آشنایی با ابزار کاشیکاری

گزارش بازرگانی،   3990909051

ابزار کاشیکاری

هر حرفه و هنری نیاز به ابزاری دارد تا با استفاده از آن‌ها بتوان کار را با کیفیت بالاتری انجام داد. نوار کنج کاشی، همتراز کاشی و انواع چسب‌ها مانند چسب کاشی و سرامیک ایرانی و چسب هنکل و زوار کنج و .. از ابزار کاشیکاری به شمار می‌آیند که کاشیکاران برای ارائه کار بهتر از آن‌ها استفاده می‌کنند. حتما تاکنون کار کاشیکاران حرفه‌ای را دیده‌اید که چقدر با ظرافت کار چیدمان کاشی‌ها را کنار یکدیگر انجام داده‌اند. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با این ابزار آشنا کنیم تا چنانچه دوست دارید این حرفه و هنر را بیاموزید و از آن کسب درآمد نمایید، بدانید هر یک از این ابزارآلات و چسب‌ها چه نوع کارایی دارند. در انتها نیز شما را با فروشگاه کاشی استادکار آشنا خواهیم کرد که می‌توانید محصولات فوق را از این مجموعه خریداری نمایید.

 

آشنایی با ابزار کاشیکاری

همتراز کاشی و سرامیک

یکی از ابزارهایی که در حرفه کاشیکاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، همتراز کاشی است. در مراکزی که فروش همتراز کاشی و سایر ابزار این حرفه را بر عهده دارند می‌توانید این محصول را که از جنس پلاستیک تولید شده، خریداری نمایید. کاشیکاران برای همتراز شدن و هم سطح کردن لبه‌های کاشی از این ابزار استفاده می‌کنند.

همتراز کاشی از دو بخش کلیپس همتراز و گوه همتراز تشکیل شده و یک آچار همتراز نیز دارد. این ابزار کمک می‌کند تا کاشیکار بتواند لبه‌های دو کاشی و سرامیک را در یک سطح قرار دهد و از بالا و پایین شدن آن جلوگیری نماید. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توان ناصافی‌ها و کجی‌های لبه کاشی و سرامیک را صاف کرده و فاصله بین دو کاشی را در اندازه‌های یکدست و صاف تنظیم نمود و کار را با کیفیت بالاتری انجام داد. از همتراز کاشی می‌توان برای چسباندن کاشی، سنگ، سرامیک و رامیک روی دیوار، کف بنا و برای نصب پارکت‌های چوبی و کفپوش‌های بتنی و .. استفاده کرد.

چسب کاشی

چسب کاشی محصولی است که با استفاده از آن می‌توان انواع کاشی و سرامیک را روی سطوح چسباند. در گذشته از ملات برای این منظور استفاده می‌شد که البته مواد در اندازه‌های مشخص توسط استادکار کاشیکار با یکدیگر مخلوط می‌شدند. اما در حال حاضر چسب کاشی به صورت آماده موجود است و در مدت زمان کم و در نهایت تمیزی می‎توان سطح وسیعی را کاشی کرد. در حال حاضر چسب کاشی به صورت خمیری و پودری در دو نوع ایرانی و خارجی در بازار موجود است.

ساختار چسب‌های خمیری اینگونه است که چسبندگی بیشتری ایجاد می‌کنند. اما آنچه که مسلم است این است که چسب کاشی پودری یا خمیری برای استفاده روی سطوح مختلف مناسب بوده و ضمن تحمل فشار بالا، می‌توانند در برابر حرارت و سرما یعنی استفاده در مناطق جغرافیایی مختلف بسیار کارآمد باشند. ما در ادامه این بخش به معرفی چسب کاشی خارجی و ایرانی خواهیم پرداخت.

چسب کاشی ایرانی

چسب کاشی ایرانی در مدل‌های مختلف پودری و خمیری و با نام‌های چسب کاشی شیمی ساختمان و ساروج و نام‌های دیگر در بازار موجود است که می‌توان از نوع خمیری آن برای چسباندن کاشی به دیوار و از نوع پودری آن برای کف استفاده کرد. چسب کاشی ایرانی نسبت به چسب کاشی خارجی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. علاوه بر چسب‌های ایرانی مدل‌های متنوع چسب کاشی خارجی نیز در بازار ایران موجود است که در ادامه به معرفی یک نمونه از آن خواهیم پرداخت.

چسب کاشی خارجی  

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم چسب کاشی خارجی نیز در مدل‌های متنوع در بازار ایران موجود است که از کیفیت بسیار خوب برخوردارند و شما می‌توانید از انواع مختلف آن برای نصب کاشی روی دیوار و یا کف استفاده نمایید. یک نمونه از چسب‌های خارجی، چسب کاشی هنکل آلمان می‌باشد که در دو نوع پودری و خمیری می‌توانید آن را خریداری نمایید.

معرفی چسب هنکل آلمان

چسب هنکل Henkel ساخت کشور آلمان می‌باشد و به عنوان یکی از بهترین چسب‌های کاشی و سرامیک در بازار به شمار می‌آید. شرکت هنکل محصولات خود را با فرمولاسیون قوی تولید کرده و با ترکیب مواد آلی و افزودنی‌های پلیمریT چسبی را به وجود آورده که از چسبندگی فوق العاده بالایی برخودار است. از چسب هنکل می‌توان برای نصب انواع کاشی، سرامیک دیوار و کف در مکان‌های مختلف و بر روی سطوح گوناگون از قبیل حمام و سرویس بهداشتی، کف ساختمان و آب نما و .. استفاده کرد.

انواع چسب کاشی هنکل
  • نوع پودری پرسلان با کد CM 11 مناسب برای نصب کاشی و سرامیک
  • چسب پودری با کد CM 9مناسب برای نصب انواع کاشی و سرامیک جاذب
  • چسب هنکل خمیری آماده مصرف با کد CM 125 برای نصب کاشی و سرامیک طبیعی
  • پودر بندکشی با کد CE 33 که بر پایه مخلوطی از سیمان و پرکننده‌های معدنی و پلیمری اصلاح شده است.
  • ملات آب‌بند دوجزئی با کد CR 166 که بر پایه سیمان تولید شده و برای آب‌بندی حوضچه‌های بتنی و مخازن آب آشامیدنی می‌توان از آن استفاده نمود.

نوار کنج کاشی

نوار کنج یا زوار کنج یکی از ابزارهای ساختمانی به شمار می‌آید و در زمانی که کار ساخت و ساز ساختمان به مراحل نازک کاری رسیده باشد می‌توان از آن استفاده کرد. نوار کنج که اغلب از جنس استیل، آلومینیوم و پلاستیک تولید شده به نام‎های زوار کاشی، نبشی کاشی و پروفیل کاشی در بازار معروف است. این ابزار بیشتر برای کنج دیوار، نوار کنج کاشی، سرامیک و در قسمت‌های مختلف خانه مانند اتاق‌ها و سرویس بهداشتی برای زیباتر کردن این زوایا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزایای استفاده از نوار کنج کاشی
  • پوشاندن گوشه‌های قائم و لبه‌های تیز سنگ و سرامیک
  • استفاده از آن به عنوان شمشه‌ی قائم برای ثابت نگداشتن کاشی
  • زیباتر کردن طراحی داخلی و پوشش کاشی متناسب با رنگ و طرح آن
  • بی نیاز شدن از فارسی‌بر کردن کاشی با استفاده از زوار کنج
  • برای محافظت از کاشی، سرامیک و جلوگیری از لب پریدگی آن‌ها در آینده
  • افزایش استحکام و دوام کار کاشیکاری
درباره فروشگاه اینترنتی استادکار

فروشگاه کاشی و سرامیک احمدی با سال‌ها فعالیت در این حوزه، اخیرا فروشگاه اینترنتی مجموعه خود را به آدرس الکترونیکی www.kashiahmadi.com  راه اندازی کرده است تا بتواند در شرایط کسب و کار امروز به عنوان یکی از تامین کنندگان بزرگ انواع چسب کاشی، سرامیک و سایر ابزار آلات کاشیکاری از قبیل فروش همتراز کاشی، فروش نوار کنج و .. با مشتریان خود ارتباط نزدیک‌تری داشته باشد و محصولات مورد نیاز آنان را در اسرع وقت و تنها با چند کلیک در اختیارشان قرار دهد.

ضمانت کیفیت کالا، تضمین قیمت مناسب و همچنین ارسال سریع از ویژگی‌های مهم فروشگاه احمدی به شمار می‌آید که مدیریت و همکاران مجموعه همواره به این سه اصل مهم پایبند می‌باشند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین