آخرین خبر از فصل دوم سریال "نجلا"

گروه فرهنگی الف،   3990919072

سریال تلویزیونی "نجلا" بعد از تقاضای مختلف مردمی و صداوسیما، این روزها در حال طراحی و آماده کردن فیلمنامه فصل دوم‌اند تا ۱۴۰۰ تولید آغاز شود.

آخرین خبر از فصل دوم سریال "نجلا"

به گزارش تسنیم، "نجلا" تلویزیون را وارد اربعین سرخ کرد، بسیاری از خوزستانی‌ها و آبادانی‌ها و حتی دیگر شهرهای ایران با این سریال ارتباط برقرار کردند. برای اولین بار سریالی با مضمون اربعین ساخته می‌شد و کارگردان جوانی که برای تئائری‌ها بیشتر از تلویزیونی‌ها شناخته شده است.

مدتی قبل خیرالله تقیانی‌پور کارگردان این مجموعه تلویزیونی با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین به فکر افتادم "نجلایی" ساخته شود، گفت: جالب است که داستان "نجلا" و رسیدن به اربعین چطور شکل گرفت در دل پیاده‌روی‌هایی که خودم می‌رفتم در ذهنم بود که اینجا می‌شود فیلم جاده‌ای خوبی ساخت، تا اینکه یکی از دوستان ما را به دفترش دعوت کرد و ایده یک‌خطی گفت، گفت "من فیلم کوتاهی دیدم که در آن نشان می‌داد رژیم بعث آن موقع شدیداً اجتماعات مذهبی را و دینی را ممنوع کرده بود، مینی‌بوسی را هُل می‌دادند به‌بهانه‌ای که خراب است، همین‌طور پیاده پیاده که خودشان را به کربلا برسانند."

تقیانی‌پور اولین ایده "نجلا" را کار جنگی عنوان کرد و افزود:  براساس این ایده و تجربیاتی که داشتم شروع کردم درامی شکل بگیرد. ابعاد، نجلا و قهرمان و ضدقهرمان سریال شکل گرفت البته نه در سال 1358 بلکه ایده را بردم به وسط جنگ و در دل اردوگاه‌های عراقی، اسیری می‌خواهد فرار کند، مرزها بسته و مجبور است به کربلا برود، بعد با معرفی شدن نویسندگان و این‌که زمان کم بود نمی‌توانستم هم بنویسم و هم کارگردانی کنم، از این جهت دو نویسنده آمدند و قصه را در سال 1358 روایت کردند، در آن دوره گشتیم و ماجرای اربعین سرخ را که قرابتی به این فضا دارد پیدا کردند.

استقبال بیننده‌ها و درخواست صداوسیما قرار شد "نجلا2" ساخته شود حتی عواملِ سریال در این میزگرد تلویزیونی به ساخت این سریال اشاره کرده بودند. تقیانی‌پور درباره جزئیات داستان فصل دوم گفه بود: اگر قرار شد "نجلا2" را بسازیم عبِد را با همین داستان وارد جنگ می‌کنیم. هدایت هاشمی در گفت‌وگو با مخاطبان هم تأکید کرد که  خیلی‌ها انتظار فصل دوم را داشتند که باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

حالا خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سریال "نجلا" درباره فصل دوم این سریال گفت: ان‌شاءالله اگر همه اتفاقات درست پیش برود تولید فصل دوم "نجلا" را از خردادماه سال 1400 آغاز می‌کنیم. این روزها مشغول طراحی و آماده کردن فیلمنامه‌ایم. 

وی در خصوص جزئیات داستان و لوکیشن‌های سریال، تأکید کرد: سریال باید در چرخه پیش‌تولید و تولید قرار بگیرد تا بتوانیم درباره لوکیشن‌ها و مناطقِ فیلمبرداری سریال صحبت کنیم. الان داریم طرح سریال را آماده می‌کنیم اما فقط می‌توانم بگویم به اشغال خرمشهر برمی‌خوریم. 

کارگردان سریال "نجلا" درباره حضور بازیگران فصل اول و اضافه شدن چند بازیگر، تصریح کرد: بازیگران قدیمی سریال همه حضور دارند و بازیگرهای جدید به تناسب نقش و اتفاقات جذب خواهیم کرد. اولویت‌مان با تئاتری‌ها است که این روزها در شرایط معیشتی و اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند. شاید با بسترِ تلویزیون بتوان این مشکلات‌شان را جبران کرد. به نظر می‌رسد در این شرایط باید از طریق سریال‌سازی به نوعی به هنرمندان کاربلدِ تئاتر ادای احترام کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای فصل دوم "نجلا" چند قسمت درنظر گرفته‌اید، افزود: برای فصل دوم سریال "نجلا" 32 قسمت درنظر گرفته‌ایم که تصویربرداری آن 6 تا 8 ماه به طول می‌انجامد؛ حتی احتمال دارد پخش در رمضان 1401 آماه شود اما شبکه باید در این باره تصمیم بگیرد. 

تقیانی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ما "نجلا" را با امام حسین(ع) شروع کردیم و قطعاً سایه‌شان بالای سر این کار خواهد بود. قطعاً باز هم از امام حسین(ع) حرف‌های گفتنی خواهیم داشت. اما فضایِ فصل دوم، جنگی است و اصلاً به همین خاطر اشاره کردم که تا 8 ماه تصویربرداری‌اش به طول می‌انجامد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین