چرا پاسخ به عاملان ترور شهید فخری‌زاده باید قاطع باشد؟

  3990909029 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

اطلاعاتی که جمهوری اسلامی از بسیاری از مقامات عالی‌رتبه فعلی و سابق رژیم صهیونیستی دارد، اطلاعات کاملی است و این هراس را برای مقامات رژیم صهیونیستی بیشتر می‌کند که کدام‌یک از آنها در لیست مقابله به مثل ایران و یا دوستان ایران قرار خواهند گرفت؟

چرا پاسخ به عاملان ترور شهید فخری‌زاده باید قاطع باشد؟

تسنیم نوشت: عصر روز جمعه در جریان یک عملیات تروریستی در شهر آبسرد دماوند، محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به شهادت رسید.

فخری‌زاده ازجمله مهمترین دانشمندان و مدیران کشور در عرصه هسته‌ای و دفاعی بود که نقش زیادی در بسیاری از برنامه‌های علمی و دفاعی داشت.

پرونده هسته‌ای ایران یکی از مناقشه‌برانگیزترین موضوعاتی است که جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته با آن درگیر بوده است.

کشورهای غربی با القای اینکه رویکرد ایران در حوزه هسته‌ای خطرناک است و به‌سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند، طیف وسیعی از تحریم‌ها و فشارها در همه عرصه‌ها به‌ویژه اقتصادی بر کشور تحمیل کرده‌اند.

ترور اخیر هم در حالی رخ داد که پیش از این برخی اساتید مؤثر در پرونده هسته‌ای نیز به‌دست جوخه‌های ترور که بنا بر شکل اجرا دست صهیونیستها را می‌توان به‌وضوح در آن دید، به شهادت رسیده بودند: مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد، مصطفی احمدی روشن و... ازجمله افراد مؤثر در پرونده هسته‌ای ایران بودند که به‌دست تیم‌های ترور با پشتیبانی رژیم صیونیستی به شهادت رسیدند.

ترور شهید فخری‌زاده از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که نام این شهید بزرگوار اولین بار در جریان مناقشات هسته‌ای به بیرون درز کرد. نام و مشخصاتش در گزارش‌های آژانس آمد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جریان یک نشست خبری با تأکید بر نام او اعلام کرد که این فرد یکی از مؤثرترین افراد ایران در پرونده هسته‌ای است.

ترور دانشمندان هسته‌ای و افراد مؤثر در حکومت‌های مخالف رژیم صهیونیستی از دیرباز و از زمان تشکیل این رژیم در دستور کار اصلی آنها قرار داشته است و بنا بر این سیاست که به‌گفته موشه دایان «اسرائیل باید مثل یک سگ هار باشد تا کسی جرئت سر و کله زدن با آن را نداشته باشد»، نه‌تنها این موضوع مخفی نگه‌داشته نشده است، بلکه به‌شکلی واضح از سوی مقامات و افراد وابسته به این رژیم تبلیغ نیز می‌شود.

در واقع اگر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید "ما هرکسی را که بخواهد در مسیر حرکت‌مان خللی ایجاد کند؛ از پیشِ‌رو برمی‌داریم"، رژیم صهیونیستی در عمل این سیاست را نشان داده است و حاضر نیست از افراد مورد نظرش حتی پس از بازنشستگی و کنار رفتن آنها نیز چشم‌پوشی کند.

ترورهای گسترده میان شخصیت‌های مؤثر فلسطینی از یحیی عیاس فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی رهبران سابق حماس، فتحی شقاقی دبیرکل سابق جهاد اسلامی فلسطین، تا عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب‌الله، حمله به نیروگاه هسته‌ای دیگر کشورها مثل عراق و سوریه، ترور شخصیت‌های علمی ایران ازجمله شهید فخری‌زاده، نمونه‌های روشن و واضح از این سیاست است که در این مسیر اسرائیل از شخصی مثل یاسر عرفات که نه‌تنها از مبارزه مسلحانه با اسرائیل دست کشید، بلکه با آنها بر سر میز مذاکره نشست نیز نمی‌گذرد.

رژیم صهیونیستی که به‌عنوان یک رژیم جعلی میان طیفی از دشمنان خود بنا شده، این سیاست را در پیش گرفته است چون می‌داند برای بقا میان دشمنان خود باید از آنها زهرچشم گرفته شود و تجربیات سال‌های گذشته هم نشان داده است که هر کجا اقدامات این رژیم با جواب محکم روبه‌رو نشده، یک قدم جلوتر آمده است.

از این طرف نظام جمهوری اسامی ایران بنا بر آنچه مقامات عالی‌رتبه سیاسی و نظامی بارها تأکید کردند، حفظ امنیت خود، شهرها و اتباعش را خط قرمز می‌داند و درجواب هر تعدی به طرف مهاجم پاسخ خواهد داد.

حملات راکتی به جولان اشغالی بعد از ترور شهید اللهیاری و حمله اسرائیل به پایگاه تی‌فور جزو آخرین مواردی است که در علن اعلام شد و صهیونیستها نیز پیام ایران را به‌روشنی دریافت کردند.

با ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق به‌دست ارتش تروریستی آمریکا نیز بار دیگر این سیاست خودش را (هرچند که در حد یک سیلی) در حمله موشکی به پایگاه رسمی آنها در عراق نشان داد؛ اقدامی که در تاریخ آمریکا طی دهه‌های گذشته بی‌سابقه بود.

بعد از هر دوی این اتفاقات، (هم حمله راکتی به جولان و هم حمله موشکی به عین الاسد) اگرچه بسیاری معتقد بودند طرف مقابل واکنش نشان خواهد داد، ولی این اتفاق رخ نداد و حالا افکار عمومی این انتظار را دارند که در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر از سوی رژیم صهیونیستی، پاسخ مناسبی به آنها داده شود.

این پاسخ هرچه باشد، اگرچه نمی‌تواند جای خالی این شهدای عزیز را پر کند، ولی عقل و منطق می‌گوید "اگر می‌خواهید جلوی سگ هار را بگیرید، باید جلوی او ایستاد و الّا بار دیگر به شما حمله خواهد کرد."

برای پاسخ به این اقدام رژیم صهیونستی چند گزینه پیشِ‌روی ایران است؛

قدرت موشکی ایران در طول سالهای اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده و این حوزه به‌عنوان مهمترین رکن بازدارندگی در کشور، لااقل در 4 مورد نشان داده که در پاسخ به جنایت علیه ایران کارآمد و مؤثر است.

بعد از حمله تروریستی عوامل داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در خرداد 96 برای اولین بار به‌شکل رسمی از موشک‌های بالستیک علیه اهداف داعش استفاده شد و موشک‌های ایرانی مقر سران این گروهک در سوریه را مورد اصابت قرار دادند.

بعد از حمله تروریستی به رژه اهواز و حمله به نیروهای سپاه در غرب کشور نیز بار دیگر توان موشکی علیه تروریستها در سوریه و در اقلیم کردستان به‌کار گرفته شد و از این طریق ضربات سختی بر آنها وارد آمد.

اوج این اقدام را البته بعد از حمله تروریستی آمریکا به کاروان شهید سلیمانی شاهد بودیم که یگان موشکی سپاه برای اولین بار پایگاه رسمی آمریکا در خاک عراق را مورد اصابت قرار داد.

توان موشکی ایران با دو هدف عمده پی‌ریزی شد: اول بازدارندگی در مقابل آمریکا (مشخصاً با طراحی موشک‌هایی برای زدن پایگاه‌های آنها در اطراف ایران) و دیگری مقابله با رژیم صهیونیستی.

سرزمین‌های اشغالی در فاصله 1100کیلومتری ایران قرار دارد و جمهوری اسلامی در اواخر دهه 70 با ساخت موشک شهاب3 توانست به برد مورد نیاز برای زدن انتهای سرزمین‌های اشغالی برسد.

موشک شهاب3 چیزی در حدود 1200 کیلومتر برد داشت و امروز ایران به انواع موشک‌های با برد 2000 کیلومتر دست پیدا کرده است که عمده آنها با ارتقاهای صورت‌گرفته در سال‌های اخیر، به توانمندی‌های زیادی در دقت، تخریب و عبور از سامانه‌های پدافندی رسیده‌اند.

این موشک‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه پاسخ ایران می‌توانند از عمق خاک کشور، هر نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی را مورد اصابت قرار دهند.

از این منظر، در صورت پاسخ‌گویی از خاک ایران، موشک‌های خرمشهر، سجیل، عماد، قدر، و موشک حاج‌قاسم می‌تواند گزینه‌های اصلی باشد.

این موشک‌ها خصوصاً در صورت شلیک انبوه (همان‌طور که در برخی موارد قبلی شاهد آن بودیم) می‌توانند بسیاری از نقط اسرائیل از تل‌آویو تا حیفا و دیگر نقاط حساس این رژیم را مورد اصابت قرار دهند.

جمهوری اسلامی علاوه بر گزینه موشکی، فرصت‌های دیگری را هم پیشِ‌روی خود دارد، حضور ایران در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی در سوریه یکی دیگر از گزینه‌هاست.

بعد از موفقیت ایران در تقابل با تروریست‌های تکفیری در سوریه، جمهوری اسلامی جای پای خود را در این کشور مستحکم کرد و همین موضوع به‌شدت صهیونیستها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

یادمان باشد که در پاسخ به حمله اسرائیل به پایگاه T4 سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای ایرانی شد، پاسخ به اسرائیل از داخل خاک سوریه و با شلیک چندین فروند راکت صورت گرفت.

در لبنان نیز حزب‌الله به‌عنوان بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

سال‌ها پیش بود که خبر تجهیز حزب‌الله به جدیدترین تسلیحات ازجمله موشک‌های نقطه‌زن فاتح اعلام شد. حزب‌الله با این موشک می‌تواند از داخل خاک لبنان، هر نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

در جریان جنگ 33روزه یکی از موشک‌های کروز در اختیار حزب‌الله که بسیاری معتقدند ایران آن را در اختیارشان قرار داده است، یکی از مجهزترین ناوچه‌های جنگی اسرائیل را در مدیترانه هدف قرار داد و بعد از حمله به کاروان فرماندهان ایرانی و لبنانی در قنیطره که منجر به شهادت سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه شد، باز این حزب‌الله بود که در جواب این حمله، گشتی‌های صهیونیستی را در مرز با لبنان مورد اصابت قرار داد.

به‌واسطه همین نزدیکی و هم‌مرزی متحدان ایران با سرزمین‌های اشغالی، دیگر هیچ‌کدام از یگان‌ها، افسران و مقامات اسرائیلی در مصونیت کامل قرار ندارند و هر آن می‌توان با استفاده از یکی از این گزینه‌ها، طیفی از تهدیدات را متوجه آنها کرد.

اطلاعاتی که جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از مقامات عالی‌رتبه فعلی و سابق رژیم صهیونیستی دارد، اطلاعات کاملی است و این مسئله کنار به‌کارگیری عوامل جاسوس در داخل حاکمیت این رژیم (که گونن سِگِو وزیر اسبق انرژی و امور زیربنایی اسرائیل تنها یک نمونه آن بود) این هراس را برای مقامات رژیم صهیونیستی بیشتر می‌کند که؛ کدام‌یک از آنها ــ از نتانیاهو نخست وزیر فعلی تا مقامات سابق و رؤسای موساد و حتی فرماندهان عالی‌رتبه ارتش این رژیم ــ در لیست انتقام ایران و یا دوستان ایران قرار خواهند گرفت؟

کنار این موارد، قابلیت‌های دیگر نظامی ایران نظیر توان پهپادی می‌تواند جزو گزینه‌های پاسخ به اسرائیل باشد اما باید صبر کرد و دید؛ آیا ایران خودش وارد صحنه خواهد شد و یا در جواب این عملیات که به‌دست نیروهای نیابتی اسرائیل صورت گرفته است، از طرق دیگری پاسخ خواهد داد؟

آنچه مسلم است این‌که پاسخ به این جنایت لازم و ان‌شاءالله قطعی خواهد بود و افکار عمومی در داخل نیز که هنوز داغ شهادت سردار سلیمانی برای آنها سرد نشده است، به‌شدت خواهان مقابله به مثل ایران هستند، پاسخی که البته در شأن و سطح این اقدام باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۷۹۴۹۱۱:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۹
مکان موساد را با خاک یکسان کنید
ناشناس۱۷۰۸۰۴۷۱۲:۰۳:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۹
داریم وضع اقتصاد و کرونا رو می بینیم . مرسی ممنون !
ناشناس۱۷۰۸۱۶۹۱۳:۰۱:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۹
متاسفانه هیچ کاری نمیتونید بکنید ترورهای قبلی گفتید اهمال شده، حفاظت افراد رو دادید دست سپاه. اینم نتیجه اش
ناشناس۱۷۰۸۷۶۹۱۸:۱۲:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۹
لطفا شما مدعیان ساکت در ضمن آن زمان حرفی از انتقام نبود ولی الان خیلی فرق کرده و انتقام حتمی است
ناشناس۱۷۰۸۷۸۶۱۸:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۹
شرم بر تو دشمن انقلاب و نیروهای خدوم ما
ناشناس۱۷۰۸۷۸۸۱۸:۲۳:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۹
ان شالله خودت.... تا هر حرف را نزنی البته اگر آلبانی نشین نباشی که دیگر بدتر به درک...
ناشناس۱۷۰۸۸۱۸۱۸:۴۰:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۹
همین امنیت تو مدیون همین ها هستی لطفا لجن پراکنی نکنید
مهران۱۷۰۸۸۷۸۱۹:۴۵:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۹
از پیامت مشخص است اصلا این ترور ها برات اهمیت نداره بلکه خوشحالی فقط خواستی کینه ات رو از سپاه نشون بدی
ناشناس۱۷۰۸۲۱۶۱۳:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۹
باید تل آویو و حیفا را بزنیم و سگ هار منطقه را سرجایش بنشانیم.
ناشناس۱۷۰۸۳۲۷۱۴:۱۳:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۹
قاطع اما نه خودزنی
ناشناس۱۷۰۸۷۱۵۱۷:۲۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۹
با «مقابله به مثل» موافقم اگر توانش است. یه معاون وزیر مهم دشمن کشته شود بدون هیچ تلفاتی!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین