امیدواری وزیر ورزش به قهرمانی پرسپولیس در آسیا

گروه ورزشی الف،   3990910091 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ورزش و جوانان ضمن اظهار امیدواری برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از مجلس خواست به توسعه ورزش در کشور کمک کند.

امیدواری وزیر ورزش به قهرمانی پرسپولیس در آسیا

به گزارش فارس، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان امروز (دوشنبه 10 آذر) پس از حضور در کمیسیون فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون اصلی و تخصصی ما کمیسیون فرهنگی است و امروز در راستای تعاملات و برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون حاضر شدم و گزارشی از وضعیت ورزش کشور ارائه کردم.

وی افزود: فرصت بسیار خوبی بود و گزارش مربوط به موفقیت‌هایمان را طی 4 سال گذشته در حوزه‌های مختلف را ارائه کردم؛ طی 4 سال در رشته‌های مختلف موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کردیم که حاصل تلاش ورزشکاران، مربیان و دست اندرکاران بوده است.

سلطانی فر یادآور شد: در رشته فوتبال صعود مقتدرانه‌ای را به جام جهانی 2018 داشتیم و در گروه مرگ بهترین نتایج را در 5 دوره گذشته گرفتیم و همچنین در جام ملت‌های آسیا پس از 14 سال به نیمه نهایی رسیدیم و سال گذشته هم باشگاه‌هایمان در لیگ قهرمانان آسیا از مرحله گروهی بالا رفتند و 2 مرتبه فینالیست شدیم که یک بار دو سال پیش نماینده کشورمان نتوانست قهرمان شود و امسال مجدداً پرسپولیس نماینده کشورمان به فینال رسید که امیدواریم مقام قهرمانی را کسب کند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در رده‌های مختلف نوجوانان، جوانان، فوتبال ساحلی، بانوان و فوتسال هم در سطح قاره و جهان موفقیت‌هایی کسب کردیم، گفت: به مسابقات جهانی جام بین قاره‌‌‌‌ای در رشته ساحلی صعود کردیم و در مجموع نتایج 4 سال گذشته در فوتبال ملی و باشگاهی بهتر و درخشان تر از دوره های قبل بوده و تاکنون چنین موفقیت هایی را در دوره 4 ساله به این شکل در سطح ملی، باشگاهی و سنی، ساحلی و فوتسال نداشتیم.

وی ادامه داد: در مسابقات آسیایی جاکارتا هم ضمن اینکه بیشترین تعداد یعنی 62 مدال را پس از پیروزی انقلاب گرفتیم نتایج کسب شده در اغلب رشته‌ها هم منحصربه فرد بوده، به عنوان مثال در والیبال در حالی قهرمان شدیم که حتی یک ست نباختیم و همچنین در واترپلو که در 1974 در تهران و آسیا مقام دیگری نیاورده بودیم مجدداً سوم شدیم و مدال برنز را کسب کردیم و همچنین برای نخستین بار در کبدی در دو بخش مردان و زنان قهرمان آسیا شدیم و در حالی که سطح کبدی در آسیا به دلیل حضور هند بسیار بالاست اما ما  این کشور را در فینال شکست دادیم.

سلطانی فر بیان کرد: در تنیس روی میز هم برای نخستین بار مدال برنز کسب کردیم و طی یک دو سال گذشته در رقابت های کسب سهمیه در رشته های مختلف توانستیم سهمیه های خوبی را برای بازی های المپیک کسب کنیم، البته این روند ادامه دارد و به دلیل شیوع کرونا تعدادی از مسابقات سهمیه برگزار نشد که امیدواریم در ماه آینده با برگزاری مسابقات، سهمیه‌های بیشتری را کسب کنیم و در بازی های المپیک 2021 که به نام 2020 است به نتایج خوبی دست یابیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ورزشکارانمان در مسابقات کسب سهمیه هم خوب ظاهر شدند و در ورزش هایی مانند والیبال، ووشو، تکواندو، کاراته و بسکتبال توانستیم سهمیه حضور در المپیک کسب کنیم؛ طی چند سال گذشته توانستیم به این موفقیت ها دست پیدا کنیم و کارنامه قابل قبولی در این دوره در بخش ورزش داشته باشیم. البته در ورزش بانوان نیز اتفاقات خوبی افتاد و در رابطه با ورزش همگانی هم آمارها نشان دهنده این است که با کمک تمامی دستگاه های اجرایی از رشد بسیار خوبی برخورداریم که در این رابطه گزارشی هم به کمیسیون فرهنگی ارائه شد.

وی گفت: در نشست کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ داده شد و نمایندگان با دلسوزی و علاقه مسائل حوزه ورزش را پیگیری و دنبال می‌کنند و نظر آنها این بود که به توسعه ورزش کشور کمک شود تا بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

سلطانی فر افزود: در چند ماه آینده چندین رویداد بزرگ یعنی فینال لیگ قهرمانان آسیا در 29 آذرماه را پیش رو داریم که بسیار مهم است و اینکه نماینده کشورمان بتواند مقام قهرمانی را کسب کند همچنین مسابقات انتخابی جام جهانی را داریم که مرحله برگشت مقدماتی باید انجام شود و پیگیری مسابقات مربوط به کسب سهمیه هم در دستور کار است که با وجود بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال دنبال کردن آن هستیم که به نتیجه مناسب دست یابیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۹۸۲۲۱۵:۲۴:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱۰
.. درخواب بیند .. دانه دانه مگه آسیا هم ایرانه هرکاری دلت خواست برای تیمت بکنی..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین