هاشمی: قیمت بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است

گروه اجتماعی الف،   3990909068 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: در حال حاضر قیمت بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است که براساس تصویب پیشین، باید ۵ هزار تومان را دولت و ۵ تومان را شهرداری بدهد اما باید برای ۵ هزار تومان مردم تمصمیم گیری شود. پیشنهاد معاون حمل و نقل شهردار این بود که سهم مردم در بلیط مترو توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیط مترو نبوده و نیست.

هاشمی: قیمت بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است

به گزارش مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز با شهردار تهران، معاونین وی و اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی داشتیم و طرح های اولویت دار را شرح دادند و قرار شد این جلسات درباره طرح ها و پروژه ها ادامه یابد و نظرات با هم برای مراحل پایانی سال آخر شورا ادامه یابد. جلسه صحن علنی هم برقرار شد و ۱۳ نفر از اعضا حضور داشتند و ۵ نفر نیز به صورت مجازی شرکت کردند. ۴ دستور انجام شد و یک دستور دو فوریتی برای نام گذاری یک خیابان به نام شهید فخری زاده داده شد که با رای همه اعضا این دو فوریت و نام گذاری آن انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن یک لایحه از دستورکار شورا عنوان کرد: آقای نظری مبدع این لایحه بودند و درخواست حضور داشتند که خودشان هم در جلسه بررسی لایحه حضور داشته باشند چراکه ایشان مشکوک به کرونا هستند به همین دلیل درخواست تعویق آن را داشتند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که ۲۰۰ میلیارد از ۱۵۰۰ میلیارد اوراق مشاکت مالی نقد شد اما شهرداری معتقد است که بانک عامل همچنان سخت گیری می کند و برای ۵۰ درصد سهم دولت هم شهرداری را مجبور به تضمین کرده اند، توضیح داد: این امر صحت ندارد. در اوراق مشارکت شهرداری ها ۵۰ درصد از اوراق مشارکت توسط دولت تضمین بازپرداخت می شود و ۵۰ درصد توسط شهرداری و به نظر می رسد که بانک مرکزی و سیستم بانکی یک بند اضافی برای شهرداری ها اضافه کردند که ضمن تضمین دولت و انجام بازپرداخت آنکه تاکنون نیز انجام شده، شهرداری ها نیز باید تضمین کنند.

هاشمی با بیان اینکه این امر یک بروکراسی بیش از اندازه است که باید تسهیل شود، تصریح کرد: مگر اعتبار دولت تا این حد کم شده که از شهرداری ها هم تضمین میخواهند. بنده این موضوع را به آقای شریعتمداری و آقای همتی هم اعلام کردم چراکه این موضوع صحیح نیست و زیر سوال بردن دولت جمهوری اسلامی است. وقتی ماده ۶۲ می آید بانک ها نباید هیچ تضمینی از شهرداری دریافت کنند و این کار ظلم و خطا است و شهرداری باید از این مضوع در کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند تا این بخش نامه باطل شود.

وی درباره افزایش قیمت مترو و اتوبوس گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری با توجه به افزایش قیمت ها و کاهش تعداد مسافران این موضوع را بیان کردند و با این شرایط خود به خود قیمت بلیت ها مترو افزایش یافته و آقای مناف هاشمی این موضوع را به درستی بیان کردند. ما در حال حاضر در فصل بودجه هستیم و باید یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مترو ۱۵ هزار تومان است که براساس تصویب پیشین یک سوم از این هزینه را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می داد. بر این اساس باید ۵ هزار تومان را دولت و ۵ تومان را شهرداری بدهد اما باید برای ۵ هزار تومان مردم تمصمیم گیری شود. پیشنهاد ایشان این بود که سهم مردم هم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیت مترو نبود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۸۲۲۵۱۳:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۹
الان برای دادن حقوقهای کارمندای مفتخور شهرداری, پول کم آوردن. میخوان از جیب مردم بردارن!!
ناشناس۱۷۰۸۴۸۴۱۵:۰۶:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
خیلی هم عالی. شما هم بیا جلو مالیات اموالتون رو پرداخت کنید ایضا سایر میلیاردرها و تریلیاردهای تهران و ایران. بلیط مترو بیست هزار تومن هم قبول داریم.
ناشناس۱۷۰۸۸۰۷۱۸:۳۷:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۹
مبلغ واقعی حقوق کارگر هم 20 میلیون در ماه هست نه 2 میلیون پانصد آقای هاشمی.
ناشناس۱۷۰۸۸۷۴۱۹:۳۹:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۹
بله البته حداقل حقوق هم 50 میلیونه نه 2 تومن یعنی همون 2000 دلار حداقل حقوق منطقه
سید۱۷۰۸۹۸۳۲۱:۱۱:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۹
من اگر بودم مجانی اعلام میکردم. تا حق های خورده شده مردم توسط شهرداری ها را بمقدار خیلی خیلی کم جبران نموده باشم
ناشناس۱۷۰۹۲۹۸۰۷:۵۱:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
پنج هزار تومن رو دولت بده؟ این همه منطقه محروم و روستای کپری و مدرسه گلی و .. در سراسر کشور هست و اون وقت دولت پول متروی تهرانیها رو میده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین