واکنش اقتصادی مناسب در برابر تهدید ایران توسط اردوغان چیست؟

گروه جهان الف،   3990921039 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرانجام سکوت و انفعال در برابر زیاده خواهی های ترکیه در منطقه قره باغ کار را به تهدید تمامیت ارضی ایران توسط شخص اردوغان رئیس جمهور این کشور کشاند. اما واکنش مناسب به گستاخی وی چیست؟

واکنش اقتصادی مناسب در برابر تهدید ایران توسط اردوغان چیست؟

به گزارش فارس، دکتر احسان موحدیان تحلیلگر مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: در ماه های اخیر شاهد عدم واکنش قدرتمندانه دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر نیش و کنایه های گاه وبیگاه رسانه ها و مقامات ترک برای تهدید تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بوده ایم. اوج این اقدامات روز گذشته در جریان حضور اردوغان در رژه نیروهای مسلح ترکیه و آذربایجان در باکو رخ داد و وی با قرائت شعری در مورد جدایی ارس و پرشدن آن با میله و سنگ و جدایی آن به زورعملا نیات پلید خود برای ایجاد تحریکات قومی در آذربایجان ایران را برملا کرد.

ترجمه این بخش از سخنرانی اردوغان به زبان فارسی و انتشار گسترده آن توسط بخش فارسی زبان خبرگزاری آناتولی کوچک ترین تردیدی در مورد نیات واقعی اردوغان از قرائت این شعر را از بین می برد. البته باید به وی یادآور شد شعری که وی خوانده کاملا صحیح است و آن سوی ارس که همیشه جزئی از خاک ایران بوده در جریان جنگ با روسیه تزاری از وطن جدا شد.  

واکنش رسمی به این جسارت بی سابقه تا به حال محدود به ارسال توئیتی از سوی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده که ناکافی و غیربازدارنده تلقی می شود. در این توئیت با لحنی بسیار ملایم به اردوغان تذکر داده شده که شعری که وی در مورد ارس خوانده مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است و هیچ کس نمی تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند. 

البته ترکیه و جمهوری آذربایجان توانایی و جرات خدشه وارد کردن به تمامیت ارضی ایران را ندارند و اردوغان با بلندپروازی و دست اندازی به سوریه، عراق، لیبی، قبرس، ارمنستان و غیره با واکنش تند برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اتحادیه اروپا و غیره مواجه شده و در آستانه تحریم اقتصادی از سوی کشورهای اروپایی قرار دارد. اردوغان در داخل ترکیه نیز با معضل کردها، تحرکات طرفداران فتح الله گولن، مشکلات اقتصادی ناشی از کاهش ارزش لیر ترکیه، شیوع گسترده کرونا و ... روبروست و برخی حامیان سیاسی قبلی وی مانند احمد داوود اوغلو و علی باباجان هم احزاب سیاسی مخالفی را برای رقابت با او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2023 تاسیس کرده اند.

اما ایران این بار باید درس سختی به اردوغان بدهد تا وی دیگر جرات نکند با حضور در نزدیکی مرزهای ایران تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را به چالش بکشد. ظاهر اردوغان فراموش کرده اگر ایران در جریان وقوع کودتای نافرجام سال 2016 به یاریش نیامده بود، وی هم اکنون شرایط کاملا متفاوتی داشت. 

به نظر می رسد بهترین راه برای برخورد با اردوغان و همفکرانش تحریم کامل خرید هر گونه کالای ساخت ترکیه در داخل کشور باشد. بسیاری از لوازم صادراتی ترکیه به ایران را کالاهای مصرفی مانند البسه، مبلمان و لوازم منزل تشکیل می دهند که تمامی آنها در داخل کشور نیز توسط صنایع و کارخانه های مختلف تولید می شوند. در شرایطی که کشور به علت تحریم های اقتصادی شدید و بحران کرونا با مشکلاتی در زمینه دسترسی به منابع ارزی و ایجاد اشتغال مواجه است، هیچ ضرورت و توجیهی برای واردات کالاهایی که در داخل نیز به طور گسترده تولید می شوند، از کشوری که تمامیت ارضی ایران را تهدید می کند، وجود ندارد.

باید توجه داشت که برخی کشورهای دیگر نیز از این راهکار برای ادب کردن مقامات گستاخ ترکیه استفاده کرده و به نتایج خوبی رسیده اند. به دنبال قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول و تبدیل این رویداد به ابزاری در دست اردوغان برای باج گیری از حکام سعودی، آنان نیز در واکنش تحریم ورود تولیدات ترکیه به داخل خاک عربستان را کلید زدند و به بازرگانان سعودی که در ترکیه شرکت هایی داشتند دستور داده شد تا این شرکت ها را تعطیل کنند.

همچنین کارزار تحریم کالاهای تولیدی ترکیه در عربستان به راه افتاد و در نتیجه میزان صادرات ترکیه به عربستان در سال 2019 نسبت به سال قبل از آن حداقل 17 درصد کاهش یافت. همچنین اتاق بازرگانی ریاض از آژانس های گردشگری در این کشور خواست مقاصد گردشگری جدیدی را جایگزین شهرهای ترکیه کنند. 

همین رویه موجب شد تا مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی از روی عجز تاکید کند این کشور تنها با قاتلان جمال خاشقچی دشمنی دارد و نه دولت و مردم عربستان و ممنوعیت صادرات کالاهای ساخت ترکیه به عربستان را در تضاد با قوانین سازمان جهانی تجارت و قوانین تجاری بین المللی بداند. وی همچنین دو هفته قبل در جریان برگزاری نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در نیجر سراسیمه به دیدار فیصل بن فرحان همتای سعودی خود شتافت و در مورد این مساله با وی گفتگو کرد.

بنابراین ضروری است هموطنان عزیز برای پایان داده شدن به رویه تهدید تمامیت ارضی ایران توسط دولت ترکیه خرید کالاهای ساخت ترکیه را متوقف کرده و از سفرهای تفریحی غیرضروری به این کشور که باعث ارزآوری برای آن می شود خودداری کنند. فراموش نکنیم حمایت از تروریست های داعش و پشتیبانی از حضور رژیم صهیونیستی در مرزهای شمال غرب ایران، قطع درآمد ارزی ناشی از سواپ گازی، ایجاد راه آهن، جاده ترانزیت و خطوط انتقال گاز از روسیه تا آذربایجان و سپس ترکیه برای دور زدن جمهوری اسلامی سیاست قطعی ترکیه بعد از انعقاد قرارداد صلح قره باغ است که همه اینها پیامدهای امنیتی، اقتصادی و سیاسی خطرناکی برای جمهوری اسلامی در پی دارد.

در کنار واکنش اقتصادی قاطعانه مردم به گستاخی دولت ترکیه، مقامات جمهوری اسلامی نیز باید از واکنش های ملایم توئیتری فراتر بروند و اقداماتی همچون احضار سفیر ترکیه در تهران به وزارت خارجه، محدود کردن فعالیت های کنسول گری ترکیه در تبریز که به کانون خباثت و توطئه و فعالیت های تجزیه طلبانه قومی مبدل شده، واکنش های متناسب به دست اندازی های ترکیه در عراق و سوریه را در دستور کار خود قرار دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۲۸۴۲۸۱۵:۳۶:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۱
ما که خیلی وقته کالای ترکیه ای می بینیم حالمون به هم می خورد
ناشناس۱۷۲۸۶۴۵۱۸:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۱
تحریم کالاهای ترکیه در شرایط شدید تحریم بین المللی؟؟؟
ناشناس۱۷۲۸۴۳۲۱۵:۳۸:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲۱
مشکل اینه که ما خودمون تحت شدیدترین تحریم های بین المللی هستیم و قادر به تحریم ترکیه نیستیم.اقتصاد شکننده ما در حال حاضر بشدت وابسته به ترکیه است.اگه ترکیه را تحریم کنیم حتی..
ناشناس۱۷۲۸۴۴۵۱۵:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۱
چرا این همه گردشگر از ایران به ترکیه می روند؟
ناشناس۱۷۲۸۷۰۷۲۰:۰۴:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۱
چون ایران را تبدیل به پادگان بزرگ کرده اند و اگر کسی توان داشته باشد به مرخصی می رود! حتی غذایمان نیز .. دارد سهمیه بندی می شود. بهمان کوپن مایحتاج ضروری می دهند! افتخار.. این است که 30 درصد از مردم برق شان مجانی می شود! و هزاران بدبختی که چون شامل حال خودشان نیست..
ناشناس۱۷۲۸۸۲۶۲۱:۳۴:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲۱
اونهایی که هر سال سر پیاده روی اربعین ، ونگ ونگ میکردن که ما ایرونی هستیم ، حالا چرا لال شدن و هشتک نمیزنن که سفر به ترکیه حرومه ؟
ناشناس۱۷۲۸۸۴۹۲۱:۵۸:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۱
برای اینکه پولشون به کشور دیگه ای نمیرسه الان هم به برکت حسن کلید ساز تا 50 کیلومتری خونشون هم نمی تونن برن چه برسه به ترکیه
ناشناس۱۷۲۸۴۴۹۱۶:۰۴:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲۱
یک گام دیگر به تجزیه ایران بی بمب اتم.
ناشناس۱۷۲۸۴۵۴۱۶:۱۳:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۱
به این ترکیه حالیش کنید اگر دست از پا خطا کند کل ترکیه را هم به زمین مادری پارس الحاق می کنیم
ناشناس۱۷۲۸۴۶۸۱۶:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۱
مراجع تقلیدباید فتوای تحریم مصرف کالاهای ترکیه ی داعشی راصادرکنند.
علی۱۷۲۸۴۷۴۱۶:۳۱:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۱
بله وقتی راهبرد درستی در قبال همسایگان مان نداریم و در جریان کودتا به کمک اردوغان می رویم باید هم امروز پاچه مان را بگیرد، و همینطور در آذربایجان و عراق که امروز یار غار ترکیه و عربستان شده اند و فرداست که حلقوم ما را در اقتصاد بگیرند، و اینها فقط نشانه بی تدبیری ما در راهبرد خارجی است و والسلام. البته هنوز هم فرصت آزمون و خطا داریم و میتوانیم منابع کلیدی مان را به حلقوم این مدل کشورها بریزیم بدون اینکه دستاوردی داشته باشیم.
ناشناس۱۷۲۸۶۸۶۱۹:۴۷:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲۱
دقیقا درسته. حالا با امریکا دشمنی کنید و خودتون و اقتصادتون رو روز به روز ضعیف تر کنید، تا جایی که اردوغان.. دیکتاتور هم برای شما آدم بشه. حیف از مردم ایران که همچین مسوولانی دارن
ناشناس۱۷۲۸۴۹۴۱۶:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۱
در این چهل سال ترکیه با پول وثروت ایرانیها ترکیه شد وگرنه قبلا کشوری فقیر بودن و آرزو داشتن به ایران برسند
ناشناس۱۷۲۸۷۰۹۲۰:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۱
ترکیه، ترکیه شده است چون چهل سال منابعش را صرف خودش کرد ..،..،..
ناشناس۱۷۲۸۵۱۳۱۷:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
تو این شرایط که از همه جا تحریمیم هیچ کاری از دستمون برنمیاد فقط باید بگیم چشم
ناشناس۱۷۲۸۵۵۷۱۷:۵۰:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
متاسفانه دولتمردان ما آنقدر منفعل و از دست رفته اند که هیچ کاری در برابر تهدید ها و ترور ها از دستشان بر نمی آید و واقعا این دوره ی تاریخی بعد از دوره قاجار ننگین ترین دوران تاریخی ملت ماست
ناشناس۱۷۲۸۵۹۲۱۸:۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۱
مردک مغول یاد اجداد خونریزش افتاده و دنبال خونریزی می باشد.وقتی در جنگ ارمنستان و آذربایجان بدون در نظر گرفتن اهداف شوم ترکیه از آذربایجان حمایت بی چون و چرا می شود اون هم توهم می زند.
ناشناس۱۷۲۸۷۷۹۲۰:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۱
شما زیاد جو گیر نشین .شجاعت زیاد کار دستتان می دهد.
ناشناس۱۷۲۸۷۸۶۲۰:۵۹:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲۱
حتی مغول هم نیست خودش گفته اجدادش گرجی بودن
فرزاد تورانی۱۷۲۹۰۳۰۰۲:۰۱:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲۲
از نظر آزمایش ژنتیک مغول ها همین دری زبان های ایران تا هرات و کابل و دوشنبه هستند نه تورکان آذربایجان
ناشناس۱۷۲۸۶۲۱۱۸:۳۳:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۱
بی کفایتی و توهمات برخی مسئولین کار ما را به اینجا کشانده . ۴۵ سال پیش ایران و ایرانی ترکیه را به هیچ هم حساب نمی کرد.
ناشناس۱۷۲۸۶۴۳۱۸:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲۱
نتیجه تلاشهای بیهوده کشور در هدر دادن امکانات کشور و تحریم های شدید بین المللی حالا ..
ناشناس۱۷۲۸۶۹۳۱۹:۵۰:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۱
سرزمینی که اردو غان حاکم است در دوره هخامنشیان لیدی یا لودیه اطلاق میشد و جز امپراتوری هخامنشی بود تا کناره اقیانوس اطلس ،پرتغال امروزی . بهتره این آدم یکمی تاریخ بخواند تا بفهمد که این شعر علت سرودنش چه بوده ؟بیسواد و خودشیفته!!!
رضا۱۷۲۸۷۰۸۲۰:۰۵:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲۱
متاسفانه سیاست خارجی کشور دچار نقص اساسی است. هر چه توان هست به تقابل با آمریکا اسراییل و برخی اعراب تمرکز یافته. اردوغان نماینده امپراطوری مدفون شده عثمانی ست که بارها به شهرهای آذربایجان حمله کرده و آنها را به آتش و خون کشیده. سکوت و تعلل او را گستاخ تر میکند. او یکقدم در مساله جنگ قفقاز جلو آمد و سکوت مسوولان ایرانی او را جسورتر کرد. تاسف بارتر امامان جمعه شهرهای بزرگ هم سکوت کردند. این اوج تساهل در برابر رفتارهای اردوغان است.
ناشناس۱۷۲۸۷۲۲۲۰:۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
وقتی جناحهای رقیب در داخل توی سر و کله هم می زنند و مردم هم از تنگنای اقتصادی در رنج و مشقت می افتد و .. معلومه که یک بی ریشه ای مثل اردوغان خام طمع میشود. آقا یان سرتان را از برف بیرون بیارید و فکری به حال مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بکنید و اینقدر مردم را عسرت اقتصادی ندهید که با این وضع کشور را به شیر رنجور تبدیل کرده اید که دور تا دور آن را کفتارهای گرسنه و تیز دندان گرفته اند. اگر همینطور وضعیت پیش برود، چه بسا که اشرف غنی هم فردا ادعاهایی کند،
ناشناس۱۷۲۸۷۲۴۲۰:۱۲:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۱
الکی شعار ندین تو این تحریمها ترکیه از دستمون گرفته تازه یه شعر گانه که اونم دو پهلو هست چرا از یک طرف نگاهش میکنید
تاک۱۷۲۸۷۲۵۲۰:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۱
این همان اردوغانیست که تا دیروز برای هر موضعی که بر علیه عربستان و امارات ومصر و اروپا میگرفت با آب و تاب برایش مدیحه سرایی میکردیم حالا پاچه خودمان را گرفته..
ناشناس۱۷۲۸۷۷۲۲۰:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۱
به خاطر سیاستها ..یی در طول چند دهه،اکنون چنان از نظر سیاسی و اقتصادی ضعیف شدیم که توانایی پاسخگویی به هیچ جسارتی رو نداریم؟؟؟
ناشناس۱۷۲۸۷۸۷۲۱:۰۲:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۲۱
عجیب است با دشمنان دشمنانمان دشمنی می کنیم، چه ارمنستان و چه اسراییل، سیاست خارجی سواد و درایت می خواهد نه شعار و احساس بی تعقل
ناشناس۱۷۲۸۸۲۹۲۱:۳۷:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲۱
شما خیلی هاتون از واردات از ترکیه سود می برید محاله تعطیلش کنید این فیلمهارو بگذارید برای یکی دیگه. عربستان هم جلوی ترکیه تو قطر و لیبی شکست خورده..
ناشناس۱۷۲۸۸۳۹۲۱:۴۴:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۱
تنها واکنش اقتصادی کافی نیست. تهدید امنیتی باید پاسخ امنیتی داشته باشد. بی تعارف!
ناشناس۱۷۲۸۸۵۴۲۲:۰۲:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۲۱
تا زمانی که آمریکا حلقوم اقتصادی ما رو گرفته و امید به روسیه و چین داریم مثل بچه یتیما هر کی یه لگد به ما میزنه چیزی هم نمی تونیم بگیم. تا تکلیف سیاست خارجی ما مشخص نشه و دوستان راهبردی نداشته باشیم دل به کشورهایی ببندیم که فقط ما باید براشون هزینه کنیم .. نتیجه همینه
ناشناس۱۷۲۸۸۵۶۲۲:۰۴:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲۱
این بیکفایتها در کشور ما از فردا واردات و قاچاق از ترکیه رو دوبرابر میکنن
هموطن۱۷۲۸۹۶۴۲۳:۵۸:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
با سلام با اجازه مقامات و مسىولان بزرگوار و محترم اگر حرف از جدایی و جدا کردن است نمی‌دانند کجا از کجا جدا شده مثل اینکه فراموش کردند تقریبا ۱۴ و۱۵ کشور ه‍ستند (امروزی) که از ایران بزرگ جدا شدند تا قفقاز و قسطنطنیه و جیحون و چین و هند و مناطقی در جنوب خلیج فارس جزو خاک ایران بودند آذری و فارس و بلوچی و لر و کرد و شمالی و جنوبی اهوازی ،،،،،،همه ایرانی و از ایران بزرگ هستیم در مورد تحریم هم صادرات، واردات را قطع کنیم میبینیم که کاسه چه کنم چه کنم بدست میگیرند شکر خدابه غیراز نفت و گاز ۶۲ نوع معدن داریم آنچه داریم ما را بس اموراتمان گذشته از این به بعد هم با امید خدا بزرگ میگذرد
رجب۱۷۲۹۰۱۸۰۱:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲۲
شما داخل رو درست کن همه چی درست میشه . مصیبت سیل از چرت و پرتهای اردوغان خیلی بیشتره.امروز نه اردوغان نه اسرائیل نه امریکا هیچ کدوم به خطرناکی اون مسئولهای بی لیاقت کارنابلد دنیاپرست نیستند. غیرتی نشید.عاقل باشید.
ناشناس۱۷۲۹۰۲۵۰۱:۴۸:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲۲
صادرات گاز به ترکیه سریع قطع شود.
ناشناس۱۷۲۹۰۳۴۰۲:۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۲۲
نقاط ضعف ما در برابر ترکیه: 1-سیاست کجدار و مریز در قبال ترکیه در حالی که در سوریه مقابل ما بود و دعوتهای پیاپی از اردوغان 2-اصرار به فروش گاز به هر قیمت حتی مجانی و واردات هر چیز حتی فاضلاب(که مثلا بگیم رابطه تجاری داریم) 3-حمایت از طرف پیروز جنگ قره باغ در حالی که ارمنستان دالان مخفی ایران بود(بهترین کار بی طرفی بود) 4-دخالت و دفاع بیجا از اردوغان در برابر کودتا که نوعی دخالت در امور داخلی دیگران است ،در حالی که دست اردوغان به خون آلوده بود. 5-تضعیف پول ملی ، زمینه تحقیر ملی و به اشتباه افتادن علی اف و اردوغان و امثال آنها شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین