طرح مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار

گروه اقتصادی الف،   3990914052 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار در نوبت رسیدگی کمیسیون خبر داد.

طرح مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی نیاسر در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «چهارشنبه عصر کمیته ۳جانبه بررسی مسائل وزارت نفت با حضور مهندس زنگنه و برخی نمایندگان در مرکز پژوهش‌ها به میزبانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس برگزار و بر ۷ محور توافق شد.

شب گذشته هم رئیس مجلس شورای اسلامی به طرح مهم مجلس برای ‎سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار اشاره کرد، که در نوبت رسیدگی ‎کمیسیون انرژی قرار گرفته است.»

لازم به ذکر است، رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در بخشی از گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم تاکید کرد که از دیگر مواردی که در اصلاح ساختار بودجه باید مورد توجه قرار گیرد این است که امروز حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد خانواده‌ها ماشین ندارند و ما به ۵۰ درصد افرادی که ماشین دارند سوبسید انرژی و بنزین می‌دهیم اما فردی که مستضعف است و در روستا یا شهرستان زندگی می‌کند و به حمل و نقل عمومی نیز دسترسی ندارد، یارانه نمی‌دهیم.

آیا این عدالت است فردی که خودش یک ماشین برای رفتن به شمال و یک ماشین برای رفتن به کویر دارد و فرزندش یک ماشین برای دوردور کردن در اندرزگو دارد هر چقدر که می‌خواهد بنزین ۳۰۰۰ تومانی بزند اما یک فرد روستایی هیچ یارانه‌ای دریافت نکند؟ چطور یک پیرمرد روستایی در زهک زابل این موضوع را متوجه می‌شود اما بنده که رئیس مجلس هستم از آن درکی ندارم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۱۶۶۰۳۱۷:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۴
انهایی که خودرو ندارند مگر سوار خودرو نمیشوند و کرایه پرداخت نمیکنند با این طرح باید کرایه بیشتر بدهند چرا همیشه به فکر سوبسید و یارانه هستید عوض بالا بردن سطح زندگی و درامد مردم؟
ناشناس۱۷۱۶۶۰۵۱۷:۲۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۴
طرح شما بیشتر از طرح های قبلی به ضرر خانوارهای بدون ماشین روستایی هست.
ناشناس۱۷۱۶۶۰۸۱۷:۲۹:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۱۴
این استدلالت نشون میده که سرشار از مشکلات روحی و روانی هستی.این افرادی که یه ماشین برای شمال و یکی برای کویر و یکی برای اندرزگو دارند ایا به یکصدهزارم درصد افراد جامعه میرسند؟بابت1000 نفر دارید 80 میلیون رو محاکمه میکنید؟
ناشناس۱۷۱۶۶۳۴۱۷:۴۹:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۴
کار را زیر بنایی و اساسی درست کنید ثروتمندان هر جوری جلوی آنها را بگیرید از طریق دیگر از جیب محرومان در می آورند قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال اگر بدرستی اجرا شود و مالکیت ها ملی اعلام شود و توزیع ثروت در جامعه تعدیل گردد خودبخود تمام مسایل اقتصادی حل میشود
ناشناس۱۷۱۶۶۵۰۱۸:۰۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۴
باز دودش به چشم همون روستایی میره همونظور که بارها دیدیم الکی شعار ندین لطفا
ناشناس۱۷۱۶۶۷۲۱۸:۲۷:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۱۴
من چهل سالمه تا الان بیمارستان نرفتم و مریض و بستری نشده ام، پس بی زحمت یارانه دارو و درمان منو بدین...
علی۱۷۱۶۶۷۸۱۸:۳۳:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۱۴
لطفا طرحی در خصوص سوخت بطور کلی مطرح نکنید حتما اوضاع گرانی بدتر خواهد شد؟؟؟
ناشناس۱۷۱۶۶۸۱۱۸:۳۷:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۴
شو دیگری از مجلس انقلابی که باعث سیل گرانی های جدید در حمل و نقل و کالا می شود
ناشناس۱۷۱۶۶۸۳۱۸:۴۲:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۴
خدا رحم کنه! الان نفری پول دو لیتر بنزین رو میدن و میگن برید بقیه باک ماشینتون و با بنزین فوب خلیج فارس پر کنید!!! تبعاتش هم نون بیست هزار تومنی اسنپ دویست هزار تومنی شیر پنجاه هزار تومنی و ..
ناشناس۱۷۱۶۶۹۱۱۸:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۱۴
یارانه نقدی فقط باعث افزایش نقدینگی و تورم میشه
ناشناس۱۷۱۶۷۰۵۱۹:۰۰:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۴
با اينكار ها عدالت بر قرار نميشود،بايدبررسي شود چطور يك نفربقول رييس مجلس هم خودش،هم خانواده اش داراي خودرو وچندين خانه ويلا در شهر هاي مختلف شده اند جلويش گرفته شود با ايجاد شغل وكار براي جامعه وبدون امتياز هاي خاص ونه فقط براي عده اي خاص عدالت اجتماعي بر قرار كردواز رانت خواري وتبعيض ودادن امتياز هاي ويژه به يك عده خاص جلوگيري شود، آيا پرداخت يارانه هاي مختلف تا الان توانسته حتي اندك فاصله طبقاتي را كاهش دهد؟
ناشناس۱۷۱۶۷۲۷۱۹:۲۲:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۱۴
اول جواب این سوال را بدهید که بعد از سالها .. چرا مستضعف داریم. چرا آدم محتاج نان شب داریم و چرا فقط در فکر صدقه دادن به مردم هستید بعد بروید سراغ افراد دارای چند ماشین که اکثرا از خودتان هستند
محسن۱۷۱۶۷۵۰۱۹:۴۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۱۴
خدا خیرت دهد اقای قالیباف فقط زودتر،ممنون
ناشناس۱۷۱۶۷۷۱۲۰:۰۳:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۱۴
ما هم ماشین نداریم اما این طرح برای گران کردن بنزین و تورم ...
علیرضا۱۷۱۶۷۷۵۲۰:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۱۴
خدایا خودت به فریاد ما برس، دوباره به بهانه های ما روستاییان و مستضعف، زمزمه های افزایش قیمت بنزین شروع شد.
ناشناس۱۷۱۶۸۰۹۲۰:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۴
اونیکه دور دور میکنه نهایت چند ده نفرند با نصف جمعیت ایران مقایسه نکنید ،اگه ادعای شما درست باشد که نصف جمعیت ایران مستضعف هستند که اولا اف بر آنهایی که باعث ضعیف شدن نصف جمعیت کشور شدند .دوم نداشتن ماشین دلیل بر فقر نیست همانطور که داشتن آن علامت ثروتمندی نیست سوم با این یارانه کسی از استضعاف بیرون نمیاد .برید عامل فقر را جستجو کنیدو آنرا از بین ببرید
ناشناس۱۷۱۶۸۱۶۲۰:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱۴
طرح خوبیه اگه درست اجرا بشه
ناشناس۱۷۱۶۸۳۹۲۱:۲۲:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۴
بخاطر تعدادی معدود پولدار که با مالیات مناسب این یارانه پنهان را میتوان از آنها پس گرفت قانونی پیشنهاد میکنند که جز افزایش تورم ودر گیر کردن مردم به خرید وفروش سوخت، درگیریهای مختلف واتلاف وقت مفید افراد با این امور بجای سازندگی وتولید خواهد شد. کمی فکر کنید.
ناشناس۱۷۱۶۸۵۷۲۱:۳۶:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۴
سبب عدالت در توزیع ثروت میگردد
ناشناس۱۷۱۶۸۷۹۲۱:۵۳:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱۴
آقای رئیس احیانا قرعه کشی سایپا و ایران خودرو برای فروش خودرو و مسخره کردن ملت و قیمت مرغ و روغن و.. شما رو اذیت نکردن و فقط بنزین 3 هزار تومانی زدن یه تعداد مرفه به وجدان ..؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۱۷۱۶۹۳۳۲۲:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۱۴
شما اگر عاقل باشید بجای این کار هر کس که چند ماشین به اسمش هست فقط یک کارت سوخت بدهید نه اینکه همه را با یک چوب برانید.کسانیکه ماشین ندارند از تاکسی یا وسایل نقلیه دیگر استفاده میکنند یعنی بعبارتی ماشین دارند ولی اجاره ای است و اتفاقا ملزم به خرجهای اضافه ماشین نیستند..
شهرام۱۷۱۷۰۱۶۰۰:۴۴:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱۵
ایا میزارن به ملت چیزی برسه یعنی!!!!!
ناشناس۱۷۱۷۰۲۴۰۱:۰۰:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۵
اینکه بفکر ضعفا باشند خیلی فکر پسندیده ایست اما تجربه ثابت کرده ، شعار حمایت از ضعفا ، پوششی برای گرانی قانونی است که رویه ثابت دولتها و قانون گذاران شده و نتیجه گرانی بیشتر و بیشتر و کوچکتر شدن سفره های همان ضعفا میشود چرا در کشور ما اصرار بر مسیر خطا اینقدر زیاد است ، ظاهرا عده ای بشدت دنبال طرحهای فشار حداکثری بر مردم هستند !!!
ناشناس۱۷۱۷۰۳۸۰۱:۳۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۵
بسيار طرح خوبيست به شرط آنكه يارانه فعلي كه براي خانوار موثر نيست وبراي دولت كمرشكن است حذف وبه جاي آن به هر فرد يا خانواده سرانه بنزين تعلق گيرد وبازار يا مكانيزم مناسبي جهت مبادله وخريد وفروش اين سهميه در نظر گرفته شود
تاواریش۱۷۱۷۰۷۰۰۲:۵۰:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۵
معلومه باز هم می خواهید بنزین رو گرون کنید . این بار بنام سهمیه بندی خانوار .
یار۱۷۱۷۱۶۰۰۹:۱۵:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۵
بازهم آقای قالیباف رفت سمت حرفهای پوپولیستی خودش. آخه آمار 50 درصد رو از کجا آورده؟ مرد حسابی85 میلیون جمعیت ایران که قرار نیست همه خودرو داشته باشند این عدد با ضریب خانوار حدود 19 میلیون نفر باید خودرو داشته باشند. آخه این اعداد ..رو از کجا میارید؟.. و اینکه تصمیمات شما در مجلس نه تنها برای مردم مثمر ثمر نبوده داره به ضرر تمام می شود. بازی با قیمت بنزین در ایران حداقل تمام هزینه های دیگر را تحت و الشعاع قرار می دهد و دودش به چشم شما می رود..
ناشناس۱۷۱۷۱۸۹۰۹:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۵
الان فقط این مشکلات رو داریم بجای اینکارها برید کارهای بنیادی انجام بدین
عدالت۱۷۱۷۲۲۱۱۰:۰۵:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۵
مالیات و عوارض ماشین باید ده برابرش کنیم و مالیات ماشین دوم بیست برابر و داشتن ماشین سوم زندانی و چهار ماشین به بالا اعدام و مصادره ماشین ها
ناشناس۱۷۱۷۲۹۷۱۱:۲۱:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۵
آنهایی که ماشین ندارند معمولا از قشر آسیب پذیر جامعه هستند که به جای دریافت سهمیه بنزین یارانه و کمک هزینه های مختلف می گیرند. به جای اینکه سیستم کارت بنزین را به هم بریزید میزان کمک به این خانواده ها را افزیش دهید. روزی که احمدی نژاد قیمت بنزین را چند برابر کرد همین حرف شما را زد و گفت به جای اینکه به ماشین دارها یارانه بدهد پولش را به همه مردم می دهد تا خودشان هر جوری دوست دارند هزینه کنند و نتیجه اش همین 45 هزار تومن شده که هیچ ارزشی امروز ندارد
ناشناس۱۷۱۷۳۶۴۱۲:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۱۵
بیایید بجای این طرح عوامفریبانه اقتصاد را از پایه بسازید تا همه از ثروت ملی یکسان بهرمند شوند
منتظر عدالت۱۷۱۷۳۸۹۱۲:۵۰:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۵
یارانه بنزین و هر یارانه هر چیز دیگر (پنهان و پیدا ) به تک تک مردم این کشور باید تعلق بگیرد ( عدالت ) مجلس باید با قدرت و سرعت قوانینی وضع نماید که نابرابری ها در جامعه کاهش یابد( عدالت ) در برخی کشورها حتی جریمه راهنمایی و رانندگی با میزان در آمد فرد رابطه مستقیم دارد میگویند معادل 10 روز درآمد هرفرد جریمه فلان تخلف رانندگی 100 تومن جریمه یک کارگر . روزی یک روز اوست و برای دیگری درآمد یک دقیقه اش اولی جریمه شده برای دومی تذکر هم بحساب نمیاد عدالت را که دیگر قرار نیست به رفع تحریمها وابسته بدانیم قوانین عدالتخواهانه از نهج البلاغه و تجربه تمام کشورها گرفته بومی و امروزی و اجرایی کنیم مجلس اگر میخواهد کاری بکند"عدالت" سرلوحه تمام مصوباتش باید باشه قوانین عدالت آور را جوری در همین 3ونیم سال باقی مانده وضع نماید که تمام دنیا وقتی نامی از مجلس و دولت ایران میاید به یاد عدالت بیافتد میگوییم جهان تشنه عدالت است وما منتظر عدالت گستر موعود پس :باید قدمهای بلندو بلند تر برای تحقق عدالت برداشته شود : چشمه های عدالت در ایران باید بیش از کل دنیا جوشان و جاری شود عدالت وجه ممیزه ما از جهان سرمایه داری باید باشد والسلام
ناشناس۱۷۱۷۴۱۰۱۳:۰۸:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۵
آقای ..اینقدر شعار ندهید اگر توان دارید ارزش پول ملی را افزایش بدهید ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین