بودجه؛ چالش جدید میان دولت و مجلس؟/ پیش‌بینی حجاریان درباره رئیس‌جمهور آینده/ صادق خرازی؛ گزینه جدید اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری/ اصولگرایان هم کاندیدایی برای مذاکره دارند؟

گروه سیاسی الف،   3990915115 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

بودجه؛ چالش جدید میان دولت و مجلس؟/ پیش‌بینی حجاریان درباره رئیس‌جمهور آینده/ صادق خرازی؛ گزینه جدید اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری/ اصولگرایان هم کاندیدایی برای مذاکره دارند؟

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز ‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسید.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت درباره وضعیت بیماری کرونا بعد از دو هفته تعطیلی با بیان اینکه مرگ و میر بیماران کرونایی روند نزولی گرفته است، گفت: در این روز‌ها و به دنبال تعطیلی‌های دو هفته‌ای در شهر‌های قرمز، شاهد کاهش موارد مراجعه سرپایی، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی هستیم.

وی با اشاره به سهم بالای انتقال بیماری از درون خانه‌ها، افزود: اگر ۱۰ درصد خانوار‌ها شب نشینی‌های دورهمی داشته باشند جمعیتی زیادی می‌شود که بسیار خطرناک است.

دکتر علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از ۶۴ شهر قرمز فعلی، ۱۱ شهر روند نزولی کندی دارند و ۷ شهر وضعیت صعودی دارند که بی تردید این شهرها نیاز به افزایش مراقبت دارند. عمده استان‌هایی که الان روند نزولی متفاوتی نسب به سایر نقاط کشور دارند و شاید روند ثابت و گاها صعودی دارند، استان‌های شمالی هستند؛ استان گلستان، گیلان و مازندران از استان‌هایی هستند که روندشان صعودی شده است. در استان قزوین هم گرچه روند بیماری کند شده، ولی هنوز روند نزولی به شکل قوی آغاز نشده است و نیاز است مراقبت‌ها بیشتر باشد. در استان اردبیل هم وضعیتی داریم که نیاز است محدودیت‌ها در آنجا افزایش یابد تا شاهد کاهش موارد بستری باشیم.

وی درباره وضعیت استان تهران، بیان کرد: وضعیت تهران به سطح نارنجی رسیده اما، وضعیت کاملا شکننده است. اگر رعایت پروتکل‌ها طی این هفته و هفته آینده به قوت خود باقی بماند این روند می‌تواند ادامه یابد و حتی به سمت شرایط زرد بیماری رود، اما با توجه به شکننده بودن وضعیت، در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها ممکن است به وضعیت قرمز بازگردیم و مجبور شویم هفته آینده محدودیت‌ها را تشدید کنیم.

بیشتر بخوانید:

وضعیت شکننده کرونا در تهران/ منع تردد شبانه برای ۲۷۸ شهر نارنجی

حریرچی: شاهد کاهش فوتی‌های کرونا هستیم/ شروع موج جدید بیماری در مناطق سرد

***

مانیفست اصلاحات به تصویب رسید

مدتی است فعالان سیاسی اصلاح طلب از ضرورت تدوین مانیفست این جریان سیاسی و انجام مقدمات تدوین آن سخن می گویند.  يدا... طاهرنژاد، عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران درباره آخرین وضعیت مانیفست اصلاح طلبان به آرمان ملی گفت: «کليات مانيفست اصلاحات در جلسه يکشنبه 11 آذر تصويب شد. بخش اصلي کليات بود که به تصويب رسيد و درباره راهبردها، جزئيات نيز به تصويب رسيد. بنابراين مي‌توان گفت، تدوين مانيفست اصلاحات محقق شده است...

محورهايي که بايد اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 روي آنها توافق داشته باشند، در اين مانيفست احصا شده است. اين محورها بايد بين مردم و افکار عمومي ارائه شود تا آنها بدانند که اصلاح‌طلبان چه برنامه‌اي دارند و به دنبال چه هستند. مانيفست اصلاحات بايد يکبار و به صورت يک مجموعه جمع‌آوري مي‌شد.

اين موضوع از کارهاي بر زمين مانده جبهه اصلاحات بود که به لطف دوستان شوراي هماهنگي احزاب اصلاح‌طلب به نتيجه رسيده و مي‌توان گفت که اصلاح‌طلبان در اين دوره از انتخابات دقيقا مي‌دانند که مي‌خواهد چه فعاليتي انجام دهند. اصلاح‌طلبان اين مسائل را با مردم در ميان خواهند گذاشت تا مردم بدانند که اين جريان قصد انجام چه کارهايي را دارند.

در مانيفست اصلاحات، کليات رويکرد اصلاحات به انتخابات وجود دارد اما يک برنامه اجرايي نيز در دست تهيه است تا هر شخصي بنا داشت از جبهه اصلاحات در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام نامزدي کند، برنامه انتخاباتي او نيز منتشر خواهد شد.»

***

پیش‌بینی حجاریان درباره رئیس‌جمهور آینده

سعید حجاریان، چهره نظریه پرداز اصلاح طلبان در مشق نو نوشت: «من حدس می‌زنم رئیس‌جمهور آینده ایران به‌سختی به دور دوم برسد. دلایلی در این زمینه در دست دارم که ذیلاً اشاره می‌کنم.

اول آنکه شاید، در سال‌های آینده زمزمه نظام پارلمانی دوباره اوج بگیرد و با تغییر قانون اساسی پست رئیس‌جمهور به‌کلی حذف و نخست‌وزیری جایگزین آن شود.

از آن مهم‌تر اما اینکه رؤسای جمهور سابق هر یک اندوخته‌ای داشتند که آن اندوخته و کارمایه می‌توانست آن‌ها را در دور دوم یاری کند تا دوباره رأی مردم را کسب کنند...

اما سال ۱۴۰۰ هر آنکه به صحنه بیاید و جانشین روحانی شود از این قبیل مزیت‌های نسبی اعم از حمایت رهبری (دولت آیت‌الله خامنه‌ای)، تیم سازندگی (دولت آیت‌الله هاشمی)، گفتمان (دولت آقای خاتمی)، ثروت بادآورده (دولت آقای احمدی‌نژاد) و تیم مذاکره‌کننده (دولت آقای روحانی)، بی‌بهره است، بنابراین مطمئناً با نیرویی ضعیف‌تر از تمامی رؤسای جمهور مواجه خواهیم بود.

رؤسای جمهور قبل همگی متعلق به نسل اول انقلاب بوده‌اند اما رئیس‌جمهور آینده احتمالاً از میان جوان‌ترها خواهد بود؛ فردی که انقلاب را ندیده و فاقد تجربه و تیم و سرمایه است. این رئیس‌جمهور همچون مجلس انقلابی فعلی گام برخواهد داشت. چنانکه اکنون شاهد هستیم، گرایش شدیدی وجود دارد که مجلس انقلابی کمابیش تعطیل بماند؛ و امور با جلسات چندنفره یا غیرعلنی رتق‌و‌فتق شود گویی می‌خواهند شتری را پنهان کنند!...

غرض آنکه، کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود با چه اندوخته‌ای می‌خواهد سر کار بیاید؟ نه گفتمان، نه حزب، نه گروه تکنوکرات-بوروکرات و نه پشتوانه مردمی؛ به‌علاوه در شرایطی هم قرار داریم که بعید است رهبری خود را هزینه یک فرد کند. از قضایای کرونا، شهروندان عاصی و بیکار و تحت تحریم و… نیز درمی‌گذریم!

با این وصف، معتقدم رئیس‌جمهور آینده وضعیت کشور را نابسامان‌تر می‌کند و وضع مردم بدتر از قبل می‌شود و وی به‌شکلی گریزناپذیر با انواع نارضایتی‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و ۴ سال پر از التهاب را می‌گذارند تا هر چه زودتر بارش را ببندد و برود! لذا پیشنهاد می‌کنم هر کس که می‌خواهد بیاید، اوضاع را از این بدتر نکند و دستگاه اداری را شخم نزند.»

***

صادق خرازی؛ گزینه جدید اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری

عیس چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با فارس، درباره کاندیدای اختصاصی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 و حمایت از سیدمحمد صادق خرازی دبیرکل حزب ندا اظهار داشت: آقای خرازی هنوز برای کاندیداتوری 1400 اعلام آمادگی نکرده‌اند بلکه اگر قرار باشد ما برای انتخابات 1400 کاندیدای اختصاصی داشته باشیم طبیعتاً دبیرکل حزب در اولویت است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت:‌ ما معتقدیم آقای خرازی گزینه مناسبی برای کاندیداتوری در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است و البته می‌توانند با استقبال عمومی روبه‌رو شوند و این توانایی در ایشان وجود دارد که در سطوحی که قرار می‌گیرند بتوانند هماهنگی و همدلی برای بهتر شدن وضعیت کشور صورت دهد.

چمبر در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کنید آقای خرازی به دلیل وضعیت جسمانی گزینه مناسبی برای انتخابات 1400 نیست و نمی‌تواند در سطح ریاست جمهوری با این وضعیت سلامتی و جسمی امور را اداره کند، تأکید کرد: آقای خرازی از همه کسانی که ما در طول این سال‌ها با آنها کار تشکیلاتی و حزبی کرده‌ایم، وقت‌گذاری و انرژی بیشتری دارند و معتقدیم که ایشان در سطح بالای مدیریتی نیز می‌تواند کار تشکیلاتی و تیمی برای اداره کشور را به خوبی انجام دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حزب ندای ایرانیان با دیگر احزاب اصلاح‌طلب نیز برای انتخابات 1400 جلسات و نشستی داشته و آیا به سازوکار مشخصی رسیده‌اید یا خیر، گفت: هنوز سازوکاری در جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مشخص نشده است.

***

اصولگرایان هنوز درباره انتخابات با قالیباف و رئیسی صحبتی نکرده اند

مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال نامزدی قالیباف و رئیسی در انتخابات 1400 به خبرآنلاین گفت: هنوز به صورت رسمی و سازمان یافته، صحبتی با این دو صورت نگرفته است.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا در جلساتی که با حضور این دو در جمع اصولگرایان برگزار شده، رایزنی ها و گفتگوهایی صورت گرفته یا خیر؟ تاکید کرد: در این جلسات، بحث های انتخاباتی مطرح نشده است.

این چهره سیاسی اصولگرا در این باره که بسیاری بر این باورند که قالیباف و نواصولگرایان در این دوره از انتخابات ورود جدی تری خواهند داشت و با توجه به دلخوری هایی که در دوره قبلی انتخابات رخ داد به نظر نمی رسد در صورت ورود رییسی به انتخابات ۱۴۰۰، قالیباف به نفع او کنار برود، تشریح کرد: ابتدا باید گفت که مشخص نیست که این دو نفر برای انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا کنند و نمی توان بر پایه احتمالی که مشخص نیست احتمالات دیگری را مطرح کرد به هر حال ممکن است کنار بکشند یا کنار نکشند. حتی احتمال دارد هیچ کدام برای انتخابات ۱۴۰۰ نیایند از این رو هیچ حسابی نمی توان باز کرد و برنامه تنظیم شده ای در این زمینه وجود ندارد.

مهدی چمران در پاسخ به این سوال که عملکرد جمنا را در گذشته چگونه ارزیابی می کنید و آیا ممکن است مورد استفاده در انتخابات ۱۴۰۰ قرار گیرد، عنوان کرد: بحث در این باره طولانی است یک زمانی جمنا حرکتی کرد که حرکت موفقیت آمیزی نیز بود و پایه حرکت دیگری که شورای ائتلاف بود قرار گرفت. در حال حاضر نیز همان شورا، برنامه هایش را ادامه خواهد داد منتهی با اصلاحاتی که در روش خود انجام می‌دهد.

***

اصولگرایان هم کاندیدایی برای مذاکره دارند؟

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا به برنا گفت: این که اصولگرایان گزینه ای دارند که در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشد و از منافع ملت دفاع کند، یقینا دارند. قطعا شخصیت های متعددی را در جریان اصولگرایی می توان نام برد که اینها هم سابقه گفت و گو در عرصه سیاست بین الملل داشته و هم اینکه، دارای این توانمندی هستند. 

سلیمی نمین عنوان کرد: ما در برخی زمینه های دیگر تجربه مذاکره را در بالاترین سطح داشتیم منتهی توان مذاکره در آشنایی به زبان خارجی نیست چراکه علی رغم این توانایی، باید زبان دان هایی را فراتر از تکلم به زبان انگلیسی، داشته باشیم. 

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که اصولگراها چه خواهند کرد؟ بیان کرد: در اینجا، بحث اصولگرا و اصلاح طلب نیست بلکه کشور دارای مبانی و  خط مشی ای است که چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، باید آن را دنبال کنند. از سوی رهبری، مبانی بسیار روشنی در این باره بیان شده که لازم است آن مبانی، دنبال شود. بنابراین ما ابتدا بحث مذاکره نداریم و آمریکایی ها باید به برجام بازگردند و وضعیت بعد از امضای برجام را پیدا کنند یعنی همه تعهدات خود را به برجام بپذیرند و به آن، پایبند باشند.

***

بودجه؛ چالش جدید میان دولت و مجلس

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس، در باره بودجه 1400 گفت: بودجه 1400 بین دولت و مجلس به بودجه چالشی تبدیل خواهد شد؛ چراکه حتی رئیس دولت برای مجلس این ارزش را قائل نشد که به شخصه لایحه بودجه را به صحن علنی آورده و توضیحی در این باره به نمایندگان دهد و به نظر می‌رسد که دولت با حالت قهر این بودجه را به مجلس داده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی حداقل 100 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که دولت آن را در بودجه نیاورده است.

وی گفت: نگاه مجلس آن است که همه پرداختی‌ها به مردم در قالب یارانه و معیشت یک دست شده و تجمیع شود و قطعا دولت در این زمینه مخالفت خواهد کرد، ولی مجلس می‌کوشد با شفاف‌سازی امور و روشن شدن کمک‌های بخش‌های مختلف کشور به خانوارها کاری کند که عدالت در این زمینه برقرار شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: به نظرم بودجه 1400 در مجلس چالشی خواهد شد و اثرات این چالش به دولت هم خواهد رسید.

وی افزود: مجلس به دنبال آن است که با شورای نگهبان وارد مذاکره شده و موضوع تعیین تکلیف شود؛ چرا که این بودجه را نمی‌توانیم تصویب کنیم. این در حالی است که لایحه بودجه در مجلس قطعا تغییرات اساسی پیدا خواهد کرد و بایستی دولت و شورای نگهبان اجازه این تغییرات را بدهد، در غیر این صورت در آینده به مشکل برخواهیم خورد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۱۷۹۹۹۲۰:۵۰:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۱۵
کشور به خردمندان توانمند و کاری نیازمند است نه یقه سفیدهای بی خاصیت امثال جناب حجاریان.
ناشناس۱۷۱۸۶۰۹۰۹:۲۱:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۶
ووووووااااااااللللللللله !
ناشناس۱۷۱۸۰۰۲۲۰:۵۱:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۵
بایدن آمده تا اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند و تحریم ها را تشدید نماید.
ناشناس۱۷۱۸۰۰۷۲۰:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۵
اگر مذاکره با امریکا مشکلات را حل می کند ! چرا با برجام مشکلات حل نشد و چرا تحریم ها بیشتر شد ؟!
ناشناس۱۷۱۸۶۴۱۰۹:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۶
چون اینقدر نادان هستیم که نمی دانیم آمریکا دنبال چی هست ولی باز نوامیس کشور را تاراج می کنیم
ناشناس۱۷۱۸۰۰۹۲۰:۵۶:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۵
صادق خرازی ، گزینه جدید اصلاح طلبان !!!!!! با 65 میلیون رای نفر اول میشه. باور کن .
ناشناس۱۷۱۸۶۱۱۰۹:۲۳:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱۶
شما اول دعا کن اصلاح طلبان بیان پای صندوق رأی بعد حدس بزن و اظهار نظر کن .
ناشناس۱۷۱۸۰۱۰۲۰:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۵
اصلاح طلبان بجای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از الآن فکر انتخابات آینده هستن !!!
ناشناس۱۷۱۸۶۳۶۰۹:۳۶:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۶
این جماعت مدعی هستند هیچ کاره هستند ولی با پررویی....!
ناشناس۱۷۱۸۰۲۹۲۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۵
تحلیل آقای حجاریان کاملا درست است
ناشناس۱۷۱۸۰۳۹۲۱:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۱۵
به هیچ وجه نباید اجازه داد از اعضای این دولت و یا دوستان و جناح آنان به ریاست جمهوری آینده برسند چون علاوه بر تکرار هشت سال گذشته تمام تخلفاتتون فسادهای صورت گرفته لاپوشانی میشود
ناشناس۱۷۱۸۱۰۲۲۱:۵۸:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۵
اقای حجاریان قبلا یهودی بوده؟
ناشناس۱۷۱۸۱۲۸۲۲:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۱۵
سگ زرد برادر شغاله فاسد فاسده مجلس و دولت نداره
ناشناس۱۷۱۸۱۳۴۲۲:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۱۵
حجاریان بذر نا امیدی و نفرت پخش می کند. امید ما به خداست و حتما برعکس نظریه او اتفاق خواهد افتاد.
ناشناس۱۷۱۸۱۸۶۲۲:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۱۵
تجربه نشان داده هر کس در ایران رییس جمهور بشو د با هر گرایشی در حقیقت خود واطرافیانش را حذف ونابود میکند
پارس اباد۱۷۱۸۱۹۰۲۲:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۱۵
اقای حجاریان و دوستانش فشل بودن و فروش نفت زیر ۳۰یا ۴۰ دلار را مزیت میدانند و راضی نیستند و نبودند نفت ۱۳۰ دلار باشد و مردم هم از این پولها استفاده کنند . خجالت اور است و این حجم از عقده و کینه نسبت به دولت نهم و دهم تعجب اور .
ناشناس۱۷۱۸۳۰۵۰۰:۲۹:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۶
به حجاریان بگویید ثروت بادآورده احمدی نژاد در جیب مردم جای گرفت اما ثروت اصلاح طلبان در جیب مفتخوران دزد مختلس اصلاحات جای گرفت.
ناشناس۱۷۱۸۶۱۸۰۹:۲۶:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۱۶
منظور از مردم حتما امثال خود حضرتعالیه دیگه. نه؟
ناشناس۱۷۱۸۷۶۷۱۰:۳۶:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۶
خیلی از مردم در دولت قبل ماشین شاسی بلند خریدند و اما حالا خیلی از مردم حسرت داشتن پراید را دارند !
ناشناس۱۷۱۸۳۳۸۰۱:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۱۶
نمیدونم چرا حجاریان هروقت حرف میزنه حس میکنم داره چیزهایی که دوست داره اتفاق بیفته رو در قالب پیش‌بینی میگه! البته بعضی مواقع هم برنامه‌ریزی‌هاشون رو در قالب پیش‌بینی میگه!
ناشناس۱۷۱۸۶۲۳۰۹:۲۸:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۱۶
توهم بد دردیه اخوی. خدا به فریادت برسه . من درکت میکنم!
ناشناس۱۷۱۸۴۷۸۰۷:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۶
خدا حفظت کنه حجاریان عزیز.
ناشناس۱۷۱۸۵۹۴۰۹:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۶
اقای دائمالاکاندید رئیس جمهور خواهد شد!!
ناشناس۱۷۱۸۷۶۲۱۰:۳۳:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۶
از نظر آقای حجاریان تنها دولت باید به دست دوستان چپی اداره شود وگرنه همه بدبخت می شوند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین