امید ترامپ به گروه‌های تندرو برای تداوم مبارزه انتخاباتی

گروه جهان الف،   3990923005

نامزد بازنده جمهوری‌خواهان که از مجاری قانونی برای ابطال باخت خود ناامید شده، اکنون دست به دامان گروه‌های تندرویی همچون "پسران مغرور" می‌شود تا به زعم خود این مبارزه را ادامه دهد.

امید ترامپ به گروه‌های تندرو برای تداوم مبارزه انتخاباتی

به گزارش ایرنا، یک روز پس از رای دیوان عالی آمریکا در نپذیرفتن دادخواست تگزاس برای ابطال نتیجه انتخابات چهار ایالت کلیدی میشیگان، ویسکانسین، جورجیا و پنسیلوانیا، ترامپ از شروع بازی خبر داد.

ترامپ در پاسخ به پیام توییتری یک روزنامه‌نگار تندرو جمهوری‌خواه که گفته بود «در این مقطع، ترامپ باید همه چیز را از حالت محرمانه خارج کند»، نوشت: در حال انجام همین کار هستم. موافقم! ما تازه مبارزه را شروع کرده‌ایم!

او که ابتدا حملات کلامی شدیدی را متوجه دیوان عالی ساخت که انتصاب سه قاضی محافظه‌کار آن را از افتخارات خود برمی‌شمرد، اکنون از تجمع مردمی حمایت می‌کند و با بالگرد خود را به جمع حامیان خود می‌رساند که از ساعاتی پیش در مقابل ساختمان دیوان عالی آمریکا تجمع کرده‌اند.

برخی از رسانه‌ها، تعداد حاضران را صدها و برخی دیگر هزاران نفر برشمرده‌اند اما به نظر می‌رسد تجمع امروز حامیان ترامپ، از تجمع ماه گذشته آنها برای ابراز وفاداری به رئیس جمهوری این کشور که اکنون در صندوق‌های انتخاباتی، با اختلاف ۷۴ رای الکترال باخته، کمتر است. گفته می‌شود پنج نفر هم در جریان این راهپیمایی و تجمع، دستگیر شده‌اند.

ترامپ درباره این تجمع گفت او راهپیمایانی را می‌بیند که دومین بار در واشنگتن برای آنچه که "راهپیمایی میلیونی آمریکا را بار دیگر عظمت می‌بخشیم" نامیده است، گرد هم آمده‌اند تا از تلاش‌های جاری برای برگرداندن باخت او در انتخابات آبان ماه، پشتیبانی کنند.  

تجمع‌کنندگان که ابتدا سرود ملی آمریکا را به صورت دسته جمعی می‌خواندند، هنگامی که بالگرد حامل ترامپ را مشاهده کردند یکصدا فریاد زدند "آمریکا" و "سرقت را متوقف کنید" که به تقلب انتخاباتی اشاره دارد.

برخی از رسانه‌ها از حضور صدها نفری اعضای گروه افراطی راست‌گرای "پسران مغرور" در جمع راهپیمایی‌کنندگان خبر داده‌اند که شعارهایی را علیه آنتیفا (گروه ضد فاشیست و چپگرا) سر می‌داده‌اند.

 

 گفته می‌شود "اریک تاریو" رهبر  گروه "پسران مغرور"، صبح شنبه به کاخ سفید رفته اما سخنگوی این کاخ مدعی است او با ترامپ دیدار نداشته بلکه در قالب تور عمومی برای تماشای تزئینات کریسمس، آمده بوده است.

این تجمع و حضور این گروه راستگرا می‌تواند نشان از آن باشد که ترامپ با ناامید شدن از مجاری قانونی که بسیار به آنها امید داشت، اکنون به حمایت گروهی همچون «پسران مغرور» که یکبار در مناظره انتخاباتی گفته بود عقب بایستند و منتظر باشند، چشم دوخته است.

در انتخابات ۱۳ آبان ماه امسال، جو بایدن نامزد حزب دموکرات توانست ۳۰۶ رای الکترال را از آن خود سازد در حالیکه ترامپ تنها موفق شد ۲۳۲ رای آنها را به سبد خود بریزد. حال قرار است نشست برگزینندگان در دوشنبه ۲۴ آذرماه برگزار شود تا تکلیف قطعی انتخابات را روشن سازند.

تیم حقوقی و ستاد انتخاباتی ترامپ کوشید از ۱۳ آبان تا کنون صدها پرونده شکایتی در دادگاه‌های مختلف ایالتی تشکیل دهد و در یکی از موارد مهم، دادخواستی را از طریق دادستانی تگزاس که با حمایت ۱۷ ایالت قرمز دیگر و همچنین شخص ترامپ در کنار امضای ۱۰۶ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به دیوان عالی آمریکا فرستادند.

آنها در این دادخواست بر آن بودند که فرایند رای‌گیری پستی چهار ایالت کلیدی را زیر سوال ببرند و با ابطال فرایند آن، انتخاب "برگزینندگان" را به عهده مجالس ایالتی بگذارند که در آن صورت شانس آنها افزایش خواهد یافت. اما دیوان عالی این دادخواست را رد کرد و تگزاس را واجد صلاحیت برای اعمال نظر درباره سایر ایالت‌ها ندانست.

ترامپ در واکنش به این رای نوشت: علاقه دیوان‌عالی  به موضوع بزرگترین تقلب انتخاباتی در تاریخ ایالات متحده آمریکا " صفر" بود. تنها چیزی که آنها به آن علاقه داشتند "ایستادن" است ، و این مساله برای رئیس جمهوری بسیار دشوار است که پرونده ای را در این باره به دادگاه ارائه کند. ۷۵ میلیون رای!

رئیس جمهوری آمریکا در حالی سبد آرای خود را افزایش می‌دهد و بر صحت آنها تاکید دارد که آرای حدود ۸۰ میلیون نامزد رقیب را غیرقانونی اعلام و همچنان خود را پیروز این رقابت‌ها می‌داند.

ترامپ برای دو کرسی باقی‌مانده سنا در جورجیا هم خط و نشان می‌کشد و می‌گوید اگر فرماندار این ایالت اجازه دهد که امضای آرا تایید شود، ۲ نامزد جمهوری‌خواه پیروز خواهند شد. 

در حال حاضر ۵۰ کرسی سنا را جمهوری‌خواهان و ۴۸ کرسی دیگر را دموکرات‌ها و مستقلان در اختیار دارند. ۲ کرسی جورجیا می‌تواند در اکثریت سنا اثر بگذارد و مسیر آینده را برای دولت احتمالی بایدن، آسان یا مشکل سازد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین