سازش غیر مردمی حاکمان عرب با اسرائیل؛ کوبیدن آب در هاون

گروه جهان الف،   3990923073 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
سازش غیر مردمی حاکمان عرب با اسرائیل؛ کوبیدن آب در هاون

 هم‌زمان با آغاز موج عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که در دوره اخیر نقطه شروع آن از امارات بود، بلافاصله پس از اعلام توافق این کشورها با رژیم اسرائیل، ملت‌های عربی از جمله مردم کشورهای سازشکار به روش‌های مختلف نارضایتی و خشم خود از صلح با اشغالگران را ابراز داشتند. 

امارات

چند روز پس از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا از توافق اولیه امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داد، مردم امارات در تاریخ 7 سپتامبر و حتی پیش از برگزاری مراسم رسمی امضای توافق میان تل‌آویو و ابوظبی در کاخ سفید، با تاکید بر اینکه جامعه امارات توافق سازش میان کشورشان با رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد می‌کند٬ اعلام کردند که انجمن اماراتی مخالف عادی‌سازی با رژٰیم صهیونیستی شروع به فعالیت کرده است.اعضای این انجمن تاکید کردند که ملت امارات همچنان پشتیبان و حامی مسئله و ملت برادر فلسطین هستند که حقوق و سرزمینشان توسط رژیم تروریستی اسرائیل غصب شده است. این کمپین به دنبال موفقیت کمپین قبلی تحت عنوان «خلیج (فارسی)‌ها ضد عادی‌سازی»٬ با نام «اماراتی ها ضد عادی‌سازی» شروع به فعالیت کرد و مواضع آن در محکومیت صلح با رژیم اشغالگر٬ در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر مطرح می‌شود.

علاوه بر آن فعالان کشورهای دیگر نیز به کمپین مخالف عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی پیوستند. یک فعال اردنی در این راستا اعلام کرد که ما از کودکی یاد گرفته‌ایم که یک سرزمین عربی و اسلامی داریم که یک رژیم اشغالگر آن را غصب و حاکمیت خود را بر جسد هزاران فلسطینی بنا کرده است. ما هنوز هم به فرزندانمان می‌گوییم که به حقوق خود پایبند باشند و فراموش نکنند چه کسانی سرزمین آنها را اشغال کرده‌اند؛ اما آنچه اکنون می بینیم یک ضربه بزرگ به آرمان فلسطین است.

«مجدی بن کامل» فعال فلسطینی نیز با تشکر از ملت امارات به دلیل حمایت از مسئله فلسطین اظهار داشت که اماراتی‌ها ضد عادی‌سازی هستند٬ خواهران و برادران اماراتی ما این خیانت بزرگ را رد و تاکید می‌کنند که فلسطین تنها برای فلسطینیان است.

بحرین

در بحرین نیز پس از عادی‌سازی رژیم آل خلیفه با رژیم اشغالگر صهیونیستی مردم این کشور علاوه بر راه اندازی پویش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی مستقیما به خیابان‌ها ریخته و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی در محکومیت عادی سازی روابط مانند "جمعه مقاومت دربرابر عادی سازی" و "عادی سازی خیانت است"، "اسرائیل یک غده سرطانی است که باید ریشه‌کن شود" درج شده بود.بحرینی‌ها در جریان اعتراضاتشان همچنین فریاد "ذلت نمی‌پذیریم" و "تسلیم دیکته‌های آمریکا نخواهیم شد"، سر می‌دادند.

ائتلاف «جوانان انقلاب 14 فوریه» بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، آنها را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه فلسطینیان گستاخ‌تر می‌کند و سازشکاران مسئول پیامدهای خطرناک آن هستند. این ائتلاف تاکید کرد که ملت بحرین نیز هرگونه اقدام کوچک یا بزرگ و در هرزمینه‌ای در عادی سازی با رژیم اشغالگر را رد می‌کنند و هرگز اجازه نخواهند داد که زمین کشورشان تبدیل به جای پای صهیونیست‌ها شود و از هر روشی برای مقابله با چنین اقدامی استفاده خواهند کرد.

سودان

در 23 اکتبر سال جاری میلادی که قطار عادی‌سازی اعراب با صهیونیست‌ها از منطقه خلیج فارس خاورمیانه به آفریقا کشیده شده و سودان نیز از توافق با تل آویو رونمایی کرد، مردم این کشور با سر دادن شعارهای "هیچ صلحی با رژیم اشغالگر وجود ندارد" به اقدام دولت "عبدالله حمدوک" در عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. حزب امت سودان، ائتلاف اجماع ملی سودان، حزب المؤتمر و حزب البعث از جمله احزاب رسمی سودان بودند که هریک با صدور بیانیه های جداگانه هرگونه برقراری ارتباط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم و بر حمایت از مسئله فلسطین تاکید کردند.

مغرب

اما مغرب پس از سودان دومین کشور آفریقایی بود که در دوره اخیر به صلح با رژیم صهیونیستی تن داد. در تاریخ 10 دسامبر جاری، دونالد ترامپ همانند اعلام خبر توافق‌های قبلی کشورهای عربی با اسرائیل، از عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی خبر داد. در پی اعلام این خبر فعالان حقوقی در گروه ملی حمایت از مبارزه مردم فلسطین در مغرب با برگزاری نشستی اضطراری، تلاش هایشان را برای اتخاذ موضعی واحد و تدابیری با عنوان مقابله و مبارزه آغاز کردند.

احمد ویحمان، رئیس دیده بان مبارزه با عادی سازی روابط در مغرب، ضمن اعلام مخالفت قاطع گروه کاری ملی با هر نوع عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، این رژیم را به توطئه علیه وحدت ملی، اجتماعی و نژادی مغرب متهم کرد.

یک روز پس از اعلام این خبر معترضان مغربی پس از نماز جمعه در مسجد «التاجموعتی» در مرکز شهر فاس در اعتراض به عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی گردهم آمده بودند که از سوی نیروهای امنیتی که یونیفرم غیر رسمی به تن داشتند هدف حمله قرار گرفتند و در جریان آن تعدادی از معترضان در داخل مسجد بازداشت شدند.

مصر

نکته قابل توجه آنجاست که پس از توافق مغرب با اسرائیل، فعالان مصر که کشورشان در سال 1978 با معاهده «کمپ دیوید» به عنوان اولین کشور عربی با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده بود، به شدت خشمگین شده و کمپینی علیه عادی‌سازی با هشتگ «عادی سازی خیانت است» به راه انداختند. 

«عبدالله الصناوی» روزنامه نگار مصری در صفحه کاربری خود نوشت: عادی سازی هرگز تثبیت نخواهد شد و اگر تثبیت هم شود مطابق میل سازماندهی کنندگان آن نخواهد بود. «عبدالعظیم حماد» ، مدیر مسئول سابق روزنامه های الاهرام و الشروق نیز گفت: روزگار بیدار شده و همه آگاهند، ای کشورهای باستان چرا خوابیده‌اید؟ اشغالگری باقی مانده و خیانت همچنان ادامه دارد. «لیلا گوهر» فعال مصری نیز گفت که با این کار گزینه‌های عربی ساقط شد و ما این خیانت را نمیپذیریم.

در این میان رژیم صهیونیستی نیز به خوبی می‌داند که حتی توافق با همه کشورهای عربی نیز بدون حمایت مردمی سودی ندارد؛ چرا که دولت‌ها نمی‌توانند نماینده مردم باشند و این ملت‌ها هستند که در نهایت باید با اسرائیل و جامعه آن ارتباط برقرار کنند. این درحالی است که هنوز مردم کشورهای مصر و اردن که سابقه عادی‌سازی کشورهای آنها با رژیم صهیونیستی به دهه‌ها قبل برمی‌گردد صهیونیست‌ها را به رسمیت نشناخته و روی سردر اغلب رستوران های آنها نوشته شده: ورود اسرائیلی ممنوع.

علاوه بر آن بزرگترین دغدغه اسرائیل کسب یک جایگاه ثابت و دست کم عادی برای جامعه صهیونیستی در جهان است تا با شهرک‌نشینان صهیونیست به مثابه شهروندان عادی برخورد شود؛ درحالی که آنها همچنان در سراسر جهان به عنوان اشغالگر شناخته شده‌اند. بنابراین صرف سازش رژیم‌های کنونی عربی با تل‌آویو نمی‌تواند تضمینی برای ادامه روند عادی‌سازی این کشورها تا سال‌های متمادی باشد، چراکه صرف تغییر نظام‌های عربی ممکن است به معنای ابطال همه این توافق‌ها باشد؛ ضمن اینکه ملت‌های آنها تا چند نسل اسرائیل را به عنوان یک رژیم اشغالگر قلمداد خواهند کرد، همان چیزی که درباره ملت مصر و اردن وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۰۴۲۹۰۷:۰۳:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بنظر می رسد در کشورهایی مانند ایران که نتوانسته ایم به اندازه کافی اموزش کیفی و سیستماتیک جدید را برای مسئولین و مردم فراهم کنیم بهترین راه حلها برای مقابله با چالشها همان رجوع به پند و اندرزهای گذشتگان است که ناشی از هزاران سال تجربه شفاهی انها در زندگی می باشد. چهار نمونه ان که خیلی بدرد برخورد ما با چالش مسئله فلسطین می اید را نام می بریم: 1-هرگز کاسه داغتر از اش نشوید. 2- خواهی نشوی تابلو همرنگ کشورها برادر فلسطین شو 3- چراغی که منزل روا هست به مسجد حرام است 4- با دوستان( مردم خود ایران که در معیشت خود مانده اند) مروت و با دشمنان مدارا خلاصه ما هرگز نباید جلوتر و داغتر از مردم فلسطین باشیم. تمام کشورهای همسایه و عرب فلسطین که بیشترین کمک را به فلسطین می کنند و فلسطینیها هم از حتی برگزاری جشن تولد برای صدام یا مخالفت با حضور ایران در سوریه ابا ندارند از گفتگو و مراوده فلسطین با اسراییل حمایت می کنند. و حتی اگر هیچکدام از اینها نبود چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. اول مردم ایران باید قوی باشند. اگر قوی بودند می توانند از مظلوم حمایت کنند نه الان که....
ناشناس۱۷۴۰۵۴۸۰۸:۵۹:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
عربها وضعیت امروز ما را نگاه می کنند و خودشان را اصلاح می کنند. عبرت از کار دیگران، کار درستی است.
ناشناس۱۷۴۱۰۵۸۱۳:۴۹:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
رژیم جعلی و غاصب و کودک کش صهیونیستی سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
ناشناس۱۷۴۱۱۵۳۱۴:۳۱:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
فعلا که مردم و کشور ایران داره از بین میره. فقط همین یه جمله رو بلدید.
ناشناس۱۷۴۱۱۷۹۱۴:۴۵:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
فعلا که عضو سازمان ملل متحد است و عرب ها برای آشتی با اسراییل صف کشیده اند.
ناشناس۱۷۴۰۵۵۷۰۹:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
دیروز روزنامه های اسراییل خبر از مذاکرات پشت پرده با پاکستان خبر دادند!
ناشناس۱۷۴۰۵۶۱۰۹:۰۳:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
منافع ملی مقدم بر منافع ایدئولوژیکی است.
ناشناس۱۷۴۱۱۱۵۱۴:۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
منافع ملی ما با برجام بی فرجام تامین نشد.
ناشناس۱۷۴۰۵۶۵۰۹:۰۸:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
در صورت برقراری صلح بین گروه های فلسطینی و اسراییل، ایران در مسیر دشمنی با این کشور تنها خواهد ماند. ..
ناشناس۱۷۴۰۵۷۷۰۹:۱۷:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سال 1400، سال فتح مبین جبهه اسلام علیه جبهه کفر خواهد بود. ان شا الله.
ناشناس۱۷۴۰۵۸۳۰۹:۲۰:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
سیاست های تند ایران باعث نزدیکی و آشتی اعراب با اسراییل شد. دیروز اعلام شد از 3 ماه گذشته که بین امارات و اسراییل روابط رسمی بر قرار شده، 50 هزار اماراتی از اسراییل دیدن کرده اند.
ناشناس۱۷۴۰۵۹۱۰۹:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مردم کشورهای عربی می پرسند که برنامه هسته ای ایران با اینهمه هزینه کردهای اقتصادی و سیاسی چه سودی برای این کشور داشته است؟
ناشناس۱۷۴۱۰۴۷۱۳:۴۲:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
امانوئل ماکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.
ناشناس۱۷۴۱۱۷۲۱۴:۴۲:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹
ماکرون: ما باید تا سال 2040 انرژی پاک را جایگزین انرژی هسته ای کنیم.
ناشناس۱۷۴۱۰۵۴۱۳:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
متاسفانه صنعت هسته ای ایران با برجام تخریب و بتن ریزی شد حالا دشمن برای برنامه موشکی و قدرت منطقه ای ایران طمع کرده و تحریم ها را تشدید کرده است.
ناشناس۱۷۴۱۱۷۶۱۴:۴۴:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
از کدام صنعت صحبت می کنید؟
ناشناس۱۷۴۱۳۷۸۱۷:۳۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اکنون با پولی که میبایست در اقتصاد کشور بکار گرفته شود نطنز و فردو در حال ساخت هستند. بگویید این همه هزینه برای فعالیت های هسته ای چه تاثیری در اقتصاد و رفاه مردم داشته است؟
ناشناس۱۷۴۰۷۸۰۱۱:۲۰:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
قوی تر میشویم تا حرف زور نشنویم با تلاش و وحدت
ناشناس۱۷۴۰۸۲۴۱۱:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
فقط شعار می دهید قوی شدن ابزار و راهکار و نیروی انسانی می خواد که هیچ کدام فراهم نیست ما فقط سیاه لشکر شعار ده و هیجان زده زیاد داریم
ناشناس۱۷۴۰۹۰۳۱۲:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
یکی از دوستان که از شیعیان عراق هستند تعریف می کرد که در سفری که به فلسطین داشته با چشم خودش دیده که در بسیاری از مغازه ها عکس صدام حسین با چه عزت و احترامی نصب شده اما حتی در یک مغازه عکسی از امام خمینی ..را مشاهده نکرده. بله این نتیجه سالها دفاع از حقوق مردم فلسطین هست که حتی حاضر نیستن عکس یکی از مقامات ایران رو حتی در اندازه کوچیک به دیوار بزنن
ناشناس۱۷۴۱۰۸۱۱۴:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
مردم!!!!!! کدام مردم امارات و بحرین. همه جای دنیا اکثریت آرای مردم در دولت خلاصه می شود و در قالب نماینده مردم انجام می شود. چه راهپیمایی در محکومیت سازش با اسرائیل در این کشورها انجام شد. لطفا در خود کشور ما یک نظر سنجی برای هزینه های کشور در مورد فلسطین بکنید تا نظر اکثریت مردم دستتان بیاید
ناشناس۱۷۴۱۵۰۰۱۸:۵۲:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۹
متاسفانه سیاست خارجی ایران عملا داره مشکل اسرائیل را حل می کند و اعراب با اسرائیل در حال صلح هستند .. بخصوص وقتی شما میری سفارت عربستان را میگیری به ظاهر کار جالبیه ولی در عمل به ضرره تحولات سریعه و الان پاکستان و چند کشور دیگه هم آماده صلح با اسرائیل میشن
ناشناس۱۷۴۰۴۳۲۰۷:۱۰:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بایدن سیاست خود را در برابر ونزویلا که قطعا در مورد ایران و برجام هم همین خواهد بود اعلام کرده. خیلی قهار تر و خیلی پیچیده تر که حتی اروپا و دنیا هم نمی توانند با منطق ان موافق نباشند یا با ان مخالفت کنند. در مورد ونزویلا گفته به مادورو یک پیشنهاد و فرصت می دهیم. انجام تغییرات در قانون اساسی و انجام یک انتخابات با نظارت بین المللی یا تحریمهای بسیار شدید تر جهانی. احتمالا همین پیشنهاد را هم جور دیگری به ایران خواهد داد. قبول برجام بسیار گسترده و در برگیرنده خیلی از مسایل ممنوعه و از جمله توقف تبلیغات نابودی اسراییل و امریکا یا تحریمهای جهانی سختتر. روزی خواهد رسید که ترامپ ارزو خواهد بود.
ناشناس۱۷۴۰۵۷۱۰۹:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
شما پیش بین هستید؟ منافع ، رفاه و امنیت ملی باید مورد توجه قرار گیرد. تنش و اصطکاک طولانی باعث فرسودگی کشور شده است.
ناشناس۱۷۴۰۴۳۹۰۷:۲۲:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
الان مردم کشورهای عربی ایران را دشمن شماره یک میدانند و شاید اسراییل را دشمن شماره دو . اگر یک کشور کوچک ومستقل فلسطینی در یک گوشه کنار تشکیل بشود که بد به حال ایران .
من ایرانی هستم۱۷۴۰۴۶۴۰۷:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اگر قرار بود با هشتک زدن جلو کاری گرفته شود، که ما روزانه دهه هشتک را در کشور خودمان شاهد هستیم وهیچ خبری هم نشده. تنها سود دشمنی ایران با کشورهایی همچون امریکا واسرائیل نابود شدن بسیاری از فرصت های ترقی و پیشرفت ایران بوده.اسرائیل از مظلوم نمائی در این رابطه، بیشترین سود را در این چند سال برده است.
ناشناس۱۷۴۰۴۷۶۰۷:۵۵:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۹
از کدوم مردم حرف میزنید
مسعود انتظاری۱۷۴۰۴۷۸۰۷:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲۹
آدرس غلط نده مردم همه این کشورها موافق هستند .
علی کریمی۱۷۴۰۵۰۱۰۸:۲۹:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
هر تصمیم ملی برخلاف نظر اکثریت مردم آن کشور محکوم به شکست است.
ناشناس۱۷۴۰۵۲۳۰۸:۴۷:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
ایران هم روابطش رو با اسراییل عادی کنه ولی همزمان از حقوق فلسطین هم دفاع کنه، اینجوری مردم مظلوم ایران کمتر آسیب می‌بینند.
ناشناس۱۷۴۰۹۴۳۱۲:۳۸:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲۹
حتی اگه فلسطین با اسرائیل دوست هم بشه ما افرادی را داریم که هنوز با اسرائیل دشمن باشند
ناشناس۱۷۴۰۶۳۸۰۹:۵۷:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اصلا کاری با فلسطین ندارم ولی سودان تا همین پارسال یک کشور بسته با قوانین شریعت بود. از وقتی که در سودان انقلاب شده مردم ازادتر شدند و بیشتر به سکولاریزم روی اورده اند. اقدامات ایران ، ترکیه و قطر در همه کشورهای اسلامی مثبت نبوده است. هر کشوری تو منطقه روی منابع زیادی از نفت نخوابیده. اینها نیاز به توریسم و تجارت دارند.
ناشناس۱۷۴۰۶۵۴۱۰:۰۵:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
اتفاقا این تصمیمات بر اساس منافع ملی کشورهای عربی اتخاذ شده
ناشناس۱۷۴۰۶۶۷۱۰:۱۲:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۹
بهتره به نقشی که ایران در راندن اعراب به سمت اسرائیل ایفا کرد هم بپردازید
ناشناس۱۷۴۱۰۵۱۱۳:۴۴:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲۹
برخی کشورهای عرب منطقه گاو شیرده امریکا هستن و به همین خاطر به رژیم صهیونیستی فرزند ناخلف شیطان بزرگ باج می دهند و این به ایران مربوط نیست.
بیژن۱۷۴۱۴۹۸۱۸:۵۰:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
عددی، رقمی، آماری چیزی هم برای ارایه داری یا صرفا چیزی که شنیدی رو تکرار میکنی؟ اگه منظور خرید تسلیحات پیشرفته باشه که ما و خیلی از کشورها آرزوی خرید چنین چیزهایی رو داریم.
ناشناس۱۷۴۰۷۰۷۱۰:۳۶:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۹
همه مردم موافق صلح هستند فقط گروهکهای کوچیک و البته ایران مخالف هستند مردم خود فلسطین هم دیگه این شرائط رو نمی خوان ..
ناشناس۱۷۴۰۹۰۸۱۲:۲۲:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۲۹
ازدید سیاستگذاران خارجی هر خسارتی هم که به مملکت وارد بشود مهم نیست ومرغ یک پا دارد..
امید۱۷۴۰۹۶۳۱۲:۵۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
آیا برای دشمنی با اسرائیل در کشور خودمون رای گیری انجام شده؟
ناشناس۱۷۴۱۶۶۰۲۰:۲۲:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۹
ما مردم ایران مالک سرزمین ایران هستیم و خواهیم بود حکومتها می آیند و می روند ما همه خواستار دوستی با تمام مردم جهان هستیم تک تک انسانها آفریده خداوند متعال هستند و قابل احترام
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین