نوبخت: اگر ارز ۴۲۰۰ حذف شود می‌توان یارانه را افزایش داد

گروه اقتصادی الف،   3990913039 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که هر نظر اصلاحی درباره ساختار بودجه دارند، ارائه دهند.

نوبخت: اگر ارز ۴۲۰۰ حذف شود می‌توان یارانه را افزایش داد

‌به گزارش صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با موضوع جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: ساختار بودجه دو سال است که تغییر کرده است، بعد از مجلس یازدهم کل برنامه اصلاح ساختار را تقدیم مجلس کردیم اگر در جایی مجلس احساس می‌کند که جای کار دارد ما هم کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مجلس فرصت دارد درباره بودجه ارائه شده اصلاحاتی انجام دهد، اما هر چی نیاز بود ما در بودجه در نظر گرفتیم.

نوبخت گفت: بودجه ۸۴۱ میلیاردی با ۱۷ جلد پیوست و کتاب به مجلس ارائه شده که کاملاً با سال گذشته متفاوت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همه اعداد ارقام بودجه شفاف است و این در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، روز شنبه نیز خبرنگاران می‌توانند در محل سازمان برنامه هر سوال یا نقد و پیشنهادی مطرح است بیان کنند؛ روز شنبه با رعایت پروتکل‌ها نشست خبرنگاری داریم و همه می‌توانند درباره بودجه سوال و جواب شفاف دریافت کنند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: بودجه در قانون، یک ساله و هدف رسیدن به برنامه با برآورد کردن منابع مالی است؛  ۸۴۱ میلیارد تومان کل بودجه است.

نوبخت افزود: ۲۳ درصد بودجه ما به نفت وابسته است، در بخش منابع عمومی دولت، آنچه مهم است درآمد‌های نفتی و درآمد‌های مالیاتی است؛ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد‌های نفتی که با عنوان منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی از آن یاد شده به ۱۹۹.۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد بودجه به نفت متکی بود که امسال این به ۲۳ درصد رسیده است.

نوبخت با بیان اینکه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هم اوراق در نظر گرفته شده است، افزود: ۴۱۹ کیلومتر راه آهن خط دوم فقط افتتاح در نظر گرفته شده است، بزرگترین تونل همین امسال به بهره برداری می‌رسد، ۸۰ هزار واحد مسکونی محرومین امسال تحویل داده می‌شود، خطوط شهری حدود ۱۰۳ کیلومتر، ۱۱ طرح آبرسانی شهری داریم که همه آن‌ها در بودجه لحاظ شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۶ هزار میلیارد برای رفع فقر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده است، همه کارکنان دولت حقوقشان ۲۵ درصد اضافه می‌شود، افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیرو‌های مسلح به میزان ۲۵ درصد است؛ بنابراین میزان افزایش حقوق سال آینده ۲۵ درصد خواهد بود، برای کادر درمان بودجه‌هایی در نظر گرفته شده است. حتی سربازان حقوقی که می‌گرفتند در این بودجه دو برابر شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت می‌شود، دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف شود، یارانه‌ها ۲ تا ۳ برابر می‌شود.

نوبخت گفت: دولت پیشنهاد دهنده بودجه است و مهر نهایی را مجلس بر بودجه می‌زند و نمایندگان هر جا که لازم باشد می‌توانند تغییر دهند.

معاون رئیس‌جمهور درباره کسری بودجه هم افزود: آنچه درباره کسری بودجه نگران کننده است، استقراض از بانک مرکزی است و در بودجه ارائه شده هیچ پولی از بانک مرکزی استقراض نمی‌کنیم.

وی درباره برخی حواشی درباره بودجه و ارائه آن گفت: نباید حواشی ها ما را گرفتار خود کند و ما مجبور باشیم در رسانه جواب آن را بدهیم که این خوشایند نیست.

دیدگاه کاربران

محسن۱۷۱۵۰۶۳۱۳:۳۰:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۳
حصرت عباسی بکشید بیرون از ملت و این دوزار یارانه
ناشناس۱۷۱۵۹۰۹۰۰:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱۴
دولت عمداً داره سوء مدیریت میکنه عمداً
بیگی29۱۷۱۶۰۸۲۰۸:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۴
ما را به خیر تو امید نیست .شر مرسان
ناشناس۱۷۱۵۱۳۳۱۴:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۳
سیاست ارز 4200 تومانی از همان اول اشتباه بود. میلیاردها دلار و چند تن طلا از منابع ملی رفت تو جیب یه مشت دلال.
ناشناس۱۷۱۵۱۳۹۱۴:۰۹:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۳
..از جیب ملت بگیرن بریزن تو جیب ملت این که مملکت داری نشد.
ناشناس۱۷۱۵۱۸۷۱۴:۲۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۱۳
همون یک بار که یارانه دادید بسه دیگه بیچاره شدیم.
ناشناس۱۷۱۵۱۹۵۱۴:۳۵:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۱۳
اين طرح گداپروري رو تمامش کنيد. به جاي افزيش يارانه، قيمت ها رو تثبيت کنيد اگه عرضه داريد. با حذف ارز جهانگيري و افزايش يارانه، دوباره يه موج وحشتناک گروني پيش مياد. مردم از دست شما چه کنن؟
ناشناس۱۷۱۵۲۱۸۱۴:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۳
شبیه این بازی رو زمان احمدی نژاد هم درآوردند که اثرات مخربش هنوز هم گریبانگیر این مردم بدبخته
ناشناس۱۷۱۵۲۳۳۱۵:۰۳:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۱۳
این آقایان اسباب خجالت و شرمساری مردم ایران در تمام دنیا هستند
هشت گرو نه۱۷۱۵۲۶۱۱۵:۲۰:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۳
اجرای چنین طرحی (حذف یارانه ارزاق عمومی و دو تا سه برابر کردن یارانه) موجب گرانی و تورم بالای ۵۰ درصد خواهد شد. همین جوریش هم فقر و بدبختی تا خرخره گردنمان آمده است. دست از سر ملت بردارید. واقعا شماها مملکت را به فنا کشیده اید و ما که شایسته زندگی بی دغدغه و مرفه هستیم، با ندانم کاری های تان به قعر جدول فقر و فلاکت افتاده ایم.
محمدرضا۱۷۱۵۲۶۶۱۵:۲۳:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۱۳
تورو خدا بیشتر از این ملت رو شرمنده الطاف بی کران خودتون نکنید. شما اصلا نون و حتی آب لوله کشی و برق و گاز و.. رو بر اساس ارز آزاد( که نمیدونم الان چنده- داشت میومد پایین دولت و بانک مرکزی مهربون جلوش رو گرفتن خدا نکرده دلالها ضرر نکنن)حساب کنید. یه سر برید سوییس و آلمان ببینید پول برق و گاز چنده با ارز آزاد همون رو از ما ملت نمک نشناس بگیرید. ما همین الانش هم با ماهی ۴۵ هزار تومن نمیدونیم آخر ماه که میشه اضافیش رو کجا سرمایه گذاری کنیم. دیگه پارکینگ ویلاهامون و گاو صندوق خونمون جا نداره بخدا.
ناشناس۱۷۱۵۲۷۰۱۵:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۳
جناب نو بخت مطمئن باشید پس از پایان عمر دولت شما و بسیاری از دولتمردان را محاکمه می کنیم برای این منظور قانون ممنوع الخروجی مسوولان را هم در مجلس تصویب می کنیم
ناشناس۱۷۱۶۰۵۲۰۸:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۴
هموطن مطمئن باش که در این چند دهه حتی یک نفر از مسئولان به دلیل ( سوء مدیریت و ترک فعل عمدی یا سهوی ) مواخذه و مجازات نشده اند و نخواهند شد .
ناشناس۱۷۱۵۲۷۸۱۵:۳۰:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۱۳
4200ت حذف بشه یعنی چی؟ انگار نمیفهمید مردم له شدند ندارند یارانه رو به کی میدید نصف مردم که انصراف دادن.
ناشناس۱۷۱۵۲۹۷۱۵:۴۹:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۳
قابل اصلاح نیست نه دولت و نه بودجه
ناشناس۱۷۱۵۳۰۲۱۵:۵۲:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۱۳
بله آن موقع که حذف شود و با دلار 25 تومنی بشه دوباره قیمتها 6 برابر خواهد شد دوباره چه نقشه ای کشیدید برای مردم
ناشناس۱۷۱۵۳۱۶۱۶:۱۱:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۳
قربونت شما كسري بودجه دولت رو از مردم طلب نكن افزايش يارانه پيشكن با سپاس
ناشناس۱۷۱۵۳۲۹۱۶:۲۷:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۳
نه یارانه خواستیم نه ارز 4200 تومانی برید مشکل تحریم را حل کنید و دلالی را جمع کنید بقیه چیزها خود به خود درست میشود.
ناشناس۱۷۱۵۴۰۶۱۷:۳۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱۳
شما فعلا به قولت و رساندن حقوق جانبازان معسر تحت پوشش ساتا به حداقل حقوق کارکنان عمل کن.
ناشناس۱۷۱۵۴۳۲۱۸:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۱۳
نوبخت مقدارتورم امسال رادرپارسال ۲۲درصداعلام کرده که تاالان حدودا۸۰درصدهم بالازده وبازم پیشبینی تورم سال آینده را ازقول همتی بازم ۲۲درصدبرای سال آینده قرارداده که خاطره حرف مردیکی است رابه ما یادآورمی شود
ناشناس۱۷۱۵۴۳۴۱۸:۰۱:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۳
شما اول فکری به حال مدلل‌ها بکنید.
ناشناس۱۷۱۵۹۵۱۰۲:۴۱:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۴
بنام مردم و بکام ..، که در انسان بودن و خود و پشت پرده ای هایشان باید شک کرد. جنایتی که امثال .. و نوچه ها و فک و فامیلشان در حق ایران کردند، مغولها نکردند. ارز 4200 میگیردند و اجناس را با دلار 30-20 هزار تومانی به مردم میفروشند و نوبختها هم حمایت میکنند.
ناشناس۱۷۱۵۴۴۸۱۸:۰۸:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۳
۲ یا ۳ برابر!!! .. یارانه حداقل باید همون ۴۵ دلار سابق باشه!!!!
مهرداد سپهری۱۷۱۵۴۷۹۱۸:۲۹:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱۳
یعنی همان افزایش نقدینگی و گرانی بیشتر و تورم بالاتر کالاها، یعنی همون کارهایی را که قبلا می گفتن سمه برای اقتصاد، اواخر دولت دادند همون کارهای احمدی نژادی را می کنند ما را بگو که برای اتفاق نیافتادن این کارها به این روحانی رای دادیم.
تقی۱۷۱۵۵۸۰۱۹:۴۸:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۱۳
آقای نوبخت و همکاران دارن کشور را به گداخانه تبدیل می کنند ارزاق و مایحتاج مردم هر روز گرانتر برای کل جامعه و دادن بخشی از درآمد اضافی به ملت مفلوک بیچاره.و بیچاره دولت بعد.گویا چاپ اسکناس بی پشتوانه و کاغذپاره به مذاق ایشان بسیار خوش امده است.
ناشناس۱۷۱۵۹۷۱۰۵:۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۱۴
مملکت کوپنی مثل آمریکا هستیم!
ناشناس۱۷۱۵۵۸۶۱۹:۵۰:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۱۳
مثل افزایش قیمت بنزین که قرار بود کلی کمک باشه؟ یا مثل حذف رایانه کلی در زمان احمدی نژاد برای دادن یارانه به افراد نیازمند؟
ناشناس۱۷۱۵۵۸۸۱۹:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۳
بله پنجاه تومن میشه
ناشناس۱۷۱۵۶۱۱۲۰:۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۱۳
آره ارز ۴۲۰۰ را قطع کنید و آزاد کنیدتا طبقه مستضعف جلو بیمارستانها بدلیل بالارفتن قیمت دارو و عمل بمیرند و مردم دیگه دستشون به مرغ و تخم مرغ هم نرسه .بخدا که یکی از آنهایی هستی که قشر ضعیف را نابود کردی
ناشناس۱۷۱۵۶۲۸۲۰:۳۵:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۳
لازم نکرده مارا به خیر تو امیدوارنیست..
ناشناس۱۷۱۵۶۵۰۲۰:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱۳
بعد پدرمردم رابرای تورم افسارگسیخته درآورد شما نمیخواهید استعفا دهید خجالت بکشید بااین اقتصاد چپاولی ورانتی
ناشناس۱۷۱۵۶۶۸۲۱:۰۵:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱۳
حذف کنن اونا که این ارز میگیرن یا جنسی نمیارن یا اگر وارد کنن با ارز آزاد میفروشن.
ناشناس۱۷۱۵۶۷۱۲۱:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۳
این ارز چهار هزار رو دویستی سرچشمه فساد هست!
ناشناس۱۷۱۵۷۴۱۲۲:۲۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۱۳
جناب نوبخت با اگر و اما وضعیت اقتصادی مردم که شما با نامدیریتی خودتان به باد دادید درست نمیشه..
ناشناس۱۷۱۵۷۴۵۲۲:۲۶:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۳
چرا همه واقعیت ها را نمیگی شما از خداتونه ارز ۴۲۰۰ حذف بشه، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه های مردم ۶ برابر و بیشتر میشه و درآمد دولت چند برابر ولی درمقابل شما چند درصد به یارانه اضافه میکنی، همین یارانه ای که کفاف نان ماهیانه راهم نمیده، هیچ آدم عاقلی به شما اطمینان نمیکنه تاحالا چه کاری کردید به نفع مردم باشه، هر کاری هم تا حالا کردید از سر مجبوری بوده و چند برابرش در جای دیگه از سفره مردم برداشتید
ناشناس۱۷۱۵۸۳۰۲۳:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۳
جناب آقای نوبخت هنوز تو این مملکت داره با ارز ۴۲۰۰ به قول خودتون کالای اساسی وارد میشه این حال و روزمون هست وای به حال اون روزی که این زنجیر هم از پای دوستانتون برای تو شیشه کردن خون مردم باز بشه .ما نه یارانه میخوایم نه افزایششو .شما مارو برگردن به همون ۷ سال پیش .
احمدی۱۷۱۵۸۷۰۰۰:۲۵:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۴
خسته نباشی معاون شیخ حسن روحانی! یک بودجه هچل هفت و نامتوازن و عجیب و غریب تقدیم مجلس کرده اید و ادعا دارید مجلس هر طور خواست تغییرش دهد تا بلافاصله بعد از آن، توپ رو بندازین توی زمین مجلس و بگوئید ما می خواستیم برای مردم کار کنیم، مجلس نگذاشت. به نظرم مجلس باید کلیات بودجه را رد کند.
علی۱۷۱۵۸۷۵۰۰:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۴
وقتی یک نفر (نوبخت) که در رشت فیزیک تدریس می کرده، بشه رئیس سازمان برنامه و بودجه و به همراه دو نون دیگر (نیلی و نهاوندیان) ریل گذار و همه کاره اقتصاد ایران بشوند، وضع همین می شه که الان می بینید.
ناشناس۱۷۱۵۹۵۲۰۳:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۴
الان کالایی با ارز 4200 تومنی به دست مردم میرسه؟ شما واکسن آنفولانزا را به قیمت 192 هزار تومن میفروشید یعنی هر دلار را برای مردم برای یک دارو حداقل 10 هزار تومن حساب میکنید (این واکسن قیمت تکفروشی ش در خارج به همراه هزینه تزریق 19 دلار هست)، شما تا حالا با دلار 4200 تومنی کالایی را به دست مردم رساندید که حالا منت سر مردم میگذارید؟
ناشناس۱۷۱۶۱۴۵۱۰:۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۴
افاضات نوبخت نماینده اقتصادی رفسنجانی در مناظره با دکتر خوش چهره نماینده احمدی نژاد در انتخابات سال 84 ریاست جمهوری: "من خیلی آدم متشرعی هستما ولی فکر نکنم صحیح باشه که توی پیاده روها بین زن و مرد دیوار بکشیم"! آقای متشرع الان شما و همفکرانتان دیوارهایی به بزرگی دیوار چین جلو تولید و معیشت مردم کشیده اید. 6 ماه تا پایان هشت سال ریاست جمهوری و انشاء الله بازنشستگی همیشگی شما بیشتر نمونده هنوز دارید از وابستگی به درآمد نفت مینالید! چرا تو این هشت سال مالیات بر عایدی سرمایه را اجرا نکردید؟ چرا مالیات بر مستغلات خالی را مخصوصا توی شهرهایی که عرض یک سال اجاره خانه دو برابر شده را اجرا نکردید؟ چرا اطلاعات تراکنش های بزرگ بانکی رو در اختیار مامورین مالیاتی قرار ندادید و نمی دهید؟ چرا لیست وام های بانکی کلان (ارزش ریالی معادل 80 گرم طلا و بیشتر) شفاف اعلام نمیشه؟ چرا اینقدر دیپلماسی اقتصادیتان فاجعه است به طوری که صادرات ترکیه پشتیبان تروریست به سوریه بیش از 1.5 برابر صادرات ماست؟
خدادوست۱۷۱۶۳۰۰۱۲:۰۹:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱۴
وای .. بااین اظهارنظرها ..مگه به چه تعداد جمعیت یارانه می دهید. نکنه اینم میخواهید مثل دلارجهانگیری کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین