مدیر عامل شرکت بین المللی دات نک : نرم افزار، آینده جهان را خواهد ساخت.

گزارش بازرگانی،   3990917155
مدیر عامل شرکت بین المللی دات نک : نرم افزار، آینده جهان را خواهد ساخت.

خازنی، بنیانگذار و مدیر عامل ایرانی تبار برند نرم افزاری DotNek گفت: "با وجود توسعه شهرهای دیجیتال، ساخت صدها هزار دستگاه و ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و شبکه های فناوری اطلاعات، اما سرعت رشد نرم افزار، بالاتر بوده و نیاز آن خصوصا در سالی که گذشت بیشتر حس می شود.

پیش بینی می شود، به جای شهرها، رفت و آمدها، ادارات و سازمانها و خریدها و فروش ها، در آینده ای نه چندان دور، بخش زیادی از زندگی انسان ها توسط نرم افزارها مدیریت شود.

البته درست است که سخت افزارهایی مانند ربات ها، رایانه ها و ماشین آلات هم نقش بسزایی خواهند داشت، اما به طول مثال هوشمندتر شدن یک ربات توسط گسترش هوش مصنوعی آن صورت می گیرد و به نوعی یک گسترش نرم افزاری به حساب می آید."

وی افزود: "سایت ها، فروشگاه ها، نرم افزارهای مدیریتی و حسابداری، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای جلسات آنلاین، دورکاری و آموزش های آنلاین نمونه ای از نرم افزارهای پرقدرت آینده جهان خواهند بود. همچنان که شاهد این بودیم که در دوره اپیدمی، شرکت های نرم افزاری مانند گوگل و مایکروسافت، یا مثلا سایت های فروشگاهی مانند آمازون یا بسیاری از شرکت های نرم افزاری از قدرت بیشتری نسبت به دیگر صنایع برخوردار بودند"

 

چه نوع سرمایه گذاری در حوزه های نرم افزار می توان انجام داد؟

همانطور که می دانید، تعداد زیادی از نیازهای نرم افزاری در دنیا وجود دارد. اولین و مهمترین تغییر کلان در بیزینس ها در دهه های گذشته، حذف واسطه های مشاغل در دنیای فیزیکی و تبدیل این واسطه ها به یک نرم افزار یا سایت واحد بود. آمازون، فایور، زیلوو و آپ ورک و اوبر برخی از آنها هستند. بخشی دیگر از بیزینس ها به سراغ نرم افزارها و سایت های کاربرمحور رفتند و بخش دیگری هم به صورت خاص برای خود به دنبال نرم افزارها یا اپ هایی برای مارکتینگ بهتر هستند. به طور مثال اپ های موبایل توانایی گسترش زیادی برای انواع بیزینس ها دارند. اما متاسفانه هنوز اکثر شرکت ها ایده ای برای مدیریت یا حتی گسترش بیزینس خود توسط اپلیکیشن های موبایل ندارند. با این وجود برنامه نویسی موبایل یا همان mobile app development از محبوب ترین موضوعات تولید نرم افزار در سراسر دنیاست.

خازنی خاطر نشان کرد: "دوره مهمی از ساخت و اجرای اپلیکیشن های تلفن هوشمند را سپری می کنیم. با این وجود، طبق آمار بیش از 94 درصد اپ های موجود در جهان، چندین ماه بعد از ساخت و پیاده سازی، رها می شوند و فقط درصد کمی به موفقیت می رسند که البته آنها هم معمولا درآمدهای میلیون دلاری دارند."


یکی دیگر از تحولات نرم افزار در سالهای اخیر تکنولوژی Augmented Reality یا همان واقعیت افزوده است که شرکت DotNek نیز توسط تیم متخصص خود در این زمینه فعالیت می نماید.

مدیر عامل DotNek در اینباره افزود: "در حال حاضر مشغول به طراحی نوعی هوش مصنوعی مخصوص عینک های واقعیت افزوده هستیم که با قابلیت پردازش همزمان تصویر و تشخیص چهره ها و اشیا بتوان به نوعی به فعالیت های روزمره انسان خصوصا افراد مسن کمک کرد. جزئیات بیشتر در مورد این پروژه در زمان رونمایی از آن ارائه خواهد شد."

شرکت بین المللی DotNek به عنوان یکی از شرکت های موفق در زمینه برنامه نویسی سیستم های هوشمند، تکنولوژی واقعیت افزوده، نرم افزارهای موبایل و همچنین نرم افزار سفارش مشتری یا custom software development فعالیت می کند که دفتر اصلی آن در اروپا قرار دارد و فعالیت آن در اکثر کشورها زبانزد است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین