جزئیات زنده شدن نوزاد در غسالخانه

گروه حوادث الف،   3990915020

نوزاد ۲ ماهه‌ای که به علت نارسایی تنفسی در یکی از بیمارستان‌های ایلام فوت کرده بود، به شکل معجزه‌آسایی در غسالخانه زنده شد.

جزئیات زنده شدن نوزاد در غسالخانه

ایران نوشت: روز پنجشنبه این نوزاد از بیمارستانی در ایلام به غسالخانه شهرستان آبدانان منتقل شد تا امور تدفین وی انجام شود اما ناگهان مسئول غسالخانه متوجه حرکتی در قفسه سینه نوزاد شد و بلافاصله شروع به احیای وی کرد.

مرتضی بیگی، مسئول غسالخانه آبدانان در تشریح این ماجرا گفت: وقتی خانواده این نوزاد 2 ماهه وی را برای شست و شو آوردند، من هنگام کار در یک لحظه متوجه شدم سینه این بچه تکان خورد. از آنجا که دوره‌های کمک‌های اولیه را در هلال احمر گذرانده بودم، بلافاصله شروع به ماساژ قلبی وعملیات احیا کردم و موضوع را به اورژانس 115 خبر دادم که دقایقی بعد با کمک امدادگران تنفس نوزاد برگشت و او را به بیمارستان منتقل کردند.

اظهارات خانواده نوزاد

پدر و مادر این نوزاد که به خاطر این معجزه الهی و زنده شدن پسرشان هنوز هم در شوک بودند و خدا را شکر می‌کردند، درباره این حادثه گفتند: حدود دو ماه پیش به علت پارگی کیسه آب مادر زودتر از زمان زایمان طبیعی مجبور به انجام عمل سزارین شدیم و فرزندمان در بیمارستان رسول اکرم شهرستان آبدانان به دنیا آمد اما افت اکسیژن خون داشت.

از آنجا که بیمارستان امکانات لازم برای مراقبت ویژه اطفال را نداشت، نوزاد را به بیمارستانی در ایلام منتقل کردند و به مدت ۱۶ روز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بود و سپس با بهتر شدن وضعیت جسمی طفل و اینکه می‌توانست از شیر مادر تغذیه کند، او را مرخص کردند.

اما بعد از گذشت 51 روز از تولد  چند روز قبل پدر و مادر این طفل احساس کردند که فرزندشان دچار مشکل شده و او را به بیمارستان رسول اکرم منتقل کرده و پرسنل این بیمارستان به علت نداشتن امکانات تخصصی و وجود سابقه بیماری اقدام به انتقال نوزاد به بیمارستانی در ایلام کردند.

بنابر گفته والدین این نوزاد؛ کادر درمانی بیمارستان، طفل را به جای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بخش عمومی اطفال این بیمارستان بستری کردند و یک دستگاه اکسیژن در کنار طفل قرار دادند.  چون امکان استفاده از ماسک دستگاه برای نوزاد نیست دستگاه اکسیژن را در کنار کودک و روی سینه نوزاد گذاشته بودند. اما شب حادثه یکی از پرستاران این بیمارستان بدون اطلاع به مادر دستگاه اکسیژن را از اتاق خارج کرده و برای یک بیمار دیگر می‌برد.

بعد از دور شدن دستگاه اکسیژن این طفل دچار کمبود اکسیژن شده و از آنجا که در بیمارستان کپسول اکسیژن دیگری وجود نداشت حال نوزاد وخیم شد و پس از دقایقی به تشخیص پزشک فوت کرد که وی را به سردخانه بردند. پس از تسویه حساب با بیمارستان کودک که 3 ساعت در سردخانه بود به خواسته خود والدین تحویل آنها شد. آنها نیز با ماشین شخصی خود اقدام به آوردن جسد فرزندشان به آرامستان ایلام کردند اما چون تعطیل بود، به ناچار جسد را به آبدانان برگرداندند. در طول مسیر طفل در آغوش پدر بود که ناگهان پدر متوجه یک سرفه از فرزند شده اما اطرافیان به او می‌گویند خیالاتی شده‌ای و نوزاد را روی صندلی عقب می‌گذارند. پس از رسیدن به آبدانان طفل را به غسالخانه شهر برده و مسئول غسالخانه هنگام شستن نوزاد متوجه تکان خوردن او شد و وقتی مطمئن می‌شود طفل زنده است، بلافاصله با اورژانس شهرستان تماس گرفتند و نوزاد به بیمارستان دیگری منتقل شد.

با پیگیری‌های صورت گرفته و به گفته پزشکان؛ در حال حاضر نوزاد این خانواده در يكي از بيمارستان‌هاي اهواز بستري است اما به دلیل کمبود اکسیژن دچار آسیب جدی شده است.

توضیح دانشگاه علوم پزشکی

پس از انتشار خبر زنده شدن نوزاد آبدانانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اطلاعیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: این بیمار ابتدا در بخش اطفال بستری و به‌دلیل اختلال تنفس به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان منتقل و تحت مداوا قرار می‌گیرد و در مدت بستری افت فشارخون و کاهش سطح هوشیاری شدید داشته و در نهایت با کاهش ضربان قلب و قطع تنفس تحت عملیات احیای قلبی تنفسی قرار گرفته و بعد از عدم موفقیت، قطع عملیات احیا صورت گرفته است. همچنین روز شنبه پانزدهم آذر ماه کمیسیون تخصصی بررسی و ارزیابی این مسأله با حضور تمام استادان گروه اطفال استان در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار می‌شود و نتیجه قطعی آن نیز به اطلاع عموم مردم شریف استان خواهد رسید.

** مهلت دادستان ایلام برای روشن شدن ابهامات

رضا امیری‌مقدم جانشین دادستان استان ایلام  گفت: به دستور دادستان تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شده  تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی آن اقدام کنند.  دادستانی به دانشگاه علوم پزشکی برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی 48 ساعت مهلت داده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین