وضعیت اجرای پروتکل‌ها برای مقابله با کرونا + نمودار

گروه اجتماعی الف،   3990909033 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی حدود ۱۰ ماهی که کرونا به کشور آمده است، اقداماتی برای مقابله با بیماری اتخاذ شده است و بر اساس آخرین تصمیمات و اعمال محدودیت‌های شغلی و عدم تردد شبانه، تغییراتی در بار بیماری مشاهده می‌شود، اما سهم هر شهر، شغل و... در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعملهای ضدکرونا چقدر بوده است؟

وضعیت اجرای پروتکل‌ها برای مقابله با کرونا + نمودار

به گزارش ایسنا، از تاریخ ۲۸ آبان تا ۵ آذرماه بر اساس آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از کل ۳ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۶۲۸ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تعداد ۱۶۷ هزار و ۴۷۷ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۵ واحد اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند و در نهایت ۱۶۳۸ واحد نیز پلمب شدند.

بر اساس داده‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هشت ماه گذشته فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است به شکلی که در اواخر اردیبهشت ماه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۷۷.۵۷ درصد رسیده بود اما بنابر آنچه‌که وزارت بهداشتی‌ها عادی انگاری شرایط خواندند، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اواخر خرداد ماه به ۱۷.۵۹ درصد در کل کشور تنزل یافت. اما روند سینوسی رعایت پروتکل‌ها ادامه یافت و تاکنون بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور در نیمه مردادماه ۸۱.۸۱ درصد بوده است. این درصد نیز با تغییراتی که طی ماه‌های بعد پیدا کرد در تاریخ ۵ آذرماه ۷۸.۴۱ درصد گزارش شده است. در مقیاس کشوری اما استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، خوزستان، مازندران و گیلان طی تاریخ مذکور یعنی از ۲۸ آبان‌ماه تا ۵ آذرماه کمترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از تاریخ ۳۰ مهرماه تا ۵ آذر ماه کم‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در سامانه‌های مسافربری درون‌شهری و بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و ادارات گزارش شده است. همچنین پاساژها پس از سامانه‌های مسافربری درون‌شهری در رتبه بعدی کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها قرار می‌گیرد و نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، داروخانه‌ها، پلیس+۱۰، بانک‌ها، سامانه مسافربری برون‌شهری، جایگاه سوخت، آرامستان، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دهند.

در میان صنایع کشور نیز صنایع نفت و گاز و انرژی با ۷۹.۴۱ درصد بالاترین درصد رعایت پروتکل‌ها بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهند. پس از آن صنایع تولیدی و سایر صنایع، کارگاه‌ها و صنایع کوچک، معادن، مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی، کشاورزی و دامپروری به ترتیب در رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال بودند و صنایع ساخت و ساز با ۴۴.۲۹ درصد عنوان کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت درمورد آخرین وضعیت اخطار و معرفی به مراجع قضایی در میان اماکن عمومی به ترتیب نانوایی‌ها، پاساژها، رستوران‌ها، ادارات و سازمان‌ها، مدارس، بانک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه سوخت، پیشخوان دولت، داروخانه، آرامستان، سامانه مسافربری درون‌شهری، سامانه مسافربری برون شهری و پلیس+۱۰ بیشترین اخطار را از سوی مراجع قضایی دریافت کردند. 

در میان صنایع نیز کارگاه‌ها و صنایع کوچک بیشترین اخطار را دریافت کردند و پس از آنها به ترتیب صنایع تولیدی و سایر صنایع، کشاورزی و دامپروری، معادن، صنایع ساخت و ساز، صنایع نفت، گاز و انرژی و مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی در رتبه‌های بعدی دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی بودند.

پس از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی شهرهای زنجان، قزوین، همدان، کرمانشاه، ایلام، اهواز، یاسوج، شهرکرد، اصفهان، اراک، قم، سمنان، یزد، رفسنجان، فسا، جهرم، لارستان، هرمزگان، بم، تربت جام و اسفراین با ۹۱ تا ۹۹ درصد رعایت، بیشترین رعایت محدودیت‌ها از سوی واحدهای مشمول تعطیلی را داشتند و شهرهای بابل و دزفول با یک تا ۳۵ درصد رعایت، کمترین رعایت محدودیت‌ها از سوی واحدهای مشمول تعطیلی را تجربه کردند. در این بین شهرهای ارومیه، خوی، تبریز، گیلان، مازنداران، البرز، ساوه، گلستان، بجنورد، سبزوار، شاهرود، نیشابور، گناباد، بیرجند، کرمان، سیرجان، جیرفت و ایرانشهر حدود ۷۹ تا ۹۰ درصد در رعایت محدودیت‌های شغلی موفق بودند. شهرهای اردبیل، سراب، مراغه، کردستان، تهران، لرستان، آبادان، اهواز، بهبهان، شیراز، گراش، زاهدان، زابل و مشهد حدود ۳۶ تا ۷۸ درصد در رعایت محدودیت تعطیلی مشاغل موفق بودند.

با اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح و وضع جریمه برای خودروهای فاقد مجوز تردد، شاهد کاهش ترددها بودیم. بیشترین و کمترین میزان رعایت در محدودیت ترددهای شبانه را در عکس زیر مشاهده می کنید:

با اجباری شدن زدن ماسک در اماکن عمومی از تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری روند استفاده از ماسک از سوی مردم و خدمت‌دهندگان مورد ارزیابی قرار گرفت‌ بر این اساس در آخرین ارزیابی‌ها از تاریخ ۳۰ مهرماه تا ۵ آذر، بیشترین میزان استفاده از ماسک در میان خدمت دهندگان با ۹۵.۴۴درصد در آرامستان‌ها گزارش شده است و پس از آن در رتبه‌های بعدی داروخانه، بانک، ادارات و سازمان‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سامانه‌های مسافربری برون شهری، پیشخوان دولت، پلیس+۱۰، مدارس، سامانه مسافربری درون‌شهری، رستوران، سوپرمارکت، جایگاه سوخت قرار دارند و کمترین میزان استفاده از ماسک نیز به ترتیب مربوط به پاساژها و نانوایی ها است‌.

در میان مردم یا خدمت‌گیرندگان نیز بیشترین میزان استفاده از ماسک در مدارس با ۸۸.۷۵ درصد بوده است و پس از آن در رتبه‌های بعدی آرامستان‌ها، ادارات و سازمان‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک، سامانه مسافربری برون‌شهری، داروخانه، پلیس+۱۰، رستوران، سامانه مسافربری درون‌شهری، سوپرمارکت، پاساژ، پیشخوان دولت هستند و کمترین میران استفاده از ماسک از سوی مردم در جایگاه‌های سوخت و نانوایی ها گزارش شده است.

بر اساس اعلام وزا ت بهداشت از تاریخ ۲۸ آبان‌ماه تا ۵ آذر تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۶ مدرسه از حضوری به غیرحضوری تغییر روش دادند. شیراز با ۲۱۰۶ مدرسه بیشترین تغییر و لرستان با ۱۰۰ مدرسه کمترین تغییر در شیوه آموزش را داشتند. همچنین آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات نظارت بر رعایت مفاد پروتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد  ۱۰۰ درصد بوفه‌های مدارس فعالیت نداشتند، در ۷۲ درصد مدارس گندزدایی صحیح محیط وکلاس‌ها انجام شده است. تهیه و وجود مایع دستشویی در سرویس بهداشتی ۷۰ درصد، تعبیه تهویه مناسب در فضای کلاس‌ها و فضای عمومی ۶۶ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌های دانش‌آموزی ۳۸ درصد گزارش شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۷۹۴۸۱۱:۲۷:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۹
خد ا کند تنها هدف سلامت و بهداشت مردم باشد..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین