نامه مجلس به اتحادیه اروپا درباره ترور شهید هسته‌ای

گروه سیاسی الف،   3990923050

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدام قانونی و مشروع برای حصول اطمینان از اینکه عوامل ترور سازمان‌یافته فرامرزی، در پیشگاه عدالت حاضر شده و به سزای قانونی عمل خود برسند، کوتاهی نخواهد کرد.

نامه مجلس به اتحادیه اروپا درباره ترور شهید هسته‌ای

به گزارش تسنیم، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا و کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل،‌ ضمن درخواست برای موضع‌گیری صریح نهادهای بین‌المللی در قبال این اقدامات تروریستی، بر پیگیری ایران تا حصول اطمینان از مجازات قطعی عاملان ترورها تأکید کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

سرکار خانم ماریا آرنا_ رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا

سرکار خانم میشل باچلت_کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل

همانگونه که استحضار دارند؛ عناصر تروریست مسلح روز جمعه مورخ 7 آذر 1399 هجری شمسی برابر با 27 نوامبر 2020 میلادی در یک اقدام تروریستی سازمان‌یافته، خودروی حامل دانشمند ایرانی جناب آقای دکتر محسن فخری زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار دادند و اقدام به قتل ایشان در منطقه آبسرد تهران کردند.

اقدام تروریستی عناصر مسلح سازمان یافته در قتل فرامرز دانشمند ایرانی در حالی صورت گرفت که ایشان نقش برجسته‌ای در تولید نخستین کیت بومی تشخیص و واکسن کرونا برای شهروندان ایرانی اعم از زنان و کودکان در شرایط تحریم غیرانسانی علیخه جمهوری اسلامی ایران و همچنین مشارکت در تلاش‌های بین‌المللی به منظور مهار این بیماری مهلک برعهده داشت.

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی این عمل مجرمانه و تبهکارانه را، مصداق بارز نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و نادیده گرفتن مبانی انسانی و اخلاقی اصول مسلم حقوق بشر می‌داند که موجب مسئولیت محرز بین‌المللی سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حقوق بشر است.

شوربختانه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با اعمال استانداردهای دوگانه از محکومیت این قبیل ترورها در جمهوری اسلامی ایران اجتناب کرده‌اند.

اعضای کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی موکدا اعتقاد دارند هرگونه سکوت و بی‌تحرکی جامعه بین‌الملل به ویژه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حقوق بشری در قبال این گونه اعمال مجرمانه تروریستی و قتل های فرامرزی سازمان‌یافته باعث گستاخی بیشتر معاونین و آمران چنین  جنایات ضدبشری و تهدید صلح و امنیت منطقه و جهان خواهد شد.

بدون شک جمهوری اسلامی ایران که نقش برجسته‌ای در مسیر مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا داشته است با تأکید بر پیگیری حقوقی و قضائی مجازات قطعی آمران و عاملان این اقدام تروریستی، از هیچ اقدام قانونی و مشروع برای حصول اطمینان از اینکه مباشرین، معاونین و آمران ترور سازمان‌یافته فرامرزی، در پیشگاه عدالت حاضر شده و به سزای قانونی عمل خود برسند، کوتاهی نخواهد کرد.

در پایان از سرکار عالی انتظار می‌رود ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و عدم پیروی از استانداردهای دوگانه به نوبه خود بسترهای حقوقی و قانونی لازم را برای اتخاذ اقدامات مشترک و جمعی به منظور جلوگیری از تکرار چنین فجایع تروریستی در سراسر جهان فراهم سازید.

زهره الهیان_ رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین