فشار شدید دولت آمریکا بر عراق برای مقابله با گروههای مقاومت

گروه جهان الف،   3990909131

یک روزنامه آمریکایی نوشت، «مصطفی الکاظمی» تحت فشار شدید دولت آمریکا برای از میان برداشتن گروه‌های مقاومت عراق قرار دارد.

فشار شدید دولت آمریکا بر عراق برای مقابله با گروههای مقاومت

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که عراق از مقابله آمریکا و ایران در هفته‌های باقی مانده از دولت ترامپ نگران و هراسناک است و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق تحت فشار شدید مسئولان آمریکایی برای تحت پیگرد قرار دادن گروه‌های مقاومت قرار دارد.

به نوشته این روزنامه، دولت عراق با نزدیک شدن به پایان دوره ترامپ، احساس فشار بیشتری می‌کند و رئیس‌جمهور آمریکا به مشاوران خود گفته که آماده است در صورت کشته شدن هر فرد آمریکایی، «دستور ویرانگری» صادر کرده و ایران را متهم سازد و از این رو نگرانی‌ها از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی دولت فعلی آمریکا افزایش یافته است. اقدامی که به نوشته واشنگتن پست، عواقب وخیم آن قابل محاسبه نیست.

«ساجد جیاد الزمیل» از بنیاد «قرن آتی» به این روزنامه گفت که مردم عراق آرزو می‌کنند که این چند ماه باقی مانده دولت ترامپ بزودی تمام شود و با ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران شهید «فخری زاده» در نزدیکی تهران، بحران در منطقه افزایش یافته و ایران، رژیم اسرائیل را عامل ترور معرفی کرده است که این مسأله نگرانی‌ها از پاسخ ایران یا گروههای همسو با این کشور در منطقه را افزایش داده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشت که در تاریخ ۱۷ نوامبر چند گلوله خمپاره به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آن جای گرفته برخورد کرد و گروهی به نام «اصحاب الکهف» مسئولیت آن را بر عهده گرفت و اعلام کرد که در پاسخ به حمله به این گروه در شهر «فلوجه» در استان الانبار این حمله را انجام داده است.

پس از آن کتائب حزب‌الله عراق هرگونه دخالت خود در این حمله خمپاره‌ای را رد کرد و گفت که همچنان به آتش‌بس پایبند است. به ادعای «جیاد الزمیل» عملیات در فلوجه در پی هفته‌ها فشار آمریکا به دولت الکاظمی برای به زانو در آوردن گروههای مقاومت انجام شده بود.

در همین راستا «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ماه سپتامبر گذشته در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، او را به تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد تهدید کرد و گفت که باید جلوی حملات خمپاره‌ای گرفته شود و برخی مسئولان آمریکایی مدعی شده‌اند که تصمیم بستن سفارت همچنان جاری است و از کارمندان سفارتخانه خواسته شده تا خود را آماده چند سناریو کنند.

به ادعای این روزنامه آمریکایی، مشاوران دونالد ترامپ به او گفته‌اند که هرگونه حمله به ایران، تبعات خطرناکی دارد و ترامپ نیز گفته است که خط قرمز او کشته شدن آمریکایی‌هاست.

از سوی دیگر «محمد محیی»  سخنگوی کتائب حزب الله عراق نیز گفته است که سیاست خویشتن‌داری گزینه فعلی و همچنان پابرجاست، به خصوص اینکه آمریکا تا ۱۵ ژانویه تصمیم به خروج ۵۰۰ نیرو از ۳۰۰۰ نیروی خود از عراق دارد. سخنگوی کتائب حزب‌الله به واشنگتن پست گفته است: «آمریکا در حال عقب‌نشینی از عراق است، بنابراین حمله به او چه نفعی برای ما دارد؟».

با این وجود و خویشتن‌داری گروههای مقاومت عراقی، «محمد البلداوی» از نمایندگان فراکسیون الصادقون روز شنبه (دیروز) گفت که دارای اطلاعات و مدارک موثقی از نقش اطلاعاتی آمریکا در ایجاد فتنه و دامن زدن به اختلافات در مناطق جنوبی عراقی است و این اطلاعات را در اختیار طرف‌های مسئول نیز قرار داد اما آنها اقدامی نکردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین