روایت شمخانی از عملکرد نهادهای امنیتی در ترور شهید فخری‌زاده/ آغاز محاکمه پوری‌حسینی/ احمدی‌نژاد قصد دارد در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد شود؟/ انتقاد فائزه هاشمی از خاتمی و اتحاد ملت

گروه سیاسی الف،   3990910087 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت شمخانی از عملکرد نهادهای امنیتی در ترور شهید فخری‌زاده/ آغاز محاکمه پوری‌حسینی/ احمدی‌نژاد قصد دارد در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد شود؟/ انتقاد فائزه هاشمی از خاتمی و اتحاد ملت

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ‌‌دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۷۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسید.

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: «خوشبختانه در اکثر استان‌ها داریم به تعادل جدید برمیگردیم. دیروز هم از مردم خواستم این کاهش مرگ و میر را به پای بهتر شدن اوضاع و عادی انگاری نگذارند و به تله قدیمی عادی انگاری شرایط نبرند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده است، ما را از اجرای دقیق پروتکل‌ها دور نکنند.

بیشتر بخوانید: 

وزیر بهداشت: در اجرای پروتکل‌ها مماشات نشود/ تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها ممنوع

***

روایت شمخانی از عملکرد نهادهای امنیتی در ترور شهید فخری‌زاده

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم تدفین پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته‌ای هسته‌ای و دفاعی کشور در گفت‌وگویی عنوان کرد: ۲۰ سال است که دشمن به دنبال به شهادت رساندن ایشان است، اما تا به حال دشمن ناکام بود. 

شمخانی خاطرنشان کرد: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه ایشان، محل بروز احتمالی حادثه را پیش بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در طول این ۲۰ سال متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند. وگرنه عملیات‌‌های ناکام فراوانی داشتند که موفق نشد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد. تقویت لازم هم در رابطه با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و متاسفانه موفق شد که بعد از ۲۰ سال به هدف خودش برسد.

شمخانی در گفت‌وگویی دیگر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: متاسفانه عملیات بسیار پیچیده‌ای بود و با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت. اما سرنخ‌هایی وجود دارد ضمن اینکه آن کسی که این طراحی را کرده برای ما مکشوف است که کیست و سابقه آن چیست.

***

مطلبه انتقام حق ایران است

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر اصولگرا به روزنامه ایران گفت: «تروری که صورت گرفت یک ضایعه تأسف‌بار برای ما و همه ملت بود، اما من قطعاً برخوردهایی را که در پی این ترور صورت گرفت، ضایعه مضاعف برای کشور و منافع ملی می‌دانم... صورت مسأله مشخص است؛ دشمنان خارجی یکی از دانشمندان برجسته و فرزندان خلف کشور را ترور کرده‌اند... بعد ما بیاییم در این وضعیت مشغول دعواهای خودمان بشویم؟ این قطعاً اوج بی بصیرتی و کوته فکری است. من متعجبم که چرا اینقدر باید در شرایطی که نیاز به وحدت داریم کار به جایی برسد که مدام به عده‌ای هشدار بدهیم که آقایان! به اختلافات دامن نزنید؟ من نمی‌توانم درک کنم که مگر فهمیدن این مسأله سخت است؟ ما همیشه می‌گوییم در موقع حمله و ضربه دشمن متحدتر می‌شویم. ..

چنین تروری قطعاً اهداف مشخصی داشته، حذف یک دانشمند و مدیر برجسته، ایجاد شوک در بدنه علمی کشور، تلاش برای وقفه در برنامه‌های علمی و هسته‌ای کشور و دادن پیام تهدید به دانشمندان، همگی از اهداف چنین برنامه‌ای می‌توانسته باشد. اما قطعاً بخش مهمی از اهداف آنها در حوزه سیاسی و اجتماعی است و ناظر به ایجاد شکاف. من معتقدم این مهم‌ترین هدف آنهاست...

با وجود موفقیت آنها در انجام عملیات ترور، اگر بعدش اتحاد بیشتر ما را می‌دیدند این پروژه برای آنها شکست خورده بود. موفقیت این پروژه برای آنها جایی است که ببینند توانسته‌اند ما را به جان هم بیندازند و دعوایی در کشور بالا بگیرد. مگر ما سلاحی قوی‌تر از اتحاد هم داریم؟ قاتلان شهید فخری‌زاده از اختلافات و تهمت پراکنی داخلی ما صد برابر بیشتر از به شهادت رساندن او قند در دل‌شان آب می‌شود...

جامعه قطعاً حق دارد که بخواهد برخورد متناسب با این ترور وحشیانه صورت بگیرد. به هر حال تروریست ها یک فرزند برومند این کشور را چنین ناجوانمردانه شهید کرده‌اند، واکنش متناسب حق مسلم ایران است و مردم هم کاملاً حق دارند که یک انتقام را مطالبه کنند. غرور ملی ما همین را می‌گوید...

اما اینکه این واکنش کی و چگونه و با چه کیفیتی باشد، دیگر نباید وارد شعارزدگی و رفتارهای هیجانی کرد. این یک تصمیم راهبردی است که نظام با توجه به شرایط و امکانات و مسائل مختلف زیادی می‌گیرد که فقط در یک سطحی نسبت به آن اشراف و آگاهی وجود دارد. در همه دنیا هم اطلاع از این مسائل در یک حلقه محدود و به صورت محرمانه است. به نظر من اصل این مطالبه درست است اما درگیر کردن جزئیات و محتوای آن با شعارها و برخی حرف‌های عوامانه فقط ایجاد مطالبه غیرمنطقی برای نظام است.

***

صدا و سیما کم‌کاری خود را توجیه می‌کند

فرهیختگان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در اطلاع رسانی ترور شهید فخری زاده نوشت: «ظاهر امر این است که بخش‌های مختلف خبری در رسانه ‌ملی دست به سینه، به انتظار تایید نهادهای برون‌سازمانی نشسته بودند. اما تایید و نهایی شدن خبر از سوی منابع رسمی، واجد ملاحظات خاصی است که فرآیند انتشار خبر را زمان‌بر می‌کند. روزگذشته غلامرضا بوالی، مدیر شبکه خبر اشاره کوتاهی به حواشی انتشار خبر ترور شهید محسن فخری‌زاده داشت و ضمن گلایه نسبت به اعمال نظر برخی نهادهای بیرون از سازمان، خطاب به علی عسگری، رئیس رسانه ملی گفت: «امیدواریم با تلاش بیشتر همکاران، ارتقای محتوا و سرعت بخشی در اطلاع‌رسانی بتوانیم وظایف‌مان را بهتر انجام دهیم. البته این نکته را هم بگویم که این کار نیازمند همکاری برخی از نهادهای تصمیم‌گیری در بیرون از سازمان است که خود شما هم شاهد بودید که روز جمعه چه مشکلاتی را برایمان ایجاد کردند.»...

وقتی شیوه اجرا و پرداخت رسانه‌ای رویداد اخیر را رصد می‌کنیم متوجه می‌شویم موانعی که پیش‌روی مدیران خبری صداوسیما برای انعکاس خبر وجود دارد، بیشتر توجیه کم‌کاری‌هاست. اینکه یک تیم خبری قوی، حضور میدانی و فعالی در محل رخداد ندارد و به تصاویر و اظهارنظرهای شبکه اجتماعی اکتفا می‌شود، از نقاط ضعف طراحی و تولید خبرهای مربوط به ترور جمعه هفتم آذرماه است. یادآور می‌شویم که یکی از همین شبکه‌های ماهواره‌ای خارج‌نشین، به فاصله زمانی کوتاهی از زمان وقوع حادثه، تصاویری را از محل حادثه پخش کرد. به هر حال شبکه خبر از قافله عقب ماند اما وقتی به فاصله یک روز بعد از وقوع این رخداد، خبرنگاری به محل وقوع حادثه رفته بود، نتوانست روایت درست و دراماتیکی از این رویداد مهم امنیتی ارائه دهد و به یک قالب تکراری برای گزارش این واقعه عجیب و مهم بسنده شده بود...

هر جای دیگر دنیا بود، رسانه‌ها به‌راحتی از کنار ابعاد دراماتیک چنین حادثه دهشتناکی نمی‌گذشتند اما رسانه ملی در مواجهه با این حادثه چه کرد؟ کنترل تلویزیون را بردارید و شبکه‌هایی که سراغ این رویداد رفتند را بالا و پایین کنید. دریغ از یک بازسازی ساده تصویری از حجم چنین اتفاقی و دریغ از اینکه بتوانید از ابعاد و جزئیات این رویداد باخبر شوید. نهایتا میزگردی گذاشتند و چند نفر میهمان و کارشناس ثابت را دعوت کردند که این توانایی را دارند که در مورد همه چیز اظهارنظر کنند و در مورد این واقعه هم استاد اظهارنظر و حرف‌های تکراری هستند. اینگونه است که به همین راحتی قصه عصر جمعه هفتم آذرماه به پایان می‌رسد و احتمالا تا بزنگاه سیاسی دیگری، سایه تکرار چنین وضعیتی بر رسانه ملی سنگینی خواهد کرد.»

***

احمدی‌نژاد قصد دارد در انتخابات 1400 نامزد شود؟

فردا نوشت: «محمود احمدی‌نژاد هیچ وقت نخواسته که بی سر و صدا و مثل یک رئیس جمهور سابق یا یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کند. او همیشه سعی کرده که مثل روز‌های اوج خود یعنی دوران ریاست جمهوری در صدر اخبار باشد و هر بار هم که لب به سخن گشوده، موفق شده به این هدف برسد. همکاران سابق و دوستان نزدیک او نیز به واسطه عملکرد، مواضع و پرونده‌هایشان در این امر به او کمک کرده‌اند. به هر حال اوج حاشیه‌سازی‌های طیف احمدی‌نژاد در راستای مقابله با قوه قضاییه تحت مدیریت آیت‌الله آملی لاریجانی و به خاطر جانب‌داری او از مشایی و بقایی بود. رویکردی که بعد از ایجاد تحولات در دستگاه قضا دچار تغییر شد و شاهدیم که این طیف در تعامل با ابراهیم رئیسی روندی دیگری دارد.

آنچه احمدی‌نژاد این روز‌ها می‌خواهد، اما فراتر از دیده شدن و حضور پررنگ رسانه‌ای است. برای همین هم مصاحبه با رسانه‌های ضدنظام مثل رادیو فردا را کهنه کرده و از در دیگری در آمده است. محمود احمدی‌نژاد نیت کرده که به قدرت برگردد و این هدف به روشنی در مصاحبه اخیر او با مهدی نصیری مشخص است. اگرچه او در جایی از مصاحبه می‌گوید که هنوز اظهارنظری درباره انتخابات نکرده، اما ورود خود را نیز تکذیب نمی‌کند. ضمن اینکه در موارد بسیاری در همین مصاحبه در مقابل مصاحبه کننده که به مشکلات موجود بعد از انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرده و او را در جایگاه یک کاندیدا قرار می‌دهد، سکوت کرده و واکنشی ندارد.

احمدی‌نژاد برای رسیدن به این هدف یک مانع جدی در پیش دارد و آن هم عبور از فیلتر دستگاه‌های نظارتی است. به خصوص اینکه او در انتخابات ۹۶ نیز، وقتی به توصیه‌های صورت گرفته مبنی بر عدم کاندیداتوری توجه نکرد، به همین مانع برخورد.

 رئیس دولت نهم و دهم، اما انگار همچنان قصد جدی گرفتن این مانع را ندارد و برای همین کمپین انتخاباتی خودش را چند موتوره به کار انداخته است. این طور که به نظر می‌رسد، احمدی‌نژادی‌ها تصور می‌کنند به جای تمرکز بر مساله تایید صلاحیت، باید به بدنه اجتماعی خود بی‌افزایند تا در نزدیکی‌های انتخابات با ایجاد یک موج حمایتی از خود هزینه رد صلاحیت را برای شورای نگهبان بالا ببرند.

از همین رو است که ضمن تلاش برای حفظ پایگاه اجتماعی خود، به دنبال تسری آن و جلب حمایت بخش‌های دیگری از جامعه هستند. توجه نشان دادن احمدی‌نژادی که مدام از معیشت و طبقات محروم می‌گفت به مسائلی مثل حجاب یا آزادی‌های مدنی و سیاسی گواه همین مدعا است.»

***

انتقاد فائزه هاشمی از خاتمی و اتحاد ملت

فائزه هاشمی، عضو حزب کارگزاران به خبرآنلاین گفت: «کارگزارانی که چندین سال است تقریبا در جریان اصلاحات تصمیم گیر مؤثر نیستند چگونه می خواهند نقش پدرسالاری را ایفا کنند. با این نظر موافق نیستم. درست است که وزرا یا معاونان بابا این حزب را تاسیس کردند و شعارها و اهداف حزب کارگزاران از تفکرات توسعه ای بابا بود، ولی به خاطر ندارم که بابا به آنها گفته باشد این کار را کنید یا نکنید، مگر اینکه خودشان مشورت می کردند و بابا هم نظر خودش را می گفت، اینطور نبود که این حزب توسط بابا هدایت شود.

اینکه کارگزاران نقش پدرسالارانه را در جریان اصلاحات بازی می کنند درست نیست. جریانی که پدرسالار است حزب اتحاد ملت است که نزدیکترین به آقای خاتمی است، جریان اصلاحات را آقای خاتمی رهبری میکند و ایشان هم بیشتر تحت تاثیر نظرات و افکار این حزب است.مواردی بوده که کارگزاران با آقای خاتمی در یک موضوعی بحث کرده اند، پیشنهاد دیگری داده اند اما ایشان بدون منطقی آن را قبول نکرده یا منطق ضعیفی داشته که قابل قبول نبوده است...

دچار سوء مدیریت هستیم و با این شاخص های مدیریتی موجود حتی در دولت آقای روحانی هم کمتر مدیر شایسته ای انتخاب شد و حتی در شهرداری ها هم، انتهای مدیریت ما همین است،  من اعتقاد ندارم که آقای روحانی فقط دچار فشارها و موانعی بوده که اصولگراها برای او ایجاد کردند، بخشی از آن هم به سوءمدیریتی برمی گشت که در دولت وجود داشت...

متأسفانه خود اصلاح طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری آقای خاتمی هم برمی گردد، در شورای عالی اصلاح طلبان افراد بیشتر بر اساس سلیقه آقای خاتمی حضور دارند، سیستمی وجود ندارد که چند درصد زنان، چند درصد جوانان و کلا چه ترکیبی آنجا باشند، بخشی از نا امیدی اصلاح طلبان از جمله خودم همین جا است، همچنین این روند دموکراتیک در احزاب هم کمتر وجود دارد، خود اصلاح طلبان در درون خودشان نیاز به اصلاحات جدی دارند.»

***

آغاز محاکمه پوری‌حسینی

نخستین جلسه دادگاه عبدالله پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی برگزار شد. مطابق آنچه نماینده دادستان در دادگاه بیان کرد اتهام پوری حسینی اخلال عمومی در نظام تولیدی کشور از طریق واگذاری بنگاه‌های کلان دولتی بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون توجه به اجرای سیاست‌های کلان اصل ۴۴ و مقررات مربوطه و کارشناسی غیرمعتبر.

مدت زیادی بود که بسیاری از فعالان جبهه عدالت طلبی و شفافیت، تخلفات در زمینه خصوصی سازی بنگاه های دولتی را متذکر می شدند. نمونه های متعددی در سال های اخیر در رسانه ها بیان شد که در فرایند خصوصی سازی کارخانه بسیار پایین تر از ارزش واقعی قیمت گذاری  به فردی نااهل واگذار می شد.

خوشبختانه قوه قضائیه با جدیت به برخورد با پوری حسینی رئیس سازمن خصوصی سازی همت گمارده تا این آغاز راهی برای برخورد با تخلفات خصوصی سازی باشد. 

بنا به آنچه خبرگزاری قوه قضائیه از دادگاه منعکس کرده است در نخستین جلسه دادگاه فقط بخش هایی از کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شده که مرتبط با خصوصی سازی ماشین سازی تبریز است. احتمالا قرائت کیفرخواست در جلسات بعدی ادامه خواهد داشت. امیدواریم همانگونه که کیفرخواست در رسان ها منتشر می شود دفاعیات متهم هم در رسانه ها منتشر شود تا افکارعمومی هم قضاوت صحیحی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: گزارش کامل نخستین جلسه دادگاه پوری حسینی

***

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۱۰۱۶۳۲۱:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱۰
با اینکه احمدی نژاد میداند که از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شود با اینهمه حتما" برای ریاست جمهوری 1400 ثبت نام میکند
ناشناس۱۷۱۰۱۷۴۲۱:۲۲:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
آقای احمدی نژاد بارفتارها و صحبت های خود بشدت وجه اجتماعی خود را از دست داده و تنها از منظر مصلحت است که نا حالا بازداشت نشده اند
ناشناس۱۷۱۰۷۴۲۱۱:۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دکتر احمدی نژاد اکنون حداقل 23 میلیون رای دارد.
ناشناس۱۷۱۱۲۸۷۱۴:۴۲:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دشمن واقعي امريكا نيست، همينجاست برادر.
ناشناس۱۷۱۰۱۸۰۲۱:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
اينقدر بابا بابا نكن مملكت رو همين بابات بيچاره كرده. ما مردم نه در اين دنيا و نه در آن دنيا ازش نميگذرم.
ناشناس۱۷۱۰۱۸۳۲۱:۳۴:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
مگه اين كشور ارث بابات بود. همه اين ارث رو از حلقومتون بيرون مي كشيم.
ناشناس۱۷۱۰۲۰۳۲۱:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۱۰
هاشمی اشتباه کرد ۸۴ آمد خاتمی و احمدی نژاد هم نباید دیگر بیایند قحط الرجال که نیست
ناشناس۱۷۱۰۲۲۸۲۲:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
استاندار: ادارت تهران تعطیل است وزیرکشور: ادارات تهران تعطیل نیست! با همین تدابیر و هماهنگی کشور را به اینجا رساندند
ناشناس۱۷۱۰۲۸۲۲۳:۰۱:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
اولاً سازمان خصوصی سازی خودش یک سازمان دولتی است. پروسه انتخاب مدیران دولتی و حکومتی همه اش ناشایست، رانتی، باندی و فسادزاست. این سیستم معیوب نمی تواند کار درستی انجام دهد. دوماً باند رانتی حکومت مخالف هرگونه واگذاری است چون نمی خواهند گاو شیر ده را از دست بدهند!
ناشناس۱۷۱۰۳۳۰۲۳:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۱۰
کارگزاران و اصلاحات سر و ته یک کرباسند و هیچکدام بفکر مردم نیستن و فقط بفکر منافع حزبی و شخصی خودشان هستن.
ناشناس۱۷۱۰۳۳۲۲۳:۴۹:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۰
اگر صلح می خواهید آماده جنگ شوید نزنیم دوباره می زنند.
ناشناس۱۷۱۰۳۳۴۲۳:۵۱:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
دو بار به یار هاشمی رفسنجانی(روحانی) رای دادیم مملکت به فنا رفت.
ناشناس۱۷۱۰۳۳۹۲۳:۵۵:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
چرا یک نماینده مجلس که حداقل دارای مدرک فوق لیسانس است، دوکلمه ساده انگلیسی را که در دوران راهنمایی خوانده ، در جلوی دوربین صدا و سیما اشتباه تلفظ می کند؟!
ناشناس۱۷۱۰۴۴۰۰۴:۵۱:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
یعنی ما بدست خود ایشان را به منطقه مرگ فرستادیم . از سخنان اقای شمخانی اینگونه بر داشت میشود
ناشناس۱۷۱۰۴۹۰۰۷:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ریس جمهور ما اقای احمدی نژاد
علی۱۷۱۲۲۱۱۰۱:۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۲
آفرین بر شما...
ناشناس۱۷۱۰۵۲۳۰۸:۴۳:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چطور یک نماینده مجلس با داشتن مدرک فوق لیسانس تلفظ any time و any where را نمی داند؟
ناشناس۱۷۱۰۶۷۳۱۰:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دیروز « ام پی تی » و «لوبر» امروز « آنی تایم و آنی ور » !!!!!!
ناشناس۱۷۱۰۷۳۶۱۱:۰۶:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
همانطور که ظریف کلمه SUSPEND (تعلیق) را نمیدانست و لغو معنا می کرد ! (الف جان لطفا"منتشرکن)
علی۱۷۱۰۷۶۴۱۱:۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
خواسته شوخی کنه و گرنه همشون حداقل دکترا دارن، شاید هم تلفظ جدیده و تو انگلیس مد شده ما خبر نداریم.
ناشناس۱۷۱۰۸۲۹۱۱:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
روحانی باید پاسخگو باشد که چرا با اجرای پروتکل الحاقی اجازه بازرسی در هرزمان و هرمکان به بازرسان (جاسوسان) آژانس داده شد ؟!
ناشناس۱۷۱۰۸۴۲۱۱:۵۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
البته اینها به هم چسبیده هستند جدا نیستند!
ناشناس۱۷۱۱۳۶۵۱۵:۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱۱
لابد رد گم کنیه!میخان بگن انگلیسی نیستیم!!!!
محمد۱۷۱۳۶۶۵۱۸:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱۲
سلام چرا به یک کلمه گیر میدین مردم سر نون شب مشکل دارن شما به چند کلمه گیر میدین تا زمانی که به مردم لایه مخفی قدرت رو نگن چه کسایی هستند مردم در برزخ هستند مشکلات زیاده عدم انسجام در مملکت مابالاست پشت پرده رو برده رو بگن تکلیف مشخصه در ضمن در این مملکت چه کسی جوابگو هست
محمدقلی بیک خان کرمانی۱۷۱۰۵۶۴۰۹:۲۱:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
باز این دخترک رفسنجانی پیدایش شد. پدرت مملکت را ویران کرد .هنوز ازبابات صحبت میکنید.توحالا ازدموکراتیک حرف میزنی .
ناشناس۱۷۱۰۷۲۶۱۱:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آقای شمخانی در مورد مصاحبه سیمای میلی با راننده کامیونی که به صورت اتفاقی وارد صحنه ترور شده بود و با شلیک تهدیدآمیز عوامل ترور مجبور به فرار با دنده عقب شد؛ چه نظری دارد. مردم را کودک فرض کرده ایشان.؟؟
علی فراهانی۱۷۱۰۷۸۶۱۱:۲۸:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
درود براحمدی نژاد.خودتون خوب فهمیدید که مگه باردصلاحیت نتونه وگرنه بارای بالایی رئیس جمهور آینده اس.انشاالله
لک دلفان۱۷۱۱۱۰۰۱۳:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
جناب شمخانی تو که گفتی هیچ مشکل امنیتی برای هیچکدام از مسئولین وجود ندارد و باید نهادهای حفاظت شخصیتها برداشته شود چی شد این پارادوکس دیروز و امروزت
رضا۱۷۱۱۱۹۸۱۴:۱۲:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
این بنده خدا شمعخانی رییس امنیت ملی کشوره که میگه هم زمان رو میدونستم و هم مکان ترور را وای به حال ملتی که این مسولشه قحط رجال یعنی این.......
ایرانی آباد و آزاد۱۷۱۱۳۰۵۱۴:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تمام اون نمدی که با سریال گاندو و خانه امن در خصوص اشراف اطلاعاتی به مردم بافته بودید با این ترور و صحبت های مبهم و شمعخانی رشته شد و مشخص گردید بلوف سیاسی و نمایشی بیش نیست!!!!
ناشناس۱۷۱۱۳۷۲۱۵:۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
آقای شم خانی! روایت تاسف آوری فرمودین!! لطفا بفرمایید کی باید استعفاء بدهد و کی باید محاکمه شود!؟
احمدم۱۷۱۱۴۱۴۱۵:۴۳:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مخالفین احمدی نژاد هر حرف و حرکت ایشان را بسیار بزرگ و پر هیاهو می بینندچون خودشان بسیار کوچک هستند احمدی نژاد مردی برای تمام فصول که تمام شدنی نیست
موسوی۱۷۱۱۶۰۸۱۷:۳۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۱
ما احمدی نژاد را پاره تن ملت ایران میدانیم هر تهمت و افترا به دکتر احمدی نژاد تهمت به ملت ایران است
کوروش۱۷۱۲۱۷۹۰۰:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱۲
فقط احمدی نژاد باید بیاد
ناشناس۱۷۱۲۲۰۲۰۱:۰۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱۲
برنده است احمدی -نژاد.... دکمه کتش پیش من است
الف میم۱۷۱۲۵۹۶۱۰:۲۵:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱۲
فائزه هاشمی ارزش تیتر خبری ندارد محاکمه پوری حسینی خوب است البته امثال نعمت زاده وشریعتمداری وباندهای فاسدی که اینها درطول چندین سال بوجود آورده اند را هم محاکمه ومجازات کنند
ناشناس۱۷۱۲۶۶۳۱۰:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۱۲
درود بر آقای دکتر احمدی نژاد ریس جمهور ایندمون
مهدی از جویین۱۷۱۲۶۸۳۱۰:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۲
ماازدکتراحمدی نژاد دروغ نشنیدیم آینده از راست گویان است امید به خدا.
محمد حسین۱۷۱۳۵۲۲۱۶:۴۲:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۱۲
درود بر احمدی نژاد اگه احمدی نژاد نبود بلکه خیلی از ما مردمی که مسکن مهر گرفتیم الان باید مستاجر بودیم پس درود بر احمدی نژاد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین