احتمال کاهش ۴۰ درصدی قیمت در بازار مسکن

گروه اقتصادی الف،   3990909034 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس بازار مسکن گفت: بخش مسکن در حال حاضر در برزخ قرار دارد و در این برزخ قیمت‌ها بیشتر میل به روند کاهشی دارند و احتمال کاهش قیمت‌ها تا ۴۰ درصد دور از انتظار نیست.

احتمال کاهش ۴۰ درصدی قیمت در بازار مسکن

به گزارش میزان، احمدرضا سرحدی، کارشناس بازار مسکن در خصوص تاثیر روند نزولی قیمت ارز بر بازار مسکن گفت: بازار مسکن در مدت اخیر به واسطه رشد قیمت دلار شاهد افزایش قیمت‌های کاذبی بوده است، اما با توجه به اینکه درآمد افراد افزایش نداشته و اعداد و ارقام نجومی در برخی مناطق برای مسکن اعلام می‌شد مردم توان خرید ملک را نداشتند.

وی افزود: جو روانی انتخابات آمریکا باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار مسکن شد و حتی فروشندگان نیز به دنبال سودهای بالاتر حاضر به فروش ملک خود نبودند.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به آثار روانی انتخابات آمریکا بر قیمت‌ها گفت: در حال حاضر بعد از فروکش کردن آثار روانی انتخابات آمریکا شاهد کاهش چند هزار تومانی قیمت دلار در بازار بوده ایم که این موضوع بر بازار مسکن تاثیر مستقیم داشته است.

سرحدی با بیان اینکه بخش مسکن در حال حاضر در برزخ قرار دارد گفت: در این برزخ قیمت‌ها بیشتر میل به روند کاهشی دارند که دو دلیل عمده برای آن مطرح است یکی اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالا است و خریداران توان خرید ملک را ندارند و به امید کاهش قیمت هستند دلیل دوم اینکه فروشندگان از شکست قیمت‌ها و کاهش سود در آشفته بازار مسکن ترس و واهمه دارند.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی انجام شده در بازار فعلی مسکن گفت: در حال حاضر اکثر افراد میل به فروش ملک خود دارند و فروشندگانی که تا چند وقت پیش قصدی برای فروش نداشتند از ترس ریزش قیمت‌ها فروشنده شدند.

کارشناس بازار مسکن گفت: بسیاری از خریداران با وجود عرضه بالای ملک در روزهای اخیر به دلیل امید به کاهش قیمت‌ها از خرید ملک منصرف شدند.

با توجه به روند نزولی قیمت دلار و روشن شدن روابط بین الملل پیش بینی کاهش قیمت مسکن در بازار دور از انتظار نیست

وی افزود: با توجه به روند نزولی قیمت دلار و روشن شدن روابط بین الملل پیش بینی کاهش قیمت مسکن در بازار دور از انتظار نیست.

سرحدی با بیان اینکه قطعا شاهد یک شیب به شدت نزولی در قیمت‌های مسکن خواهیم بود، گفت: مسکن از جمله کالاهای اساسی بود که در مدت اخیر متاثر از شرایط با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده بود.

کارشناس بازار مسکن پیش بینی کرد: حداکثر تا یکی دو ماه آینده قیمت‌ها در بازار مسکن نزولی خواهد شد و احتمال کاهش قیمت‌ها تا ۴۰ درصد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روند صعودی قیمت‌ها درمدت اخیر باعث افزایش تعداد پروانه‌های ساخت و ساز شده عنوان کرد: برخی معتقد بودند سیر صعودی قیمت‌ها در بازار مسکن ادامه دار خواهد بود، اما با توجه به تغییر رویه قیمت مسکن و سیر نزولی قیمت‌ها در بازار شاید شوکی در زمینه ساخت مسکن در بازار رخ دهد تا سازندگان ببینند قیمت‌ها تا چه حد کاهش خواهد یافت.

این کارشناس بازار مسکن در انتها تاکید کرد: در بازار فعلی خریدار به دلیل نداشتن توان خرید و امید به کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن به شدت کاهش یافته و اغلب در بازار مسکن فروشنده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۸۰۹۵۱۲:۲۷:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۹
با اين قيمتها خريد وفروشي نخواهد بود اين مردم به ريال پول ميگيرن انتظار دارين به دلار خونه بخرن با اين هزينه ها مگه كسي ميتونه خونه بخره چه بلايي .. چرا براي جبران كسري بودجه به دولت اجازه دادين قيمت ارز رو بالا ببره الان مگه ميشه گرونيا رو كنترل كرد ميبينين نميتونن براي ادامه بايد مذاكره كنن تا دلار بياد پايين وكسب وكار شروع بشه لطفا راههاي انحرافي وايده آلي رو ول كنين
ناشناس۱۷۰۸۲۱۰۱۳:۲۸:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۹
قیمت مصالح و زمین مگه ارزون شده که قیمت مسکن ارزون بشه
ناشناس۱۷۰۹۰۸۱۲۲:۵۲:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۹
دلار ارزون‌ شده و به تبعش همه چی باید ارزون بشه مخصوصا مسکن که نرخ صعودش خیلی بیشتر از دلار بود و فقط در نتیجه سفته بازی یک عده دلال زالوصفت رشد کرد.
ناشناس۱۷۰۸۲۳۵۱۳:۳۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۹
میاد پایین منتظر بشین تا بیاد میاااااااد
ناشناس۱۷۰۸۳۳۰۱۴:۱۳:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۹
عجبا يعني قيمتهاي مسكن در كشور تابع انتخابات امريكا است ؟
ناشناس۱۷۰۸۴۰۳۱۴:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۹
کارشناس بازار مسکن پیش بینی کرد: حداکثر تا یکی دو ماه آینده قیمت‌ها در بازار مسکن نزولی خواهد شد و احتمال کاهش قیمت‌ها تا ۴۰ درصد نیز وجود دارد... !!!!!؟؟؟؟؟؟ این سخن گهربار کارشناس محترم در آرشیو سایت خواهد بود و در اسفندماه می خوانیم و ارزیابی خواهیم کرد.
ناشناس۱۷۰۹۰۲۴۲۱:۵۳:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۹
وزیر محترم هم یکساله همین حرف را میزنه. بزک نمیر بهار میاد ..زیانی از اعتماد به حرف مسئولین کشیده ام یکی دوتا نیست. آقایان توی سرشان حباب بود فکر میکردند سکه و دلار حباب داره
ناشناس۱۷۰۸۶۲۳۱۶:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۹
چرا باید 40 درصد کاهش پیدا بکند؟!! در تهران شاید ولی در شهرستان ها وقتی تمام مصالح و عوارض شهرداری و ..گران شده، چرا مسکن ارزان شود؟ هزینه ساخت هر متر مسکن، بدون زمین، هر جای ایران الان بالای 4 ـ5 ملیونه.
ناشناس۱۷۰۸۷۲۳۱۷:۳۲:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۹
يكي از علل واقعي و غير رواني كاهش نرخ مسكن، روند كاهشي قيمت ميلگرد و تير آهن و تا حدودي سيمان در بازار اين روزهاست كه خود ناشي از كاهش نرخ ارز و مهم تر از آن نظارت بر روند عرضه فولاد در بازار است
کدی۱۷۰۸۷۸۹۱۸:۲۳:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۹
راست میگه بنده خدا؛ آهن ومیلگردوسیمان وآجروسایرملزومات وتجهیزات منزل نیم بهاشده پس چرامسکن ارزون نشه؟!؟
ناشناس۱۷۰۹۰۱۰۲۱:۳۷:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۹
خدا عقلت بدهد میلگرد و سیمان بیاد پایین بعد حرف .. بزن ، بالا می رود ، این کارشناس هارا خدایی از ..کجا می آورید
مستاجر۱۷۰۹۰۱۱۲۱:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۹
نه بابا خیالتون راحت خونه بیادم‌ پایین زیاد نمیاد آخه به ضرر خیلی از مسئولینه چون خیلی از مسئولین بیشتر از اینکه مسئول باشن‌ تو ولنجک و الهیه و شمال تهران بساز بفروشن
ناشناس۱۷۰۹۰۷۱۲۲:۳۵:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۹
نهایتا 20 درصد افت
ناشناس۱۷۰۹۱۰۵۲۳:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۹
دیروز یونولیت سقف خریدم از 35 تومان شده دونه ای 85 تومان !!!! وایستید تا بیاد پائین
ناشناس۱۷۰۹۱۰۹۲۳:۲۴:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۹
کلا این کشور از کارشناسان خبره داره .. خدا را شکر هر چی هم میگن همش بر عکسه تا حال هر چی کارشناسان بورس اقتصاد دلار مسکن طلا هیچکدامش درست از آب در نیامد که هیچ بدتر هم شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین