌گیرند. مشکل این دو خواهر شاید بیشتر این است که بازیگری نیاموخته‌اند و نیز نویسنده اساساً برای آن‌ها نقش درستی نمی‌نویسد، وگرنه ضروری نیست ذاتاً بامزه باشند. گذشته از این که به گمانم این‌جور تصمیم‌ها در ایران بسیار بیش از آن که دغدغهٔ فنی داشته باشد، مربوط به حواشی بوده و با فشار از بالا گرفته می‌شود.

*اولا این دوتا اصولا بازی نمیکردن . تا وقتی که بچه بودن که هیچ . بعدا هم در حد یکی دو تا جمله تو هر قسمت . نه بازیگر بودن نه بازیگر شدن . اما این حجم از ادا و اطوار و حاشیه و شلوغ بازی ، وقتی تو این سن بخواد ادامه پیدا کنه بعدا غیر قابل کنترله . پس کلا کنار گذاشته بشن بهتره

*اصلا مگه کسی از این دو تا خوشش میاد که حالا برای رفتنشون ناراحت بشه . این شلوغ بازیا بیشتر سیاسیه و برای دیده شدن یک مشت بازیگر بی هنر .

*آقای محسن تنابنده و احمد مهران فر گفتند که دیگر با تلویزیون کار نخواهند کرد. تلویزیون هم نباید دیگر با این دو نفر کار نماید.

*نباید قضاوت بد کرد ولی خدایی این دوتا عزیز اصلان تویه این نقش که داشتن سکانسی یا دیالوگی جز سیگاری گفتن به بهتاش رو نداشتن هرکی این دوتا عزیز از سریال حذف کرد کاره به جایی کرد

***

 تایید خبر ضرب و شتم سرباز بابلی توسط ستاد کل نیروهای مسلح از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*اگر قضیه برعکس بود اون سرباز رو چه برخوردی باهش می کردن. اما حالا که یه سرباز مظلومانه و به خاطر انجام وظیفه به دست مافوق کتک خورده قضیه رو با یه جلسه تموم می کنن

*چند تا سیلی باید با این قاضی انهم جلوی جمع زد تا از موقعیت خودش سواستفاده نکند.

*این موضوع بسیار حادتر از نقض حقوق شهروندی میباشد.یک ماموروظیفه شناس بعلت وظیفه شناسی مورد تنبیه کسی قرارگرفته است که قراراست خودقانون باشد.این همان احساس قدرت وسوء استفاده از موقعیت است.این سربازمورد دلجویی قرارگرفت حال سوال اینجاست برای کسانی که به هیچ جا وصل نیستند واینگونه مورد تحقیر قرارمیگیرند چکار میکنید؟؟؟؟؟؟

*.آقای مسئول. همین که بدون هیچ .. دو سال از بهترین سالهای جوانان این مملکت رو به رایگان صرف.. خدمات می کنید، بدون اینکه براشون شغلی ایجاد کنید، و تازه نشاط و فرصت کار و تشکیل خانواده رو هم ازشون میگیرید، به اندازه کافی درد آور هست..

*حالا که به گفته ایشان، حفظ کرامت وظیفه بوده و به این وظیفه عمل نشده، علی رغم رضایت شاکی، این بازپرس باید به دلیل عدم انجام وظیفه تنبیه شود.

*این آقای قاضی ( بازپرس ) واقعا با چنین خصوصیات اخلاقی و رفتاری که حاکی از نداشتن تسلط بر نفس اماره است آیا صلاحیت حضور و ادامه کار در قوه قضائیه را دارد

*اینجا جنبه عمومی جرم نداریم دیگه؟ سرنوشت جان و مال مردم رو دارین دست کسی که خودش قوانین رو رعایت نمیکنه؟ این عدالت اسلامیه؟  حد اقل باید از قضاوت بر کنار بشه.. جاهای دیگه اگر همچین چیزی پیش بیاد اون قاضی ضمن اخراج از کار دادگاهی شده و متناسب با جرمی که کرده مجازات میشد.

*قانون نظارت بر قضات قدیمی و دیگر کاربرد ندارد وباید باز نگری شود. اینکه با یک عذر خواهی سر ته قضیه را آقای رییس دادگستری بخواهد هم بیاورد معنا ندارد ودر اینجا ریاست قوه قضاییه باید در مورد این قاضی تصمیم قاطع بگیرند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۳۹۵۲۱۱۶:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۸
حرف باد هواست و ایشان تخصص دارند در این رشته
ناشناس۱۷۳۹۵۳۰۱۶:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
واقعا اگر این فضای مجازی نبود ومردم از رفتار این بازپرس خبر دار نمیشدند. کسی میتونست حق این سرباز را بگیره شاید مثل خیلی از اتفاقات دیگه کسی خبر دار نمیشد. بنظرم این آقا باید از قوه قضاییه کلا اخراج بشه. تا بقیه به زیر دستاشون احترام بذارند
ناشناس۱۷۳۹۷۴۲۱۹:۱۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
غرب گراها دوستار بایدن هستند و ضد انقلاب ترامپ دوست دارند برای ما فرقی نداره کی بیاد
ناشناس۱۷۴۰۰۵۲۲۲:۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
مجلس باید با رد کلیات بودجه ضمن جلوگیری از تورم وحشتناک سال آینده پیامی به رییس جمهور دهد که بنا بر مصلحت استیضاح نشدی
ناشناس۱۷۴۰۱۳۵۲۳:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۸
من ترامپ رو دوست دارم
ناشناس۱۷۳۹۷۸۹۱۹:۴۶:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲۸
یعنی مخاطبین شما تماما مخالفین برجامند یا اینکه شما از هر پنجاه نظر یکی رو انتخاب میکنید؟!!
ناشناس۱۷۴۰۰۱۲۲۱:۵۷:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۸
مهم نسیت برجام چقدر طرفدار داره مهمتر اونکه برجام بود ونبودش شده بلای جان مردم.در برجام باشیم از ترس ماشه باید بلرزیم از اون خارج بشیم صد مشکل دیگه پیدا میشه در هیچ صورت هم رفع تحریم نمی کنه.قراداد دبل ترکمنچای
سید۱۷۳۹۸۴۳۲۰:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲۸
باید سرباز بابلی سیلی بزن به باز پرس چرا که دین اسلام فرموده قصاص باید شود
ناشناس۱۷۴۰۳۴۰۰۳:۱۰:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سلام بنده از قضات هستم و عرضی کوتاه دارم. اولا گذشته از ماجرای سرباز بابلی بدانید که ضابطین محترم بعضا به این دلیل که از مقام قضایی دستور میگیرند به دنبال اثبات خوددراین جریان هستند دوما مطمئن باشید اگر کنترل قضات بر ضابطین محترم نباشد بسیاری از حقوق شهروندی مردم نادیده گرفته میشود. چه بسیار تفتیشها وورود به منزلهای غیرقانونی که توسط قضات منع میشوند چون آموزش و درس حقوق خوانده اند و جنس کارشان با مامورین زحمتکش متفاوت است. زحمات ضابطین موجب امنیت است ولی این در سایه ی نظارت قضات مفیداست. مدتی پیش ضابطین به طور غیرقانونی بخشنامه کردند که قضات حق دخالت در ایست و بازرسیها وورود به کلانتریها و نظارت بر بازداشتگاهها را ندارند که هردو بخشنامه توسط دیوان عدالت ابطال شد. میدانم به خاطر جو رسانه ای صحبتهای من کم تاثیراست ولی مطمئن باشید قضات طرف مردم ازهرقشری و متعهد به خدمت به کشور و نظام با حقوق حداقلی و غالبا دور از دیارخود هستند. درنهایت عرض میکنم ضابطین غالبا درستکار و زحمتکش هستند.خدانگهدار
محمد۱۷۴۰۳۸۰۰۴:۵۰:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
آبروی بازپرس نبرید حالا یه اشتباهی کرده شرایط جامعه رو در نظر بگیرین هیچکس اعصاب درستی نداره.
ناشناس۱۷۴۰۴۸۵۰۸:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
شباهت بعضی از سلبریتیها و آمریکا اینه که هردو به تعهداتشون عمل نمیکنن!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین