رحمانی فضلی: روند بیماری کرونا نزولی است/ باید همچنان تلاش کنیم

گروه سلامت الف،   3990908139

وزیر کشور گفت: با استانداران به صورت روزانه ارتباط داریم و همه می‌گویند که روند بیماری نزولی است البته باید همچنان تلاش‌ کنیم.

رحمانی فضلی: روند بیماری کرونا نزولی است/ باید همچنان تلاش کنیم

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در برنامه تیتر امشب با اشاره به اقدامات انجام شد در حوزه جریمه محدودیت‌های شبانه اظهار کرد: روزی ۲۲ هزار و در برخی مناطق هم ۲۶ هزار خودرو جریمه شدند.

وی افزود: یک نکته را باید بگویم که در شرایط غیرکرونایی و شرایطی که مردم آمادگی نداشته باشند و اصناف میل همکاری نداشته باشند اگر همه نیروهای قهریه را هم پای کار بیاوریم باید بگویم که ده درصد مغازه‌ها هم تعطیل نخواهد شد، اما امروز می گویم که در بسیاری از مناطق بالای ۹۰ درصد اصناف تعطیل شده اند.

وزیر کشور گفت: البته این تعطیلی‌ها هزینه‌های بسیار زیادی هم دارد اما دولت تلاش می‌کند تا بخشی از خسارت را جبران کند. ما با موضوع جان مردم و سلامتشان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امروز ۸۰۰ هزار نفر مبتلا شده اند و حتی اگر بگوییم ۱.۶ میلیون مبتلا هستند می‌شود دو درصد از جمعیت ایران و همه این کارها و محدودیت‌ها برای ۲ درصد کل جمعیت است.

رحمانی فضلی بیان کرد: ۹۸ درصد مردم کشور سالم هستند اما اگر همین ۲ درصد را کنترل نکنیم همه آن ۹۸ درصد مابقی هم مبتلا خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: ما از مردم می‌خواهیم تا با کوچک‌ترین علامتی به سراغ تست دادن بروند امروز وضعیت تست گیری های ما در دو هفته اخیر بسیار خوب شده است و قول داده شده است که تا روزی صد هزار کیت تست سریع تولید شود.

به گفته وی مرحله اول اقدامات همکاری مبتلایان است و مرحله دوم همکاری سایر مردم برای انجام دستورالعمل‌ها است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز در قرارگاه مرتب جلساتی برگزار می‌شود. برای حذف افراد زیاد در جلسات این روزها با کمیته‌های تخصصی جلسه برگزار می‌کنیم و با همه فرمانداران که جمعیتشان ۴۵۰ نفر بود و با بیش از ۱۲۰۰ نفر از بخشداران هم به صورت مجازی جلسه داشتیم.

رحمانی فضلی گفت: روزانه ارتباطمان با فرمانداران و بخشداران برقرار است و بر ضرورت اجرای درست طرح‌ها تاکید شده است و امیدواریم در پایان این هفته بتوانیم جمع بندی عملکردمان را ارائه کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: با استانداران به صورت روزانه ارتباط داریم و همه می‌گویند که روند بیماری نزولی است البته باید همچنان تلاش‌ها را به شدت اجرا کنیم.

وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه محدودیت‌ها از ساعت ۲۱ اجرا می‌شود اما قبل از آن ترافیک زیادی در خیابان‌ها وجود دارد آیا این خودش ابتلاء را افزایش نمی‌دهد گفت: موضوع تردد شبانه یک حلقه از یک زنجیره بود، وقتی مغازه‌ها در روز تعطیل باشد وقتی ادارات تعطیل باشد طبیعتاً مردم شب‌ها به شب نشینی می‌روند و شاید به برخی محل‌هایی بروند برای تفریح و این ابتلاء را بیشتر می‌کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در خصوص ترافیک جمعیت در اتوبوس رانی و مترو هم گفت: قرار شده است از ظرفیت اتوبوس‌های ارتش و سپاه و سایر ارگان‌ها استفاده کنیم تا تجمع در ناوگان اتوبوسرانی کاهش یابد. همچنین مقرر شد تا یک سری از واگن‌های موجود در گمرک هم هرچه سریع‌تر ترخیص شده و به مترو اختصاص پیدا کند.

رحمانی فضلی بیان کرد: وی گفت: امروز در حوزه سوار شدن به اتوبوس و هواپیما و قطار افرادی را داشتیم که کرونایی بودند اما از طریق رهگیری این افراد از سفر آن‌ها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: امروز در ستاد تصویب شد تا همه کسانی که به ادارات مراجعه می‌کنند باید کارت ملی داشته باشند تا بر اساس کدملی وضعیت بیمار بودن یا نبودن آنها بررسی شود.

وزیر کشور بیان کرد: رسانه‌ها به خوبی و هوشمندانه وارد این عرصه برای اطلاع رسانی به مردم شده اند و انگیزه عمومی در مردم ایجاد شده است که باید یک سری از ضوابط و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا افزود: موضوعی که درباره تعطیلی گفته شد به معنای تعطیلی کامل نبود بلکه منظور این بود که حداکثر یک سوم کارمندان به کار گیری شوند یعنی با کمتر از یک سوم کار خودش را ادامه دهد.

وی ادامه داد: قرار نیست خدمات رسانی به مردم متوقف شود، مردم می‌توانند به ادارات مراجعه کنند اما تعداد کارمند کمتری در آنجا خدمت رسانی خواهند کرد.

رحمانی فضلی در خصوص پلمب اصناف هم گفت: در اجرای هر قانونی بالاخره یک سری قانون‌شکن و متخلف وجود دارد اما در این حوزه تخلفات حداقلی بوده است. به صورت روزانه و بر اساس بازدیدها حدود ۵۰۰ هزار فقره بازدید میدانی شده است که حدود ۱۲ هزار واحد پلمب شده است.

وی در خصوص اینکه برای برخی این سوال است که چرا صحن علنی مجلس برقرار است یا در ادارات چرا کارکنان فاصله شأن کم است گفت: ما هر کجا که ببینیم دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود تذکر می‌دهیم. درخصوص مجلس دکتر نمکی به هیأت رئیسه نامه نوشتند اما دوستان استدلالشان این بود که مجلس فضایش بزرگ است و گفتند هوا در تهویه است.

وی تاکید کرد: اگر شاهد هر تجمعی خارج از شاخص‌های معین شده مواجه شویم حتماً به مسؤولان و دست اندرکاران تذکر خواهیم داد.

وزیر کشور گفت: البته نظر ستاد و قرارگاه و وزارت بهداشت این است که بهتر بود جلسات مجلس هم تشکیل نمی‌شد اما خب دوستان هم استدلال خودشان را داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی هم گفت: در خیلی از جاها به مردم اطلاع رسانی شده و بسیج به عنوان یاور نیروهای بهداشتی وارد عمل شده است و در عین حال ۲۰ هزار نفر از جمعیت هلال احمر هم پای کار آمدند.

رحمانی فضلی وی در خصوص هفت محور کلان اجرایی طرح‌های مصوب هم گفت: بحث محلات تنها ۵۰ درصد پیشرفت داشته است در این حوزه‌ها هماهنگی زیادی میان دستگاه‌های متولی نیاز است.

وی گفت: حوزه دیگر بحث قرنطینه بوده است که باز هم نیازمند فضا برای قرنطینه سازی بودیم، به همین منظور در قرارگاه یک سری هتل و مسافرخانه‌ها را در اختیار گرفته اند که برای قرنطینه بشود از آنها استفاده کرد.

وزیر کشور گفت: حوزه دیگر موضوع کمک معیشت بود که مقرر شد به هر نفر از افراد نیازمند نفری صد هزار تومان داده شود که البته ما خودمان هم می‌دانیم این عدد خیلی رقم زیادی نیست اما توان دولت بوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در خصوص اینکه مسؤولین وزارت بهداشت افقشان این است که بیماران در خانه بمانند و سایر مردم بتوانند به زندگی عادی ادامه بدهند نظر شما چیست گفت: یکی از حلقه‌های اینگونه کارهای الکترونیک محور رهگیری بیماران است.

وی افزود: هدف باید کنترل ویروس و مدیریت کردن آن باشد و باقی کارها ابزار رسیدن به این هدف است. ما باید میزبان این ویروس را سریع شناسایی کرده و سپس قرنطینه کرده و دست آخر او را درمان کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: ما فردی را داریم که مبتلا به کرونا بوده است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فهمیده ایم به شانزده استان تردد کرده است! نکته دیگر این است که رهگیری بیماران کرونایی به ما نشان داد که هفتاد و پنج درصد مبتلایان قرنطینه را نقض کرده اند.

وزیر کشور افزود: هر چقدر در کنترل و شناسایی آن ۲ تا ۳ درصد مبتلا نسبت به کل جمعیت کشور موفق شویم می‌توانیم برای آن ۹۷ تا ۹۸ درصد افراد سالم محدودیت‌ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: اگر به درستی شناسایی مبتلایان انجام شود و سپس اگر قرنطینه سازی های خانگی و در گام سوم درمان درست اجرا شود محدودیت‌ها را می‌توان کاهش داد.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در خصوص شناور شدن ساعت کار ادارات برای کاهش ازدحام و طرح‌های اینچنینی هم گفت: طرح‌های متعددی به ما رسیده است و دوستان ما در حال مطالعه بر روی این طرح‌ها هستند.

رحمانی فضلی گفت: اگر پیشنهادی اقتصادی باشد به کمیته اقتصادی می‌رود و به طور کلی هر پیشنهادی به کمیته تخصصی خودش ارائه می‌شود و مجموعه این پیشنهادها در قرارگاه مطرح می‌شود.

وزیر کشور در پایان گفت: فرایند بزرگی برای هر کدام از پیشنهادها طی می‌شود اما باید برای طرح هر پیشنهادی یک نگاه کلی و جامع نگر داشته باشیم و فراموش نکنیم که جامعه هم تاب آوری خاصی دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین