تغییر ساعت محدودیت‌ها، مردم را از ترافیک نجات می‌دهد؟

گروه فرهنگی الف،   3990925030

طبق آمار اخیر، مردم در رعایت محدودیت‌های ترافیکی همکاری خوبی داشتند، اما این محدودیت‌ها آنها را با دغدغه بزرگی روبرو کرده است.

تغییر ساعت محدودیت‌ها، مردم را از ترافیک نجات می‌دهد؟
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حدود ۳ هفته از اجرای محدودیت‌های ترافیکی می‌گذرد، محدودیتی که از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح برقرار است و اگر فردی آن را نادیده بگیرد قطعا با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی روبرو می‌شود، اما خوشبختانه طبق آمار اخیر پلیس راهور و مسئولان ذیربط مردم همکاری بسیار خوبی تا این لحظه داشته‌اند و به نوعی جان خود و اطرافیانشان را به سفر، کار و روزمرگی ترجیح داده‌اند.

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز گفت: در  شهر‌هایی همچون تهران، اصفهان و مشهد، تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ شب به بعد، ۸۵ درصد کاهش داشته است.

آیا تغییر ساعت محدودیت‌ها، مردم را از دام ترافیک نجات خواهد داد؟

این اتفاق به معنی نابودی ویروس کرونا نیست و لازم است که با همین جدیت این محدودیت‌ها توسط تمامی مردم رعایت شود. البته هر محدودیتی با گله و نارضایتی‌هایی همراه است. برای مثال با اینکه مردم همراهی و همکاری خوبی برای رعایت محدودیت‌های ترافیکی و کرونایی داشتند، اما در این ۳ هفته مشکلی دیگر به دغدغه‌ اساسی تبدیل شده است. آری صحبت از ترافیک، یار و همراه همیشگی مردم، بویژه پایتخت‌نشینان است که این روزها باز هم با وجود اعمال محدودیت‌های سخت،همچنان در سطح شهر و اتوبان‌ها در جریان است. 

شب گذشته ساعت ۱۸:۳۰ محل کار خود را ترک کردم تا طبق زمان بندی محدودیت‌ها قبل از ساعت ۲۱ به مقصد برسم، اما متاسفانه با حجمی وسیع از ترافیک روبرو شدم و این موضوع دلهره و نگرانی من را به شخصه بیشتر می‌کرد، اما چاره چیست؟ آیا ۱ ساعت زودتر حرکت کردن برای جریمه نشدن کافی نیست؟ البته این مشکل تنها مربوط به من نبود و تعداد زیادی از مردم چنین اعتراض‌ها و نگرانی‌هایی را داشتند.

آیا تغییر ساعت محدودیت‌ها، مردم را از دام ترافیک نجات خواهد داد؟

اعمال محدودیت چه در حوزه کرونا، چه در حوزه ترافیک، نیازمند در نظر گرفتن تمامی جوانب است و باید با تدابیر و برنامه‌ای منظم رو به جلو حرکت کرد، اما متاسفانه با وجود همکاری‌های مردمی باز هم ترافیک بر جان خیابان‌ها رخنه کرده و برای رویارویی با شهروندان، با کرونا در رقابت قرار گرفته است. در این راستا برخی از افراد خواسته‌ای تحت عنوان افزایش ساعت محدودیت‌های ترافیکی دارند تا زمان کافی برای دور کردن خود از جریمه‌های ۲۰۰ هزار تومانی داشته باشند.

با توجه به این موضوع سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: با توجه به ترافیک سنگین معابر در ساعات پایانی روز، به معاونت انسانی وزارت کشور پیشنهاد دادیم، ساعت شروع محدودیت‌های تردد شبانه را از ۲۱ به ۲۲ تغییر دهند.

این صحبت در ظاهر خبری خوب است، اما اینکه تا چه اندازه جدی گرفته شود، امر بسیار مهمی است که باید طی چند روز آینده مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد، زیرا  در این ۳ هفته با تمام مشکلات ترددی، مردم همچنان  از همکاری خود دریغ نکردند و توانستند با این کارشان کمی از آمار کرونا را کاهش دهند، پس بهتر است که مسئولان هم پاسخ این همراهی را به درستی و به زودی به گوش شهروندان عزیز برسانند.

آیا تغییر ساعت محدودیت‌ها، مردم را از دام ترافیک نجات خواهد داد؟

گذر زمان تنها مقوله‌ای است که می‌تواند برای تحقق چنین درخواستی اثربخش باشد، درخواستی که تنها به کاهش ترافیک کمک نمی‌کند بلکه رضایت مردمی را نیز به همراه خود به دنبال دارد، به همین دلیل لازم است که این تغییر ایجاد شود تا متوجه شویم تا چه مقدار می‌تواند موثر و مفید باشد؟

البته برای مهار ویروس کرونا باید بیش از پیش همکاری‌های گذشته را داشته باشیم و رعایت محدودیت‌ها وابسته به تغییر ساعت نباشد تا به زودی شاهد خبر مهار کامل کرونا با اتحاد جمعی مردم باشیم، امید است که آن روز برسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین