روش‌های مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۱

گزارش بازرگانی،   3990917077

کشور استرالیا با وسعتی به اندازه یک قاره  است و به عنوان ششمین کشور پهناور جهان به شمار می‌آید. از اواخر قرن هجدهم که این کشور به عنوان تبعیدگاه مجرمان انگلیسی استفاده میشد، تا امروز که بهشت آرزوهای بسیاری از افراد در سراسر جهان است، استرالیا به عنوان خانه‌ای برای مهاجران شناخته می‌شود. این کشور از شش ایالت به نام‌های نیوساوت ولز، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، تاسمانی، ویکتوریا و استرالیای غربی به همراه دو منطقه با عنوان قلمرو سرزمین‌ شمالی و قلمرو پایتختی استرالیا تشکیل شده است. اگرچه پایتخت استرالیا شهر کانبرا بوده، شهرهای سیدنی و ملبورن به دلیل جمعیت و وسعت خود اغلب شهرت بیشتری، به ویژه در میان مهاجران دارند.

مهاجرت به استرالیا در سال‌های اخیر به دلیل هزینه‌های بالا و شرایط سخت اخذ ویزای این کشور دشوارتر از سابق شده است. با این حال همچنان بسیاری از ایرانیان این کشور را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود برای مهاجرت می‌شناسند. از مهم‌ترین دلایلی که این کشور را به چنین مقصد محبوبی تبدیل کرده می‌توان به امنیت بالای اجتماعی، رفاه نسبی، بالا بودن شاخص‌های کیفیت زندگی، برخورداری از استانداردهای برتر نظام آموزشی و ثبات اقتصادی اشاره کرد. هم‌چنین این کشور انواع متفاوتی از مسیرهای مهاجرتی را برای متقاضیان ارائه داده که در دسته‌های مختلف تحصیلی، کاری، خانوادگی و سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های سفر به این کشور است. دانشگاه‌های این کشور از شهرتی جهانی برخوردار بوده و استانداردهای آموزشی آن در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است. دانشگاه‌های گروه هشت که به قطب پژوهشی استرالیا نیز شهرت دارند، شامل دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیوساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن استرالیا و دانشگاه آدلاید همگی رتبه جهانی زیر 106 را کسب کرده‌اند. وجود چنین دانشگاه‌هایی در این کشور موجب شده تا بسیاری از دانشجویان ایرانی قصد تحصیل در استرالیا را داشته باشند. اگرچه هزینه‌های بالای شهریه و مخارج زندگی ممکن است برای بسیاری از افراد به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند، با این حال بهتر است بدانید که این کشور بورسیه‌های متنوعی را برای دانشجویان بین‌المللی مستعد در نظر گرفته که شما می‌توانید برای آن‌ها اقدام کنید. همچنین از آنجائی که اخذ ویزای استرالیا شرایط پیچیده و نسبتا سختی دارد، مراجعه به یک متخصص و یا موسسه‌ای معتبر که در این زمینه دارای سابقه‌ای چندین ساله باشد، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. در حال حاضر چندین موسسه مهاجرتی در ایران مانند گروه مهاجرتی ادب ویزا به طور اختصاصی با مجوز اعزام دانشجو به استرالیا فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید برای مشاوره به آن‌ها مراجعه کنید.

مهاجرت کاری در سال 2021 همچنان یکی از اصلی‌ترین کانال‌های مهاجرت‌ به استرالیا به شمار می‌رود. این کشور طیف گسترده‌ای از انواع ویزای کاری موقت و یا همراه با اقامت دائم را به متقاضیان ارائه می‌دهد. در واقع استرالیا در جدیدترین برنامه مهاجرتی خود، توجه ویژه‌ای به نیروی کار ماهر نشان داده و به نظر می‌رسد که قصد دارد از این طریق مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را برطرف سازد. برای اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای کاری، پرونده شما از طریق سیستم امتیازبندی بررسی شده و در صورتی که بتوانید امتیاز بالایی را با توجه به سن، تحصیلات، سابقه کار، دانش زبانی و ... کسب کنید، واجد شرایط دریافت این ویزا شمرده می‌شوید. بسیاری از متقاضیان دریافت اقامت دائم استرالیا از این طریق ترجیح می‌دهند تا ابتدا از طریق تحصیل در این کشور، سوابق تحصیلی خود را بهبود بخشیده و شانس بهتری برای دریافت جاب آفر از طریق کارفرمای استرالیایی داشته باشند.

مهاجرت خانوادگی نیز در سال 2021 در دستورالعمل سیاست‌های مهاجرتی استرالیا قرار گرفته است. برای مهاجرت به استرالیا از این طریق باید یکی از اعضای خانواده شما در این کشور به عنوان شهروند قانونی و یا دارنده اقامت دائم ساکن بوده و از وضعیت مالی مناسبی برای اسپانسری شما برخوردار باشد. هر فرد می‌تواند برای همسر، فرزندان و والدین خود از این طریق اقامت دائم استرالیا را کسب کند.

جریان مهاجرت به استرالیا در سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفته و متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای زندگی و اقامت در آن درخواست می‌دهند. مهاجرت تحصیلی، کاری و خانوادگی رایج‌ترین اشکال مهاجرت به این کشور هستند. مهاجرت تحصیلی را به دلیل فرصت‌هایی متعددی که برای استخدام در اختیار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد، می‌توان بهترین روش مهاجرتی به استرالیا دانست که شهروندان ایرانی می‌توانند برای آن اقدام کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین